LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jbw61
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jul 2010 12:52

Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door jbw61 »

Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Als een apparaat door de consumentenbond is getest en beoordeeld wordt als beste koop, zou het dan ook een goed en degelijk product zijn waar u een hele lange tijd plezier van kunt heb.

Daar zou ik er wat verder induiken en gaan uitzoeken of de BEST KOOP ook een degelijk apparaat is, want volgens mijn staat er voor deze term nog niet de garantie dat het een goed apparaat is.

Maar een “prijs kwaliteit” omschrijving, dit zou je kunnen verwachten van de kwaliteit voor de prijs die er voor betaald is.
Denkt u nou eens heel logisch na zou een wasmachine van 249 euro net zolang meegaan als een wasmachine van rond de 1000 euro. (uitzonderingen daar gelaten, van beide kanten)

Maar gaat u voor het kopen van een bv. een wasmachine eerst eens rustig een aantal forums langs en lees de evaring van de gebruikers, en daar zult u in de meeste gevallen meer ergernissen van gebruikers lezen die ontevreden zijn over de wasmachine van 249 euro als die van rond de 1000 euro.
Richt daar uw pijlen eens op en niet alleen maar op de uitslag van de consumentenbond.

Jbw61.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Wasmachinemerk Edy is als beste koop uit de bus gekomen door een lage prijs.
Technisch is het een flut merk wat binnen een paar jaar defect is.
De consumentengids kan geen duurtest doen, dan zou een Miele meestal winnen.

Jahier
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jul 2010 13:17

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door Jahier »

Ik ben het helemaal met audiofreak1 eens, uit eigen ervaring! Ik vind dan ook de kreet "Beste koop" onjuist. De suggestie wordt gewekt, dat het produkt van prima kwaliteit is. Er wordt echter bedoeld dat de kwaliteit/prijsverhouding goed is. Dit is heel wat anders!!!!!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik ben ook van mening dat een "beste koop" vermelding niet op duurzaamheid rust maar op prestatie, gebruiksgemak en uiteraard de prijs. In een grijs verleden werdt de sound en vision tv van de Hema ook op deze manier de "beste koop" en dat was me een eind bagger. Ik was werkzaam bij de servicedienst van de Hema, met vrachtwagens vol kwamen ze defect terug.

Ronald.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door Tassadar »

audiofreak1 schreef:Wasmachinemerk Edy is als beste koop uit de bus gekomen door een lage prijs.
Technisch is het een flut merk wat binnen een paar jaar defect is.
De consumentengids kan geen duurtest doen, dan zou een Miele meestal winnen.
Ik heb precies dezelfde ervaring met de wasmachine van Edy en op internet zijn er nog veel meer klachten te vinden.

Het predikaat "beste koop" van de consumentenbond neem ik sindsdien niet meer zo serieus.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik neem de hele consumentenbond niet eens meer serieus. Als er bijvoorbeeld 8 wasmachines worden getest, zal er heus wel ééntje een beste koop zijn. Maar er zijn nog 10-tallen anderen die niet in de test meegenomen zijn, daar kunnen nog veel betere en goedkopere tussen zitten.

En dat geldt voor al die testjes.

Beter is inderdaad op internet snuffelen, volgende week komt er hier een nieuwe koffiezetter. Had er ééntje op het oog, van elektrolux, blijken de reviews gemiddeld niet hoger te komen dan 5,8, later naar een bosch/siemens gekeken, daar lagen van de 3 verschillende modellen de reviews gemiddeld ruim boven de 8. Dus toen was het niet zo moeilijk meer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit zijn waardeloze tests omdat - zoals hierboven reeds opgemerkt - de Consumentenbond nooit producten op levensduur test.

De Duitse zusterorganisatie Stiftung Warentest doet dat wél. Daar leggen altijd wel een paar machines het loodje tijdens de duurtest. Die Edy was er nooit doorgekomen. Zie ook mijn draadje over Candy/Hoover.

http://www.testberichte.de/a/waschmasch ... 74491.html

Toolboy

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Die gasten testen machines die gratis beschikbaar worden gesteld.Worden ze niet beschikbaar gesteld en ze moeten ervoor betalen ,dan is het oordeel ook heel anders :?:

T

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

het is heel simpel. er is nog maar 1 goed merk over: dat is miele. de rest is allemaal flutzooi.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door witte angora »

olivierbbommel schreef:het is heel simpel. er is nog maar 1 goed merk over: dat is miele. de rest is allemaal flutzooi.
Miele mag inderdaad de beste zijn, maar Bosch en AEG zijn ook geen verkeerde merken, en toch een slagje goedkoper.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="witte angora"][quote="olivierbbommel"]het is heel simpel. er is nog maar 1 goed merk over: dat is miele. de rest is allemaal flutzooi.[/quote]Miele mag inderdaad de beste zijn, maar Bosch en AEG zijn ook geen verkeerde merken, en toch een slagje goedkoper.[/quote]

Ook AEG is niet meer wat het geweest is.
Bosch-Siemens is zeker niet verkeerd als je de duurdere serie neemt.
Is trouwens dezelfde prijs als Miele.

[quote]Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.
Die gasten testen machines die gratis beschikbaar worden gesteld.Worden ze niet beschikbaar gesteld en ze moeten ervoor betalen ,dan is het oordeel ook heel anders [/quote]

Consumentenbond betaald nergens voor daardoor wordt er een hoop
niet getest.Ze zijn hetzelfde geworden als al die graaiers zakken vullen
en voor de rest niks.Als je tegenwoordig iets wilt weten moet je eerst
lid worden.

stofzuigertje

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat vele de beste koop willen betaalde U meestal hoge prijs en meestal levertijd....
Een 2e plaats is meestal in de aanbieding en daardoor een Betere Koop!

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

dat de testmedewerkers wel eens te horen kregen "neem de machine maar mee, als de resultaten goed zijn" heb ik ook wel eens gehoord in de wandelgangen van de witgoedsector, wat hier van waar is, weet ik niet. Het zijn geruchten. Maar laten we zo zeggen, menselijk gezien: niemand is vies van geld en goederen.

mensen zijn hebberig.
plumber schreef:
witte angora schreef:
olivierbbommel schreef:het is heel simpel. er is nog maar 1 goed merk over: dat is miele. de rest is allemaal flutzooi.
Miele mag inderdaad de beste zijn, maar Bosch en AEG zijn ook geen verkeerde merken, en toch een slagje goedkoper.
Ook AEG is niet meer wat het geweest is.
Bosch-Siemens is zeker niet verkeerd als je de duurdere serie neemt.
Is trouwens dezelfde prijs als Miele.
Re: Is de BESTE KOOP consumentenbond ook een goed apparaat.
Die gasten testen machines die gratis beschikbaar worden gesteld.Worden ze niet beschikbaar gesteld en ze moeten ervoor betalen ,dan is het oordeel ook heel anders
Consumentenbond betaald nergens voor daardoor wordt er een hoop
niet getest.Ze zijn hetzelfde geworden als al die graaiers zakken vullen
en voor de rest niks.Als je tegenwoordig iets wilt weten moet je eerst
lid worden.

Gesloten