LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Kirby werkelijk zo goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
J v D
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:02

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door J v D »

Als eerste ben ik blij, dat de hoeveelheid negatieve reactie's over de Kirby meevalt.

Ik ben al een flink aantal jaren een Kirby verkoper en heb al twee keer zo lang zelf een Kirby. Als ik over de Kirby niet tevreden was geweest, had ik dit werk sowieso niet gedaan.

Even een aantal dingen recht zetten:

Ten eerste kost een Kirby op dit moment € 3300,- en vanaf midden dit jaar € 3550,- en dan nog compleet ook.

Ten tweede, wanneer het lijkt, dat wij niet meer te bereiken zijn, vroeger had je die reclame; loop eerst eens door de gouden gids!!!!!

Bovendien kan ik mij er op beroepen, dat mijn collega's en ik ons totaal niet bezig houden met agressieve en opdringerige verkoop, want dat is niet goed voor de mond op monds reclame.

Voorts begeleiden wij, altijd, de mensen in het gebruik, zodat ze het maximale uit de Kirby kunnen halen.

En als laatste, diegenen, die denken, dat een normale stofzuiger net zo goed of beter is dan een Kirby, hebben geen goede demonstratie gehad of zo'n slechte ervaring met een demonstrateur, dat meteen het produkt slecht is.

Wanneer U ee wasautomaat van een bepaald merk koopt met een fabrieksfoutje of waarover U niet tevreden bent, is toch niet meteen het hele merk slecht, of wanneer 1 marrokaan slecht is zijn toch niet alle marokkanen slecht, of ben ik nou gek....?????

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bovendien kan ik mij er op beroepen, dat mijn collega's en ik ons totaal niet bezig houden met agressieve en opdringerige verkoop, want dat is niet goed voor de mond op monds reclame.
Flauwekul. Dit zijn juist de twee argumenten die Kirby en Filter Queen die slechte naam hebben bezorgd.

Kun jij me uitleggen waarom dit apparaat 20 keer zoveel moet kosten dan een kwalitatief vergelijkbare stofzuiger van Miele of Philips? Of 40 keer de prijs van een Phantom?

Jouw antwoord zal wel zijn dat het ding veelzijdiger is. Maar dan kan ik me een 20- of 40-voudige prijs nog steeds niet voorstellen.


Waarom komt Kirby en Filter Queen keer op keer in die Opgelicht-kolommen terecht, als het volgens jou dan zo'n betrouwbaar produkt is, en zo'n nette verkoopmethode?

Zoals gezegd, ik heb al sinds jaar en dag een Phantom-stofzuiger met accessoires, dat ding heeft 3 procent gekost van wat een Kirby moet kosten. En de prestaties zijn jaren na aankoop nog altijd prima. Geef me dan nog maar eens een argument waarom ik dan TOCH voor die idioot dure Kirby zou moeten kiezen.

Toolboy

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ikke niet begrijp dat de tros dit topic open laat staan.
Kirby sucks en dat is algemeen bekend.
Voor die aanschafprijs kan je hele fam levenslang van stofzuigers voorzien. :lol:
Van den malooten om ruim 3000 euro voor een stofzuiger te laten betalen :evil:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat ik zo wonderlijk vind:

ik heb voor de aardigheid eens op een van hun sites gekeken. Daar staat een compleet apparaat (Type G4) 2e-hands te koop voor 475 euro (495 kan ook).

Dan zou je zeggen: kom, twee jaar garantie, mooie prijs toch?

Kan J v D me dan verklaren waarom die advertentie er dan al sinds 24 juni vorig jaar staat?

Als het produkt dan toch zo aantrekkelijk (geprijsd) was, dan zou het toch zeker allang verkocht zijn?

Of ben ik nou gek?

a k
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2006 10:32

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door a k »

Hallo J v D,

Jij vind dus 3 pagina`s negativiteit wel meevallen, ik dus niet.
We praten hier niet over fabrieksfouten, daar vul je geen 3 pagina`s mee.!!!
Jij zegt ook dat jij en jou collega`s geen opdringerige of agressieve verkoopmethode`s hebben, met andere woorden ik en de meesten op dit forum liegen.!!!
Beste J v D ik begrijp dat je je werkgever tevreden wilt houden maar je maakt jezelf wel een klein beetje belachelijk.

celdon
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2007 19:35

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door celdon »

Ik ben opgelicht door een zogenaamde kirbymonteur voor zo"n 7000 euro Ik geloofde zijn verhaal dat ik mijn hele leven lang om de drie jaar een nieuwe kirby zo krijgen plus toebehoren en dat ik ook de voorrijkosten plus de stofzuigerzakken , was niet hoefde te betalen ik heb toen hem het geld gegegeven zonder bewijs want deze meneer marcinao zou maandag of dinsdag de papieren komen brengen. Deze meneer marcinao belde mijn maandagavond op ik vertelde hem dat ik mijn geld terug wou hebben. Hij zei dat hij nog werkte maar hij zou naar zijn werk naar kantoor gaan en mijn het geld teruggeven. Mocht je denken deze meneer marcinao kwam helemaal niet. Hij werkt waarschijnlijk met zijn vrouw of handlangster die bij mijn in huis zijn geweest. Ik had ook zijn 06 nummer zijn nummer was 06-22582132 dat kon ik altijd bellen als er iets was maar dat nummer is niet meer in dienst want hoor steeds in gesprekstoon. Dus de vogelds zijn gevlogen met het geld. Nou wil ik wetren Hoe komen die personen aan de telefoonadressen van de mensen die een kirby hebben worden een keer per jaar gebeld onder de naam kirby of krijgen een papier toegestuurd om hun kirbystofzuiger te komen nakijken hoe komendeze mensen aan de adressen want ik heb zelf een geheimtelefoonnummer en ik sta ergens geregistreerd dat ik een kirby stofzuiger heb gekocht. Ik heb namelijk ontdekt deze bedrijven die alszijnde onder de naam kirby werken geen kirby bedrijf is maar nemen spullen af van de kirby en het is een heel netwerk door heel nedeland. Het merk kirby is wel goed maar de mensen die erachter de naam kirby zicjh verschuilen deugen soms niet rotte appels

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

7000 euro uit handen geven zonder ook maar een bewijs dat je dat hebt gedaan?

En dat voor een stofzuiger die slechts met andere merken verschilt vanwege de 20-voudige prijs die zo'n apparaat doorgaans moet kosten?

Nou zeg..........

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

Hallo,

Ik denk dat veel mensen zichzelf niet goed geinformeert hebben m.b.t. Kirby voordat ze hier het e.e.a. melden. Hierdoor ontstaan wel de nodige vertekende beelden. De Kirby is ook naar mijn mening een te dure stofzuiger net zoals ik een mercedes een te dure auto vindt. En ook daar rijden er 10 duizenden van rond in Nederland. Er bestaat een markt in Nederland (en daarbuiten) van mensen die het er voor over hebben om €3000 uit te geven aan een nieuwe Kirby. Net zoals er ook mensen zijn die net zoveel geld uitgeven aan de platte beeldscherm gekte. Dit moet ieder lekker voor zich weten.

De Kirby kost in de USA geen $700,00 maar rond de $2000,00 Op internet vindt je ze inderdaad de helft (of meer) goedkoper, maar dat is hier in Nederland ook zo. Het heeft alles te maken met vraag en aanbod. Er zijn meer dan 200.000 Kirby's in Nederland verkocht sinds 1988 wat resulteert in een 2e hands markt. vanwege de lange levensduur vindt je 10 tallen Kirby's van 10 jaar of ouder, en vindt je veel andere merken een stuk minder. Er staan op internet continue zo'n 200 kirby's te koop. Dit is 0,1% van wat er totaal verkocht is! Dus de verhalen waarin een NIET Kirby bezitter zich afvraagt of de Kirby echt zo goed is is waarschijnlijk gebaseerd op enkele meningen van anderen.

Kirby kent inderdaad opdringerige verkopers wat het merk Kirby in een slecht daglicht zet. Dat dit het vertrouwen bij mensen schaad is begrijpelijk. Als je een product moet vertegenwoordigen van rond de €3000,00 moet je soms behoorlijk pushen. Ik keur dit zeker niet goed! Ik ben van mening dat de Kirby VEEEL beter zijn werk doet, dan waarvoor een gemiddelde consument een stofzuiger koopt. Daarom vindt ik dat een Kirby best rond de €1500 a €2000 mag kosten. Ik heb er zelf dus één sinds mei 1997 welke ik met veel plezier gebruik.

Ik ben enthousiast over het merk maar minder over bepaalde mensen die geautoriseerd zijn door de Kirby Company USA.

Soms worden mensen benaderd door verkopers die NIET zijn geautoriseerd door de KIRBY company terwijl ze zich wel zo voordoen. Indien dit negatieve gevolgen heeft kan de Kirby Company hier niets aan doen. In Nederland ben je vrij om een Kirby in- en te verkopen.

M.b.t. de 8 dagen bedenktijd kan ik melden dat deze pas ingaat op het moment dat de aankoop afgetekend is door een KVK medewerker, en niet op de datum dat de koper getekend heeft. Informeer dus altijd bij de KVK of uw aankoop afgetekend is. Opzeggen doet u ALTIJD middels een aangetekend schrijven.

Voor klachten over verkopers (alleen die verkopers die ECHT uit naam van Kirby verkopen/demonstreren) Zie http://www.directeverkoop.nl

Vriendelijke groet,

Vinmo Trading :)

Toolboy

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wil iemand mij uitleggen wat je met zo`n kriby moet van 3000euro,terwijl je voor dat zelfde bedrag 15 stofzuigers van numatic kan kopen. Die wel 20 jaar mee kunnen gaan per stuk :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Vinmo,

Wat ik opmerkelijk vind bij de Kirby, is dat het ding niet gewoon in de winkel te koop is. Het moet altijd via een zogenaamde
thuis-situatie/-demonstratie aan de man/vrouw worden gebracht.

Ik heb een dergelijke demonstratie meegemaakt, en wat ik dus meemaakte, was ronduit ontluisterend.

Men probeert je te overrompelen door je foto's te laten zien van huismijt, die 40.000 keer vergroot inderdaad uitzien als afschrikwekkende monsters.

Ze laten je met je eigen stofzuiger een deel van bijvoorbeeld een tapijt zuigen, en gaan er dan met de Kirby overheen. Maar wat ze er dus niet bij vertellen: de stofdeeltjes die zogenaamd uit de lucht gezogen worden, komen rechtstreeks uit de vezels van het tapijt. Nogal logisch dat de papieren filter dan verkleurt.

Een goede Miele stofzuiger, of een Hoover, om merken uit het top-segment te noemen, kost een fraktie van de Kirby, de Filter Queen, en noem nog maar eens zo'n merk.

Kun jij mij een zinnig argument geven, waarom die dingen 10 tot 20 keer zo duur moeten zijn dan stofzuigers die je gewoon in de winkel kan kopen? Waarom niet gewoon iets van 500 tot 600 euro? Nog steeds duur voor een stofzuiger, maar wel acceptabel. Ja, dat de Kirby niet als ''stofzuiger'' maar als ''schoonmaak-concept'' wordt verkocht, maakt het kennelijk een heel ander produkt. Hoe je het beestje ook noemt, het blijft een stofzuiger met wat extra hulpstukken.

Ja, de verkoper krijgt een paar honderd euro provisie per verkocht exemplaar, dat is me door die demonstratrice verteld. Ze drukte me op het hart WEL reclame te maken voor die demonstratie, maar vroeg er nadrukkelijk bij niets over de prijs ervan te vertellen.

Je begrijpt al dat ik me aan die laatste voorwaarde niet gebonden acht.

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

Hoi,

De techniek van een Kirby is veel verder en beter ontwikkelt dan bij vele andere stofzuigermerken. Het moederapparaat is van gietaluminium en kunstoffen zijn van polypropyleen. Beide zijn mileuvriendelijker en duurzamer dan de gemiddelde gebruikte materialen voor stofzuigers. Verder heeft de Kirby een gescheiden systeem m.b.t. de weg die de aangezogen lucht aflegt richting stofzak en de lucht die gebruikt wordt om de motor te koelen. Hierdoor blijft de motor in een stofvrije omgeving staan, is de tegendruk nihil, en blijft de zuigkracht perfect. Ook met een volle stofzak. Een Kirby is bovendien maar 580 watt. De buitenzak is een HEPA filter van hoge kwaliteit die er aan bijdraagt dat alles wat je opzuigt ook goed vastgehouden wordt.

Natuurlijk worden er veel verkoopargumenten uit de kast getokken om de Kirby te promoten en u enthousiast te maken. Alle andere bekende merken doen dit ook. Alleen komen deze verkoopargumenten en marketingtrucs wat minder confronterend over omdat u niet direct te maken heeft met vieze filters en de verkoper, maar eerder met een televisiereclame of een foto in een reclamefolder. Door middel van mooie flitsende kleuren, spaakvelgen, hoge wattage's, mooie benamingen, supersonische dubbele filters en allerlei electrische knopjes vertellen sommige merken dat er "geen betere is" dan die van hun.

Iemand die kiest voor een Kirby kiest qua zuigprestaties voor de rolls roys onder de stofzuigers. Je betaald voor de kwaliteit, mogelijkheden, gemak en ook het merk. Je moet er ook graag mee WILLEN werken. Wat ik daarmee bedoel; Een dikke luxe auto is fantastisch om mee te showen en in te rijden, maar realiseer je dat je wat luxe problemen kunt hebben m.b.t. parkeren, de wegenbelasting en afschrijving. Daar zou een gemiddelde Kirby verkoper wat transparanter in moeten en kunnen zijn.

De nieuwprijs moet en kan mijn inziens zeker flink naar beneden wil de Kirby als een serieus geloofwaardig en geaccepteerd product gezien worden. De hoge prijs, soms de wat opdringerige verkopers, slechte service, en slechte after sales (vooral in de economisch mindere tijden) hebben Kirby niet veel goeds gedaan.

Realiseer je wel; 200.000 + verkochte Kirby's in Nederland. Iedere 2000 klachten die je vindt over Kirby staat gelijk aan 1% van de klanten.
Daarbij komt dat je je over het algemeen pas uitlaat op bijvoorbeeld dit forum als je er negatief over bent.

De meeste bedrijven in Nederland zijn zeer tevreden als ze een klanten tevredenheid hebben van 90% a 95%

Toolboy

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Daar fluit ik u ven terug.
De rolls royce is een engels top product.
Laat nou numatic ook een engels top product zijn.
Betrouwbaar en betaalbaar voor een ieder :wink:

Heel mooi verhaal van uw kant.

sc6 met verkopen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Eindelijk eens een kirby-verkoper die het met mij eens is dat het vooral de prijs en opdringeringe manier van verkopen is, die het merk een slechte naam heeft bezorgd.

Toch een puntje van kritiek, en dat geldt eigenlijk niet zozeer de Kirby alswel de Filter Queen: dat ding glimt ook verschrikkelijk, als ie bij een demonstratie getoond wordt. Ik weet waar ik over praat hoor, de Filter Queen is zo'n cilinder, en de Kirby een soort doedelzak met een lange steel.

Ik ben overigens niet zozeer negatief over het produkt ZELF, maar wel over de prijs, en zoals jij zegt: de opdringerige manier van het aan de man/vrouw brengen. Dat jij dat erkent, is al heel wat.

Net zoals bij de geleverde produkten van Provea (die onderbroeken/sokken-club), zeg ik: de kwaliteit mag dan uitzonderlijk zijn, en te vergelijken met topmerken uit de ''branche'', maar nog steeds staat daar dus een idiote prijs tegenover.

Duurzaamheid claimt inderdaad iedereen, maar kijk eens naar Miele-wasmachines: die hebben ook duurzaamheids-records op hun naam staan. Worden weliswaar verkocht voor een hoge prijs, maar als je dat naar Kirby-normen zou moeten omrekenen, zou je op een prijs van 10.000 euro uitkomen.

Oh ja, ik ken hier mensen die vanuit hun werkloosheid verkoper wilden worden van de Kirby, en dit moesten ze melden bij de uitkerende instantie.

Kregen ze te horen: een sollicitatie als deze wordt niet erkend als reguliere sollicitatie, en als je onverhoopt werkloos mocht worden omdat je niet voldoet, wordt dit niet gezien als werkervaring.

Toolboy

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Moet niet gekker worden op dit forum.

Vinmo kan alhier gewoon reklame maken.als dealer zijnde.
Edoch voor u het zegt dat doe jij ook.
Nee ik ben reperateur van alle merken en deel mijn ervaringen.
Vinmo is hier op zeer slimme wijze reklame aan het maken.
En is gewoon een kirby verkoper

celdon
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2007 19:35

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door celdon »

Je kan een kirby kopen maar als het gekocht weet je niet waar je spullen moet bestellen of als je klachten hebt om je klacht te melden of je spullen te bestellen want er is geen echte kirby bedrijf want het is een heel netwerk in nederland wees alert.

i.groot
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 21:14

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door i.groot »

Vorige week kwam er een aardige dame aan de deur om een paar vragen te stellen, de volgende dag werd ik opgebeld dat ik 'geselecteerd'was en dat ze gratis iets in huis kwamen schoonmaken!!
ik dacht waarom niet, de volgende dag kwam er een man met een heel apparaat met allerlei hulpstukken, ging ongeveer 2 uur duren, vond dit al vreemd, maar het werd nog gekker ten na een uur de man met de prijs op de proppen kwam, 3800 euro!! of het niets is, hij werd ook regelmatig gebeld voor vanalles, dus heb de man vriendelijk verzocht zijn spullen weer in te pakken en weg te gaan, daar ik in geen 100 jaar zoveel geld aan een stofzuiger zou uitgeven.
Dat had hij nog nooit meegemaakt en deed beledigd, wilde nog weel een paar telefoonnummers van mensen die ook zo'n 'demonstratie'wilden, toen ik daar niet aan mee werkte deed hij niet echt 'vriendelijk'!!
Dus mensen, laat je niets opdringen en zeker niet aan de deur, al zei hij dat hij niets kwam verkopen, alleen demonstreren.
Groet, Ida.

celdon
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2007 19:35

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door celdon »

Natuurlijk mag iedereen een kirby verkopen of reparatie verrichtten maar je die bedrijven die dan je kirby stofzuiger komt nakijken zeggen dat ze de spullen van kirby afnemen en zelf geen kirbybedrijf zijn of je een papier toesturen die de naam van de kirby dragen maar hun eigen naam anders zou de klant die naief is denken dat het een groot concern is en het is eigenlijk een netwerk door heel nederland en ze zouden beter geinformeerd moeten zijn waar ze de spullen of een klacht kunnen indienen als het niet goed gegaan is. Want meestal over een tijdje bestaat het bedrijf niet meer en dan kan de klant nergens geen verhaal meer halen

celdon
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2007 19:35

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door celdon »

Ook vind dat je de afnemers van de kirby gescreend moeten worden op betrouwbaarheid. Als je het een keer over komen is vertrouw je niemand meer. Dat doet de kirby geen goed Als dat niet zou gebeuren dan en het blijft zo dan de kirby op de fles en dan is er geen werk meer voor de kirby want dan zou niemand meer dat product verkopen en dan kan het gesloten worden en u kan thuis gaan zitten of ander werk zoeken. Ik zegt niet dat iedereen slechts is maar je gaat er wel anders tegen aankijken. Als ik een bedrijf zou hebben dan zou ik wel mijn afnemers screnen want ik wil niet dat mijn afnemers zo waren want dan gaat het product kapot en dat is jammer

Vester
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2007 09:31

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vester »

Gisteren Kirby laten repareren. Schakelaar defect. Kosten €125 voor schakelaar. Bij andere service firma's €65. Veltec hierover gebeld. Kreeg te horen dat de anderen 2e hands schakelaars zouden gebruiken, hetgeen ik betwijfel. Verder veel bla bla van ze gehoord. Ik kocht ook nog zakken, moest hier €40 voor betalen. Achteraf bleek mij dat het geen orginele zakken zijn...dus veel goedkoper moeten zijn.
Ook hierover een bla,bla verhaal. Ik voel me belazerd door Veltec.
Ik plaats dit bericht opdat u er uw voordeel mee kunt behalen. Even shoppen op internet loont. Overigens ik heb mijn Kirby al 13 jaar en gebruik hem in mijn bedrijf en ben zeer tevereden. (wel veel lawaai)

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

Beste Vester,

Ik voel me door uw verhaal nogal persoonlijk aangesproken. Ik ben namelijk één van "de andere" aanbieders die 2e hands zouden verkopen volgens Veltec. Dat doen wij ook wel, maar dan betaald u voor zo'n dergelijke schakelaar slechts €45,50 Voor een nieuwe betaald u idd €65,00 Niet originele kirby stofzakken zijn over het algemeen zo'n 30-40% goedkoper dan de originele zakken. Eerst even verder kijken loont dus de moeite. Een goede Kirby Service afdeling weet redelijk goed van te voren in te schatten wat de kosten zullen zijn van een reparatie. Zo kunt u eventueel eerst eens verder bellen om meerdere verhalen en prijzen te vergelijken.

Gesloten