Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
koelholland
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2022 18:20

Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door koelholland »

Kort geleden heb ik een Samsung Bespoke koel-vriescombinatie gekocht bij Samsung zelf. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de kosteloze premium installatie die Samsung aanbiedt. Aangezien het niet duidelijk was wat deze premium installatie van Samsung precies inhoudt, heb ik Samsung hierover gebeld. Samsung gaf aan dat het mogelijk is om het omdraaien (van rechtsdraaiend naar linksdraaiend) van de deur van de Samsung Bespoke koelkast te laten doen als onderdeel van de premium installatie. Dit zonder extra kosten. Dit was voor mij een belangrijke motivatie om deze Samsung Bespoke koelkast bij Samsung te kopen.

Uiteindelijk hebben 4 verschillende Samsung medewerkers (van verschillende afdelingen) aan mij bevestigd dat deze koelkastdeur gratis omgedraaid zou worden. Dit was zo totdat ik een monteur hierover moest bellen voor een afspraak. Deze monteur zei dat het omdraaien van de deur van de Samsung Bespoke koelkast niet wordt gedaan. Samsung gebeld. De Samsung medewerker die ik toen aan de lijn kreeg, bevestigde dit. Samsung gaf aan dat de afspraak die eerder met mij (meermaals) gemaakt is niet door Samsung wordt nagekomen. De Samsung medewerkers hebben mij verkeerd voorgelicht. Hiervoor bood Samsung zijn excuses aan. Verder gaf Samsung ook nog de mogelijkheid om de Samsung Bespoke koelkast terug te nemen.

Ik heb aangegeven dat ik toch wil dat de koelkastdeur omgedraaid zou worden. Dit weigert Samsung. Hierdoor was ik helaas genoodzaakt om bij Samsung een klacht in te dienen over dat Samsung de afspraken niet nakomt. Deze klacht is door Samsung afgewezen. Tegen deze uitspraak heb ik bezwaar gemaakt. Ook dit bezwaar is door Samsung afgewezen. Samsung heeft aangegeven dat ik binnen Samsung niet verder in beroep kan gaan tegen het afwijzen van mijn klacht.

Dit alles heeft mij een bittere nasmaak opgeleverd hoe Samsung met afspraken omgaat. Als 4 Samsung medewerkers een afspraak bevestigen, dan vertrouw ik als consument erop dat Samsung deze afspraak nakomt. Wat kan ik als consument anders. Blijkbaar is dit bij Samsung niet het geval en komt Samsung zijn afspraken niet na.

Een koelkast koop je niet dagelijks, dus problemen zoals ik die nu meegemaakt heb met de Samsung Bespoke koelkast zullen zich voorlopig niet herhalen. Bij het kopen van andere producten is dit wel een waarschuwing en zal ik niet zo snel meer kiezen voor Samsung: de kans is dus klein dat ik kies voor een Samsung Qled televisie, Samsung QuickDrive wasmachine of Samsung Galaxy mobiel.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op https://www.samsung.com/nl/shop-faq/del ... -services/ staat dat de deur niet om wordt gedraaid.

U wilt geen Samsung meer. Gelukkig bestaan andere merken.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door Nevyn »

koelholland schreef:
18 jun 2022 18:25
Samsung ook nog de mogelijkheid om de Samsung Bespoke koelkast terug te nemen.
Zou hier maar gebruik van maken

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of zelf de draairichting (laten) omdraaien. Bij verreweg de meeste moderne ijskasten is dat eenvoudig zelf te doen, desnoods met hulp van een familielid, vriend of goede buur.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft u bewijs van de afspraak?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door grun »

Erthanax schreef:
19 jun 2022 12:07
Of zelf de draairichting (laten) omdraaien. Bij verreweg de meeste moderne ijskasten is dat eenvoudig zelf te doen, desnoods met hulp van een familielid, vriend of goede buur.
Op Youtube staan filmpjes hoe dat precies moet, ook voor de Samsung Bespoke kast.
https://www.youtube.com/watch?v=IFg3DA5ALL8

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"de kans is dus klein dat ik kies voor een Samsung Qled televisie, Samsung QuickDrive wasmachine of Samsung Galaxy mobiel"
Waarom dat?? Bij een tv of een mobiel hoeven toch geen deuren omgedraaid te worden??

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

peter17111962 schreef:
19 jun 2022 20:11
"de kans is dus klein dat ik kies voor een Samsung Qled televisie, Samsung QuickDrive wasmachine of Samsung Galaxy mobiel"
Waarom dat?? Bij een tv of een mobiel hoeven toch geen deuren omgedraaid te worden??
Lijkt me dat hier bedoeld wordt, vanwege de belofte die gebroken werd door Samsung, dus de service..

koelholland
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2022 18:20

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door koelholland »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2022 20:32
peter17111962 schreef:
19 jun 2022 20:11
"de kans is dus klein dat ik kies voor een Samsung Qled televisie, Samsung QuickDrive wasmachine of Samsung Galaxy mobiel"
Waarom dat?? Bij een tv of een mobiel hoeven toch geen deuren omgedraaid te worden??
Lijkt me dat hier bedoeld wordt, vanwege de belofte die gebroken werd door Samsung, dus de service..
Klopt. Het is niet de service van Samsung die ik verwacht had. Ik ben gewend dat een belofte wordt nagekomen, zeker als die meerdere keren wordt bevestigd.

koelholland
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2022 18:20

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door koelholland »

alfatrion schreef:
19 jun 2022 14:25
Heeft u bewijs van de afspraak?
Ja, ik heb een bewijs van de afspraak.
In eerste instantie wilde een Samsung medewerker de afspraak niet naar mij mailen. Dat was absoluut onmogelijk. Hij verwees mij door naar de Whats-app groep van Samsung. Daar moest ik zelf maar contact mee opnemen. De Samsung medewerker was zelf niet in staat om hun eigen Whats-app groep te benaderen. Heel vreemd en niet klantvriendelijk. Ik heb de Whats-app groep van Samsung dus zelf maar benaderd. Hierdoor heb ik een bewijs van de afspraak. En ook dat de afspraak door de medewerker van Samsung Whats-app groep wordt bevestigd.

koelholland
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2022 18:20

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door koelholland »

Seinhuis schreef:
19 jun 2022 11:08
Op https://www.samsung.com/nl/shop-faq/del ... -services/ staat dat de deur niet om wordt gedraaid.

U wilt geen Samsung meer. Gelukkig bestaan andere merken.
Dit heb ik na tijd ook ontdekt. Alleen dat hadden de 4 Samsung medewerkers ook kunnen/moeten weten ... en dit dan aan mij moeten vertellen. Als (meerdere) medewerkers vertellen dat Samsung de deur wel omdraait, dan mag ik als consument er toch vanuit gaan dat deze informatie klopt. Helaas, is dit bij Samsung niet het geval.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast

Ongelezen bericht door Moneyman »

Blijkbaar is de interne informatievoorziening bij Samsung op dit punt niet op orde.

Kan gebeuren, toch? Ik zou er niet zo'n drama van maken en allerhande vergaande conclusies trekken. Als dit je logica is, kan je nergens meer iets kopen, want soortgelijke voorvallen gebeuren overal.

Plaats reactie