Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Issa
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2022 10:39

Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Issa »

:shock:
Ik ben een goede service van bol.com gewend, tot deze week. Ik heb een wasmachine besteld en van bol.com netjes een mail gekregen dat het afgelopen maandag bezorgd zal worden. Hierop heb ik mijn dag ingedeeld. Van de transportbedrijf kreeg ik maandag een bericht dat ze het pakket (wasmachine) dinsdag zouden bezorgen. Even contact met bol.com opgenomen en het was hen toch niet gelukt het product optijd bij het bedrijf te krijgen, waardoor het wel dinsdag moest worden. Nou, dinsdag dan maar afgesproken. Dinsdagavond komen de bezorgers aan met een droger ipv wasmachine. Bij aangeven dat dit het verkeerde apparaat is wordt er aangegeven dat we contact met bol.com op moeten nemen en ze weigerden de droger terug mee tenemen. Woensdag contact met bol.com en inderdaad een foutje. Tot mijn grote verbazing krijg ik te horen dat het apparaat niet omgeruild kan worden. Ik moet de bestelling annuleren en daarna weer opnieuw bestellen. Heel vreemd, maar goed. Ook hierin meegegaan, maar annuleren kon ook niet, omdat eerst het andere apparaat opgehaald moet worden en dat kan donderdag pas. Vervolgens kan het pas geannuleerd worden, waarna er weer wat dagen overheen gaan voordat ik mijn geld terug krijg en weer een andere kan bestellen. Kortom ik zit dan al langer dan een week in afwachting en ben dan helemaal terug bij af, terwijl de belofte is/was, 'vandaag besteld, morgen in huis'. En de was stapelt zich heel snel op met 3 kleine kinderen. Ik weet me geen raad met deze situatie en vanuit bol.com wordt ook aangegeven dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Ze schijnen deze klacht vaker te krijgen, maar er niks mee te kunnen doen. Ik zou heel graag advies willen hier.
Alvast bedankt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe zou het anders opgelost kunnen worden? De bezorger krijgt de opdracht om te bezorgen, retourpapieren hebben ze niet bij zich. Nemen ze de droger direct weer terug, dan gaat die ergens zwerven.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Nevyn »

NeoDutchio schreef:
02 jun 2022 11:42
Hoe zou het anders opgelost kunnen worden? De bezorger krijgt de opdracht om te bezorgen, retourpapieren hebben ze niet bij zich. Nemen ze de droger direct weer terug, dan gaat die ergens zwerven.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.
Klopt de beste oplossing, maar dan moet je wel het geld voor 2 hebben liggen, want dat zal je eerst kwijt zijn.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door k2p »

@NeoDutchio : dat lijkt me toch primair het probleem van de bezorger. Als klant zou ik niet tekenen voor het verkeerde product, en ook niet eens naar binnen laten brengen. Als de bezorger het voor de deur laat staan, heeft de bezorger toch wel een probleem.

(Tenzij de bezorger zelf tekent voor ontvangst, maar dat is een andere topic.)

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
02 jun 2022 13:26
@NeoDutchio : dat lijkt me toch primair het probleem van de bezorger. Als klant zou ik niet tekenen voor het verkeerde product, en ook niet eens naar binnen laten brengen. Als de bezorger het voor de deur laat staan, heeft de bezorger toch wel een probleem.

(Tenzij de bezorger zelf tekent voor ontvangst, maar dat is een andere topic.)
Maar wat schiet je er als klant mee op? De droger is bij weigering echt niet de volgende dat terug bij BOL en zal eerst ergens neergezet gaan worden. Je zal dus moeten zoeken naar alternatieven dat het snelste de oplossing voor de klant geeft.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door alfatrion »

De beste oplossing is als Bol.com alsnog direct de wasmachine verstuurd.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door riddert »

En tegelijkertijd even een paar wasjes bij de buren draaien. Ben je de grootste berg kwijt als de nieuwe machine komt.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door KR1275 »

NeoDutchio schreef:
02 jun 2022 11:42
Hoe zou het anders opgelost kunnen worden? De bezorger krijgt de opdracht om te bezorgen, retourpapieren hebben ze niet bij zich. Nemen ze de droger direct weer terug, dan gaat die ergens zwerven.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.
Je mag van een professionele partij als bol.com toch verwachten dat ze zelf hun fout corrigeren! Nu moet de klant capriolen uithalen, geld voorschieten, terwijl het met simpele service ook anders kan.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

KR1275 schreef:
06 jun 2022 16:52
NeoDutchio schreef:
02 jun 2022 11:42
Hoe zou het anders opgelost kunnen worden? De bezorger krijgt de opdracht om te bezorgen, retourpapieren hebben ze niet bij zich. Nemen ze de droger direct weer terug, dan gaat die ergens zwerven.
Het snelste en makkelijkste was geweest om direct een nieuwe te bestellen, die zou dan de volgende dag al geleverd zijn. Soms is schipperen sneller en makkelijk dan te proberen buiten procedures om het recht te halen. Enige nadeel voor u is dat u de tweede bestelling moet voorschieten, tenzij er een optie voor afterpay is.
Je mag van een professionele partij als bol.com toch verwachten dat ze zelf hun fout corrigeren! Nu moet de klant capriolen uithalen, geld voorschieten, terwijl het met simpele service ook anders kan.
Natuurlijk kan Bol hun fout corrigeren, echter zal het opnieuw bestellen en herroepen sneller zijn voor de klant. Laatst had ik een kapotte LED balk die terug moest naar de bouwmarkt. Daar waren ze niet meer op voorraad en bij bestellen door de winkel zou het meer dan een week gaan duren. Reguliere voorraad word maar 1 tot 2 keer per week aangeleverd. Zou ik online bestellen was het de volgende dag al binnen. Dus gewoon online besteld en de volgende dag de kapotte weer ingeleverd en het geld terug.
Bij BOL kan je overigens gewoon voor achteraf betalen kiezen, de klant hoeft in dit geval dus niets voor te schieten.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
06 jun 2022 18:54
Bij BOL kan je overigens gewoon voor achteraf betalen kiezen, de klant hoeft in dit geval dus niets voor te schieten.
Vaak niet bij grotere bedragen.

M.V.K.
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2020 13:13

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door M.V.K. »

Moneyman schreef:
06 jun 2022 21:49
NeoDutchio schreef:
06 jun 2022 18:54
Bij BOL kan je overigens gewoon voor achteraf betalen kiezen, de klant hoeft in dit geval dus niets voor te schieten.
Vaak niet bij grotere bedragen.
Betalen met een creditcard? Dan is de bestelling ook verzekerd als het fout gaat.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Vreemd dat sommige van TS veel verwachten en van Bol.com, degene die de fout heeft gemaakt, bijna niets.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts zit met een berg was en Bol niet.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
07 jun 2022 15:21
Maar de Ts zit met een berg was en Bol niet.
Dus is tegenwoordig bepalend hoeveel overlast iemand ergens van heeft of deze wel of niet zijn/haar rechten kan uitoefenen?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Cro »

Ik_weet_niet_alles schreef:
07 jun 2022 15:28
Lady1234 schreef:
07 jun 2022 15:21
Maar de Ts zit met een berg was en Bol niet.
Dus is tegenwoordig bepalend hoeveel overlast iemand ergens van heeft of deze wel of niet zijn/haar rechten kan uitoefenen?
Dat is nu net het punt dat mensen maken, je kan direct op de strepen gaan staan, waar je zeker recht tot hebt, maar dat zal tijd kosten. Immers zal een partij als Bol.com niet snel van hun processen afwijken. Hier heb je deels dus ook jezelf mee, je zit immers zelf langer in de ****, ook al maakt een andere partij helaas een fout.

Je kan ook wat meer pragmatisch zijn, een andere bestellen zodat je z.s.m. je eigen probleem, waar je overlast van ondervind, kan oplossen voor jezelf wel zo fijn. Terwijl je de retour van de verkeerd geleverde machine in het normale proces laat verlopen. Heb je waarschijnlijk nog eens stuk minder frustraties ook nog.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
07 jun 2022 15:21
Maar de Ts zit met een berg was en Bol niet.
Dat neemt niet weg dat van Bol.com beter verwacht mag worden. TS heeft gewoon recht op aflevering van het bestelde product. Het enige is dat dat Bol.com het niet doet TS dan moet bewegen, omdat hij iets wil. Helaas hebben bedrijven dit niet goed geregeld.
Cro schreef:
07 jun 2022 15:53
Je kan ook wat meer pragmatisch zijn (...)
Ik heb hier zelf ook iets dergelijks pragmatisch opgelost en vervolgens ben ik in een discussie terecht gekomen over wat de verkoper moest terugbetalen. Het product was inmiddels in prijs verhoogd en kon alleen per 5 worden besteld.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
07 jun 2022 15:28
Lady1234 schreef:
07 jun 2022 15:21
Maar de Ts zit met een berg was en Bol niet.
Dus is tegenwoordig bepalend hoeveel overlast iemand ergens van heeft of deze wel of niet zijn/haar rechten kan uitoefenen?
De Ts mag wat mij betreft al haar rechten uitoefenen, maar ik zou het wel weten met een berg was.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
07 jun 2022 15:20
Vreemd dat sommige van TS veel verwachten en van Bol.com, degene die de fout heeft gemaakt, bijna niets.
Wat vind u daar vreemd aan? Door zelf opnieuw te bestellen heb je de wasmachine de volgende dag al binnen. Door de ander te herroepen zal deze opgehaald worden. Bellen en mailen om het anders op te lossen of om te proberen van procedures af te wijken zal meer tijd en energie kosten en ook meer frustratie geven.
Uiteraard is iedereen vrij in zijn keuze. En de mogelijkheden zijn benoemd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
07 jun 2022 16:53
Ik_weet_niet_alles schreef:
07 jun 2022 15:20
Vreemd dat sommige van TS veel verwachten en van Bol.com, degene die de fout heeft gemaakt, bijna niets.
Wat vind u daar vreemd aan? Door zelf opnieuw te bestellen heb je de wasmachine de volgende dag al binnen. Door de ander te herroepen zal deze opgehaald worden. Bellen en mailen om het anders op te lossen of om te proberen van procedures af te wijken zal meer tijd en energie kosten en ook meer frustratie geven.
Uiteraard is iedereen vrij in zijn keuze. En de mogelijkheden zijn benoemd.
TS moet maar een nieuwe bestellen, TS moet de nieuwe maar vooruitbetalen, TS moet de was maar bij de buren gaan doen. Allemaal zaken die van TS gewoon maar verlangt worden.
Dat Bol.com het probleem moet oplossen wordt gewoon genegeerd.
Kunt u ook aangeven wie aansprakelijk is als er schade optreedt aan de geleverde wasmachine, of moet TS daar ook voor zorgen en elke dag controleren of de verpakking niet is beschadigd?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door riddert »

De Tas vraagt om advies, de TS krijgt advies. Zo simpel is het. De TS zal zelf wel kunnen beslissen waar ze voor gaat, de makkelijkste manier of de lastige weg. Beide opties zijn gegeven.

Plaats reactie