LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dure reparatie Siemens koelkast

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
dianadevries
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2017 16:20

Dure reparatie Siemens koelkast

Ongelezen bericht door dianadevries »

Op 25.10.2017 heb ik siemens voor mijn koelkastreparatie thuis gehad. Eerst heb ik telefonisch mijn probleem doorgenomen. Er was toch een monteur nodig voor de sluiting van mijn koelkastdeur.
Achteraf bleek dat ik het toch zelf had kunnen verhelpen (de strip goed aandrukken) als de helpdesk had doorgevraagd. Toch bleek dat er een monteur moest komen. Achteraf had ik makkelijk zelf kunnen uitvoeren. Dit is een duur bezoekje geworden. De kosten incl. Voorbereiding!
Waren...130 euro.
Dit voor een rubberenstrip aandrukken! Voor de test heb ik zelfs mijn fohn laten gebruiken en boter voor de test!
Volgende keer zoek ik naar een andere monteur. Ik doe met hen geen zaken meer.
Buiten alle proporties!
Nog meer vergelijkbare ervaringen met Siemens.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 okt 2017 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dure reparatie Siemens koelkast

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een telefoniste is niet zo technisch onderlegd als een monteur. U besluit zelf dat er een monteur komt en daar zitten kosten ja. Wellicht had de verkoper van uw koelkast, of de plaatselijke witgoedhandelaar het voor minder geld gedaan. Vooraf eerst checken scheelt een hoop narigheid.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Dure reparatie Siemens koelkast

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Had u de koelkast ook bij Siemens gekocht?
Zo niet dan had u terug moeten gaan naar de winkel van aankoop.
Daarbij is 130 euro nog best redelijk, voorrijkosten en werkuren meegenomen.
Het is natuurlijk jammer dat de helpdesk dit niet kon oplossen telefonisch maar begrijp ze niet verkeerd dat zei niet zien wat u ziet wat diagnose lastig maakt.

Al met al denk ik dat uw verwachten te hoog lagen ten opzicht van de oplossing, en gelukkig is de koelkast niet afgeschreven en is het probleem opgelost (want dat had ook nog gekund natuurlijk en waren die kosten van 130 er ook nog steeds geweest misschien zelfs meer)

dianadevries
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2017 16:20

Re: Dure reparatie Siemens koelkast

Ongelezen bericht door dianadevries »

De siemenS koelkast kocht ik bij BCC. Die verwezen me naar Siemens.
Als ze ook nog hun eigen voorbereiding bij mij in rekening brengen. Dat gaat te ver.
Ook de testproef is doorberekend. Dat hoort toch bij arbeidsloon?
Ik heb rondgebeld bij gerenomeerde elekrobedrijf. Voor 55 euro was ik klaar geweest. Nooit meer siemens. Dat is wel duidelijk.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dure reparatie Siemens koelkast

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voorbereiding is natuurlijk voorrijkosten en het meenemen van de juiste spullen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dure reparatie Siemens koelkast

Ongelezen bericht door Moneyman »

dianadevries schreef: Ik heb rondgebeld bij gerenomeerde elekrobedrijf. Voor 55 euro was ik klaar geweest. Nooit meer siemens. Dat is wel duidelijk.
Dat had je toch ook vooraf kunnen checken?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Dure reparatie Siemens koelkast

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

dianadevries schreef:Ik heb rondgebeld bij gerenomeerde elekrobedrijf. Voor 55 euro was ik klaar geweest. Nooit meer siemens. Dat is wel duidelijk.
Is, naar mijn mening, niet helemaal eerlijk om rond te bellen voor het oplossen van een probleem waarvan u inmiddels de oorzaak (en oplossing) weet.
Achteraf is iedereen wijs.

v.d.Heyden

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Dure reparatie Siemens koelkast

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is vaak zo dat een lokale reparateur goedkoper is dan de reparatiedienst van het merk zelf. Dat heeft meerdere redenen. Maar dat is ook iets wat je eenvoudig van tevoren had kunnen navragen, als je het al niet wist.

Dus prima als je in het vervolg een andere reparateur inhuurt, en begrijpelijk dat je teleurgesteld bent dat je niet van tevoren hebt gevraagd wat het zou moeten kosten. Maar om dat nou meteen buiten proporties te noemen gaat mijn wat ver.

Gesloten