Mediamarkt doet moeilijk om retour wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
olievat
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2023 10:29

Mediamarkt doet moeilijk om retour wasmachine

Ongelezen bericht door olievat »

heb op 21 april 2023 in de winkel van mediamarkt een wasmachine gekocht en op 24 april werd hij bezorgd had er me 2de was in draaien en toen was ie al kapot
wij mediamarkt gebeld die maakte een reparatie verzoek aan bij whirlpool die een week later was ingepland op 1 mei 2023 de monteur kwam en die zei gelijk al die is bij de transport al kapot gegaan want er zat blijkbaar al een deuk in bij de voor kant wat wij niet eens hadden gezien en de lekbak zat schreef dus de monteur zei dat hij er niks aan ging doen vanwege garantie bij mediamarkt en dat we terug moesten na mediamarkt om hem weer retour te laten sturen we zijn al bezig sinds de monteur is geweest om de wasmachine retour te krijgen zo dat we ons geld terug kunnen krijgen om een andere te kopen maar niet bij mediamarkt natuurlijk
tot op heden worden we maar van kastje na de muur gestuurd en is de wasmachine nog steeds niet retour en elke keer als we mediamarkt bellen moeten we wachten op een mail die wij steeds maar niet krijgen en ze geen duidelijke antwoord geven op onze vragen

heeft iemand misschien advies wat we kunnen doen?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Mediamarkt doet moeilijk om retour wasmachine

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lees www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot door.

Indien het garantie is dan heeft u recht op reparatie of vervanging. Geld terug is alleen mogelijk indien dit niet mogelijk is. Aangezien de wasmachine 2,5 weken oud is en deze product (vermoedelijk) verkocht wordt is vervanging mogelijk.

Indien de transportbedrijf aansprakelijk is voor de schade ook dan moet MediaMarkt dit voor u oplossen. Tevens moet MediaMarkt (eventueel) bewijzen dat u de wasmachine kapot gemaakt hebt.

Ga naar de Mediamarkt winkel of regel met klantenservice dat de wasmachine gerepareerd wordt, of dat u een nieuwe krijgt.

Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Ook kunt u nadat u deze klacht per mail ingediend hebt bij www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ vragen om bemiddeling of een bindend uitspraak.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mediamarkt doet moeilijk om retour wasmachine

Ongelezen bericht door crazyme »

U heeft de wasmachine gebruikten daarom kunt u deze niet meer terugsturen onder het herroepingsrecht.

De valschade had u op kunnen merken direct na levering, de monteur zag het ook. Dat was het moment om te reclameren.

U moet de mediamarkt de kans gunnen het op hun manier (in alle redelijkheid) op te lossen. Door de valschade lijkt mij vervanging het meest voor de land liggend.

Tenzij u de wasmachine zelf heeft laten vallen, bijvoorbeeld omdat u deze zelf naar zolder heeft verplaatst.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt doet moeilijk om retour wasmachine

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, als het om garantie gaat dan is Mediamarkt een onmogelijk bedrijf. Ik ga je het verhaal over mijn strijkijzer (!) maar niet vertellen, daar wordt je niet beter van. Dat van dat strijkijzer heb ik op mijn eigen manier opgelost, dat gaat je met die wasmachine niet lukken.

Wat je kunt doen is Mediamarkt schriftelijk verzoeken binnen 14 dagen voor een oplossing te zorgen. Na die 14 dagen kun je verdere stappen zetten, desnoods via het Juridisch loket.

Overigens is het bezorgen van een wasmachine door Coolblue nou ook niet zo geweldig, mocht je in die richting gaan denken. Ook gooi- en smijtwerk. Beter kun je naar een plaatselijke handelaar, al dan niet onder de vleugels van een groter merk.

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: Mediamarkt doet moeilijk om retour wasmachine

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

crazyme schreef:
08 mei 2023 08:00
U heeft de wasmachine gebruikten daarom kunt u deze niet meer terugsturen onder het herroepingsrecht.

De valschade had u op kunnen merken direct na levering, de monteur zag het ook. Dat was het moment om te reclameren.

U moet de mediamarkt de kans gunnen het op hun manier (in alle redelijkheid) op te lossen. Door de valschade lijkt mij vervanging het meest voor de land liggend.

Tenzij u de wasmachine zelf heeft laten vallen, bijvoorbeeld omdat u deze zelf naar zolder heeft verplaatst.
Herroepingsrecht is sowieso niet van toepassing.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt doet moeilijk om retour wasmachine

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:
08 mei 2023 08:00
De valschade had u op kunnen merken direct na levering, de monteur zag het ook. Dat was het moment om te reclameren.
Een consument heeft geen onderzoeksplicht en heeft twee maanden de tijd om ontdekte gebreken te melden.
Vader Jacob schreef:
08 mei 2023 08:50
Herroepingsrecht is sowieso niet van toepassing.
Mediamarkt heeft een contractueel herroepingsrecht voor aankopen in de winkel.

Plaats reactie