LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
EddyEssenvan
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2016 21:15
Contacteer:

AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Ongelezen bericht door EddyEssenvan »

Onze wasmachine is nu 14 dagen stuk. Het heeft bijna een week geduurd voordat er een monteur van Aeg kon komen. Monteurs waren op vakantie. Wel verkopen en geen snelle service. Voor een machine van 3 je oud moeten we 235 euro betalen voor bezoek en maken.

Wij hebben een gezin met 2 kinderen met een beperking en een chronisch zieke vrouw. Hierdoor hebben wij veel was, wij zijn sterk afhankelijk van een wasmachine. Daarom kopen die een goede kwaliteit machine.

Aardige monteur, blijkt dat er een fabrieksfout in zit. Trommel en afvoer niet goed aangesloten, toch betalen voor garantie, vinden wij vreemd.

Over 3 dagen wordt hij gemaakt zegt Aeg , gelukkig dan hoeven wij niet meer de was bij vrienden en buren te wassen. Gaat ons toch al drukke leven weer een beetje rustiger worden.

De dag van het maken worden we weer gebeld, we krijgen een nieuwe. Was dit nou niet eerder te bepalen, weer 3 dagen verder.

Nieuwe is binnen 5-10 dagen leverbaar, we mochten het ook bij de winkel regelen.
Expert houten kon hem dezelfde dagen leveren, top!
Daarna worden we gebeld door Aeg, dat exange Aeg hem uit de fabriek gaat leveren maandag en niet expert zoals afgesproken.

Op de website Aeg staat, dat hij niet leverbaar is. Aeg verzekert ons dat hij er wel is. Expert mag niet leveren, maandag komt hij.

Vrijdagmiddag laat worden we gebeld door Aeg, dat hij niet op voorraad is. Zoals we al gezien hadden op de website! Communicatie en service inzicht in hun producten is slecht.

Men weet niet wanneer hij leverbaar is, expert mag hem niet leveren. Wat een bedrijf, wij kunnen nog steeds niet wassen. Een machine van 3 jaar oud, is helemaal stuk.

Aeg bedankt.
Dit is de tweede machine van Aeg met problemen.
Wat mij betreft geen Aeg meer.
Wat zegt reclame: welzijn begint thuis
Daar zijn we het mee eens moet er wel een goede degelijke machine worden geleverd.

Aeg bedankt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Ongelezen bericht door berndv »

ik zou zeggen, los het op met de verkoper. Wat is de reden dat de verkoper hem eigenlijk niet zou mogen leveren? Als hij er 1 heeft staan, kan die toch gewoon die machine neer kunnen zetten bij u, en van aeg een nieuwe ontvangen? Wat zijn de argumenten van Expert om mee te gaan met aeg en niet mee te denken met de klant?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

EddyEssenvan schreef:Onze wasmachine is nu 14 dagen stuk. Het heeft bijna een week geduurd voordat er een monteur van Aeg kon komen. Monteurs waren op vakantie. Wel verkopen en geen snelle service. Voor een machine van 3 je oud moeten we 235 euro betalen voor bezoek en maken.

Wij hebben een gezin met 2 kinderen met een beperking en een chronisch zieke vrouw. Hierdoor hebben wij veel was, wij zijn sterk afhankelijk van een wasmachine. Daarom kopen die een goede kwaliteit machine.

Aardige monteur, blijkt dat er een fabrieksfout in zit. Trommel en afvoer niet goed aangesloten, toch betalen voor garantie, vinden wij vreemd.

Over 3 dagen wordt hij gemaakt zegt Aeg , gelukkig dan hoeven wij niet meer de was bij vrienden en buren te wassen. Gaat ons toch al drukke leven weer een beetje rustiger worden.

De dag van het maken worden we weer gebeld, we krijgen een nieuwe. Was dit nou niet eerder te bepalen, weer 3 dagen verder.

Nieuwe is binnen 5-10 dagen leverbaar, we mochten het ook bij de winkel regelen.
Expert houten kon hem dezelfde dagen leveren, top!
Daarna worden we gebeld door Aeg, dat exange Aeg hem uit de fabriek gaat leveren maandag en niet expert zoals afgesproken.

Op de website Aeg staat, dat hij niet leverbaar is. Aeg verzekert ons dat hij er wel is. Expert mag niet leveren, maandag komt hij.

Vrijdagmiddag laat worden we gebeld door Aeg, dat hij niet op voorraad is. Zoals we al gezien hadden op de website! Communicatie en service inzicht in hun producten is slecht.

Men weet niet wanneer hij leverbaar is, expert mag hem niet leveren. Wat een bedrijf, wij kunnen nog steeds niet wassen. Een machine van 3 jaar oud, is helemaal stuk.

Aeg bedankt.
Dit is de tweede machine van Aeg met problemen.
Wat mij betreft geen Aeg meer.
Wat zegt reclame: welzijn begint thuis
Daar zijn we het mee eens moet er wel een goede degelijke machine worden geleverd.

Aeg bedankt.
Zoals gezegd: je had bij de verkoper moeten aankloppen voor garantie, niet bij de fabrikant. Dit is namelijk de verantwoordelijkheid van de verkoper, dus als je dan naar de fabrikant gaat is het toch logisch dat ze dit in rekening brengen?

De verkoper moet dit oplossen.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Ongelezen bericht door BL2 »

Vanzelfsprekend snap ik jullie probleem van niet kunnen wassen. Dat is natuurlijk enorm vervelend.
Maar een wasmachine van 3 jaar oud welke zeer veel wordt gebruikt is al aardig op weg naar een status dat deze weinig meer waard is.
Dan alsnog een geheel nieuwe ontvangen lijkt mij juist een goede service van AEG.

De eventuele garantie (na 3 jaar ?) loopt via de winkel en niet via de fabrikant (=AEG).

Nu de wasmachine is afgekeurd door AEG zou ik maar snel een nieuwe eisen via de winkel alwaar deze gekocht is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

EddyEssenvan schreef: Nieuwe is binnen 5-10 dagen leverbaar, we mochten het ook bij de winkel regelen.
Expert Houten kon hem dezelfde dag leveren , top!
Expert mag niet leveren, maandag komt hij .
berndv schreef:ik zou zeggen, los het op met de verkoper. Wat is de reden dat de verkoper hem eigenlijk niet zou mogen leveren? Als hij er 1 heeft staan, kan die toch gewoon die machine neer kunnen zetten bij u, en van aeg een nieuwe ontvangen? Wat zijn de argumenten van Expert om mee te gaan met aeg en niet mee te denken met de klant?
expert mag hem niet leveren
Julie4444 schreef: Zoals gezegd: je had bij de verkoper moeten aankloppen voor garantie, niet bij de fabrikant. Dit is namelijk de verantwoordelijkheid van de verkoper, dus als je dan naar de fabrikant gaat is het toch logisch dat ze dit in rekening brengen?
De verkoper moet dit oplossen.
@julie4444, zoals ik het lees , zijn ze wel bij de winkel/ verkoper geweest , maar Expert mocht niet leveren....daarom ga ik mee met de opmerking van berndv...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Expert mocht hem niet leveren omdat er reeds afspraken waren met AEG, naar hoe ik het verhaal van begrijp.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

EddyEssenvan schreef:...............Het heeft bijna een week geduurd voordat er een monteur van Aeg kon komen.
@Eddy : welke volgorde heb je aangehouden? Gelijk AEG gebeld voor een monteur of eerst bij Expert geweest?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: AEG wasmachine fabrieksfout in garantie toch betalen

Ongelezen bericht door thecure »

eerst is het garantie, dan is hij opeens 3 jaar oud... vreemd verhaal

Gesloten