LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oud water met blaadjes

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door Aat »

Ik zou het zelf nooit gekocht hebben ik kreeg het als tegenprestatie. Een Senseoapparaat. Afgezien van de smaak vind ik het een onhygienische machine, want na gebruik blijft er water in staan. Ik bedoel niet in het reservoir achter op z'n rug, maar in het apparaat zelf. Als je schud, hoor je het klotsen. Wie dagelijks het produkt van dit ding drinkt, heeft steeds vrij schoon water. Maar als het drie dagen niet gebruikt wordt, zit er een beetje drie dagen oud water in. Ik draai er dan eerst een vol reservoir door en vraag me steeds weer af wat die "blaadjes" zijn die in het hete water uit het apparaat drijven....

Aat.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door roro25 »

volgens mij is er iets niet goed met dit senseo-apparaat. Ik gebruik al 3 jaar senseo, leef nog steeds en vind het nog steeds lekker.
Neem ff contact op met Phillips zou ik zo zeggen

Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Re: Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door Aat »

Ja, ik leef ook nog, maar als anderen mijn ervaring niet hebben is het inderdaad handig Philips eens te benaderen. Dank voor de tip, zal eens bij andere gebruikers informeren. Het kan inderdaad aan het apparaat liggen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door bot321 »

Het is geen water dat achterblijft maar als het
kopje gevuld wordt wordt tevens de boiler weer
gevuld.Die blaadjes kan kalk zijn dus ff ontkalken
alhoewel ik dat niet geloof want het gaatje in het
filter is zo klein dat hij meteen verstopt zou raken.
Zal wel wat anders zijn.

Toolboy

Re: Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door Toolboy »

Kalk zal het niet zijn Bot321.
Dit zet zich af boven 40c is wit en zal niet met een paar dagen in blaadjesvorm terug komen.Komt meestal in korreltjes
Ph gaat u adviseren om er een reinigings middel in te doen deze is te koop bij betere huishoud zaken en onderdelenshops.
o.a. hg heeft er 1 in zijn pakket

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer het gaat om kalk, heb ik een goede tip: je moet dus voor het ontkalken van de senseo geen standaard ontkalker gebruiken, want daar kan de senseo niet tegen. Ik mag geen merknaam noemen, maar het grootste a-merk van de koffiefilters heeft ook een uitstekend middeltje om de senseo te ontkalken. Het zit in vrij kleine lichtgroene flesjes, en is bij supermarkten en huishoudelijke zaken te koop.

Let op: het kost een veelvoud van de standaard schoonmaak-azijn, ik betaalde vorig jaar 2,95 euro, maar je kunt er een keer of 4 of 5 mee doen. En dan kost je een schoonmaakbeurt 60 cent.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik doe er gewoon schoonmaakazijn in als ik hem schoonmaak.
Niks geen last mee.
Dan peuter ik gelijk met een grote naald even de gaatjes door.
1x per 6 maanden is toereikend voor mij.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door Wankytan »

Ik heb al mijn tweede senseo, maar nog nooit geen blaadjes gehad. Heb net mijn senseo even geschud zonder reservoir, maar niets te horen. Ik heb ook nooit last dat er gaatjes verstopt zitten, terwijl ik hem regelmatig gebruik.

Om de zoveel tijd doe ik er gewoon natuur azijn in het reservoir om te ontkalken.

Ik vraag me af, zit er misschien veel kalk in jullie water? Als je gewoon koffie of thee zet, heb je dan geen last?

Als dat niet zo is, zou ik inderdaad contact openemen met Philips, of beter de zaak waar die vandaan komt.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Oud water met blaadjes

Ongelezen bericht door mr T. »

wat die "blaadjes" zijn die in het hete water uit het apparaat drijven....
Klinkt als kalkresten. Welllicht is het zinvol om in het reservoir azijn (de goedkoopste van het supermarktassortiment is goed genoeg) een nachtje te laten staan. Daarna een keer goed schoon/doorspoelen spoelen. Principe is niet anders dan bij gewone koffiezetters en waterkokers. Wel een verdunning (1 deel azijn op 3 delen water) met water gebruiken want hete azijn is gevaarlijk spul.

Gesloten