Installatie service bij Coolblue is geen service

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Roydenouter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2022 21:08

Installatie service bij Coolblue is geen service

Ongelezen bericht door Roydenouter »

Vrij dure koelkast gekocht bij Coolblue inclusief installatie service á €100. Over de koelkast ben ik dik tevreden, over de installatie 'service' allesbehalve.

Als je de koelkast koopt zonder de service wordt de koelkast bezorgd, uitgepakt en geplaatst. Je verwacht voor die €100 toch wat terug, bijvoorbeeld expertise. Maar wat er gebeurde is dat ik zelf heb moeten zagen om het waterfilter te kunnen plaatsen. Dat is een beetje een grijs gebied, dat zagen, dus dat begrijp ik nog wel. Maar, het advies van de 'installateur' was in eerste instantie dat hij wel vaker koelkasten had geplaatst zonder filter en dat dit best kon. Trap er niet in mensen, als je een koelkast met water dispenser hebt dan is een waterfilter noodzakelijk.

Klap op de vuurpijl was wel dat ik er na een tijdje achterkwam dat de koelkast niet goed geplaatst is. Vooral aan de achterkant moet een koelkast goed kunnen ventileren en zijn warmte kwijt kunnen. Daarom moet je het apparaat minimaal 10 cm van de muur plaatsen, onze koelkast stond zo'n 3 cm van de muur. Je verwacht toch expertise terug voor die €100, het tegenovergestelde is waar.

Ik kwam erachter dat de koelkast niet goed stond door een keukenmonteur die mij er op wees. Dit was 2 maanden na plaatsing. Coolblue geeft nu doodleuk aan dat er inmiddels teveel tijd is verstreken en niets gaat herstellen. Waardeloze instelling en echt teleurstellend. Wie weet hoeveel koelkasten ze wel niet foutief plaatsen?

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? En, niet onbelangrijk... controleer of je koelkast genoeg ruimte heeft aan de achterkant!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Installatie service bij Coolblue is geen service

Ongelezen bericht door Jablan »

Wij hebben het simpel opgelost. Koelkast staat op een plank met wieltjes. Hierdoor stroomt de lucht achter en onder het apparaat door. En als het tijd is voor de grote schoonmaak, rolt het ding zo naar voren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Installatie service bij Coolblue is geen service

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus de keukenmonteur zegt dat 3 cm eigenlijk 10 cm moet zijn. Waarom is hij plotseling de expert ?

En waar staat dat er een waterfilter gemonteerd moet worden ? Staat dat als verplichting in de handleiding van de koelkast ?

Moneyman
Berichten: 30092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Installatie service bij Coolblue is geen service

Ongelezen bericht door Moneyman »

Op zich is een krappe 10 cm wel de meest geadviseerde afstand. Maar... zeker bij een dure koelkast zitten vaak spacers, die ervoor zorgen dat de koelkast precies goed komt. Was dat hier het geval en zo ja, zijn ze ook gebruikt?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Installatie service bij Coolblue is geen service

Ongelezen bericht door Har45 »

Cool Blue adviseert in algemeenheid een ruimte van 5 cm aan zijkanten of aan achterkant van de (Amerikaanse) koelkasten.
Met een extra verwijzing om voor zekerheid de gebruiksaanwijzing na te lezen.

Normaal bezorgen ze de koelkast tot aan de voordeur maar als je de installatieservice voor de (Amerikaanse) koelkasten t.w.v. 39,95 afneemt dan:

Zetten ze je Amerikaanse koelkast op de door jou gewenste plek neer.
Deze plek moeten ze kunnen bereiken zonder het apparaat te hoeven tillen.
Amerikaanse koelkasten kunnen ze door hun omvang geen treden op tillen.
Heb je geen lift? Dan bezorgen ze alleen op de begane grond.
Ze sluiten je Amerikaanse koelkast voor je aan.
Ze stellen de deuren van je Amerikaanse koelkast af.
Hiervoor demonteren ze de deuren eerst, zodat hij gemakkelijker past door deur of smalle ruimtes.
Zodra hij op de gewenste locatie staat monteren ze de deuren weer netjes en stellen ze ze af.
Ze pakken de koelkast voor je uit en nemen het verpakkingsmateriaal weer mee.
Ze nemen je oude koelkast mee vanaf de plek waar jij 'm gebruikte.
Is je oude koelkast ook een Amerikaanse koelkast? Door de omvang en het gewicht kunnen ze deze alleen meenemen als ze hem hiervoor geen treden hoeven op te tillen.

Een waterfilter dient u apart aan te schaffen

Gesloten