Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ruud S
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:52

Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Ruud S »

Wie heeft een airfreyer Philips gekocht en merkt dat het product niet voldoet! De HD 9200/90 heeft 1400 Watt, en heeft een iets andere vorm qua uiterlijk. Niet helemaal rond namelijk. Hij heeft een hoogste graden stand van 200 graden. Nu na 2 keer gebruik merkten we op dat de dunne frietjes in het midden van het mandje rauw blijven na 20 minuten baktijd. Tussendoor worden net zoals altijd de frietjes opgeschud zoals aanbevolen! Het lukt maar niet om alle frietjes gebakken te krijgen. Zelfs wordt er tijd bijgeschakeld en ontstaat het probleem dat de frietjes die wel gaar zijn te bruin en knapperig worden nadat er tijd wordt bijgeschakeld. Vraag is ligt het nu aan de lage wattage of de vorm van de airfreyer??? :roll: :?:

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dus als ik het goed begrijp, maakt u zelf uw friet van aardappelen en doet deze in de Airfreyer ?
Dan heeft iedere airfreyer er moeite mee, ben zelf absoluut geen fan van dit apparaat , we hebben er wel 1 en als we die gebruiken, nemen we voorgebakken friet bestemd voor een airfreyer.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Doet u de airfryer niet te vol?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door rwolters »

De online reviews zijn behoorlijk positief over deze airfryer. Gebruik je wel geschikte friet? Het is niet voor niets dat fabrikanten friet (en snacks) voor airfryers hebben ontwikkeld.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door PGros »

Aan de patat zal het vast niet liggen. Teveel kan wel.
Wij maken ook zelf gemaakte patat en zonder problemen en ook gewone diepvries patat gaat zonder problemen. Nooit de special voor airfryer patat gebruikt.
Als er echt regelmatig even opgeschud wordt moet toch alles regelmatig op een andere plek in het mandje zitten en dus niet een deel altijd in het midden.

Trouwens. Zelfgebakken patat eerst 10 minuten op 140 graden en daarna 15 op 180 werkt het beste. (Voor ons)

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Net als @nijogeth vraag ik me af of je de airfryer niet te vol doet. Het is maar een klein formaat.

@raadsel68 Een airfryer hoeft niet te worden voorverwarmd.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
08 jan 2023 15:42
@raadsel68 Een airfryer hoeft niet te worden voorverwarmd.
Voor de meeste dingen wel. Wordt er gezegd dat je het in een voorverwarmde airfryer moet doen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Frites bakken in een airfryer moet je zeker veel bewegen, in het midden komt niet alle warmte. Derhalve, vaak eruithalen en schudden, net zoals bij de fritoloog.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een airfryer werkt anders dan een frituurpan.

Ik denk dat u de airfryer te vol doet. Probeer het binnenkort nog een keer met de helft van de portie.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door rwolters »

Seinhuis schreef:
08 jan 2023 21:43
Een airfryer werkt anders dan een frituurpan.

Ik denk dat u de airfryer te vol doet. Probeer het binnenkort nog een keer met de helft van de portie.
Dat is ook bij "gewoon" frituren een veel gemaakte fout. Met als gevolg dat de temperatuur van het vet snel daalt en dat het product heel veel vet opneemt.

Ruud S
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:52

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Ruud S »

Helaas voldoet geen enkele opmerking aan mijn vraag! Ik heb niet aangegeven dat ik zelf friet maakt, wel gebruik ikmeerdere merken uit de diepvries, nooit een probleem dan alleen dat de smaak weleens kan verschillen. Wel dank voor de tips, maar ik gebruik al 4 jaar een airfreyer vh merk Princess die wel voldeed.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door PGros »

Je geeft niet letterlijk aan dat je zelf friet maakt maar wel dat een deel nog rauw is. Dat kan niet met voorgebakken diepvries patat want die is niet rauw meer.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik neem aan dat TS met "rauw" eigenlijk "nog niet gaar" bedoelde.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door PGros »

Als patat niet gaar is dan is het nog rauw. Op een gegeven moment is het niet rauw meer maar kan het nog wel steeds aardappel kleur hebben en nog later wordt het mooi lichtbruin (en kun je het opdienen) en nog later donker bruin tot zwart.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk nog steeds dat de airfryer te vol wordt gedaan. Het midden wordt niet goed warm, dat betekent volgens mij dat het mandje helemaal vol wordt gegooid en de hete lucht niet rond kan.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud S schreef:
11 jan 2023 11:25
Helaas voldoet geen enkele opmerking aan mijn vraag!
Waarom niet? Als alle opmerkingen je niet geholpen hebben, en je werkt volgens de handleiding, dan kan de conclusie zijn dat je apparaat gewoon niet goed is.

Een beetje constructief reageren mag best. Jij wilt geholpen worden immers...

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Philips airfreyer HD 9200/90 voldoet niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de website van MediaMarkt zie ik hoofdzakelijk positieve recensies. Als het ontwerp ondeugdelijk zou zijn, zou ik veel meer soortgelijke klachten verwachten. Er wordt bv wel vaak gemeld dat de knopjes niet prettig werken, niet dat de boel niet gaar wordt.

Dat het midden niet gaar wordt en andere te bruin, betekent volgens mij dat de bak te vol zit en/of dat er vaker opgeschud moet worden.

Het zou kunnen dat het exemplaar niet goed is, maar als hij warm wordt en blaast, zou ik niet heel snel een voor de hand liggend defect weten.

Plaats reactie