LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Hoi,

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Ceramicore pannen of stonewell pannen? Wat is het verschil qua koken, levensduur en schoonmaken met die 2?
Is het geen dat ze beloven ook daadwerkelijk waar?

Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met electrische grill apparaten die een keramische plaat hebben? Ik zie er namelijk verschillende met 700 watt, 1250 watt of 2000 watt. Wat is nu het beste?

Alvast bedankt!

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door hawkwind »

Vergeet ceramicore, dit is kwa prijs/kwaliteits verhouding een (hele)dure koekenpan.
De buitenkant gaat verkleuren en aankoeken en is (bijna)niet meer schoon te maken.
Wij hebben vorig jaar de Crafond koekenpan gekocht (24cm), deze was in de aanbieding bij Crafond.
Tot nu toe zijn we zeer tevreden , pan is zeer makkelijk schoon te maken , even afspoelen, doekje er door heen en schoon is ie.
Gewicht ceramicore pan (24cm)is 650 gram
Gewicht Crafond pan (24cm)is 1050 gram.
Crafond pannen lijken wel van gietijzer zo zwaar , maar dit is niet het geval , ze zijn oerdegelijk gemaakt en hebben een garantie van 2 jaar. (3 voudige keramische laag!!).
En nee, ik werk niet bij Crafond , maar ben een zeer tevreden klant!.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Nicky_The »

hawkwind schreef:Vergeet ceramicore, dit is kwa prijs/kwaliteits verhouding een (hele)dure koekenpan.
De buitenkant gaat verkleuren en aankoeken en is (bijna)niet meer schoon te maken.
Wij hebben vorig jaar de Crafond koekenpan gekocht (24cm), deze was in de aanbieding bij Crafond.
Tot nu toe zijn we zeer tevreden , pan is zeer makkelijk schoon te maken , even afspoelen, doekje er door heen en schoon is ie.
Gewicht ceramicore pan (24cm)is 650 gram
Gewicht Crafond pan (24cm)is 1050 gram.
Crafond pannen lijken wel van gietijzer zo zwaar , maar dit is niet het geval , ze zijn oerdegelijk gemaakt en hebben een garantie van 2 jaar. (3 voudige keramische laag!!).
En nee, ik werk niet bij Crafond , maar ben een zeer tevreden klant!.
Bedankt.

Heeft u wel ceramicore zelf gebruikt? Of heeft u de info van derden?

Ik heb even gekeken, maar ze zijn echt wel duur en beloven nog minder als de Ceramicore.. Zo kunnen de pannen bijvoorbeeld niet op alle warmtebronnen en dat is nu iets wat ik wel belangrijk vind.

Zijn er nog andere mensen met reviews?

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door hawkwind »

Beste Nicky,
Er staan voldoende filmpjes over Ceramicore op Youtube welke mij na het zien deden huiveren.
Ook klacht.nl staat vol met ellende over deze pannen.
Juist wat ceramicore belooft maken ze totaal niet waar, maar wat Crafond belooft maken ze wel waar.

Bij de action kunt U trouwens voor euro 4,95 ook een koekenpan (24cm)kopen welke ook
over de witte ceramische laag beschikt.
Deze kun je (net als de Ceramicore ) ook na 3 a 4 maanden gebruik in de kliko gooien , deze pannen zijn van dermate dun aluminium gemaakt dat ze door de hitte na verloop van tijd krom trekken.
Vriendelijke groet.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Is de stoneline dan mss beter?

lawaaimaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2012 16:05

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door lawaaimaker »

Hallo,

Ik ben in het bezit van diverse anti-aanbakpannen met keramische laag. Alleen in het begin, de eerste twee keer dat je ze gebruikt, zie je een gebakken eitje in de pan zo zweven net als in het filmpje. Maar daarna gaat de anti-aanbakwerking achteruit. Als je een biefstukje niet voortdurend in beweging houdt brandt hij aan. Je kan de pan daarna wel weer schoonsoppen met een zacht lapje, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht. Ik kocht hem omdat ik dacht dat hij minstens een jaarlang dezelfde kwaliteiten zou hebben als in het filmpje. Ook wordt hij steeds minder wit; hij is nu na twee pannen hachee en drie keer groenten wokken, vaalwit/pastelbruin verkleurd in het midden.

Bij gelijke prijs zou ik een teflon-gecoate pan prefereren. Teflon, op lagere temperaturen gebruikt kan eeuwig goed blijven, maar zodra hij één keer te heet wordt, is het afgelopen. Dus het vuur temperen en je hebt nergens last van.

De slechtste pan met een keramische coating is die van Blokker. Die raad ik serieus af; zeer slechte kwaliteit; na twee keer gebruiken kan hij richting vuilnisbak.

De beste is die van BK Balans, die zeer hoge temperaturen (zoals bij het wokken) verdraagt.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Toppy »

Jarenlang lopen tobben met koekenpannen. Teflon binnen no time eigenlijk niet meer te gebruiken. Andere anti-aanbak lagen zelfde laken en pak.
En uiteindelijk toch maar het advies van een kenner opgevolgd. Een ouderwetse plaatstalen pan gekocht.
Aanbakken? Nooit meer last van gehad. Met een mes in de koekenpan? Geen enkel probleem.
Hoge temperaturen? Geen last van.
Schoonmaken? Alleen met heet water en als je iets hebt laten verbranden even opzetten met zout water en daarna met heet water afspoelen.
Levensduur? De pan gaat mij overleven.
Dan helemaal geen problemen? Ja, eentje. Hoe zwarter de pan hoe beter die wordt. Dus een sieraad in de keuken is het niet. Hoewel?

Ergo, koop een De Buyer. De prijs valt reuze mee.
En nee, ik werk er niet en ik heb er geen aandelen.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik zie dat dat merk verschillende typen verkoopt. Zit daar nog verschil in in kwaliteit?

Ik zie overigens geen zwarte pannen van dat merk, alleen zilveren..

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door grun »

Nicky_The schreef:Ik zie dat dat merk verschillende typen verkoopt. Zit daar nog verschil in in kwaliteit?
Ik zie overigens geen zwarte pannen van dat merk, alleen zilveren..
Ze zijn inderdaad zilverkleurig, maar worden zwart in het gebruik, dat hoort zo.

Ik zit er zelf ook aan te denken, maar twijfel tussen de plaatstalen en de ijzeren pan. Die laatste is meteen twee keer zo duur.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb dus twee keramische pannen van een heel ander merk, maar inderdaad, bakken zonder vet of olie lukt na een paar keer al niet meer, en ook het schoonmaken wordt een steeds lastiger karwei...

@ Toppy, ik heb even gekeken naar pannen van de Buyer. Prijzen vallen zeker mee, nog goedkoper dan die keramische pannen die ik heb, en die waren toch ook niet superduur... Maar de B-pannen, dat heeft een anti-aanbaklaag van bijenwas (volgens Oldenhof dan), smelt dat niet bij hoge temperaturen, of hoe zit dat? Weet je dat toevallig?

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Toppy »

Ik heb zelf die pannen met bijenwas.
Of dat werkelijk enig verschil maakt met de standaard pannen kan ik je niet zeggen.
Het enige dat ik kan zeggen dat ik van deze plaatstalen pannen nog geen dag spijt heb gehad.
Ik heb ze nu ruim een jaar en tot op heden, ik gebruik ze bijna elke dag, geen last van aanbakken, krom trekken en meer van allerlei ellende met andere koekenpannen.
Zoals ik al eerder schreef kun je hier met een mes, vork en zo naar hartenlust in tekeer gaan.
En, hoe zwarter de pan, hoe beter hij wordt.

Mijn advies is laat die keramische, anti aanbak en meer van die zooi links liggen.

Sakhya
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:09

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Sakhya »

Op 22/1-13 een set van 3 Ceramicore pannen gekocht bij de Makro. Na de montage van stelen e.d. en nog voor een eerste gebruik brak een van de stelen gewoon af. Zo te zien een slechte puntlas van het montageblokje. Het zal je maar gebeuren met hete troep erin! Heeft iemand al een dergelijke ervaring gehad? Blijkbaar is er bij dit soort Chinese rotzooi geen kwaliteitscontrole van betekenis!

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door riddert »

Sakhya schreef:Op 22/1-13 een set van 3 Ceramicore pannen gekocht bij de Makro. Na de montage van stelen e.d. en nog voor een eerste gebruik brak een van de stelen gewoon af. Zo te zien een slechte puntlas van het montageblokje. Het zal je maar gebeuren met hete troep erin! Heeft iemand al een dergelijke ervaring gehad? Blijkbaar is er bij dit soort Chinese rotzooi geen kwaliteitscontrole van betekenis!
Je kunt gewoon een nieuwe halen bij de Makro, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.

rinzema
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 22:48

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door rinzema »

Hallo Nicky,

Ik heb een hele slechte ervaring met ceramicore.
Wat mij verbaasde was dat er in de gebruiksaanwijzing stond om niet met scherpe voorwerpen in de pan te krassen terwijl op tv er met een hamer op wordt geslagen. Ik deed er supervoorzichtig mee, echter de pannen sloegen bruin uit en er kwamen krassen in en de pannen waren niet meer schoon te krijgen. De rubbertjes van de deksels waren al kapot en de handvaten van de deksels gingen al smelten aan de binnenkant. Ik had ze bij de Makro gekocht. Ik ben teruggegaan naar de winkel en heb mijn geld teruggekregen. 86 euro voor 3 pannen (ja bijna 200 gulden!) Ik voelde me bekocht en ben er dus zeker niet over te spreken. Ik vind de reclame misleidend.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Toppy »

Koop eenvoudige RVS pannen en, ik blijf het zeggen, voor 40 euri een mooie plaatstalen koekenpan.
Die koekenpan is de laatste in je leven die je koopt.
En als je RVS pannen met metalen handvatten, ook op de deksels, koopt zijn dat ook de laatste.

Schat dat je voor max 100 euro klaar bent.

Roos 07
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2013 19:38

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Roos 07 »

Ik heb in september de Ceramicore Deluxe koekenpannen gekocht bij Tommy Teleshopping, voor EUR 82,85 incl. btw voor 3 maten. En wat een teleustelling. Hoewel ik nooit met iets scherps in de pan kom, zitten er al veel krasjes in. In het midden bakt het gerecht al aan, terwijl de buitenkant nog niet eens gekleurd is. Het lijkt wel of de bodem in het midden bol staat. En hij bakt steeds meer aan, is steeds moeilijker schoon te maken. Echt niet meer met alleen een papiertje. De pannen zijn in het midden al bruin, opbleken met bleekwater, zoals ik op de TV heb gezien, haalt niets uit, ze zijn niet meer wit te krijgen. Laat ik de pannen te heet worden? Nee dus, met bijna 50 jaar kookervaring pas je daar echt wel voor op. Dus een klacht ingediend bij Tommy Teleshopping. En ja, na 3 weken een reactie. Ik mag de pannen compleet, in de originele verpakking terugsturen (wie heeft die nog na 5 maanden?), verder moet er een retourformulier worden ingevuld, dat staat aan de achterkant van de factuur / het garantiebewijs. En die kan ik nergens vinden, ik heb alleen de bestelling + ordernummer, en uiteraard de betaling via de bank. En dat wordt niet geaccepteerd. Het is dus weggegooid geld. Mijn advies: NIET KOPEN, ZONDE VAN JE GELD!

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door hawkwind »

Roos 07 schreef: Laat ik de pannen te heet worden? Nee dus, met bijna 50 jaar kookervaring pas je daar echt wel voor op. Mijn advies: NIET KOPEN, ZONDE VAN JE GELD!
Jawel dus, de keramische coating kan wel tegen de hitte , maar......, die (dunne)aluminium koekenpan
niet.
Die dunne alu koekenpannen trekken na trekken na verloop van tijd allemaal krom.
Met 50 jaar kookervaring had U dat toch wel moeten weten.

Roos 07
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2013 19:38

Re: Ervaringen Ceramocore / stonewell pannen en keramische grill

Ongelezen bericht door Roos 07 »

Helaas Hawkwind, die keramische coating, het leek wel of het wegbrandde. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik op inductie kook, en volgens mij zijn die pannen daar niet geschikt voor. Na enig e-mailverkeer mocht ik uiteindelijk toch het hele spul aan Tommy Teleshopping terugsturen. Trouwens, volgens Radar hoef je je artikelen helemaal niet in de originele verpakking terug te sturen. Wel werd medegedeeld, dat ze een nieuwe set van dezelfde pannen aan mij zouden opsturen. Daar zat ik niet op te wachten, binnen de korste keren weer dezelfde problemen. En andere, voor inductie geschikte koekenpannen waren er niet. Vervolgens werd er een tegoedbon aangeboden. Dan zit je èn zonder geld, èn zonder koekenpannen, maar wel met een tegoedbon voor artikelen waar je niet op zit te wachten. Daarop gemaild dat ik daar niet akkoord mee ging, en contact op zou nemen met Radar om advies. Enkele dagen later werd ik gebeld door een medewerkster van Tommy Teleshopping, ze zouden de zaak nog eens bekijken. Nog een dag later de mededeling dat ik mijn geld terug kreeg, wat ook gebeurd is. De aanhouder wint, eind goed al goed. Ik heb nu een Wolff koekenpan, speciaal voor inductie, met afneembare steel en 5 jaar garantie. Tot nu toe voortreffelijk.

Gesloten