LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
KeyserSoza
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2013 23:22

BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door KeyserSoza »

BCC Filiaal houd zich niet aan de beloftes en aan de voorwaarden die het zelf opstelt.
Laatst gewijzigd door KeyserSoza op 07 jul 2015 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door GJvdZ »

KeyserSoza schreef: Als ik een nieuwe wasdroger koop dan zal ik deze moeten uitpakken om te kunnen gebruiken en te proberen. Blijkt de wasdroger het dan niet te doen dan moet ik deze toch kunnen retourneren of omruilen.
Als een product defect is mag de leverancier eerst proberen om de boel te repareren.

Als ik in het "6 beloften verhaal" op de link "Retourneren" klik krijg ik dit: http://www.bcc.nl/klantenservice/reparatie-en-garantie

Daar staat deze tekst:

Ik heb een product dat defect is. Wat nu?
Als u een product heeft gekocht bij BCC, bemiddelen wij tussen u en de fabrikant. Wij zorgen ervoor dat het defecte apparaat zo spoedig mogelijk door of conform de voorwaarden van de leverancier gerepareerd wordt. Wij nemen u daarbij zoveel mogelijk rompslomp uit handen. U gaat hiervoor naar een van onze winkels of neemt contact op met BCC Customer Service via 0900-0555 (lokaal tarief). Onze medewerker legt u vervolgens uit hoe dit probleem volgens de geldende garantiebepalingen wordt verholpen, hoelang de reparatie in beslag neemt of wanneer u een monteur kunt verwachten, en eventueel ook welke kosten dit voor u met zich meebrengt.


PS: het feit dat je kreten gebruikt als "Deze zeer incompetente vestigingsmanager" geeft aan dat je behoorlijk bevooroordeelt bent en lijkt me niet bevorderlijk om het probleem soepel op te lossen. Als je in de winkel ook zoiets uitstraalt krijg je vanzelf moeilijke discussies. Hoe zou je zelf reageren als een klant jou zo benadert?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS haalt twee trajecten door elkaar:
- het retourneren binnen 14 dagen;
- en het claimen van een defect.

Retourneren kan (uiteraard) alleen als je het product niet hebt gebruikt. Indien het product niet (goed) blijkt te werken, kom je gewoon in de garantiebepalingen terecht, zowel op grond van de voorwaarden als op grond van de wet.

Heel vervelend, maar de vestigingsmanager heeft gewoon gelijk. En gezien de ton die TS hanteert, snap ik wel waarom het geen prettig gesprek was.

KeyserSoza
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2013 23:22

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door KeyserSoza »

De vestigingsmanager heeft niet gelijk. Als ik een product koop mag en kan ik het zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen retourneren. Dat ik een product moet uitpakken om te kijken of het überhaupt wel werkt mag duidelijk zijn. Geen discussie mogelijk. Als blijkt dat het apparaat niet werkt binnen die 14 dagen dan wil ik ook niet dat er al meteen een monteur voor moet langskomen. Denk zelf eens na. Je koopt een nieuw product en het werkt niet naar behoren. Dus dan laat je maar meteen een monteur komen die het nieuwe apparaat moet gaan maken. Nou zo een prul heeft voor mij dan al afgedaan en daar wil ik dan ook niet mee verder. Dan terug en een ander apparaat. Ik betaal voor een nieuw en goed werkend product en als het meteen al niet goed werkt wil ik het gewoon niet meer. Het nieuwe apparaat voldoet al niet aan het conformiteits beginsel. Het voldoet gewoon niet. Jullie kunnen schrijven wat jullie willen maar deze voor mij nog steeds arrogante, onbekwame en uiterst klantonvriendelijke vestigingsmanager zit er behoorlijk naast en zou zijn aanpak wel eens drastisch mogen veranderen. En nog wat. Bevooroordeeld ben ik nooit. Maar de opstelling van dit heerschap en de domme vragen die hij stelde gaven duidelijk aan dat hij zeker als vestigingsmanager erg incompetent bleek te zijn.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je blijft de zaken door elkaar halen.
KeyserSoza schreef:DIk betaal voor een nieuw en goed werkend product en als het meteen al niet goed werkt wil ik het gewoon niet meer. Het nieuwe apparaat voldoet al niet aan het conformiteits beginsel. Het voldoet gewoon niet.
Inderdaad, het product is niet conform. En wat zijn dan de opties? Juist, allereerst reparatie... Lees anders dit eens door, dan heb je beter zicht op je rechten en plichten. "wil ik het gewoon niet meer" is jammer genoeg voor jou geen reden om direct een nieuwe te eisen of het product te retourneren.
KeyserSoza schreef:Jullie kunnen schrijven wat jullie willen maar deze voor mij nog steeds arrogante, onbekwame en uiterst klantonvriendelijke vestigingsmanager zit er behoorlijk naast en zou zijn aanpak wel eens drastisch mogen veranderen. En nog wat. Bevooroordeeld ben ik nooit. Maar de opstelling van dit heerschap en de domme vragen die hij stelde gaven duidelijk aan dat hij zeker als vestigingsmanager erg incompetent bleek te zijn.
Nogmaals, zolang je eigen stellingen feitelijk onjuist zijn, is het beschuldigen van de vestigingsmanager niet zo gepast. Als je denkt dat je nooit bevooroordeeld bent, moet je misschien ook even zorgen dat je niet zo over komt. Want erg objectief reageer je in ieder geval niet.

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door Gitarist »

Het product voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het retourneren?

Uw aankoop kunt u binnen 14 dagen na levering zonder opgaaf van reden retourneren of ruilen. Voor het retourneren van in de winkel gekochte producten, kunt u in uw BCC winkel terecht. U ontvangt uw aankoopbedrag en eventuele verzend- of bezorgkosten tot een bedrag van 100,- contant retour. Hogere bedragen worden binnen 14 dagen naar uw rekening overgemaakt. Op bcc.nl bestelde producten kunt u in een van onze winkels terugbrengen of retour zenden. BCC zal uw aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- of bezorgkosten) in het laatste geval zo snel mogelijk maar in elk geval binnen 14 dagen aan u overmaken. Alle kosten die gemoeid zijn met het retourneren van uw aankoop zijn voor uw rekening. Wilt u het product omruilen voor een ander product, dan zijn de eventuele verzend- of bezorgkosten van het vervangende product eveneens voor uw rekening.
Kan ik alle producten retourneren?

U kunt uw aankopen binnen 14 dagen retourneren. De volgende producten kunnen wij helaas niet terugnemen:

Producten die overeenkomstig uw specificaties tot stand zijn gebracht of duidelijk van persoonlijke aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
Software waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten waarvan de levering met uw instemming is begonnen voordat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken.

Als ik dit zo lees heeft TS gewoon gelijk.
Het product voldoet niet aan de verwachtingen en daarom moet BCC dat zonder enig bezwaar terug nemen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je vergeet alleen dat het apparaat gebruikt is, en dat daarmee het recht op retournering in de bedenktermijn uiteraard is vervallen. Wat overblijft, is een beroep op nonconformiteit, en daarbij is reparatie stap 1.

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door Gitarist »

Moneyman schreef:Je vergeet alleen dat het apparaat gebruikt is, en dat daarmee het recht op retournering in de bedenktermijn uiteraard is vervallen. Wat overblijft, is een beroep op nonconformiteit, en daarbij is reparatie stap 1.
Je kunt alleen weten of een product niet aan je verwachtingen voldoet als je het gebruikt toch?
Als gebruikte producten niet teruggenomen worden dan moet men dat erbij vermelden want dat doen ze ook bij:

Producten die overeenkomstig uw specificaties tot stand zijn gebracht of duidelijk van persoonlijke aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
Software waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten waarvan de levering met uw instemming is begonnen voordat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken.

KeyserSoza
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2013 23:22

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door KeyserSoza »

Beste Moneyman,

Blijkbaar heb je genoeg tijd om overal op te kunnen reageren en met rechten en plichten te schermen.
Waar staat dan omschreven in de voorwaarden van BCC dat ik in de 14 dagen na aankoop mijn wasdroger niet eerst kan of mag gebruiken. Laat me deze regel dan maar eens zien dat ik mijn nieuw gekochte witgoed apparaat niet kan of mag gebruiken. Hoe kan ik anders erachter komen of de wasdroger het wel of niet doet.

Dit staat er omschreven in de BCC voorwaarden :U kunt uw aankopen binnen 14 dagen retourneren. De volgende producten kunnen wij helaas niet terugnemen:

Producten die overeenkomstig uw specificaties tot stand zijn gebracht of duidelijk van persoonlijke aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
Software waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten waarvan de levering met uw instemming is begonnen voordat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken.

Omschrijft dit mijn wasdroger? Nee dus. Witgoed apparatuur zoals wasdrogers vallen hier niet onder. Als het gaat om elektrische tandenborstel of scheerapparaten dat kan ik me goed voorstellen. Maar nogmaals geen wasdroger. Als je dit wel in de voorwaarden kan terugvinden, laat het mij weten !!!!!

Prettige dag verder!

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door angel1978 »

Blijkbaar heb je genoeg tijd om overal op te kunnen reageren en met rechten en plichten te schermen.
Blijkbaar heb je niet het fatsoen om op een normale manier naar mensen te reageren.
Waar staat dan omschreven in de voorwaarden van BCC dat ik in de 14 dagen na aankoop mijn wasdroger niet eerst kan of mag gebruiken.
Niet alles wat je niet mag doen, hoeft in de voorwaarden te zijn beschreven. Je mag er ook niet mee pingpongen, maar ook dat staat er niet in, net als vele dingen.
Laat me deze regel dan maar eens zien dat ik mijn nieuw gekochte witgoed apparaat niet kan of mag gebruiken.
Zichttermijn is geen gebruiktermijn

De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken.

Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert.
Hoe kan ik anders erachter komen of de wasdroger het wel of niet doet.
Als het produkt het niet doet, is het non-conform. Dan geldt dus ook die regel en die heeft niets met de retourregeling te maken. Dat je dat niet wil snappen en accepteren, maakt het nog niet minder waar.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gitarist schreef:
Moneyman schreef:Je vergeet alleen dat het apparaat gebruikt is, en dat daarmee het recht op retournering in de bedenktermijn uiteraard is vervallen. Wat overblijft, is een beroep op nonconformiteit, en daarbij is reparatie stap 1.
Je kunt alleen weten of een product niet aan je verwachtingen voldoet als je het gebruikt toch?
Nee. Als je het gebruikt, weet je of het (non)conform is en of je dus een beroep punt doen op de garantieregeling.

Als je gebruik wilt maken van bedenktijd (dat staat dus los van een beroep op nonconformiteit zoals TS doet), is het evident dat het een dergelijk product niet al een paar wassen gedraaid mag hebben.

Garantie en bedenktijd zijn twee totaal verschillende sporen, die TS maar door elkaar blijft halen omdat hem dat beter uitkomt.
KeyserSoza schreef:Beste Moneyman,

Blijkbaar heb je genoeg tijd om overal op te kunnen reageren en met rechten en plichten te schermen.
Waar staat dan omschreven in de voorwaarden van BCC dat ik in de 14 dagen na aankoop mijn wasdroger niet eerst kan of mag gebruiken. Laat me deze regel dan maar eens zien dat ik mijn nieuw gekochte witgoed apparaat niet kan of mag gebruiken. Hoe kan ik anders erachter komen of de wasdroger het wel of niet doet.

Dit staat er omschreven in de BCC voorwaarden :U kunt uw aankopen binnen 14 dagen retourneren. De volgende producten kunnen wij helaas niet terugnemen:

Producten die overeenkomstig uw specificaties tot stand zijn gebracht of duidelijk van persoonlijke aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
Software waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten waarvan de levering met uw instemming is begonnen voordat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken.

Omschrijft dit mijn wasdroger? Nee dus. Witgoed apparatuur zoals wasdrogers vallen hier niet onder. Als het gaat om elektrische tandenborstel of scheerapparaten dat kan ik me goed voorstellen. Maar nogmaals geen wasdroger. Als je dit wel in de voorwaarden kan terugvinden, laat het mij weten !!!!!

Prettige dag verder!
Schermen met rechten en plichten? Ja, dat lijkt me wel logisch op het moment dat iemand hier een klaagzang neerzet en zich daarbij zélf beroept op rechten en voorwaarden... :mrgreen:

Ik neem aan dat je bij de 6 zekerheden de verwijzing naar de van toepassing zijnde voorwaarden wel even hebt gelezen? Laat me er één voor je citeren:
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of
gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de
werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is
dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren
zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
Ik draai nooit proef met een wasdroger in de winkel, jij wel...? :lol:

Inmiddels wordt me meer en meer duidelijk wat jouw wijze van reageren is op het moment dat je een boodschap krijgt die je niet aanstaat. Je zou eens een spiegel moeten kopen in plaats van een wasdroger, daar heb je waarschijnlijk meer profijt van.

Graag gedaan, overigens! :D

KeyserSoza
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2013 23:22

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door KeyserSoza »

Ohhh, een snaartje geraakt ! Spiegeltje kopen. Jongen toch. Wake up !

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door angel1978 »

en OP verwijderen.. Volwassen hoor...

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

KeyserSoza schreef:Ohhh, een snaartje geraakt ! Spiegeltje kopen. Jongen toch. Wake up !
Briljante manier om te zeggen "sorry, je hebt gelijk" :mrgreen:

bex.peter
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2007 22:52

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door bex.peter »

Helemaal mee eens. Mijn broer koopt een koffiemachine van 869 euro (!) die na drie jaar de geest geeft en voor 125 euro gerepareerd moet worden. Wanneer er een beroep gedaan wordt op het conformiteitsbeginsel, dan is High Service ineens Low Service. Het conformiteitsbeginsel is in het leven geroepen om de consument te beschermen. Wanneer een apparaat defect raakt binnen de te verwachten levensduur, dan mag verwacht worden dat er een coulanceregeling plaats gaat vinden op het reparatiebedrag. BCC Low Prices heeft hier geen enkele boodschap aan en geeft voor een Philips Saeco koffiemachine van bijna 900 euro doodleuk aan dat de economische levensduur hiervan slechts drie jaar is.
Philips heeft in het begin contact met mij opgenomen hierover maar laat het nu totaal afweten. Dat wordt de volgende keer een goedkoop merk want duurkoop is hier absoluut niet het geval.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BCC Klantenservice en klantvriendelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als een apparaat drie jaar in gebruik is, wordt een beroep op het conformiteitsbeginsel wel lastig. Dan zul je aan moeten tonen dat de gebruikelijke levensduur langer dan drie jaar is, en dat je het apparaat conform voorschrift hebt gebruikt. Lastige klus.

Persoonlijk vind ik een dergelijk reparatiebedrag na enkele jaren gebruik niet zo bijzonder.

Gesloten