LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
a.revenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2006 14:53

Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door a.revenberg »

Wij zijn van plan een Sharp R-967IN Magnetron te kopen. Nu zijn op de forums op internet heel tegenstrijdige berichten over dit apparaat te vinden. Wie heeft ervaring met deze magnetron en kan ons helpen bij onze keuze?

Toolboy

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

geachte starter.
U geeft niet aan of het om een comby gaat en of het om een inbouw appie gaat.
Sharp is goed

a.revenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2006 14:53

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door a.revenberg »

Het is een combi magnetron

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Verkoop ze zelf en ondervindt weinig problemen. Heb zelf al meer dan 15 jaar een sharp Combi in de keuken die langzaam toe is aan vervanging maar nog niet kapot wil. Aanrader dus!!

marino
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2004 09:30

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door marino »

Dit model heeft een (ondertussen) bekend probleem: de elektronische aansturing. Er zijn klachten over het LCD-display dat steeds vager wordt en het uiteindelijk begeeft, maar ook een vreemdere klacht dat de oven/magnetron na 59 seconden stopt! Op kieskeurig.nl vind je veel reviews over dit model, alle problemen gaan hierover.

Bij mij stopt deze magnetron er nu ook na 59 seconden mee. Het frustrerende is dat dit voor het eerst optrad een week nadat de garantie van de standaard twee jaar was verlopen. Ik heb Sharp gebeld, maar die is weinig behulpzaam. De dame aan de telefoon ontkende dat dit een veel voorkomend probleem is. Haar voorstel was dat de winkel waar ik mijn magnetron gekocht had met zijn vertegenwoordiger van Sharp een verlengde garantieperiode moest overeenkomen. Alsof een winkel speciaal voor mij moeite gaat doen terwijl het zo'n winkel niets oplevert! Ik heb het wel nog even geprobeerd, maar (in mijn geval) de Makro gaf uiteraard niet thuis.

De hamvraag: kan Sharp hier zomaar mee wegkomen? Een - naar mijn idee - fabricagefout die bij meerdere mensen optreedt en Sharp doet er niets mee! Het vreemde is dat er op kieskeurig.nl een aantal reacties stonden waar ik niets mee kon:
- de garantieperiode schijnt voor dit probleem naar 4 jaar verlengd te zijn; Sharp weet van niks.
- Een via Sharp erkende reparateur zou dit euvel kosteloos repareren. Dit heb ik niet bij zo'n reparateur nagevraagd, maar ook dit ontkende Sharp.

Herkennen mensen dit? Of zijn er mensen die hier een prettige oplossing voor gevonden hebben?

nopes
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2006 14:57

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door nopes »

Ik heb hetzelde probleem: stoppen na 59 sec. Sharp reageert: geen garantie meer (apparaat van febr. 2004), dus gewoon laten repareren kosten koper.
Kennelijk een fabricagefout, maar wordt niet door Sharp erkend. Ik heb inmiddels de consumentenbond gemaild wat nu te doen. Ik laat het wel repareren want zonder is lastig. Krachten van de klagers bundelen? In TROS RADAR? Kortom hoe wordt Sharp gedwongen gehoor te geven?

MAXIEM

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nopes,

Waarschijnlijk zijn de reparatiekosten hoger dan het kopen van een nieuwe magnetron.

Vriendelijke groet, Paula.

nopes
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2006 14:57

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door nopes »

MAXIEM,
De reperateur zal proberen de reparatie onder coulance uit te voeren. Hij vraagt dat aan bij Sharp. Ik ben benieuwd. Hij meldde ook dat deze klacht veel voorkwam. Aangezien dit apparaat ca. 300 euro heeft gekost lijkt reparatie nog wel de moeite waard. Ik laat weten wat uiteindelijk de uitslag is. (coulance, kosten etc.). Ik heb ook Sharp op de hoogte gesteld van deze situatie.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door skippy »

vaak worden dit soort problemen onder coulance verholpen zoals het bekende display probleem bij diverse modellen sharp magnetrons. hiervoor moet de complete besturingsunit worden vervangen.een reparatie die normaal gesproken meer kost dan een nieuwe magnetron.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het type waar topicstarter navraag naar doet, is ooit als beste uit de bus gekomen bij een test van de consumentenbond. Ik meen een jaar of drie geleden.

Een fabricagefout hoeft door de consument niet te worden aangetoond binnen een termijn van 6 maanden na aankoop, de bewijstast ligt tot die tijd bij de verkoper. Dit is wettelijk zo geregeld. Na verloop van die 6 maanden ligt de bewijslast dus bij de koper.

Na verloop van de garantie is de fabrikant nog steeds verantwoordelijk voor het naar behoren functioneren van het apparaat. De winkelier moet de koper hierin tegemoet komen.

Stel, dat een magnetron gemiddeld 5 jaar meegaat (van een beste koop mag je dat toch wel verwachten), dan dient de fabrikant naar redelijkheid en billikheid bij te dragen aan de reparatiekosten. Anders gezegd: de magnetron is kapot gegaan na iets meer dan 2 jaar.

Dan moet de koper 40 procent (immers, die heeft 40 procent van de tijd een goed functionerende magnetron kunnen gebruiken) van de reparatiekosten betalen, de fabrikant 60 procent.

nopes
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2006 14:57

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door nopes »

Ik heb inmiddels een reactie van de Consumentenbond en deze stemt overeen met de opmerking van bodejosm43: Na de garantie kun je alleen terecht bij de verkoper. Evt een regeling over de kosten naar rato van het aantal jaren dat het apparaat in gebruik is.
Ook van directie van Sharp een brief gekregen. Zelfde verhaal. Terug naar de detaillist. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een goed product volgens de wet en kennelijk niet de producent Sharp Nederland importeert slechts. Sharp is niet geïmponeerd door de vele negatieve reacties op diverse websites (Zie ook de site van Kieskeurig) en mijn kritiek op hun consumentenserice (telefoon en email).
Apparaat is inmiddels gerepareerd (heel snel, bij Elesco in Heteren). Kosten 45 euro, met 3 maanden garantie. Dus dat valt mee, maar hoe lang gaat het weer goed?

festool
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2006 21:11

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door festool »

Ik heb vandaag dit model van Sharp besteld, maar na alle reviews gezien te hebben heb ik nu al spijt van mijn beslissing om deze combi aan te schaffen, ik hoop toch werkelijk dat de problemen inmiddels door Sharp zijn opgelost. Ik geloof dat ik, als ik mijn bestelling niet meer kan annuleren, maar een verlengde garantie ga afsluiten. Als ik zie dat het apparaat bij sommige bezitters na precies 59 seconden spontaan uitvalt en dat Sharp van niets wil weten dan hoop ik dat een verlengde garantie iets meer zekerheid geeft. Is er dan werkelijk niemand die positieve ervaringen heeft met dit model? Ik heb nu grote twijfels of ik hem nog wel moet nemen. Kan iemand mij adviseren?

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door VanTels »

Het allergrootste mankement is dat na ongeveer 2 a 3 jaar.
De helft van het display uitvalt.
Ik zie bijna wekelijks 4 a 5 sharp r967 met een kapot display binnen komen!

chelsea
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2006 08:45

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door chelsea »

Sharp heeft een marktaandeel van bijna 40 procent, en dan kun u nagaan dat er zowieso in aantallen meer apparaten defect gaan dan die van de concurrent. Dit type is een van de meest verkochte modellen al een aantal jaren.
Het is raadzaam opnieuw contact te zoeken met SHARP, want er is naast de standaard 2 jaar garantie een verlengde mogelijkheid tot reparatie bij een aantal type's waaronder de R967IN. Hierbij wordt het display ook het derde jaar volledig onder garantie gerepareerd. Daarnaast leveren ze het vierde en vijfde jaar het onderdeel onder garantie aan de reparateur, waardoor de kosten maximaal het arbeidsloon bedragen. Ga dus terug naar de verkoper en confronteer hem met bovenstaande, hij zal u kunnen helpen.

Marcus6R
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2007 23:20

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Marcus6R »

Wij hebben een (topmodel?) Sharp R969W gekocht en niets dan dikke tranen zover het het bereiden van een zelfgemaakte pizza betreft. De bodem blijft een vochtige deeghap die in geen vergelijk staat tot de in de gebruiksaanwijzing beschreven lekkernij. Telefonisch contact opgenomen met Sharp die als commentaar de schouders ophaalde. Dankzij de verkoper hebben wij deze jammerlijke mislukking kunnen omruilen voor een Whirlpool die de lekkernij duizend maal beter afleverd dan de Sharp. Dat u gewaarschuwd bent. (Service Sharp ver onder de maat.)

anii
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2008 22:59

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door anii »

Onze Sharp combimagnetron van 3 jaar oud heeft ook hetzelfde euvel. Stopt na 59 seconden met elk programma. Sharp Klantenservice 'had nog niet eerder van dit probleem gehoord' en kon me ook niet verder helpen. Ze gaven wel twee reparatiebedrijven met wie ze veel samenwerkten. Maar reparatie kan 40-150 euro kosten, ophalen kost 41 euro en de onderzoekskosten zijn 30 euro.

Lucien Pel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:42

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Lucien Pel »

Ik heb mijn magnetron nu zo'n 4,5 jaar in gebruik. Eigenlijk weinig gebruikt tot nu toe. Vandaar dat ik het probleem waarschijnlijk nu pas ervaar. Maar ook bij mij gaat na 59 seconden de magnetron uit. Ik zie dat sinds vorig jaar haast niemand meer op dit item gereageerd heeft, maar heeft Sharp uiteindelijk het probleem nog erkend oftewel wordt de reparatie vergoed door sharp? Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden om het probleem op te lossen? Bijv. door het recetten van de magnetron of indrukken van bepaalde toetsen? Wie helpt mij? :?:

deltatronics
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 21:59

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door deltatronics »

Beste Sharp-magnetron-gebruikers,

Het is inderdaad een bekend probleem: Welke tijd je ook instelt, na 59 seconden slaat hij uit. Het probleem is de 'damper-motor' die defect is geraakt. De klep van de luchttoevoer komt niet in zijn ruststand terug binnen een bepaalde tijd en geeft dan een foutmelding, met uitschakeling tot gevolg.

Enige remedie is de motor vervangen. Dit is goed zelf te doen en kost ongeveer een half uur van uw tijd:

Kap er afhalen en achter de tiptoetsbediening ziet u een witte kunstofbehuizing met daaronder de bewuste motor. Deze is redelijk eenvoudig te verwijderen en dus ook te vervangen. De motor is leverbaar onder nummer #3713934 bij www.deltatronics.nl De kosten zijn 36,77 excl. 5,95 verzendkosten. Op deze manier ben u veel goedkoper uit dan de genoemde bedragen van rond de 120 euro. Mocht u liever niet zelf de magnetron open maken, dan kunnen wij ook de reparatie tegen een gunstig tarief uitvoeren.

Opmerking: Het kan zijn dat er een type RMOTDA257WRZZ in zit. Ook deze wordt vervangen door bovengenoemd bestelnummer. De geleverde motor is 4 Watt i.p.v. de 3/3,5 Watt van de originele.

Heeft u vragen, mailt u ons gerust: [email protected]

Lucien Pel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:42

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Lucien Pel »

N.a.v. de reactie van Deltatronics heb ik afgelopen zondagavond 14-12 een motor bij hun besteld. Ik bestel niet vaak iets over internet (want ik heb nog niet zo veel vertrouwen in de betrouwbaarheid van internet!), dus ik had de hoop dat alles maar goed zou gaan. Het bedrijf deltatronics verzorgde de bestelling uiterst zorgvuldig. Van begin tot het eind kon ik alles volgen. Afgelopen dinsdag was mijn bestelling al binnen. En nu vanmorgen heb ik de oude motor vervangen voor een nieuwe. Inderdaad redelijk eenvoudig te monteren. Alleen bij de eerste keer testen haperde de motor. Wat bleek, er zitten aan de linkerkant 2 schroefgaatjes. Ik had de voorste gebruikt, maar moest de achterste gebruiken. Dus let vooral goed op hoe het motortje gezeten heeft als er nog anderen zijn die nog zo'n motortje bestellen. Hooguit een half uurtje mee bezig geweest. Nu functioneert het weer en is het probleem weer totaal opgelost. Hoop nu dat ik de eerstkomende jaren weer vooruit kan. Of staat me nog meer te wachten?

Fam de lange
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2009 12:51

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Fam de lange »

Ook bij ons na 1 jaar en 9 maand heeft onze 967 IN sharp magnetron het begeven, het 59 seconden euvel heeft hem buiten spel gezet. We gaan proberen de garantie op te vragen op deze "fabricagefout".

Gesloten