LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Roberto Che
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2023 13:24

LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Roberto Che »

In 2020 een LG Amerikaanse koelkast gekocht. Vanaf de 4 md last van drinkwater stank en ijsblokjes die ook naar riool water ruiken en de smaak is natuurlijk vreselijk vies. Lijkt wel een blok met bacteriën in een glas water. Om de 4 mnd filters vervangen zoals de leveranciers dat aangeven ,maar helpt ook niet. LG ingeschakeld maar die kunnen reeds op afstand zeggen dat het aan het waterleiding ligt in Nederland. Dat is natuurlijk afschepen van lastige klanten. Klopt natuurlijk niet want dan zou ook mijn koffie apparaat en andere apparatuur ook moeten stinken naar riool water.
Ik zie dat dit probleem op Google ook reeds staat. Velen hebben last hiervan maar geen duidelijk oplossing.
Vraag : wie weet meer hierover???
LG NED kan mij niet helpen hierin.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom wacht je drie jaar met actie ondernemen? Wanneer heb je met LG geschakeld? En heb je ooit bij de verkoper geklaagd?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is het niet gewoon kalkvorming, waar bacteriën aan blijven hangen? Er zit in sommige regio's nogal wat kalk in het kraanwater.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door 16again »

Roberto Che schreef:
05 mei 2023 13:42
Vanaf de 4 md last van drinkwater stank en ijsblokjes die ook naar riool water ruiken en de smaak is natuurlijk vreselijk vies.....
LG ingeschakeld maar die kunnen reeds op afstand zeggen dat het aan het waterleiding ligt in Nederland.
Als het aan het drinkwater ligt, waarom heb je er dan pas na 4 maanden last van?
Mogelijk is de water toevoerleiding buiten de koelkast vervuild , doordat er te weinig water door die leidingen stroomt, met onvoldoende verversing ten gevolg. Probeer die toevoerleiding te spoelen.

Roberto Che
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2023 13:24

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Roberto Che »

Wij hebben steeds geklaagd erover . Steeds zegt LG dat het aan leiding water ligt en niet aan de koelkast. Om de 3mnd filters vervangen. Een stuk of 10 filters al. Dat heeft ook geen zijn volgens waterfilter expert.
2mnd terug kreeg ik de monteur van LG aan de telefoon en die zei dat het geen zin heeft om te komen kijken .Gaat alleen mij maar geld kosten en dat het aan leiding water ligt die de stank veroorzaakt.

Koop nooit meer een LG koelkast. Ga t dit maar vervangen door een ander merk .

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door cherokee »

U geeft zonder enig bewijs de schuld aan de koelkast. Maar dat hoeft helemaal de oorzaak niet te zijn. Heeft u in die drie jaar dat dit speelt nu al eens dat water laten controleren? Want dat kan wel degelijk de oorzaak zijn.

Erthanax
Berichten: 9699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Erthanax »

cherokee schreef:
17 jun 2023 17:56
(...) Heeft u in die drie jaar dat dit speelt nu al eens dat water laten controleren? Want dat kan wel degelijk de oorzaak zijn.
Waar kun je "dat water" laten controleren? Bovendien lijkt me dat helemaal niet nodig, want het drinkwater in Nederland is van uitzonderlijk hoge kwaliteit en wordt al goed gecontroleerd.

Als het warm is, leg of zet ik altijd een of meer flessen kraanwater in de ijskast. Wanneer het weer weer wat koeler wordt, verschuift zo'n fles of flesje soms naar de randen van de aandacht. Zelfs na enige weken is er dan nog geen spoor van bederf te zien of te ruiken.

Ik vermoed dat de besmettingsbron in het systeem van de ijskast zit. Wellicht is het mogelijk de aansluitleiding en het systeem zelf te desinfecten en door te spoelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door crazyme »

https://www.drinkwaterplatform.nl/krane ... egionella/

Die koelkast verbruikt erg weinig water. Ik neem aan dat u niet dagelijks 100 ijsklontjes produceert. Het water kan dus lang stilstaan in de leiding.

Hoe lang is de waterleiding gerekend vanaf een aftakking waar veel water doorstroomt ?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, we hebben heel kort geleden nog een topic gehad waarbij de oplossing niet eens zo heel voor de hand lag, maar waar de oplossing eigenlijk vrij simpel was, en in no-time opgelost. Best kans dat er hier net zoiets is.

Ik heb even gezocht naar de veelvuldige identieke klachten, maar die vond ik niet. Wel dit: https://www.coolblue.nl/advies/tips-dis ... ossen.html . Wat me opvalt is dat de dispenser ontlucht moet worden voordat hij in gebruik wordt genomen. Heb je dat indertijd gedaan? Want zoiets zie je makkelijk over het hoofd.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door cherokee »

Erthanax schreef:
17 jun 2023 18:25
cherokee schreef:
17 jun 2023 17:56
(...) Heeft u in die drie jaar dat dit speelt nu al eens dat water laten controleren? Want dat kan wel degelijk de oorzaak zijn.
Waar kun je "dat water" laten controleren? Bovendien lijkt me dat helemaal niet nodig, want het drinkwater in Nederland is van uitzonderlijk hoge kwaliteit en wordt al goed gecontroleerd.

Als het warm is, leg of zet ik altijd een of meer flessen kraanwater in de ijskast. Wanneer het weer weer wat koeler wordt, verschuift zo'n fles of flesje soms naar de randen van de aandacht. Zelfs na enige weken is er dan nog geen spoor van bederf te zien of te ruiken.

Ik vermoed dat de besmettingsbron in het systeem van de ijskast zit. Wellicht is het mogelijk de aansluitleiding en het systeem zelf te desinfecten en door te spoelen.
Dat het NL drinkwater van goede kwaliteit is weet ik. Maar het heeft niet in het hele land dezelfde zuurtegraad of kalkgehalte. Zulke zaken kunnen wel degelijk invloed hebben heb ik geleerd van mij oudste zoon die toevallig in de waterbranche werkzaam is.
En dat soort dingen kun je dus laten controleren door zulke bedrijven. Ook wat er uit komt, de ijsblokjes dus.

Vrouw0000
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2023 11:13

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Vrouw0000 »

Hier precies hetzelfde probleem, ook naar een aantal maanden begonnen de ijsblokjes te ruiken, echt heel smerig. LG gaf ook aan dat het aan de waterleiding ligt. Maar als ik gewoon kraanwater invries dan zit de geur er niet aan.

Nu helaas begint de koelkast uit het niets water te geven.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het ligt natuurlijk helemaal niet aan de waterleiding, of aan kalk, of aan zuurgraad.

Er zit iets te rotten in dat systeem.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Hoe is de koelkast aangesloten op de waterleiding, en wie heeft dat gedaan?
Vergis je niet, een goeie leiding en aansluiting is superbelangrijk!

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door cherokee »

We kunnen wel speculeren allemaal, maar ik blijf er bij: meten is weten. Controleer het water voordat het de ijskast ingaat en controleer de ijsblikjes die er uitkomen. Dan weet je in ieder geval zeker waar het vandaan komt, wat het dan ook moge zijn.

Roberto Che
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2023 13:24

Re: LG Amerikaanse koelkast met ijsmaker en koelwater stinkt naar riool water bij aftappen.

Ongelezen bericht door Roberto Che »

De leidingen zijn schoon vanaf de waterkraan. Filter weer vervangen (1 week geleden) . Eerst 10 liter water laten doorstromen uit de koelkast aftap water. Na twee dagen is de stank weer terug in het aftap water. Dit is mijn 2e Amerikaanse koelkast . De eerste was een ATAG. Nooit last van stank gehad. Bij deze LG alleen maar problemen. En wat de service betreft "zeer slecht". Gelijk zegt de monteur dat gaat je geld kosten en het heeft geen zin om te komen want het ligt aan de leiding water in Leiden. Zou kunnen ,maar dan moeten ze ook stoppen met verkoop van koelkasten in Leiden.
Een ander advies van een koelkast leverancier is dat je kan proberen de inkomende waterleidingslang direct op de koelkast aan te sluiten waar het naar de ijsblok machine en water aftap gaat. Zo voorkom je misschien dat het water in de leidingen van de koelkast blijft hangen.
We gaan dat maar proberen.

Plaats reactie