LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Bertzoektwasmachine
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:31

Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door Bertzoektwasmachine »

Wie kan mij helpen met een echt goed advies mbt wasmachines?

Als ik op diverse sites reviews van wasmachines lees is eigenlijk geen enkel merk te vertrouwen. Ik zoek een machine voor 6kg wasgoed, 1600 toeren en een beetje energiezuinig. Wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt! :?: :roll:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Siemens

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Miele, wie anders? 92% van de gebruikers is positief, 98% hiervan gaat voor een vervolgaankoop wederom voor een Miele (Bron: Nielsen marketingonderzoek 2004) Succes!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Miele is een goede maar houdt er wel rekening mee dat het toerental instelbaar moet zijn want strijken dat vindt niemand leuk. Goedkopere merken kunnen het wel bieden maar kijk dan ook naar de slijtage. Ga in ieder geval voor een degelijke machine blijft er niets anders over dan een miele. Misschien tweede hands bij een goede vakhandel te koop.

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door Thijs193 »

Miele W5963wps, bij de vakzaak te koop.
1600 toeren, proffesionele motor zonder koolborstels ( dus die dikke honderd euro kosten heb je zowieso niet ). 6 kg belading en diverse extra speciale programma's zoals jeans, overhemden en outdoor etc. toerental stelt ie zelf in dus nooit fout, en wanneer de was niet vuil is wast ie ook nog een korter uit zichzelf dus bere-zuinig !! koop het bij een zaak die aangesloten is bij United Retail en je krijgt er tot 31 dec een Miele stofzuiger gratis bij.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Miele is kwaliteit maar de meesten gaan voor de centen jammer genoeg. Veel gezeur om service en de wachttijden voor reparatie je zou maar een baby in de luiers hebben dan is zo`n maschien onmisbaar .
Miele is wel duurder en kan ook stuk maar er staat wel een goede service tegenover.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door Ulbe »

Miele machine's zijn van oudsher prima machine's,

Voor mensen die een wasmachine bij een reguliere zaak kopen, hoeft de kwaliteit én service voor deze machine's niet per definitie slechter te zijn!,

Bij "dozenschuivers" is meestal de service minder wanneer er wat met de machine is!, de prijzen zijn vaak voor aanschaf een stuk goedkoper, maar daar is de service ook naar,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik heb zelf een AEG en daar ben ik ook tevreden over.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door S. »

Heb al zo'n 12 jaar een Bauknecht(wat een naam eigenlijk) en al die tijd zonder mankementen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door mr T. »

Een Asko is top. Minstens zo goed als Miele.

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door Thijs193 »

en wat hebben we gekocht ?

A.de Bruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2006 17:22

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door A.de Bruin »

vind ik dus helemaal niet top. 10 jaar geleden gekocht en volgens de winkelier vergelijkbaar met een Miele. Als de nodige panne ermee gehad: nieuwe koolborstels, nieuwe trommel en een zeepbakje wat "overliep" Afgelopen week maakte het apparaat steeds meer herrie en nu heeft 'ie echt de brui eraan gegeven :x

Kortom: voor mij zeker geen ASKO meer, maar wat dan?????

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik heb de vaste regel met de huidige wasmachines.
100 euro per jaar.
En met mijn eigen ervaring klopt dat aardig.
Simpel sommetje kost de wasmachine 399 dan gaat ie gemiddeld 4 jaar mee.

Bij normaal/ gezins huishoudelijk gebruik

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Bert, de vraagsteller doet niet meer mee, tenminste ik heb geen reactie van hem gezien. Nu kunnen we wel een mening hebben welke machien het beste is schiet toch niet op. ieder zijn eigen merk.
Ronald.

martijnp
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:56

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door martijnp »

Dan zal Bert wel een indesit hebben gekocht. Is hij er vast achtergekomen dat hij had moeten luisteren en durft hij ons niet meer onder ogen te komen op deze site:)

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Siemens

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Ik vraag mij eigenlijk af wat voor type wasmachine Bert zoekt.

Een voorlader of een bovenlader?

Ikzelf heb een voorlader, maar dat komt vanwege ruimtegebrek, inbouw in de keuken en omdat het tegelijkertijd een droger is. Maar eigenlijk zou ik het liefst een bovenlader willen hebben. Ik heb van mijn moeder vernomen dat de beste bovenladers van Miele zijn. Die hebben de trommel niet aan twee punten hangen, zoals de standaard bovenlader, maar aan één punt, net als een voorlader. Het verschil zit hem erin dat je je vuile was er van boven instopt. Tevens is zo'n type bovenlader wèl degelijk gestabiliseerd, zodat hij niet gaat wandelen bij zware belasting. Maar ja, van horen zeggen hè..

Als dit Bert zijn eerste wasmachine wordt en hij een smalle beurs heeft, tja, dan kan hij overwegen een goede tweedehands te zoeken of een goedkope nieuwe, en ondertussen carrière maken en sparen voor een betere.

En ik vraag mij af hoeveel tweedehands Miele-wasautomaten er op de markt zijn. Mijn moeder heeft die van haar zeker 20 jaar gebruikt voordat ze hem wegdeed. Dus dat je niet opgescheept komt te zitten met een prehistorisch model.

Succes ermee!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door Martin1976 »

in z'n algemeenheid geld idd. goedkoop is duurkoop, met merken als Miele, AEG en Bauknecht zul je niet zo gauw een miskoop doen. Echter met een smalle beurs zul je toch niet zo gauw zo eentje uitzoeken denk ik. Wijzelf hebben een leuke tussen-oplossing: een Zanussi. (is nog niet genoemd geloof ik :D ). Hebben hem nog niet zo lang maar hebben er goede verhalen over gehoord en niet al te duur.

Een tip, koop geen Indesit! Was mijn eerste wasmachine en niets dan ellende, heeft het maar 2 jaar gedaan, één hooguit twee wasjes in de week (was toen vrijgezel). Niet voor niets als bijnaamL Indeshit

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja, zo,n vraag kun je alle antwoorden op verwachten.
Eigenlijk heb ik alle merken al gehad en je kunt er vanuit gaan dat ze het allemaal wel 5 jaar volhouden.
Ik koop altijd de 1 of 2 na de goedkoopste en totaal geen negatieve ervaringen.
Vorig jaar heb ik mijn dochter een LG gegeven en was verast door de prijs/kwaliteit verhouding.
Prijs 350 euro. RVS kuip en Direct drive motor.
Men...wat is dat ding stil en stabiel.
Er gaat ook nog eens even 7 kilo in.

Toevallig heeft mijn Indesit het vandaag opgegeven.
Motor heeft geen kracht genoeg meer om de was te doen.
Nieuwe motor ...inkoop prijs rond de 100 euro en dan moet ik hem er zelf nog inzetten..
Dat gaan we dus niet doen.
Apparaat is 6 jaar oud, en met alle goedkopere apparatuur vind ik dan dat het zijn sporen verdiend heeft, alhoewel mijn 350 gulden kostende Marijnen indetijd 9 jaar gelopen heeft incl luierwas (2x per dag) gedurende een tijd.

Ik heb de LG vandaag besteld.
2 jaar garantie Onsite van LG en 1200 toertjes.
Als het meezit kunnen we weer een jaar of 5 a 6

mstarr
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2006 04:29

Re: Nieuwe wasmachine

Ongelezen bericht door mstarr »

AEG L76800; Siemens WXLS1630 of een Miele W3653

alledrie geen koolborstelmotor, zeer stil, zeer zuunig etc. Miele is uiteraard de beste en de goedkoopste op de lange duur maar de andere 2 zitten onder de 1000 euro en hebben niet de motor als Achilleshiel. BTW 10 jaar garantie op de motor bij siemens en aeg

grz

Gesloten