Garantie AEG

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
RJ.K
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2006 23:07

Garantie AEG

Ongelezen bericht door RJ.K »

In november 2021 nieuwe AEG RVS inbouwoven gekocht en laten plaatsen. Garantie 2 jaar. Werkt prima! Op 6 februari 2023 zag ik op de deur aan de onderzijde tussen glas en onderlijst een paar plekjes op de onderlijst. Dit bleken roestplekken te zijn. AEG gebeld. Monteur komt langs voor beoordeling. Op 15 februari 2023 kwam de monteur. Hij keek haalde de deur er uit. Het bleek dat er zelfs op de lijst nog een bescherm folie zat. Hij heeft de folie verwijderd. Pakte een flesje RVS poets en poetste de roest weg. Hij bestudeerde de plekken en kwam tot zijn conclusie dat er beschadigingen zaten. Niet aan de voorzijde maar tussen glas en lijst. Helaas geen garantie zei hij. Ik zei u poetst de roest weg van zo geen roest meer. En nu is het probleem weg? Die beschadigingen had hij geen oorzaak voor. Nou volgens mij als iets roest dan ontstaan er beschadigingen. Dat heet corrosie. De monteur zei dat na 1 a 1,5 jaar roest zou kunnen Hmmm. Maar het is toch RVS vroeg ik. Antwoord: nou nee. De monteur een vreselijk arrogant figuur zorgde gelet op zijn houding en totaal ontbreken van klant en servicegerichtheid en communicatie direct voor boosheid bij mij. En ja hoor op 16 februari 2023 een mail met woorden als geachte klant en servicebezoek. Nou niks daarvan. Tevens stond er als geconstateerd probleem roest onderzijde ovendeur. En een bedrag van 194 euro. Nu geen geachte klant en zeker geen service. Wat een stel oplichters. Volgens mij is dit zeker garantie. Iemand een idee hoe dit op de juiste manier onder de aandacht bij AEG te krijgen

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie AEG

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is juist andersom, als er beschadigingen komen gaat iets roesten. Een beschadiging in de oppervlakte zorgt er voor dat de beschermlaag weg is.
RVS, RoestVastStaal kan gewoon gaan roesten. Het voordeel is wel dat het niet zal doorroesten zoals bij staal wel het geval is.
Beschadigingen ontstaan niet vanzelf, daar is kracht van buitenaf voor nodig. De oven is van een dermate leeftijd dat u zal moeten aantonen dat die schade niet ontstaan is door uw schuld. Lijkt mij een onmogelijke opgave tenzij de randen niet goed afgewerkt zijn waardoor er krassen zijn ontstaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie AEG

Ongelezen bericht door crazyme »

De monteur een vreselijk arrogant figuur zorgde gelet op zijn houding en totaal ontbreken van klant en servicegerichtheid en communicatie direct voor boosheid bij mij.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat u de afwijzing van een vriendelijke en naar uw maatstaven servicegerichte medewerker ook niet had geaccepteerd…

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Garantie AEG

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Beschermfolie is om uw oven te beschermen tijdens transport en inbouw. Voor gebruik moet de folie verwijderd worden.


U kunt uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl inschakelen. Maar als hun achter komen dat de folie erop zat dan kunnen hun niet de fabrikant aanspreken over de garantie.

De enige vraag die overblijft is wie is verantwoordelijk voor het verwijderen van de folie, de gebruiker of de installateur.
U kunt de gok hierop wagen en naar de geschillencommissie gaan van de keukenwinkel of installateur (indien aangesloten). Indien u zelf de oven geïnstalleerd hebt dan bent u zelf verantwoordelijk (vanuit gaan dat in de gebruiksaanwijzing/handleiding dit staat aangegeven).

a.sneep
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2023 15:13

Re: Garantie AEG

Ongelezen bericht door a.sneep »

Je hoef geen service van AEG/Electrolux te verwachten , ze helpen je gewoon van je centen af dat wel.
Wij hebben sins Februari 2023 een huis gekocht met alle apparaten van AEG erbij.
Nu wil het geval dat de vriezer continu ijsvorming geeft en wij elke week de vriezer moeten ontdooien omdat we anders de lades niet meer open krijgen.
Ook vonkte de magnetron oven(Op hun site staat , stekker verwijderen en melding maken)
Wij melding gedaan bij dit bedrijf , krijgen wij gelijk een mail van als er geen storingen te vinden zijn er een bedrag van €229,- voor de vriezer en een bedrag van €179,- in rekening word gebracht bij ons.
Nu vraag ik me toch af ;
Wij hebben alles overgenomen (dit staat in ons koopcontract)met vijf jaar volledige garantie.
Wij melden onze klacht bij hun, zij sturen iemand omdat zij denken dat dit nodig is dus sturen hun een monteur( die ook geen greintje fatsoen in zijn lijf heb en gelijk na 15 min.binnen te zijn geweest zeg.....er mankeert niks aan het apparatuur het beste is de vriezerdeur zo min mogelijk te openen en zegt u moet een rekening betalen van totaal €408,- ik pak even mijn pin automaat.
Ik viel haast flauw, wat een praktijken van AEG/ELECTROLUX .
Ik ben lid van de consumentenbond, deze kon helaas ook niets beginnen omdat AEG/ELECTROLUX nergens bij aangesloten is.
Als je zogezegd consumenten belangen van AEG/ELECTROLUX wil spreken zijn ze niet te bereiken.
Het is echt de omgekeerde wereld.
Dan kan je een onpartijdig bedrijf inschakelen ja dit kost ook weer geld.
Of je laat het verder gaan , dan krijg je natuurlijk aanmaningen en tenslotte de rechter , wat je uiteindelijk ook niet wil want je wil er niet een jaar aan zitten te denken.
Voor ons Never nooit meer AEG/ELECTROLUX bij aanschaf van nieuwe apparaten wat een slecht bedrijf echt werkelijk waar klant onvriendelijk!

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garantie AEG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ijsvorming in vriezer. Sluit de deur wel goed? Rubbers niet beschadigd?

Vonken in de magnetron. Wel juiste schalen en dergelijke gebruikt?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie AEG

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

a.sneep schreef:
08 nov 2023 15:58
Wij melden onze klacht bij hun, zij sturen iemand omdat zij denken dat dit nodig is dus sturen hun een monteur( die ook geen greintje fatsoen in zijn lijf heb en gelijk na 15 min.binnen te zijn geweest zeg.....er mankeert niks aan het apparatuur het beste is de vriezerdeur zo min mogelijk te openen en zegt u moet een rekening betalen van totaal €408,- ik pak even mijn pin automaat.
Ik viel haast flauw, wat een praktijken van AEG/ELECTROLUX .
Ik ben lid van de consumentenbond, deze kon helaas ook niets beginnen omdat AEG/ELECTROLUX nergens bij aangesloten is.
Als je zogezegd consumenten belangen van AEG/ELECTROLUX wil spreken zijn ze niet te bereiken.
Het is echt de omgekeerde wereld.
Dan kan je een onpartijdig bedrijf inschakelen ja dit kost ook weer geld.
Of je laat het verder gaan , dan krijg je natuurlijk aanmaningen en tenslotte de rechter , wat je uiteindelijk ook niet wil want je wil er niet een jaar aan zitten te denken.
Voor ons Never nooit meer AEG/ELECTROLUX bij aanschaf van nieuwe apparaten wat een slecht bedrijf echt werkelijk waar klant onvriendelijk!
Bij andere merken zal het hetzelfde verhaal zijn. Alleen wettelijke garantie gaat over bij verkoop, andere afspraken gaan alleen over als dat besproken is.
U laat een monteur komen en die wil betaald worden voor zijn werk. U krijgt vooraf het bedrag te horen en gaat er mee akkoord. Er zijn geen zaken te vinden die onder de wettelijke garantie zouden vallen, dus zal er betaald moeten worden.
IJSvorming in de vriezer kan vele oorzaken hebben. Teveel vocht, slecht afgesteld of niet meer 100% luchtdicht. Het is aan u om alles na te lopen en ook om aan te tonen dat het niet iets is dat bij de leeftijd en gebruik hoort. Maar ja, tweedehands en u weet niet hoe de vorige eigenaren er mee om gegaan zijn.
Vonken in de magnetron is al de beruchte vraag voor gesteld.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantie AEG

Ongelezen bericht door Moneyman »

a.sneep schreef:
08 nov 2023 15:58
werkelijk waar klant onvriendelijk!
Waarom? Je bent helemaal geen klant.

Plaats reactie