Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was uw eerdere machine ook een Samsung en ook van Coolblue?

Ramonline
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2013 22:01

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door Ramonline »

samsung zijn oplichters verhaal klopt wel

ecobubble 12kg 1124ZAC

Om de 2 jaar nieuwe printplaat

MOTOR CODE 3e

nou krijg je dit tip bel geen samsung tenzij je geld zat hebt

goedkoopste beste optie

koop velleman soldeerbout alla 25 euro met een met draaiknop 400c ander prima maar zon knop en 400c wil je

goeie soldeerpin spits en dun meestal wit

velleman zit het erbij

pak je beste famillielid met de stilste handen

en een kruiskop schroevendraaier geen hamer :) komt goed

aan achterkant boven 2 dikke kruis losdraaien

kun je plaat zo eraf schuiven lukt niet advies zoek type nummer vaak voorop rechts en kijk google you tube

helpt enorm

naja rechts voor en bedoel niet display met draaiknop maar volg de kabel van de display anders

zit een printplaat

maak foto paar video en trek stekkers los en hem eruit

draai om naar soldeerkant

vaak een hars achtige rommel erop nou verhit plaat 45c 50 niet al te hoog leg er even op en scheurt er zo af

gebruik geen scherpe dingen pulk gewoon als een sinasappel dan is er niks aan de hand

nou is het de bedoeling dat je al die soldeer punten een keer heet maakt

vooral die dikke en stopt ie naar 20min of zo dan zoek torentjes die hoor je klikken

zit breuk in die rommel

koop zon cd stift dun zet overal rood puntje op de soldeerpunten

zwart heeft samsung al gebruikt staat toevallig bij de punten die gebroken waren net of het al eerder gebeurd was en hersteld

:))

naja als je alles rood puntje op ziet pak je die famillielid vriend met stille handen en zeg alle rooie punten keer aanraken op 300+c heb op 400c gedaan gaat prima

mondkapje vragen aan siebert want stinkt enorm

controleer 6x of niks overgelopen is en verkeerd contact maakt

zet plaat terug veilig met video en pak stroomdeel in plastic eventueel

als je netjes hebt gewerkt

dan draait ie weer als nieuw

het is gewoon echt heftig binnenin kijk maar met deksel eraf

naja kan je iets schokbrekend maken doe het de rest is geen probleem die elektronica zo laten schudden dat is 1

daarnaast ik denk dat mijn plaat niet goed gewassen was ofzo bij solderen
sommige plekken zat bijna niks en heb ik aan moeten vullen

nou vind ik dit verhaal mega mega mega mega veel dus hoop sommige dit ook doen

niet bang zijn kapot is ie al

durf je het niet staat nummer op plaat bestel hem voor 100 euro en wissel m om bij foutcode 3e motor bel servicelijn yup

valt mij ook op dat hij sneller reageert

punt is dus alle printplaten van hun zijn niet zo geweldig gesoldeerd koop je er een is deze vaak hersteld en gaat hij 2jaar mee in een wekelijks gebruik

ik ga extern kastje printen en zal link plaatsten

heb even wat was te doen en nou kan het

succes

EN SAMSUNG JULLIE ZIJN NAAIBALLEN waarom je weet het wel maar doet gewoon of je neus bloed daarmee naai je mensen klaar dat is niet ok
deze machine kost ook 1100 euro en zou nu eigenlijk al 800 a 900 reparatiekosten aanzitten

2e printplaat in 4 jaar kan niet klaar

bel siemens even die weten hoe het wel moet

Ramonline
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2013 22:01

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door Ramonline »

oja pak steekwagen en kantel hem even onder zitten 4 schokbrekers in natte ruimte zitten deze naar 2 jaar beetje vast beetje vet dat niet kan fikken doet wonderen

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door witte angora »

Een onleesbare OP (die ik me overigens niet eens kan herinneren) en een onleesbare bump.

Goedemorgen allemaal, fijne dag verder.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vraag me af TS waarom je de verkoper niet aanspreekt op een non-conform produkt en daar je klacht neerlegt ipv samsung steeds lastig te vallen?

verkoper heb je zaken mee gedaan dus die moet het oplossen! en het lijkt me dat in dit geval (dure machine met 5 jaar standaard garantie) deze machine een langere verwachte levensduur heeft en dat je aldus om niet geholpen moet worden aan een andere machine of gratis reparatie!

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door BL2 »

Al jaren erg tevreden met mijn Samsung mobiel. Zeer scherp scherm, goed geluid en uitmuntende batterij.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
14 jan 2023 09:54
Al jaren erg tevreden met mijn Samsung mobiel. Zeer scherp scherm, goed geluid en uitmuntende batterij.
Gaat dit topic niet over wasmachines??

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
14 jan 2023 09:59
BL2 schreef:
14 jan 2023 09:54
Al jaren erg tevreden met mijn Samsung mobiel. Zeer scherp scherm, goed geluid en uitmuntende batterij.
Gaat dit topic niet over wasmachines??
En is dit topic niet bijna een jaar oud en heeft TS nooit meer gereageerd?

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door PGros »

witte angora schreef:
14 jan 2023 08:49
Een onleesbare OP (die ik me overigens niet eens kan herinneren) en een onleesbare bump
de bump is wel te lezen maar moeilijk te volgen. Het klopt wel dat je een defecte printplaat vaak zo weer aan het werk kan krijgen.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met enige handigheid en gezond verstand kun je heel wat dingen nog repareren. Een duidelijke handleiding daarbij is natuurlijk handig. Als ramononline de toon wat zakelijker had gehouden, zou zijn bericht een stuk nuttiger zijn.

Jan de Groen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2023 10:46

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door Jan de Groen »

De grootste fout die je kunt maken is in zee te gaan met Servilux en/of Let MeRepair, Gegarandeerd ben je je geld kwijt en hoor je niets meer an ze!
Het zijn de grootste OPLICHTERS de er zijn, PAS OP met ze !!!

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kan het zijn dat u de onderbouwing van uw beweringen bent vergeten te plaatsen?
Of ben ik te snel met reageren en bent u deze net aan het typen?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu snap ik helemaal niks meer van dit topic. Geeft niet, ik ben blij met mijn Zanussi. Voor dat geld de beste keuze/koop. Draait al twee jaar tot beider tevredenheid, en zonder ook maar enige klacht.

Tip: voor je een wasmachine gaat kopen, oriënteer je dan eerst goed. En ga niet in zee met dubieuze wasmachinereparateurs, mocht je er onverhoopt ooit eentje nodig hebben.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.

Ongelezen bericht door de auditu »

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2022 23:29
NeoDutchio schreef:
18 apr 2022 17:28
Als u het niet erg vind reageer ik zonder al die hekjes, nergens voor nodig. Ook delen kunnen wij hier niets.
Een wasmachine die weinig gebruikt word slijt ook. Leeftijd en draaiuren naar niet altijd doorslaggevend. Daarnaast vind ik het vreemd dat u twijfelt aan de monteur terwijl u wel weet dat de genoemde oorzaak veelvuldig voorkomt. Als de monteur de klachten aanhoort en deze kan plaatsen, dan kan hij ook doelgericht kijken of het inderdaad dat probleem is.

Als het een productiefout is, dan hoeft u geen zorgen te hebben. Immers, dat even aantonen en het recht doet de rest. Maar als ik online kijk naar de gemiddelde levensduur van een Samsung, dan is dat lager als een AEG, Bosch of Siemens. Gemiddeld zou een wasmachine tussen de 6 en 8 jaar mee moeten gaan. Uw kwalitatief mindere wasmachine is al 6 jaar oud en u krijgt zelfs nog een tegemoetkoming. Ik ben benieuwd wat de rechtsbijstand er nog extra weet uit te halen.

Verder is het natuurlijk kolder dat niemand een Samsung moet gaan kopen. Als je op die manier gaat redeneren zou je geen enkele wasmachine meer kunnen kopen omdat er over elk merk en elk type wel slechte verhalen te vinden zijn.
Ik weet niet of u veel ervaringen hebt met monteurs maar ik heb nog nooit een monteur meegemaakt die even aan de trommel voelt en dan voor ruim 600 euro aan schade constateerd. Geen enkel weldekend mens heeft dan nog vertrouwen in zo'n monteur of bedrijf.
Kan ook zijn dat de technicus juist veel ervaring heeft.

Plaats reactie