LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] merloni/indesit = waardeloos

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Sjaak

merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door Sjaak »

Hallo allemaal,

Ik ben echt ten einde raad. Ik zou graag mijn verhaal hier kwijt willen.Het is een ontzettend lang verhaal. Ik ben benieuwd of mensen mijn verhaal herkennen of tips hebben.

Sinds augustus 2001 hebben wij een zilverkleurige indesit vaatwasser aangeschaft. Deze hebben wij gekocht bij Radio Modern.

Begin december is onze vaatwasser kapot gegaan. Geen nood dachten wij, we zitten nog in onze garantieperiode.

Wij belden naar radio Modern welke ons beloofde dat er 28/12/01 een monteur zou komen. 28/12/01 werden wij echter afgbeld..de monteur was ziek, of wij in het nieuwe jaar een andere afspraak wilden maken. Kan gebeuren..dachten wij en wij maakten enige tijd later een afspraak voor 15 januari 2002.
De monteur kwam langs en repareerde de vaatwasser, de pomp was nl kapot. Echter... een half uur na zijn vertrek sloegen alle stoppen door in het huis en de vaatwasser stopte ermee.

Wij belden weer naar Radio Modern welke vertelde dat wij volgende week weer een monteur konden verwachten. Dit vonden wij niet bepaald netjes aangezien we al een maand aan het wachten waren.
Uiteindelijk na lang rondgebel kwamen wij bij consumentenbelangen van Merloni, welke ons vertelde dat er over drie dagen een monteur zou komen.
De monteur van Merloni constateerde dat de vorige monteur de nieuwe pomp verkeerd had gerepareerd waardoor de koortssluiting was ontstaan.

Deze aardige monteur die de vaatwasser eerder verkeerd had gerepareerd stond overigens een week later weer op de stoep in de veronderstelling dat wij de afspraak niet hadden afgezegd. De man ging weg en stopte een half uur later een rekening van 50 € in de bus voor niet afgebelde afspraak.

Echter een paar dagen later lagen wij in bed toen er weer koortssluiting ontstond. De hele keuken (parketvloer) stond onder water en om 010 uur 's nachts stonden wij te dweilen en water uit de vaatwasser te scheppen.
Toch wel lichtelijk geirriteerd voor het gehele gebeuren beleden wij wederom naar Merloni.

Maandag 28 januari 2002 zouden wij gebeld worden door Radio Modern wanneer wij onze nieuwe vaatwasser zouden krijgen.
Echter wij hoorden niets...

8 februari hebben wij weer gebeld, waarom wij niet hoorden. Wij kregen diverse telefoonnummers (enkele malen werden wij in de wacht gezet waarna de verbinding werd verbroken)
en na een tijd van heen en weer bellen zouden wij later worden teruggebeld.

Wij werden inderdaad teruggebeld. Wij zouden de nieuwe vaatwasser pas na 21/2/2002 kunnen verwachten omdat het bedrijf in fusie was.

Vandaag 25/2 hebben wij dan eindelijk na veel ellende de nieuwe vaatwasser...echter de verkeerde kleur.
Wij zijn echt ten einde raad. Bellen met consumentenbelangen helpt niet want zij zeggen enkel dat we een klachtbrief moeten schrijven.
Dit zijn wij ook zeker van plan, echter wij geloven niet dat dit gaat helpen.
Wij zijn ten einde raad en vinden toch dat we een tegemoetkoming van Merloni verdiend hebben.

N. Heine

Re: merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door N. Heine »

Mijn ervaring met Merloni/ Indesit:

Ik ben enige tijd in het bezit geweest van een Indesit vrieskastje. Deze bleek in de tweede maand reeds bijgevuld (koelmiddel)te moeten worden (garantie). Vervolgens heeft het aparaat het ca. een jaar wel goed gedaan. Echter ca. 3,0 jaar na aanschaf werkt het apparaat geheel niet meer. Merloni wil wel een monteur langs laten komen, echter die moeten we wel eerst betalen. Indien aan het licht mocht komen dat het apparaat toch een fabrieksfout heeft, wil men wel een oplossing bedenken. Dit vind ik een beetje de omgekeerde wereld: na zo'n relatief korte tijd mag zo'n apparaat niet stuk gaan. De aangeboden 'oplossing' vind ik dus niet acceptabel.
Gezien de aanschafprijs laat ik het verder maar zitten.
Duidelijk moge zijn dat Indesit en/of een ander door Merloni gevoerd merk er bij mij niet meer in komt! Indesit? In-de-****......

mvanderleij/prozenberg

Re: merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door mvanderleij/prozenberg »

Hoi gedupeerden van indisit,

Ook onze vaatwasser van Indesit begaf het al zeer kort nadat wij hem in gebruik hadden genomen. Na minder dan 1.5 jaar matig gebruik (2x per week) had de spoelmotor het al begeven. Volgens dit forum een bekend probleem bij Indesit vaatwassers.
Gelukkig waren we nog wakker toen de kortsluiting voor een enorme steekvlam zorgde.

Afijn, monteur laten komen (kosten 42 euro), stelde de defecte spoelmotor vast, boze brief naar importeur Merloni geschreven. Hun antwoord: zij willen het apparaat repareren voor ten hoogste 110 euro. Dat plus de monteur is samen 152 euro voor een bijna gloednieuwe vaatwasser die buiten onze schuld het loodje heeft gelegd. Let wel: 152 euro is in guldens 334!!! Dat is meer dan eenderde van de aanschafprijs.

Indesit? Ze bedoelen zeker IN-DE-****!

Die 334 gulden hadden we in retroperspectief beter kunnen benutten om een bosch of een ander kwaliteitsapparaat te kopen!

Marieke en Patrick

elle

Re: merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door elle »

ik heb mijn vaatwasser nu twee jaar en het is echt om van te huilen wat een ellende wij er mee hebben gehad en nog steeds hebben hij is nu voor de derde keer kapot in twee jaar tijd de eerste keer was de klok kapot dit viel nog in de garantie periode maar de tweede keer was vier maanden later weer het zelfde probleem de monteur heeft het nog wel op garantie gezet maar die was al voorbij nu weer een paar maanden doet hij het weer niet hij lekt de pakkingen die het water tegen moeten houden komen allemaal tussen de naden uit hij blijft alleen maar afpompen ik ben hiermee naar scheer&foppen geweest die zeiden dat ik de kosten hiervan zelf moet betalen wat neer komt op 73 euro voorijkosten met een half uur arbeidsloon erbij in hier gaan wij dus niet mee akkoord ze wilden ons ook tegemoed komen met het teruggeven van ongeveer 0.25% van wat de machine heeft gekost omdat de machine na 3 jaar helemaal afgeschreven is dit pikken wij niet!!!!!!!!
ik laat nog weten hoe dit afloopt

Maa

Re: merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door Maa »

Alles wat je ziet...tuut...tuut.....in de indesit....toet....toet....


Men weet bijvoorbaad, dat het voor dat geld niet veel soeps kan zijn.
Ik bedoel maar, je wilt een wasmachine of koelkast of i.d. dan koop je toch een goed merk! Het is geen borstel die je na een half jaar vervangt. Je koopt toch ook handdoeken om mee af tedrogen i.p.v. washandjes of vaatdoeken, die van het zelfde stof zijn en waar je je ook mee kan afdrogen. Okee, het gaat wat moeizamer, maar da's m'n punt. Je hebt Indesit en je hebt een wasmachine.

Oma

Re: merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door Oma »

Nu, ik ben 37 jaar getrouwd en ben nu aan mijn 3e Indesit toe. Dus, dat is gemiddeld zo,n 12 jaar per machine. Valt dus nog wel mee. Ik hoor u al denken van, hadden ze toen al wasautomaten? Jazeker, wij hadden èèn van de eerste wasautomaten.

:lol: Oma

opoe

Re: merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door opoe »

nou oma, ik heb een siemens die is 20 jaar oud en doet het nog steeds perfect, maar aangezien ik 's een keer een witte wil (deze is wit met bruin) ga ik een nieuwe aanschaffen.
Ik bedoel maar, da's 1 in de 20 jaar!

petra

Re: merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door petra »

ik heb nu anderhalf jaar een wasmachine van indesit en die is nu voor de vierde keer stuk.
krijg totaal geen poot aan de grond bij merloni en bij megapool waar hij vandaan komt al helemaal niet .
blijft het feit dat ik nog steeds met een kapotte machine zit.
weet iemand misschien waar ik precies moet zijn met mn klachten.
bvd.

Evie

Re: merloni/indesit = waardeloos

Ongelezen bericht door Evie »

Petra,

Ook wij hebben van meet af aan problemen gehad met onze wasmachine van Indesit. Het stuk schroot begon na 4 maanden al mitrailleur geluiden te produceren tijdens het centrifugeren. Niet prettig wanneer je je was 's nachts laat draaien. Ook de buren waren not amused. Dus de BCC gebeld bij wie we de machine hadden aangeschaft. Die gaf het nummer door van een of andere instelling die de monteur zou sturen. De monteur is in de garantieperiode 3 of 4 keer geweest. Buiten de garantieperiode hebben we zelf nog 2 x geprobeerd om dat k****ding te fixen. De was werd wel schoon, dat was het probleem ook niet, maar het ging wel ten koste van je gehoor (en dat van de buren). Nadat onze badkamer begin dit jaar volledig blank stond, hebben we dat stuk verdriet de deur uit gezet. Nooit meer een Indesit, wáár-de-lóós!! :x :evil:

Maar, Petra, om antwoord te geven op je vraag: ik had standaard (zo erg was het) een briefje in m'n portemonnee met het nummer om een monteur te 'bestellen'. De naam van het bedrijf/instelling weet ik niet (zal ongetwijfeld Merloni Huishoudapparaten bv zijn), maar als je 0488-420721 belt (wat ik dus al zó vaak heb gedaan) en je houdt het aankoopbewijs en het typenummer van je wasmachine bij de hand, wordt er een monteur gestuurd. Maar om veel ergernis en frustratie te voorkomen: koop een andere machine van een gerenommeerd merk! Veel succes!

Gesloten