Wat is mijn recht

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Wat is mijn recht

Ongelezen bericht door Missivo »

Mijn combimagnetron is stuk en net iets meer dan een jaar oud. Garantie wordt erkend. Waar heb ik recht op als het ding niet gerepareerd kan worden? Precies dezelfde nieuw of geld terug, scheelt 50 euro? En nee ik heb geen zin daar lange gesprekken over te voeren met de winkel, als ik bij moet betalen doe ik dat wel.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wat is mijn recht

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot staat precies waar u recht op hebt.

De winkel waar u gekocht hebt moet verzorgen voor reparatie of een vervangende product binnen de wettelijke garantietermijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wat is mijn recht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Missivo schreef:
16 jun 2023 13:14
Mijn combimagnetron is stuk en net iets meer dan een jaar oud. Garantie wordt erkend. Waar heb ik recht op als het ding niet gerepareerd kan worden? Precies dezelfde nieuw of geld terug, scheelt 50 euro? En nee ik heb geen zin daar lange gesprekken over te voeren met de winkel, als ik bij moet betalen doe ik dat wel.
Ik zou kiezen voor geld terug. Je gaat toch niet dezelfde magnetron kopen die het misschien / waarschijnlijk dan ook weer na een jaar begeeft?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Wat is mijn recht

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
16 jun 2023 13:26
Missivo schreef:
16 jun 2023 13:14
Mijn combimagnetron is stuk en net iets meer dan een jaar oud. Garantie wordt erkend. Waar heb ik recht op als het ding niet gerepareerd kan worden? Precies dezelfde nieuw of geld terug, scheelt 50 euro? En nee ik heb geen zin daar lange gesprekken over te voeren met de winkel, als ik bij moet betalen doe ik dat wel.
Ik zou kiezen voor geld terug. Je gaat toch niet dezelfde magnetron kopen die het misschien / waarschijnlijk dan ook weer na een jaar begeeft?
Waaron denk je dat een nieuwe waarschijnlijk ook weer kapot gaat? Nooit statistiek gehad op school?

Plaats reactie