Waarom Quooker Cube A niet repareren?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
franchise03
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2023 00:53

Waarom Quooker Cube A niet repareren?

Ongelezen bericht door franchise03 »

‘Duurzaamheid, het zit al vanaf het prilste begin in het DNA van Quooker’, dit wordt verteld in het filmpje op jullie website. Voor ons is duurzaamheid vaak een reden om iets langer te sparen. Wij schaffen namelijk liever een apparaat aan wat langer meegaat dan een goedkoper alternatief. Gezien de informatie op jullie website en de duurzame bedrijfsfilosofie verwachten wij dat jullie apparaten langer meegaan dan goedkopere alternatieven (sodastream of Aarke bijvoorbeeld). Het stelt ons daarom teleur dat onze Cube na slechts 2,5 jaar gebruik vervangen moet worden. Na het uitvoeren van wat standaard handelingen is de conclusie dat het apparaat stuk is. Uit coulance is aangeboden om het apparaat te vervangen. Hier moeten wij wel € 150,00 euro inclusief BTW voor (bij)betalen. Over het eventueel kunnen repareren van het apparaat is niet gesproken. Dit vinden wij jammer voor een bedrijf dat zegt dat duurzaamheid in het DNA van het bedrijf zit. Uiteindelijk is na 2,5 jaar elk glas (bubbel) water uiteindelijk 1,37 euro gekost. Hier reken ik niet eens de gasflessen van ca 15 euro p/s en filter van 60 euro per jaar mee.Dit product (Quooker Cube) is naar mijn mening niet goed ontwikkeld en Quooker wil dus dat je na 2,5 jaar hun 150 euro geef zodat ze hun voorraad oude cube modellen kunnen laten slinken. Zoals het er nu voorstaat laten we de cube uit onze keuken halen door de keukenleverancier. Gelukkig zal Quooker in de toekomst te maken hebben met strenge Europese regels die hun verplicht te repareren. Mijn advies is: koop geen Quooker Cube. Laten ze de techniek eerst verbeteren. Door een defecte (waarschijnlijk koelelement) komt er nu water van 20 graden uit de Cube. Wij laten onze cube door de keukenleverancier verwijderen uit onze keuken!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarom Quooker Cube A niet repareren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ook een duurzaam product kan gewoon kapot gaan. En duurzaam kan ook zeggen vervangen bij de klant en het defecte apparaat in de werkplaats repareren en als tweedekansje verkopen of voor onderdelen gebruiken.
U vermeld niet wat er defect is en u vermeld niet of reparatie mogelijk is.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Waarom Quooker Cube A niet repareren?

Ongelezen bericht door de auditu »

Misschien overstijgen de reparatiekosten de € 150,00 bijbetaling?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Waarom Quooker Cube A niet repareren?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een bedrijf dat echt duurzaamheid ambiërt neemt die extra kosten voor haar rekening. Maar termen als duurzaam, zijn meestal alleen holle frasen van de marketingafdeling die daarbij een groen tintje aan het bedrijf wil geven. Vreselijk afgezaagd, maar toch nog werkzaam bij sommige mensen.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Waarom Quooker Cube A niet repareren?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Aannames, aannames en nogmaals aannames. Je had net zo goed niets kunnen plaatsen. Je hebt geen flauw idee wat er stuk is en hoe lastig het te repareren is. Misschien repareren ze het sowieso wel maar lossen ze het op deze manier op zodat jij niet lang zonder hoeft te zitten. Daar wel eens over nagedacht in plaats van meteen zielig doen en op hoge poten een mail sturen.

Kom op zeg.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarom Quooker Cube A niet repareren?

Ongelezen bericht door crazyme »

150 euro en dan heb je alles weer voor elkaar. Nette prijs. Wanneer ik mijn wasmachine wil laten repareren ben ik dat alleen aan voorrijkosten al kwijt.

Dat gedram over duurzaamheid slaat nergens op. Het hele bericht slaat overigens nergens op. Wat is er dan kapot, waarom zou dat gemaakt kunnen worden ? Je vertelt helemaal niets, buiten de rant richting quooker. Een leverancier welke het beste product maakt op de markt. En er een prima service op na houdt.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waarom Quooker Cube A niet repareren?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waar hebt u het product gekocht, bij de keukenleverancier neem ik aan. Dan moet u daar klagen en niet bij de fabrikant.

Plaats reactie