LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele wasmachines...maar weer

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Nicky_The schreef:
Slobberbone schreef:
Nicky_The schreef:Mijn indesit die ik voor 100 euro nieuw gekocht had heeft het na 6,5 jaar trouwe dienst begeven. Hij kon nog gerepareerd worden, maar alleen de voorrij kosten waren al boven de 60 euro en dan kwam er nog iets van 12 euro per kwartier bij en de onderdelen.
Ik heb ze bedankt en heel blij voor 200 euro een nieuwe (uitgebreidere) Indesit gekocht :)

Een indesit kost dus gemiddeld 150 euro. Een Miele kost al snel 1500 euro. Ik heb voor die prijs dus 10 indesit machines. Als die allemaal 6,5 jaar mee gaan, dan heb ik voor de prijs van 1 miele wasmachine, 65 jaar Indesit wasmachines... Je kan me niet vertellen dat een Miele 65 jaar mee gaat, zeker niet als je kijkt naar de steeds meer toenemende klachten mbt het snel stuk gaan van de Miele wasmachines..
Een nieuwe indesit kost altijd nog meer dan 200 euro en een Miele is er voor iets meer dan 800 euro.
Die Miele van 800 heeft geen 1400 toeren en mijn huidige indesit was toch echt 198 euro :) En mijn vorige was 100 euro.

En al zou je een 1400 toeren miele vinden voor 800 euro, dan nog heb ik voor die prijs 5 Indesit apparaten voor meer dan 30 jaar wassen :)
Ik denk dat een 1200 toeren miele altijd beter centrifugeert dan een 1400 indesit .
Oh kijkt naar de centjes ik heb hier een Miele staan van 75 euro en die is van plan om nog heel wat jaartjes te blijven en was al 2 jaar er mee vol tevredenheid zuiniger kan niet :-)

Jij koopt een indesit koop ik 2 mieles voor en ik doe er ook nog langer mee :-)

AppieHappi
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:52

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door AppieHappi »

Ulbe schreef:Zelf heb ik een Siemens wasmachine van 13 jaar oud,

Deze machine draait een maximaal een paar keer in de week daar ik alleen woon,

De 30 graden was was ik met vloeibare wasmiddel de 60 graden draai ik met waspoeder,

Het deurtje van de machine laat ik na het wassen altijd een stukje open staan, zodat het vocht uit de machine kan komen, dit tegen schimmelvorming en roest in de machine,

Het eerste lagerkruis zit er nog in, de machine werkt nog steeds naar tevredenheid,

Misschien eens wat vaker 60 graden wassen met waspoeder i.p.v. vloeibare wasmiddel, en laat het deurtje van de machine openstaan!, dan heeft corrosie en schimmelvorming minder kans in de machnine,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.
Deze Siemens is waarschijnlijk compleet anders van constructie. Ik heb begrepen van een witgoed boer hier in de stad dat mijn wm14a160 een spaanse "budgetmachine" is. Hij kostte 4 jaar geleden ook maar een 400 euro , maar toch......

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Slobberbone schreef:
Ik denk dat een 1200 toeren miele altijd beter centrifugeert dan een 1400 indesit .
Oh kijkt naar de centjes ik heb hier een Miele staan van 75 euro en die is van plan om nog heel wat jaartjes te blijven en was al 2 jaar er mee vol tevredenheid zuiniger kan niet :-)

Jij koopt een indesit koop ik 2 mieles voor en ik doe er ook nog langer mee :-)
Dat is appels met peren vergelijken

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Nicky_The schreef:
Slobberbone schreef:
Ik denk dat een 1200 toeren miele altijd beter centrifugeert dan een 1400 indesit .
Oh kijkt naar de centjes ik heb hier een Miele staan van 75 euro en die is van plan om nog heel wat jaartjes te blijven en was al 2 jaar er mee vol tevredenheid zuiniger kan niet :-)

Jij koopt een indesit koop ik 2 mieles voor en ik doe er ook nog langer mee :-)
Dat is appels met peren vergelijken

Weet ik geeft maar eens aan hoe degelijk een oude Miele is,kijkbv enkel gewicht die van mij is ruim 100 kilo ook kilootje wasgoed meer vindt hij niet erg :o

Mijn moeder heeft nu een nieuwe Indesit blijven lowbudget iele machientjes voor wat groter gezin echt onder de maat.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Slobberbone schreef:
Nicky_The schreef:
Slobberbone schreef:
Ik denk dat een 1200 toeren miele altijd beter centrifugeert dan een 1400 indesit .
Oh kijkt naar de centjes ik heb hier een Miele staan van 75 euro en die is van plan om nog heel wat jaartjes te blijven en was al 2 jaar er mee vol tevredenheid zuiniger kan niet :-)

Jij koopt een indesit koop ik 2 mieles voor en ik doe er ook nog langer mee :-)
Dat is appels met peren vergelijken

Weet ik geeft maar eens aan hoe degelijk een oude Miele is,kijkbv enkel gewicht die van mij is ruim 100 kilo ook kilootje wasgoed meer vindt hij niet erg :o

Mijn moeder heeft nu een nieuwe Indesit blijven lowbudget iele machientjes voor wat groter gezin echt onder de maat.
Het is maar net waar je je maat en geld neer legt ;)

AppieHappi
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:52

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door AppieHappi »

hans&winny schreef:Beste Appie, als het je kan helpen kan ik je foto's doorsturen van het aangevreten onderdeel (Al aandrijf kruis) van mijn wasmachine die ik nog bewaart hebt voor het geval dat er een uitgebreider onderzoek volgt. Er moeten veel meer mensen problemen hebben met dit euvel echter de meesten gaan niet op zoek naar de oorzaak en schikken zich in het lot. Dat kan je die mensen niet kwalijk nemen omdat de fabricaten en leveranciers zich opstellen dat dit niet onder garantie (dat klopt) maar ook niet onder de wet deugdelijk materiaal leveringen zou vallen en dat bestrijd ik. Zeker als de oorzaak ligt in voorschriften/advies (lage temperaturen/vloeibaar wasmiddel/volle wasmachines) die Miele (in mijn geval) zelf in zijn gebruik instructie beschrijft. De 4e reden is het te zachte water en laten wij daar als gebruikers nu helemaal niets aan kunnen doen. Miele heeft dus wasmachines reproduceert en verkocht aan klanten waarvan men zou moeten weten dat het binnen bepaalde tijd tot problemen zou kunnen komen. Wellicht heeft men dat niet goed onderzocht en dat kan je als nalatigheid kunnen beschouwen. Dat deze theorie goed kan kloppen wordt onderschreven doordat bij de nieuwe instructie boekjes hier speciaal op gewezen wordt en geadviseerd om minimaal eens in de maand een schoonmaak programma te draaien dit dit euvel verminderd maar niet voorkomt. Dan zou je bv RVS moeten nemen en dat is kostbaarder. Laten we elkaar op de hoogte houden en als we sterker staan toch radar eens verzoeken hier vragen aan de wasmachine leveranciers. Kijken wat die dan verklaren.
Veel succes met je acties. Hans
Wel , we zijn er uit. Althans.......

Siemens doet geen moer in ieder geval , voor enige coulance had ik de machine door Siemens moeten laten openmaken en onderzoeken want dat mag ik zelf niet doen(!). Wat er dan uit zou komen voel je natuurlijk al aan komen : misschien een percentage coulance op onderdelen en/of uren...als je geluk hebt. Dat had dan zo'n 150-200 euro gaan kosten of iets in die richting en dat gaan we dus niet doen. Met deze oplossing heeft Siemens zelf verder ook geen kosten qua inkoop onderdelen en uurtarief. Alles wordt dan gewoon netto betaald door mij , ik ken dat spelletje wel..........Bovendien , als ze wel wat vergoeden zet ik dat weer hier op het forum en dan komen er weer meer mensen met hetzelfde probleem klagen en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Maar ik ga de machine ook niet repareren , dan moet er bij Siemens voor 170 euro die trommel weer gekocht worden , ik ben malle Pietje niet. Ik ben een beetje klaar met die Deutsche Gründlichkeit.

Maar goed , BCC had na 4,5 jaar niks hoeven doen (ze produceren immers geen wasmachines) maar zij doen in ieder geval nog wel wat. Het is geen wereldbedrag wat ik krijg maar alle beetjes helpen en met die geen btw. actie heb ik een leuke deal kunnen maken op een "niet Siemens" wasmachine.

Eens kijken of die langer meegaat dan 4 jaar !

Groet!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Van Siemens heb je de WM14A... en WM14E... series

A en E dus. De A-serie komt uit Spanje (Fagor als ik het goed heb). De E-serie uit Duitsland. Makkelijk te zien aan de verschillende deurvorm. Ik dacht dat het uitmaakte in kwaliteit, maar ben daar niet meer zeker van: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sie ... ws/977969/

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Nicky_The »

AppieHappi schreef:
hans&winny schreef:Beste Appie, als het je kan helpen kan ik je foto's doorsturen van het aangevreten onderdeel (Al aandrijf kruis) van mijn wasmachine die ik nog bewaart hebt voor het geval dat er een uitgebreider onderzoek volgt. Er moeten veel meer mensen problemen hebben met dit euvel echter de meesten gaan niet op zoek naar de oorzaak en schikken zich in het lot. Dat kan je die mensen niet kwalijk nemen omdat de fabricaten en leveranciers zich opstellen dat dit niet onder garantie (dat klopt) maar ook niet onder de wet deugdelijk materiaal leveringen zou vallen en dat bestrijd ik. Zeker als de oorzaak ligt in voorschriften/advies (lage temperaturen/vloeibaar wasmiddel/volle wasmachines) die Miele (in mijn geval) zelf in zijn gebruik instructie beschrijft. De 4e reden is het te zachte water en laten wij daar als gebruikers nu helemaal niets aan kunnen doen. Miele heeft dus wasmachines reproduceert en verkocht aan klanten waarvan men zou moeten weten dat het binnen bepaalde tijd tot problemen zou kunnen komen. Wellicht heeft men dat niet goed onderzocht en dat kan je als nalatigheid kunnen beschouwen. Dat deze theorie goed kan kloppen wordt onderschreven doordat bij de nieuwe instructie boekjes hier speciaal op gewezen wordt en geadviseerd om minimaal eens in de maand een schoonmaak programma te draaien dit dit euvel verminderd maar niet voorkomt. Dan zou je bv RVS moeten nemen en dat is kostbaarder. Laten we elkaar op de hoogte houden en als we sterker staan toch radar eens verzoeken hier vragen aan de wasmachine leveranciers. Kijken wat die dan verklaren.
Veel succes met je acties. Hans
Wel , we zijn er uit. Althans.......

Siemens doet geen moer in ieder geval , voor enige coulance had ik de machine door Siemens moeten laten openmaken en onderzoeken want dat mag ik zelf niet doen(!). Wat er dan uit zou komen voel je natuurlijk al aan komen : misschien een percentage coulance op onderdelen en/of uren...als je geluk hebt. Dat had dan zo'n 150-200 euro gaan kosten of iets in die richting en dat gaan we dus niet doen. Met deze oplossing heeft Siemens zelf verder ook geen kosten qua inkoop onderdelen en uurtarief. Alles wordt dan gewoon netto betaald door mij , ik ken dat spelletje wel..........Bovendien , als ze wel wat vergoeden zet ik dat weer hier op het forum en dan komen er weer meer mensen met hetzelfde probleem klagen en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Maar ik ga de machine ook niet repareren , dan moet er bij Siemens voor 170 euro die trommel weer gekocht worden , ik ben malle Pietje niet. Ik ben een beetje klaar met die Deutsche Gründlichkeit.

Maar goed , BCC had na 4,5 jaar niks hoeven doen (ze produceren immers geen wasmachines) maar zij doen in ieder geval nog wel wat. Het is geen wereldbedrag wat ik krijg maar alle beetjes helpen en met die geen btw. actie heb ik een leuke deal kunnen maken op een "niet Siemens" wasmachine.

Eens kijken of die langer meegaat dan 4 jaar !

Groet!
En welke machine is het geworden?

AppieHappi
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:52

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door AppieHappi »

Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen , het merk staat bekend als matige budget machine. Het was zeker niet mijn eerste keuze maar mijn woman zag deze wel zitten en in dit soort beslissingen moet toch iemand de baas zijn. Hij stond wel goed aangeschreven her en der dus ik heb het maar zo gelaten.

Maar het kan nooit slechter zijn dan de vorige in ieder geval ! Raad maar eens .......

hans&winny
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2012 22:47

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door hans&winny »

Beste Appie, ik denk zomaar dat het een Samsung is geworden ! heb je nog iets van BCC of Siemens vernomen buiten wat je eerder al schreef ?
Hans

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door hawkwind »

Het zal waarschijnlijk een Koreaan (ik gok een LG) of een Turk (Beko) geworden zijn.

AppieHappi
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:52

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door AppieHappi »

hans&winny schreef:Beste Appie, ik denk zomaar dat het een Samsung is geworden ! heb je nog iets van BCC of Siemens vernomen buiten wat je eerder al schreef ?
Hans
Nope , geen Samsung maar dat scheelde niet veel. Maar wel een Whirlpool nevada , ik weet dat het niet het allerdegelijkste spul is maar mijn lieftallige echtgenote had haar zinnen gezet op dat ding en als ie een paar jaar langer meegaat dan de vorige vind ik het allang goed.

Ik heb van BCC 45 euro coulance teruggestort gekregen , het is niet veel maar ze hadden ook niets kunnen doen.

AppieHappi
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:52

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door AppieHappi »

hawkwind schreef:Het zal waarschijnlijk een Koreaan (ik gok een LG) of een Turk (Beko) geworden zijn.
Da's wel heel erg lowbudget.....

AppieHappi
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2013 23:52

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door AppieHappi »

Bob Schurkjens schreef:Van Siemens heb je de WM14A... en WM14E... series

A en E dus. De A-serie komt uit Spanje (Fagor als ik het goed heb). De E-serie uit Duitsland. Makkelijk te zien aan de verschillende deurvorm. Ik dacht dat het uitmaakte in kwaliteit, maar ben daar niet meer zeker van: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sie ... ws/977969/
Ja , ik had een "A" , de spaanse dus. Wat een rommel , en die E dus ook al.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nicky_The schreef:
Die Miele van 800 heeft geen 1400 toeren en mijn huidige indesit was toch echt 198 euro :) En mijn vorige was 100 euro.

En al zou je een 1400 toeren miele vinden voor 800 euro, dan nog heb ik voor die prijs 5 Indesit apparaten voor meer dan 30 jaar wassen :)
Aangezien mijn Miele wat probleempjes gaf (inmiddels opgelost) was ik dus ook gaan oriënteren voor wat anders. Afijn, Miele is alles, de rest is niks, volgens de verkoper. Daarom staan de winkels ook vol met andere machines natuurlijk. :lol: :lol:

De rest gaat drie of vier jaar mee, economisch gezien dan. Maar dan denk ik, voor die 1 1/2 wassen per week, een Miele kan 5000 wasbeurten mee, dat ding overleeft mij zo ruimschoots, waarom moet ik er zoveel geld aan spenderen?

Als ik voor de rest van mijn leven twee goedkopere moet kopen (Zanussi of id van 300), ben ik er toch ook? Of is dat nou weer een beetje simpel geredeneerd? Zeker omdat mijn oog ook op een bovenlader is gevallen, sorry, Miele begint pas bij 1200 euro, andere goede merken (Bosch) bij 700... Die redden die 20/25 jaar volgens mij ook nog wel...

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Slobberbone »

witte angora schreef:
Nicky_The schreef:
Die Miele van 800 heeft geen 1400 toeren en mijn huidige indesit was toch echt 198 euro :) En mijn vorige was 100 euro.

En al zou je een 1400 toeren miele vinden voor 800 euro, dan nog heb ik voor die prijs 5 Indesit apparaten voor meer dan 30 jaar wassen :)
Aangezien mijn Miele wat probleempjes gaf (inmiddels opgelost) was ik dus ook gaan oriënteren voor wat anders. Afijn, Miele is alles, de rest is niks, volgens de verkoper. Daarom staan de winkels ook vol met andere machines natuurlijk. :lol: :lol:

De rest gaat drie of vier jaar mee, economisch gezien dan. Maar dan denk ik, voor die 1 1/2 wassen per week, een Miele kan 5000 wasbeurten mee, dat ding overleeft mij zo ruimschoots, waarom moet ik er zoveel geld aan spenderen?

Als ik voor de rest van mijn leven twee goedkopere moet kopen (Zanussi of id van 300), ben ik er toch ook? Of is dat nou weer een beetje simpel geredeneerd? Zeker omdat mijn oog ook op een bovenlader is gevallen, sorry, Miele begint pas bij 1200 euro, andere goede merken (Bosch) bij 700... Die redden die 20/25 jaar volgens mij ook nog wel...
Hoe de nieuwe Mieles nu zijn weet je nooit maar de goede oude types vis je er nu zo tussen uit.
Begin straks aan mijn derde jaar met een ruim 16 jaar oude Miele en dat voor slechts 75 euro, ok kan wat kapot gaan volgend jaar maar een Miele is ook goed zelf te repareren.

Bovenlader heeft ook voordelen die een voorlader niet heeft en is in mijn ogen nog degelijke, als mijn Miele het ooit begeeft koop ik ook een bovenlader maar ook meer voor de ruimte :wink:

20/25 jaar blijf het veel vinden zolang doen mensen niets eens met auto etc. maar verlangen wel dat witgoed vele decennia meegaat terwijl er tegenwoordig veel meer gewassen wordt ondanks de gezinnen veel kleiner zijn.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door witte angora »

Slobberbone schreef:

20/25 jaar blijf het veel vinden zolang doen mensen niets eens met auto etc. maar verlangen wel dat witgoed vele decennia meegaat terwijl er tegenwoordig veel meer gewassen wordt ondanks de gezinnen veel kleiner zijn.
Jij snapt dus wat ik bedoel. Als ik naar het aantal wasbeurten kijk zou een Miele in mijn geval een jaar of 50 mee moeten gaan, dat geloof ik dus nooit niet. Mijn Golfje is nu dus 23 jaar, en heeft er 160.000 op zitten. Maar ik weet dus zeer zeker dat het ding de 3 ton niet gaat halen, met een beetje mazzel komt hij dit jaar nog door de keuring, maar daarna is het vrijwel zeker einde verhaal vanwege roest...

En als een Miele tegenwoordig 800 euro kost en een jaar of 10 meegaat, en een Zanussi kost 300, en gaat 6 jaar mee, wat is dan wijsheid?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Slobberbone »

witte angora schreef:
Slobberbone schreef:

20/25 jaar blijf het veel vinden zolang doen mensen niets eens met auto etc. maar verlangen wel dat witgoed vele decennia meegaat terwijl er tegenwoordig veel meer gewassen wordt ondanks de gezinnen veel kleiner zijn.
Jij snapt dus wat ik bedoel. Als ik naar het aantal wasbeurten kijk zou een Miele in mijn geval een jaar of 50 mee moeten gaan, dat geloof ik dus nooit niet. Mijn Golfje is nu dus 23 jaar, en heeft er 160.000 op zitten. Maar ik weet dus zeer zeker dat het ding de 3 ton niet gaat halen, met een beetje mazzel komt hij dit jaar nog door de keuring, maar daarna is het vrijwel zeker einde verhaal vanwege roest...

En als een Miele tegenwoordig 800 euro kost en een jaar of 10 meegaat, en een Zanussi kost 300, en gaat 6 jaar mee, wat is dan wijsheid?

:lol: Tref ik nu net wel iemand met een oude auto :o

Dat laatste weet je nooit en mijn mening heb ik hier al eerder weergegeven en ik ga toch (heb ik al gedaan) voor de oude tweedehandse goede Miele voor 75 euro en was daar wel 5 jaar mee misschien langer.

Al eerder aangehaald dat mijn moeder ruim 13 jaar wast met een Indesit en ding stond minimaal iedere dag aan :shock: je moet geluk hebben Misschien heeft Miele weer de norm van de W800 series in handen en gaat machine ineens weer 20 jaar mee maar Zanussi kan dat nu ook maken, blijft kwestie van juiste keuze en dat weet je pas achteraf.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door plumber »

De enigste goedkope en goede wasmachine was de AEG turnamat
met die aparte centifuge.Heb ik(mijn vrouw) 30 jaar mee gedaan en
200 gulden onkosten aan gehad.Je kon toen zelf nog bij het AEG magazijn
complete lagerzetjes kopen voor 100 gulden.Monteren twee uurtjes en
hij kon weer tien jaar mee.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Miele wasmachines...maar weer

Ongelezen bericht door Slobberbone »

plumber schreef:De enigste goedkope en goede wasmachine was de AEG turnamat
met die aparte centifuge.Heb ik(mijn vrouw) 30 jaar mee gedaan en
200 gulden onkosten aan gehad.Je kon toen zelf nog bij het AEG magazijn
complete lagerzetjes kopen voor 100 gulden.Monteren twee uurtjes en
hij kon weer tien jaar mee.

Maar die had Zanker ook en ging ook tig jaar mee, maar nu tegenwoordig stelt Aeg ook niet zoveel meer voor op wasmachine gebied.

Gesloten