Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lisap2703
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2022 10:59

Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Ongelezen bericht door Lisap2703 »

Hallo allemaal,

Van de week is mijn Samsung combimagnetron kapot gegaan, deze was net geen 2,5 jaar oud. De garantie was 2 jaar. Deze had ik als vervanging aangeschaft toen mij vorige Samsung combi na 2 jaar en 10 maanden ook al kapot was gegaan.
De zekering is bij beiden doorgebrand, dus hij doet helemaal niks meer.
Samsung zegt wederom dat ze buiten de garantie niks kunnen doen behalve korting bieden op een nieuwe of een reparatie aanvragen (op mijn kosten).
Vorige keer heb ik dus voor korting op een nieuwe gekozen, omdat dat waarschijnlijk goedkoper zou zijn dan de reparatie.
Ik heb weinig kennis over dit soort garantie zaken, vandaar dat ik dit hier post.
Het is toch belachelijk dat een apparaat (twee keer dus) net buiten de garantie kapot gaat?! Kan ik hier iets mee, of is dit kansloos?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Lisa

Bep GvH
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2017 13:54

Re: Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Ongelezen bericht door Bep GvH »

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product

Op deze site kunt u lezen dat er nog best garantie op zit
De motor van uw wasmachine of koelkast gaat bijvoorbeeld al na 2 jaar kapot. Dan heeft u recht op gratis reparatie of een nieuw apparaat. U moet het apparaat dan wel op een normale manier hebben gebruikt. Maar gaat het lampje van uw koelkast na een paar jaar kapot, dan moet u dit zelf vervangen.

En lees hier duidelijker https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... t/garantie
Altijd wettelijke garantie
U hebt ook rechten als u geen extra garantie van de verkoper kreeg of bijkocht. Gaat uw product eerder stuk dan u mag verwachten? En het is niet uw eigen schuld? Dan hebt u volgens de wet recht op gratis reparatie of vervanging door de verkoper. Ook als er niks over garantie van de verkoper of fabrikant op uw aankoopbewijs staat. Want u hebt deze rechten volgens de wet. Daarom noemen we dit ook wel ‘wettelijke garantie’ of 'recht op een deugdelijk product'.

Ga voor de wettelijke garantie naar de verkoper en niet naar de fabrikant. Want de verkoper is verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet.

150747
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Ongelezen bericht door 150747 »

Samsung betekent 3 sterren in de hoop dat ze ook net zo lang zullen bestaan maar dan moeten ze toch iets meer service bieden want de klachten zijn alom.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

en zekering vervangen werkt niet?

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

Dan zet je er toch een nieuwe zekering in?
Een zekering springt als het een stroomstoot krijgt. Dat is niet de schuld van Samsung.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Ongelezen bericht door Jablan »

Probeer het bij een reparatieservice in je omgeving (vrijwilligers, die dit leuke klussen vinden).

Combimagnetrons zijn niet zo duur. Stap over naar een ander merk.

Aangezien wij goede ervaringen hebben met Gorenje, is dit merk voor ons eerste keus. In Nederland verkrijgbaar onder de merknamen Atag, Pelgrim, Etna.

Over Samsung ben ik kort: witgoed is een zwakke plek van dit Koreaanse concern.

Pierre-de-5e
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2017 16:52

Re: Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Ongelezen bericht door Pierre-de-5e »

Mijn Hitachi magnetron deed op een gegeven moment ook niets meer. Weggebracht naar een winkel die ook reparaties uitvoert. Ook hier bleek de zekering te zijn doorgebrand. Zekering werd voor een klein bedrag vervangen (ik dacht 25 euro). Dus waarom niet op zoek naar een reparateur zeker als je al weet dat het de zekering is?

Hoorn Aad van
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2021 12:29

Re: Kapotte combimagnetron net buiten garantie

Ongelezen bericht door Hoorn Aad van »

Is er geen repair cafe in de buurt?
€ 25 voor een enkel zekering van €0.25 is niet slecht betaald daar wil ik wel dagwerk van hebben.
Het doorbranden van de zekering gebeurd niet zonder reden.
Er moet mogelijk nog een onderdeel zijn die plots meer vermogen is gaan gebruiken
Niet geheel ondenkbaar is kortsluiting, maar eerst vervangen en zeker niet door een zwaardere is goed haalbaar.

Als je in de buurt van Capelle aan den IJssel woont

Gesloten