LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sarista senseo

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
yaden3107
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010 07:39

sarista senseo

Ongelezen bericht door yaden3107 »

goedendag

iemand ervaring met sarista Senseo?
na 2 weken al calc clean
schoongemaakt na 2 dagen weer calc clean?
a 13€ een fles kost mij dat bijna 700€ per jaar aan onderhoud

bij mij gaat de sarista de kast in bij philips wordt er gezegd is normaal,
na plus minus 250 kopjes dus in 2 dagen heb ik 250 kopjes koffie op.
doei ga naar bed

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door bprosman »

Citroenzuur kost bij de drogist, Toko zo ergens tussen de 4,- en 7,- Euro per kilo, kun je heel vaak mee ontkalken. Die zakjes / flesjes ontkalker die je koopt is ook citroenzuur.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door sjohie »

Toen ik zag dat de koffie in die funnels een kleine 40euro/kg moest kosten, ben ik er verder met een grote boog omheen gelopen. Voor wat zo'n ding omgerekend kost gedurende 2 jaar, kan je ook een goede volautomaat kopen, met als bonus volledige vrije keuze qua bonen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door bprosman »

kan je ook een goede volautomaat kopen, met als bonus volledige vrije keuze qua bonen.
De kleinste Saeco volautomaat is zelfs al goedkoper dan de Sarista.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
kan je ook een goede volautomaat kopen, met als bonus volledige vrije keuze qua bonen.
De kleinste Saeco volautomaat is zelfs al goedkoper dan de Sarista.
Moet je nagaan wat voor volautmaat je kan kopen als je die 700 euro aan ontkalking meerekent, dan heb je een leuke Jura op het aanrecht voor staan. :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Slobberbone »

sjohie schreef:Toen ik zag dat de koffie in die funnels een kleine 40euro/kg moest kosten, ben ik er verder met een grote boog omheen gelopen. Voor wat zo'n ding omgerekend kost gedurende 2 jaar, kan je ook een goede volautomaat kopen, met als bonus volledige vrije keuze qua bonen.

Die dingen kun je ook kraken en zelf vullen met bonen :wink:

Ik zou gewoon ontkalken met schoonmaakazijn 39 cent :)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door sjohie »

Slobberbone schreef:
sjohie schreef:Toen ik zag dat de koffie in die funnels een kleine 40euro/kg moest kosten, ben ik er verder met een grote boog omheen gelopen. Voor wat zo'n ding omgerekend kost gedurende 2 jaar, kan je ook een goede volautomaat kopen, met als bonus volledige vrije keuze qua bonen.

Die dingen kun je ook kraken en zelf vullen met bonen :wink:

Ik zou gewoon ontkalken met schoonmaakazijn 39 cent :)
Tsja, ik zou dan niet >250 euro uitgeven en na gebruik van de eerste funnel dat ding zover kraken dat ik mijn eigen bonen kan gebruiken, en en-passant de garantie even het raam uitgooi, zeker niet als ik hier af en toe drama's lees over de betrouwbaarheid van die dingen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee, bij een vorige mededeling over de Sarista Senseo (ik stond toen op het punt om zo'n apparaat aan te schaffen) was ik, alles gelezen hebbend, wel genezen om deze aanschaf te doen. Vooral de voorbeelden hoe je funnels "kunt kraken"; ja mooi, daar koop ik geen duur apparaat voor. Maar yaden3107 is vanmiddag al naar bed gegaan, dus dat word waarschijnlijk allemaal morgen gelezen. Al helpt het niet, want de koffiemachine is al aangeschaft. En de kast in.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door kweenie »

Moet je nagaan wat voor volautmaat je kan kopen als je die 700 euro aan ontkalking meerekent, dan heb je een leuke Jura op het aanrecht voor staan.
Ach, bij een jura moet je ook flink in de buidel tasten voor ontkalken, reinigen (onbereikbare zetgroep!) en periodieke onderhoudsbeurten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Altijd grappig om te zien dat mensen een bepaald apparaat moeten hebben. En dat ze zich dan vervolgens in allerlei bochten gaan wringen om dat apparaat zo goedkoop mogelijk te gebruiken. Zo houd je jezelf lekker bezig.

Maar je had dat apparaat natuurlijk ook gewoon niet kunnen kopen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar je had dat apparaat natuurlijk ook gewoon niet kunnen kopen.
Dank U :lol: (lees liever eerst eventjes wat de voor en tegens zijn van wat dan ook) in een bepaalde prijscatagorie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij heeft de Sarista vooral nadelen. Het is een heel erg groot en duur plastic "ding" waar je bijna een extra aanrecht voor nodig hebt. De koffiebonen zitten in een soort inktcartridge waardoor je 5x duurder uit bent dan wanneer je gewone koffiebonen koopt van dezelfde kwaliteit. Het apparaat moet regelmatig onderhouden worden met 2 verschillende onderhoudsproducten.

Nou, heel veel plezier met uw aanschaf. Ook namens Douwe Egberts, die heel blij zijn dat u jarenlang vrijwillig hun koffieslaaf wilt zijn met die dure bonencartridges van Douwe Egberts.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

En, ook niet onbelangrijk, zag een demonstratie bij BCC: dacht dat er een kleine helicopter overvloog, dus echt geluidloos is ie ook al niet. @Bob Schurkjens,
maar de TS is geen koffieslaaf geworden; 't apparaat is immers al "op stal" gezet.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door kokka »

Bob Schurkjens schreef:Volgens mij heeft de Sarista vooral nadelen. Het is een heel erg groot en duur plastic "ding" waar je bijna een extra aanrecht voor nodig hebt. De koffiebonen zitten in een soort inktcartridge waardoor je 5x duurder uit bent dan wanneer je gewone koffiebonen koopt van dezelfde kwaliteit. Het apparaat moet regelmatig onderhouden worden met 2 verschillende onderhoudsproducten.

Nou, heel veel plezier met uw aanschaf. Ook namens Douwe Egberts, die heel blij zijn dat u jarenlang vrijwillig hun koffieslaaf wilt zijn met die dure bonencartridges van Douwe Egberts.
je hoeft die beanfunnels toch niet te kopen? even zo'n ding uit elkaar plukken en aanpassen en je kan er gewoon normale bonen in gooien. Ontkalken kan je ook met HG ontkalker

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

je hoeft die beanfunnels toch niet te kopen? even zo'n ding uit elkaar plukken en aanpassen en je kan er gewoon normale bonen in gooien. Ontkalken kan je ook met HG ontkalker
Geen goed idee, is je garantie volledig naar de knoppen; 2 foute voorbeelden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door kokka »

tenormin schreef:
je hoeft die beanfunnels toch niet te kopen? even zo'n ding uit elkaar plukken en aanpassen en je kan er gewoon normale bonen in gooien. Ontkalken kan je ook met HG ontkalker
Geen goed idee, is je garantie volledig naar de knoppen; 2 foute voorbeelden.
door een beanfunnel aan te passen verander je helemaal niets aan de sarista zelf, dus dat heeft geen invloed op de werking of de garantie. HG ontkalker is gebaseerd op citroenzuur, net als de ontkalker van philips, en dus niet schadelijk voor de machine en niet te bewijzen door Philips in geval van storing

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

@kokka, okay, laat ik het zo stellen: u neemt de gok of zou de gok nemen; ik gok niet. Koop nooit een apparaat waar ik mee moet gaan 'violen'.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door kokka »

ik ook niet haha, mijn schoonouders wel. die hebben dat ding in een opwelling gekocht, tijdens de actie dat ze drie van die funnels cadeau kregen. ze schrokken zich een hoedje toen ze voor het eerst een funnel kochten. ze hadden zich inderdaad ook wel wat beter kunnen oriënteren, maarja daar rekent philips natuurlijk ook wel een beetje op.
aangezien dat ding al gekocht was en wel een lekker bakkie zet heb ik toen aangeboden om zo'n beanfunnel open te trekken en te kijken of ik hem kon hacken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

Off Topic:
en te kijken of ik hem kon hacken.
Zolang je je dan maar houd aan je eigen c.q. schoonouders spullen en niet aan p.c.' s
begint :lol: :?:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kokka neem aan dat het gelukt is toch? Was hier pas onderwerp over...

Net als mensen met de nespresso,halen de cups open,leeg maken ,vullen mey DE? En dan met alu folie dicht maken...
Nou laat dat maar zitten....dan had ik dat apparaat maar niet moeten kopen...wij drinken niet veel dus...
Maar je schoonouders ja opwelling en daar idd teren ze op ,degen die die dingen promoten.
Stonden pas hier in de ah..wilt u lekker bakkie....nou nee hoor,heb net nespresso...nee grapje!!
Heb vriendelijk bedankt...

Gesloten