LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
22 aug 2020 10:35

Want hier gaat pas iets kapot als ik zelf heb zitten klunzen.

Of als ik toch echt iets nieuws wil hebben.
>>
of je hebt, gezien de leeftijd, nog oude en degelijk spullen in huis.
We hebben het hier over huidige producten, niet die uit jaar nul.
Suc6 met vervangen.

Er staat ook nergens dat het met ALLE PRODUCTEN zo is...

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hebra98

Dit stelde Jablan.

“Bij apparaten met een stekker mag je er tegenwoordig vanuit gaan, dat er altijd 1 onderdeel is, dat het 1 dag na afloop van de garantie begeeft, waardoor je met een disfunctioneel apparaat blijft zitten“

En mijn producten zijn zeker niet uit het jaar nul.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
22 aug 2020 11:11
@hebra98

Dit stelde Jablan.

“Bij apparaten met een stekker mag je er tegenwoordig vanuit gaan, dat er altijd 1 onderdeel is, dat het 1 dag na afloop van de garantie begeeft, waardoor je met een disfunctioneel apparaat blijft zitten“

En mijn producten zijn zeker niet uit het jaar nul.
>>
Okay, nu komen we ergens.

Hoeveel grotere elektronische apparaten heb je onlangs, laatste 5 jaar, aangeschaft.
Dan hebben we een idee over welke "expertise" we het hier hebben, er staat immers tegenwoordig
En nogmaals.. Je kunt dingen ontwerpen om te "falen" na zoveel keer gebruik of uren in werking.
Niemand gebruikt een apparaat met eenzelfde intensiteit.
Het kan al uitmaken of je alleen woont of met een gezin van vijf personen.
Kijk je de hele dag TV of alleen in de avond.
Hele dag kijken, defect na 3 jaar..
Alleen avond kijken TV defect na 4 á 5 jaar.
Tv veel aan en uitzetten, Tv defect na 2 á 3 jaar.
De onderdelen zijn namelijk niet gevoelig voor wie het gebruikt maar hoe het wordt gebruikt.

De monitoren en tv's waar ik het over heb, waren zeker nog niet aan hen eind van de te mogen verwachten levensduur, maar na een jaar of 3 á 4 de geest gaven.
Allemaal op hetzelfde type onderdeel.

Ik kon defecte toestellen blind kopen, omdat ik vooraf wist wat er defect was.
Net als alle vorige en had de onderdelen dan ook al in huis.
Maar, vele weten niet wat er defect is maar alleen dat het niet meer werkt.
Dus, vervangen ze hem omdat er geen garantie meer op zit.

Of omdat de "reparateur" zegt dat de voeding á € 200,- vervangen moet worden en u beter de tv kunt inruilen op een nieuwe tv.

En rara, wat er vaak met de inruil gebeurt?

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laatste 3,5 jaar? Vaatwasser, koelkast, vriezer, wasemkap, kookplaat, mobieltje, laptop, koffiezetapparaat 2x, broodrooster, wifiversterker, laptop.

Overal zit een stekker aan. En alles doet het zonder mankeren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Vreemde opsomming.

Is alles 3,5 jaar oud of aangekocht in de laatste 3,5 jaar?

En als je alleenstaand bent hangt veel af van de intensiviteit van gebruik.
Alles zal dus langer mee kunnen gaan als je het minder intensief gebruikt.
Iets wat je een jaar niet aanzet, kan al een jaar niet kapot gaan.
Dus als je alleenstaand bent, zal je geen halve broden roosteren op een dag. Met 5 kinderen wellicht wel.

Mobiele telefoons hebben zelfs een ingebouwde en geaccepteerde levensduur, want de functionaliteit gaat per jaar achteruit. (probleem ook met Corona app). Je kunt bij sommige zelfs niet eenvoudig de accu wisselen. En software kan veroorzaken dat je accu sneller leeg raakt.
Laptop is ook met ingebouwde veroudering, alleen niet direct met defecten. Dat is ook niet echt nodig. Over een jaartje of 5 wil je toch een nieuwe. En anders ben je toch aan een upgrade of minstens een nieuwe accu toe.
Koffiezet apparaat, als je er twee hebt worden ze maar elk half gebruikt.

Dus je stelling is niet echt "expertise" te noemen, daarvoor moeten dingen worden gebruikt zoals ze gemiddeld worden gebruikt.
En dat is toch voor een huishouden met 2 volwassenen en 1,7 kind (geloof ik nu)
Waarmee in de berekende belasting KAN worden gerekend.
En het product daarop worden ontworpen.

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw “expertise” is er een van lik mijn vestje. U stelt een vraag, ik geef antwoord, en dan gaat u weer zitten draaien.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hebra, heb je zelf ook in de gaten dat je met je laatste reactie -wellicht onbedoeld- perfect bevestigd waarom de (absoluut geformuleerde) stelling van Jablan, waar deze discussie mee begon, onjuist is?

(En voor de goede orde: door dat te stellen, ontken ik niet het bestaan van geplande veroudering).

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
22 aug 2020 09:35
(...) Ik heb inmiddels 20 á 30 beeldschermen / tv's / monitoren hersteld door alleen de elco's te vervangen. (...)
¬¬
Ik heb nog nooit een beeldscherm gehad waarval de elco's vervangen moesten worden. Na jaren van trouwe dienst heb ik ze vervangen omdat ze te klein, te lomp, te lage resulutie of wat dan ook waren if hadden. Maar nooit defect. Ik ken verder ook niemand die regelmatig defecte elco's had in een beeldscherm.
Mijn hele huis staat vol met elektrische apparaten en elektronische apparatuur, met leeftijden van 15 tot 2 jaar. Nooit problemen mee.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door grun »

Erthanax schreef:
22 aug 2020 12:35
Ik heb nog nooit een beeldscherm gehad waarval de elco's vervangen moesten worden.
Ik gelukkig ook niet (afkloppen). Maar anderen wel, er zijn complete series gemaakt en verkocht met slechte elco's. Zie onderstaande link.
https://tweakers.net/nieuws/80218/samsu ... n-tvs.html

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Bij deze:

https://gathering.tweakers.net/forum/fi ... ndensators

https://www.circuitsonline.net/forum/view/110414

https://www.circuitsonline.net/forum/view/99876

Het is ook pas een probleem als je het model treft die hier last van heeft.
Als je er geen last van hebt, betekend het niet dat dit probleem niet bestaat.
Want niet alles heeft het last van de zelfde kwalen, alleen komen elco's veel voor in veel apparatuur.
Je elco's kunnen al heel slecht zijn zonder dat het meteen uitval geeft.
Soms is de kwaliteit minder en soms gaat b.v. een Tv even aan en meteen weer uit.
Maar ook..
Bepaalde LG modellen staan bekend om het falen van de direct LED's (achter je LCD).
Ook te repareren, als je het durft.
In het algemeen gesteld:
Meeste kopen gewoon een nieuwe tv, waardoor de link met leds en elco's niet wordt opgemerkt tot de verkoper de inruil tv hersteld..
En dan meestal wel de elco's wil vervangen maar eigenlijk nooit de Led's (gelukkig)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dit topic gaat over duurzaamheid en niet over de beste wasmachine NU(.nl) :lol:
Dat zegt ook zeker niet dat Samsung een waardeloos merk is maar wellicht niet alle modellen en uitvoeringen zijn even betrouwbaar op de LANGE DUUR.
Ik heb zelf ervaring met Samsung beeldschermen, maar de stelling lijkt ook meer omgebogen naar een algemene stelling.
De beeldschermen van Samsung 22"en 24" BW en CW (kenners herkennen 226CW/BW meteen) en nog meerdere andere modellen van Samsung zijn berucht om de Elco problemen.
Maar ook Dell "high end" schermen hebben regelmatig "ploffertjes" oftewel elco's met bolle wangetjes als je nog op tijd bent.

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het ging over een droger en een wasmachine.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
22 aug 2020 13:55
Het ging over een droger en een wasmachine.
>>
Dus, ooohhh natuurlijk dan zijn ze wel duurzaam??
Omdat het een setje is en misschien wel 10 dagen getest is op DUURZAAMHEID?

En FF geeft aan, en daar reageer ik op:
Dit is de beste wasmachine voor huishoudens

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

De CB geeft daarover zelf aan:
Gemiddeld wordt een wasmachine vervangen na bijna 12 jaar. In de meeste gevallen omdat de wasmachine defect is en een eventuele reparatie te duur bleek. Wasmachines van Miele werd pas na bijna 16 jaar vervangen, gevolgd door AEG na 12,5 jaar. De vorige wasmachine van Beko werd daarentegen al na 6 jaar vervangen en ook de vorige Samsung ging slechts iets langer dan 6 jaar mee.

Meer dan 50% van de mankementen ontstaan binnen 5 jaar. Dit kunnen verschillende defecten zijn, maar voornamelijk pompt het water niet meer af, maakt de wasmachine veel herrie of lekt hij water of draait de trommel niet meer. De wasmachines die beoordeeld zijn, hebben verschillende leeftijden en hoe ouder de machine hoe logischer het wordt dat er mankementen plaatsvinden.
Wasmachines van Bauknecht hebben veruit de meeste mankementen, maar die wasmachines zijn ook relatief ouder. Ook machines van Miele en Whirlpool hebben relatief veel met mankementen te maken gehad, maar de machines van Miele zijn ook relatief oud. De mankementen ontstaan daar in verhouding tot de andere merken een stuk later. Een Whirlpool-wasmachine mankeert juist eerder iets in de eerste 5 jaar.
Duurzaamheid wordt dus wel meegenomen, en de conclusies komen niet overeen met de diverse statements hier.
https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/goed-merk

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
22 aug 2020 14:04
Lady1234 schreef:
22 aug 2020 13:55
Het ging over een droger en een wasmachine.
>>
Dus, ooohhh natuurlijk dan zijn ze wel duurzaam??
Omdat het een setje is en misschien wel 10 dagen getest is op DUURZAAMHEID?

En FF geeft aan, en daar reageer ik op:
Dit is de beste wasmachine voor huishoudens
De topicstarter had het over zijn droger en wasmachine, mocht u dat vergeten zijn. En niet over beeldschermen die door u gerepareerd worden.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je kijkt naar de gemiddelde levensduur dan kun je niet anders concluderen dan dat de hier gedane statements nergens op slaan. Gemiddeld leven zelfs de slechtste machines vele malen langer dan de garantieperiode en is er dus geen mechanisme ingebouwd om ze sneller kapot te laten gaan.

Overduidelijk hebben we het hier vooral over kwaliteit en de manier waarop consumenten denken over dit soort apparatuur.
Als de consument prijs zoveel belangrijker vind dan kwaliteit, dan kan het niet anders dan dat dit terug te vinden is in de kwaliteit van de afwerking en de componenten die gebruikt zijn. En een van die effecten die dit heeft is de levensduur.. wil de consumenten goedkopere produkten, dan zal de kwaliteit minder zijn en dus de kans op kapot gaan groter...

De kwalitatief betere machines leven over het algemeen dus ook langer. Een Whirlpool wasmachine is nu eenmaal kwalitatief minder dan een Miele en dat zie je terug..

Zelf vind ik een Miele te duur maar kies wel altijd voor het volgende beste merk ( voor mij ) en dat is een Bosch. De vorige heeft 10 jaar probleemloos gedraaid ( en werd werkend ingeruild voor een nieuwe;);en ook de huidige doet het alweer 5 jaar uitstekend zonder problemen.

Je krijgt de kwaliteit waar je voor betaalt.
Al die onzin praat over ingebakken levensduur en machines die geprogrammeerd zijn om stuk te gaan net na de garantieperiode zijn precies dat: veejaardagskletspraat.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door angel1978 »

fonsflons schreef:
22 aug 2020 14:29
hebra98 schreef:
22 aug 2020 14:04

En FF geeft aan, en daar reageer ik op:
Dit is de beste wasmachine voor huishoudens
Ik quote slechts de Consumentenbond, maar ik begrijp nu dat die ook in het wereldwijde complot zitten. Mijn fout.
Je had niet door dat in deze test de CB stiekem Samsung schermen heeft getest en dat wasmachines noemt?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door angel1978 »

Heb er ook al wat gemeld.. het slaat inmiddels helemaal nergens meer op.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik reageerde op de link van Fonsflons, geen enkele andere.
https://www.nu.nl/wonen/6072314/getest- ... -meer.html
Dat is een link naar nu.nl met een specifieke test van één model van Samsung

En deze wasmachine is pas op de markt gekomen in 12 juli 2019
https://tweakers.net/pricewatch/1423256 ... ificaties/

Waar en hoe is die duurzaamheid dan getest, binnen één jaar?

En MM ik reageerde helemaal niet op jouw CB link.
Dus doe ook niet alsof dat wel zo is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samsung huishoudelijke apparatuur, slechte duurzaamheid

Ongelezen bericht door Jablan »

AndrevanKammen schreef:
19 aug 2020 17:42
Ben ik nu de één van de weinigen die toevallig 2 slechte Samsung witgoed producten heeft gehad? Of is het een algemeen probleem. Als dat zo is dan vind ik het gewoon oplichting. Een wasmachine of droger hoort 10 jaar mee te gaan, niet 4.
Nop. Sinds vandaag kennen wij nog een stel. Onze buren.
Ze hebben in februari een nieuwe wasmachine en droger gekocht. Vorige maand had de droger er geen zin in en vandaag, na terugkomst van vakantie, heeft de wasmachine de bijkeuken onder water gezet. Laten we het vriendelijk zeggen: ze voelen zich nogal bekocht, dachten met Samsung een goed merk te hebben gekocht.

Gesloten