LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte service bij Medion Service Center

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ikkedus
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2014 19:43

slechte service bij Medion Service Center

Ongelezen bericht door Ikkedus »

Ik heb eind september vorig jaar bij de Aldi een 4 in 1 rvs magnetron van het merk Medion gekocht.Kwam er in november achter dat de thermostaat van de hetelucht functie niet goed was omdat alles wat ik er in deed er zwart weer uit kwam,ongeacht de ingestelde temperatuur.Dus mailtje naar medion service center.Kreeg netjes mail terug op 3 december dat de magnetron zeer waarschijnlijk defect was en dat ik hem kosteloos kon opsturen.Tot zover niks aan de hand.Maar wat schets mijn verbazing als ik 8 januari eindelijk de magnetron terug krijg,er zit een reparatie document ingesloten waarin staat: Keine technischen mängel feststellbar.Weer een mail gestuurd dat ik hier niks mee opschoot! Dag later mail retour waar in het volgende staat: De baktijden en temperaturen kunnen afwijken. Dit is een eigenschap van alle combi magnetrons. Het artikel is bij ons getest en er zijn geen problemen mee ondervonden.Mijn humeur werd er niet beter op.Magnetron weer in de doos gezet.Weer een mail gestuurd,na 5 dagen standaard antwoordmail,precies dezelfde die ik ook op 3 dec had gekregen! Dus magnetron weer opgestuurd met de melding dat ik mij niet kon voorstellen dat er nu wel een defect geconstateerd zou worden,gezien het vorige keuringsrapport.Ben nu in afwachting van de 2e keuring.Ik vind het te zot voor woorden dat je zolang op een reparatie moet wachten.Zit vanaf begin december tot nu zonder magnetron/oven.Ik weet nu al dat ik nooit weer een Medion product koop.Zijn er meer mensen met slechte ervaring van de medion service?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: slechte service bij Medion Service Center

Ongelezen bericht door eleven »

er zit een reparatie document ingesloten waarin staat: Keine technischen mängel feststellbar.
Dag later mail retour waar in het volgende staat: De baktijden en temperaturen kunnen afwijken. Dit is een eigenschap van alle combi magnetrons. Het artikel is bij ons getest en er zijn geen problemen mee ondervonden.
Dus de reparatie is bij Medion in Duitsland geweest?
Het antwoord dag later is in Nederlands?
Kan het ff niet volgen.

Ikkedus
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2014 19:43

Re: slechte service bij Medion Service Center

Ongelezen bericht door Ikkedus »

De reparatie gebeurd schijnbaar in Duitsland,mail via Medion service centrum in Nederland.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: slechte service bij Medion Service Center

Ongelezen bericht door eleven »

Ikkedus schreef:De reparatie gebeurd schijnbaar in Duitsland,mail via Medion service centrum in Nederland.

Dan klopt het niet, hoe kunnen zij weten dat het in Duitsland getest is?
Het artikel is bij ons getest en er zijn geen problemen mee ondervonden.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: slechte service bij Medion Service Center

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn vriendin heeft een Sharp combimagnetron,

Deze magnetron werkt perfect, alleen de ovenfunctie is niet optimaal,

Het viel haar op dat de oven met de ingestelde temperatuur eigenlijk te koud blijft, producten werden niet goed gaar of bleven te lang koud,

We hebben er een thermometer in gehangen en de oven opnieuw opgestart, nu blijkt dat de temperatuur indicator wat té optimistisch is,

220 graden is 180 graden volgens de thermometer die we in de oven hadden geplaatst, dus nu houden we rekening met deze afwijking en is de oven goed bruikbaar, overdrijven is dus een vak bij Sharp!, :wink:

In uw situatie zou ik ook eens een thermometer in de oven plaatsen en deze in de ovenstand kijken wat de temperatuur is in de oven, wijkt deze te veel af dan is de thermostaat stuk, anders heeft u het product te lang in de oven en ligt de verantwoording bij uzelf!,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Ikkedus
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2014 19:43

Re: slechte service bij Medion Service Center

Ongelezen bericht door Ikkedus »

Ulbe.
Bedankt voor je reactie.Mijn thermostaat is zeker kapot want het maakt niet uit op welke temperatuur ik bak het komt er zwart weer uit.Het gaat mij om de slechte service van Medion.Kreeg op 31 jan mail dat de magnetron in DL ontvangen in voor reparatie,nu maar weer afwachten.

Gesloten