LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plastic pin bij deur combimagnetron breekt binnen jaar af

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Audtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2020 11:00

Plastic pin bij deur combimagnetron breekt binnen jaar af

Ongelezen bericht door Audtje »

Ik heb in April 2019 een keuken laten plaatsen met apparatuur door Ikea ,nu zit er water in de aanrechtblad en een kraan die spettert en druppelt dat wordt binnenkort opgelost.
Ik heb ook een Combioven Magnetron laten plaatsen en bij deze Combi is één van de pinnen in deur afgebroken ,na drie weken wachten krijg ik te horen dat dit niet onder de garantie valt maar onder gebruiksschade ,er moet een nieuwe deur in en dat gaat mij 200 euro kosten ,ik heb de Combi nog geen jaar ingebruik en we hebben het al over gebruiksschade dat ik dan zelf zou moeten betalen .Mijn vraag is of dit normaal is ,kunnen ze daar zo mee weg komen ,er zitten 2 plastic pinnen in bij de deur en ik heb de pech dat er 1tje afbreekt en dat is dan gebruikersschade?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Plastic pin bij deur combimagnetron breekt binnen jaar af

Ongelezen bericht door berndv »

Audtje schreef:
22 jan 2020 11:20
Mijn vraag is of dit normaal is ,kunnen ze daar zo mee weg komen ,er zitten 2 plastic pinnen in bij de deur en ik heb de pech dat er 1tje afbreekt en dat is dan gebruikersschade?
Juridisch gezien moet u na 6 maand aantonen dat een defect al aanwezig was bij de aankoop van het product. U heeft het een jaar in gebruik, dus zult u het moeten aantonen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Plastic pin bij deur combimagnetron breekt binnen jaar af

Ongelezen bericht door Cro »

Eerlijke vraag, is het gebruikersschade, met andere woorden op welke wijze is deze pin afgebroken? Gebeurde dat spontaan terwijl er niemand bij de oven in de buurt was of omdat bijvoorbeeld er iets tegenaan kwam terwijl het deurtje open was of het deurtje net wat te hard werd dichtgedaan?

Als je meent dat het geen gebruikersschade is kan het zijn dat je dat mogelijk zal moeten aantonen.

Gesloten