LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaatwasser ETNA TFI 8017 RVS

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

vaatwasser ETNA TFI 8017 RVS

Ongelezen bericht door hawi »

Net 4 maanden oud en al een probleem. Na aanzetten verschijnt storingscode E4 is waterlekkage volgens de handleiding met als oorzaak bijv, gemorst glansspoelmiddel. Laatste keer glansspoelmiddel bijgevuld ca. 3 weken geleden, dus lijkt me sterk dat het hier door komt. Ook geen uitwendige lekkage kunnen ontdekken.
Na de laatste keer gebruik van de vaatwasser stond er een laag (teveel)water onder in de vaatwasser. Na weer aanzetten verscheen storing E4 met piepjes. Vaatwasserdeur gewoon gesloten om te kijken wat er ging gebeuren. Het laagje water werd daarna weggepompt maar verder niets.
Filters zijn schoon en heb nogmaals water onderin laten lopen om te spoelen. Ook dit water wordt gewoon weggepompt als je de deur sluit met code E4.
De leverancier al ingelicht, deze zou op zijn beurt de servicedienst (etna?) inlichten, maar tot op heden nog niets gehoord.
Is er nog een simpele oorzaak die ik over het hoofd zie of een reset mogelijkheid? Stekker heeft er al uit gelegen in de hoop dat......maar geen resultaat.....E4 bijkt hardnekkig!

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: vaatwasser ETNA TFI 8017 RVS

Ongelezen bericht door hawi »

opgelost :!:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: vaatwasser ETNA TFI 8017 RVS

Ongelezen bericht door bot321 »

Wat nog al eens veel gebeurd is dat de afvoer
van de vaatwasser op een aftakking van de
shyphon wordt aangesloten.Dan wil het wel eens
voorkomen dat de slang met een bocht naar beneden
hangt met als gevolg dat als er een emmer water
in de gootsteen wordt gegooid dit via de aftakking
in de vaatwasser terecht kan komen vandaar die melding.
Slang met een bocht omhoog brengen tot boven de shyphon.

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: vaatwasser ETNA TFI 8017 RVS

Ongelezen bericht door hawi »

Ik heb de vaatwasser zelf geinstalleerd, en weet (installatiehandleiding)dat de afvoer van de vaatwasser vanaf syphon met een bocht zo hoog mogelijk moet komen en dit is ook zo gedaan d.m.v. de bijgeleverde U-beugel en deze hangt tegen onderzijde aanrechtblad.
Het zou inderdaad gekomen kunnen zijn na het leegkiepen van een emmer....was ook mijn eerste gedachte, dus had de vaatwasser al uit z'n inbouw-nis gehad om de afvoerslang te legen...zonder resultaat...E4 bleef.
De vaatwasser heeft nu een week ongebruikt gestaan, met stekker eruit, en vanochtend maar weer eens de stekker erin en proberen.......geen melding E4 meer :shock:
Zeker een boertje dwars gezetten.
Voorlopig staat hij z'n werk weer te doen........even afwachten hoelang?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: vaatwasser ETNA TFI 8017 RVS

Ongelezen bericht door bot321 »

Overdruk schakelaar die is blijven hangen.
volgende keer ff goed een paar keer in
de afvoerslang blazen.r7

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: vaatwasser ETNA TFI 8017 RVS

Ongelezen bericht door hawi »

Had ik, voordat ik de vaatwasser uit de inbouw-nis had gehaald, ook al gedaan, maar had het idee dat dit NIET ging...ik kon wel blazen, maar blies bijna de afvoerslang op. ( 1 richtingsklep??) Zuigen lukte wel, maar had toen gelijk m'n mond vol afwaswater :oops:
Als test net nog een 2de keer een afwasbeurt laten draaien en hij blijft het doen :D

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken op deze koude 2de paasdag.
Als de servicedienst van etna zich uiteindelijk nog meldt, dan moeten ze maar uitmaken of het nodig is alsnog te komen.

Niet teveel zeuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2010 11:30

Re: vaatwasser ETNA TFI 8017 RVS

Ongelezen bericht door Niet teveel zeuren »

Ach kijk meer personen met dit E4 probleem. Heb het nu ook.
Vaatwasser 14 maanden geleden gekocht.
Even de check gedaan op http://www.etna.nl.

"2 JAAR VOLLEDIGE GARANTIE
Op alle inbouwapparaten van ETNA krijgt u standaard 2 jaar volledige fabrieksgarantie. De garantie dekt aan toonbare defecten in materiaal, fabricage en functioneren van onderdelen en is inclusief materiaalkosten, voorrijkosten en arbeidsloon.


Nou dat klinkt goed. Even bellen.

Teleurstellend.
"Over 3 weken hebben we tijd, meneer. En nee, als u zelf een monteur regelt vergoeden we die kosten niet. Goedemiddag."

Koude douche. Ga nu zelf maar wat acties ondernemen.

Voor de marketing baas van ETNA -> regel 4 in marketing:
Wanneer iemand een slechte ervaring met een bedrijf heeft, wordt dit tegen tien mensen doorverteld. Heeft iemand een positieve ervaring dan wordt dit tegen slechts één iemand verteld.

Gesloten