LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte service PHILIPS!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hester165
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2012 19:38

Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door hester165 »

Wij hebben een nieuwe stoomgenerator gekocht die vanaf het begin kuren vertoonde, ondertussen 4 x naar philips opgestuurd en nog steeds is hij niet goed. philips geeft aan dat hij goed gerepareerd is maar de schakelaar van het stomen doet het gewoon niet. Nu maar op zoek naar weer een nieuwe en in ieder geval niet van PHILIPS! Type is GC 9020. Had van Philips verwacht dat ze hun klanten wat serieuzer namen. Jammer

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door tenormin »

Hoe nieuw is nieuw? Valt het nog onder de garantieperiode en is het al 4 maal getracht te maken (3 maal reparatie is normaal) dan heb je recht op een nieuwe of ontbinding van de verkoop. Weet dus niet exact hoe "oud" het strijkijzer is maar zou niet zomaar opgeven. Vraag eens (gratis) aan het juridisch loket wat je rechten zijn en/of wat ze je adviseren. Volgens mij kan het tegenwoordig ook on line. Succes!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door dhc »

En we zijn natuurlijk ook al een keer bij de winkel geweest waar we dat ding hebben aangeschaft...
En hun reactie was?

hester165
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2012 19:38

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door hester165 »

uiteraard zijn we terug geweest naar de winkel (Makro), zij sturen hem op naar Philips nl.
Laatste keer zelf contact opgenomen met Philips en zelf verstuurd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door grun »

Stond hier laatst niet in een ander topic dat de Makro zich per definitie richt op ondernemers (want je hebt een pas nodig om er in te mogen), dat daarom alle aankopen zakelijke aankopen zijn en dat het normale consumentrecht niet van toepassing is?

Even los van het feit dat ook zakelijke aankopen uiteraard goed moeten functioneren.

hester165
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2012 19:38

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door hester165 »

Wat betreft de zakelijke overeenkomst heb je gelijk, de consumentenbond kan ook niets betekenen in deze.
Blijft dat er 24 maanden garantie op het apparaat zitten en hj nu reeds 4 x gerepareerd (niet afdoende) is.
Philips wil nu wederom het apparaat ter reparatie hebben, eigenlijk heb ik hier niet zo'n zin in want dan ben ik hem weer 4 weken kwijt!

AkrepMetin
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2012 13:17

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door AkrepMetin »

NOOIT MEER EEN PHILIPS product kopen !
Ook ik wil mijn ongenoegen kwijt over Philips.
In juni 2011 een koffie/espressoapparaat SAECO Syntia gekocht, met 2 jaar garantie.
Duur maar wel een mooi apparaat, dacht een aanwinst voor mijn keuken en lekker verse koffie.
Echter heb ik alleen maar PROBLEMEN met dat ding !
Hij ging in oktober 2011 defect, problemen met watercircuit. Ik bellen naar Philips (10 cent per minuut) en moest samen met de dame het hele boekje doornemen om het probleem op te lossen, ondanks dat ik had verteld hetzelfde al 3 keer gedaan te hebben voordat ik hen belde. De dame zei; "kan wel mijnheer, maar dit zijn de regels en wij moeten het stilletjes overdoen". Ondertussen zat ik ruim een half uur aan de telefoon. Uiteindelijk raakte mijn geduld op en ik besloot een reactie te plaatsen op hun internetsite. Met succes, want ik werd na een paar dagen gebeld door een supervisor. "Sorry voor het ongemak mijnheer, wij halen het apparaat morgen bij u op ter reparatie". Het apparaat is ruim 3 weken weggeweest.
In juli 2012 ging het apparaat weer stuk, weer problemen met het water circuit. Eerst met vakantie geweest en na mijn vakantie weer gebeld naar Philips (10 cent per minuut). Na 20 minuten aan de lijn gehangen te hebben, werd gezegd dat het apparaat de volgende dag opgehaald zou worden, apparaat weer 3 weken weg !
Het apparaat is kennelijk aangerand door de monteur, want zat vol met krassen. Ondanks dat dacht ik, laat ik even genieten van een vers bakje koffie. Wat schetst mijn verbazing, problemen met het water circuit, dus geen bakje koffie !
Ik weer meteen gebeld naar Philips en alles weer moeten uitleggen, weer een half uur 10 cent per minuut. Mijnheer, sorry ik laat een supervisor bellen met u.
2 Dagen gewacht, geen supervisor gehoord !
Ik weer gebeld naar Philips en kreeg dit keer een dame aan de lijn die dacht waarschijnlijk dat zij daar de baas is. Uiteindelijk was mijn geduld op en ik beeindigde het gesprek, na 40 minuten geworsteld te hebben met de dame aan de lijn.
ZEER SLECHT PRODUCT EN GEEN SERVICE !!!
Rest mij nu andere stappen te ondernemen, want dit pik ik niet.
Vr groet, Metin.

AkrepMetin
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2012 13:17

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door AkrepMetin »

Beste hester165. Schurken zijn het ! ..... zie mijn verhaal hieronder.


hester165 schreef:Wat betreft de zakelijke overeenkomst heb je gelijk, de consumentenbond kan ook niets betekenen in deze.
Blijft dat er 24 maanden garantie op het apparaat zitten en hj nu reeds 4 x gerepareerd (niet afdoende) is.
Philips wil nu wederom het apparaat ter reparatie hebben, eigenlijk heb ik hier niet zo'n zin in want dan ben ik hem weer 4 weken kwijt!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door dhc »

Rest mij nu andere stappen te ondernemen, want dit pik ik niet.
En wat moet je bij Philips? Je mot bij je verkoper zijn....
Oh wacht...een grote muil helpt beter....

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Beste Hester, vervelend te lezen dat u niet tevreden bent over de GC9020! Dit zou niet mogen uiteraard. Graag zoeken wij uit welke reparaties zijn uitgevoerd voor u en of u in aanmerking komt voor een omruiling.

Kunt u ons in een PM uw adresgegevens, email en serienummer van de GC9020 aangeven? Dan vinden we samen een goede oplossing!

met vriendelijke groet

Philips Webcare

henrisch
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2012 19:41

Re: Zeer slechte service PHILIPS!

Ongelezen bericht door henrisch »

Het is te kort door de bocht om zo maar uitspraken te doen als nooit geen philips produkt te kopen, Philips maakt zoveel verschillende producten. Een TV gaat vast niet naar de zelfde afdeling voor reparatie als een koffiezetapparaat. Ik heb mijn TV namelijk eens ter reparatie aangeboden, en dat ging allemaal zeer snel, omdat ik nog garantie had was alles kosteloos, ze kwamen de TV gewoon ophalen. Reparatie was geslaagd, geen enkele klacht van mijn kant.

Gesloten