Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 jun 2018 18:25

De afdeling “discussies” is bij Kassa allang gesloten.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 20 jun 2018 19:17

hänschen klein schreef:@Lady ...

U wilt dus wéér graag chatten met mij ... en heeft klaarblijkelijk niet alles posts gelezen!

Wanneer zóveel gedoe op een forum is ontstaan, vroeg ik me bij de opening van deze topic af, waarom zijn die ontevreden deelnemers hier überhaupt nog aanwezig, dat doe je jezelf toch vrijwillig niet allemaal aan?

... en misschien ben ik hier aanwezig om nog te kunnen meehelpen aan het redden wat er van dit 'waardloze forum' (dat is overigens een citaat) te redden is. In ieder geval zijn de perspectieven tot verbetering inmiddels gestegen en lijkt het me inmiddels zèlfs al eerder done om positieve posts te plaatsen.

Een tweede reden is, te helpen voorkomen , dat anderen net zo onverwachts een permanente BAN kunnen krijgen zoals het mij onlangs is overkomen.
Een pure chatfunctie te installeren, daar ben ik echter tegen!
@HK misschien maakt u zichzelf nu iets te belangrijk ? :?
Er zitten hier echt heel veel goede en correcte forummers die een ander echt kunnen en willen helpen . Het gros vd reageerders snauwt niet nl.
Het gedoe is ontstaan door de ban van MM en de daardoor weer opgelaaide en toch steeds terugkerende kritiek op het modereren.

Ik wil het graag meemaken en vooralsnog ga ik er van uit dat er iets positief is veranderd en gaat veranderen.

Laten we uitgaan van goed communiceren, nuanceren en opbouwen. Dat is mijn streven altijd en daar is niet per definitie een " titel " voor nodig. 8)
Wijsheid en ( levens) ervaring en rust zie ik ook genoeg bij andere forummers.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 20 jun 2018 19:35

bprosman schreef:vroem schreef:
statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
Dus een zichzelf zwaar overschattende beroepsgroep :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kan me niet voorstellen dat 50% met info aan het werk gaat "waar ze het maar mee moeten doen" :wink:
Geen wonder dat "no cure - no pay" geen voet aan de grond krijgt in NL.

Het kan nog erger, bij een echtscheiding zitten vaak 2 advocaten elkaar uit te spelen en vaak zijn beide partijen verliezers.
dus mag ik nu 100% mislukt zeggen?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 20 jun 2018 19:46

bprosman schreef:vroem schreef:
statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
Dus een zichzelf zwaar overschattende beroepsgroep :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kan me niet voorstellen dat 50% met info aan het werk gaat "waar ze het maar mee moeten doen" :wink:
Geen wonder dat "no cure - no pay" geen voet aan de grond krijgt in NL.
De echte cijfers liggen uiteraard wel iets anders :mrgreen:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 jun 2018 20:02

Het is net als pokeren. Je kan stellen dat het een kansspel is, maar dat verklaart niet waarom bepaalde spelers (vaker) tot de eind tafel blijven zitten dan Jan Modaal.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 jun 2018 20:12

hier weer een voorbeeld van hoe men niet weet respectvol en beleeft met elkaar om te gaan.

"Of zit je echt zo in je eigen LOI wereldje dat je denkt dat een leverancier altijd fout is?"
"*non-conform *geopenbaard" (verbeteren van taal)
"Alfonso"

Hoe zeer jullie ook zeggen dat je wilt dat mensen met elkaar respectvol omgaan, als jullie aan dergelijk gedrag geen consequenties verbinden dan blijft dat tot in lengte ter dagen doorgaan. In de nannie programma's laten zien dat je een kind dat iets stouts heeft gedaan een waarschuwing moet geven en als het doorgaat een timeout. Ouders die maar blijven waarschuwen komen in de problemen, omdat het kind dan leert dat er geen consequenties zitten aan stout gedrag.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden » 20 jun 2018 21:30

Het kan echter ook geen kwaad om eens in de spiegel te kijken ..................

v.d.Heyden

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 20 jun 2018 22:54

alfatrion schreef:hier weer een voorbeeld van hoe men niet weet respectvol en beleeft met elkaar om te gaan.

"Of zit je echt zo in je eigen LOI wereldje dat je denkt dat een leverancier altijd fout is?"
"*non-conform *geopenbaard" (verbeteren van taal)
"Alfonso"

Hoe zeer jullie ook zeggen dat je wilt dat mensen met elkaar respectvol omgaan, als jullie aan dergelijk gedrag geen consequenties verbinden dan blijft dat tot in lengte ter dagen doorgaan. In de nannie programma's laten zien dat je een kind dat iets stouts heeft gedaan een waarschuwing moet geven en als het doorgaat een timeout. Ouders die maar blijven waarschuwen komen in de problemen, omdat het kind dan leert dat er geen consequenties zitten aan stout gedrag.
Dus jij vergelijkt volwassen gebruikers hier met stoute kinderen en de redactie met ouders die geen consequenties verbinden aan 'stout' gedrag? Neem me ff niet kwalijk... dat noem jij respectvol met elkaar omgaan? Niet alleen dat, maar wat heeft ook alweer tot dit topic geleid?

En dan ben jij zeker de Nannie?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 jun 2018 23:00

Nee, ik haal slechs een voorbeeld aan van een techniek aan die werkt. Als er bij master chef iets was geweest dan had ik dat aangehaald. Dan had ik in jouw ogen volwassenen vergeleken met chef koks, maar daar gaat het niet om.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 20 jun 2018 23:11

alfatrion schreef:Nee, ik haal slechs een voorbeeld aan van een techniek aan die werkt. Als er bij master chef iets was geweest dan had ik dat aangehaald. Dan had ik in jouw ogen volwassenen vergeleken met chef koks, maar daar gaat het niet om.
De aanleiding is wel compleet verschillend. Het gedrag van een kind is niet te vergelijken met de personen hier. Hier is het vaak actie-reactie. Ik ga mijn niet verlagen tot bepaalde uitspraken hier, maar zojuist is het mooi verwoord. Iets met een spiegel.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 jun 2018 23:55

NeoDutchio schreef:De aanleiding is wel compleet verschillend. Het gedrag van een kind is niet te vergelijken met de personen hier. Hier is het vaak actie-reactie. Ik ga mijn niet verlagen tot bepaalde uitspraken hier, maar zojuist is het mooi verwoord. Iets met een spiegel.
Natuurlijk is zo'n opmerking als "LOI wereldje" een reactie: "jij schrijft iets waar ik niet leuk vind, dus doe ik nu iets dat niet leuk is." Kinderen zijn ook in staat om te reageren, alleen zal dat dan misschien eerder een tik zijn.

Het mooiste zou zijn als het niet nodig zou zijn om hier beleid op te maken, maar de praktijk is helaas anders. Ik vind dat we ons moeten richten op wat werkt en het daarbij niet help om oplossingen taboo te verklaren.

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2018 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op bericht dat inmiddels zelf ook verwijderd is (wegens niet-respectvol discussiëren)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 jun 2018 00:06

alfatrion schreef:Natuurlijk is zo'n opmerking als "LOI wereldje" een reactie: "jij schrijft iets waar ik niet leuk vind, dus doe ik nu iets dat niet leuk is." Kinderen zijn ook in staat om te reageren, alleen zal dat dan misschien eerder een tik zijn.
En kinderen rennen dan ook naar papa en mama om te gaan klikken. Of in dit geval naar een ander topic om daar de woorden te herhalen om te laten zien wat u allemaal aangedaan wordt. Maar de oorzaak wordt niet weergegeven.
Inderdaad, erg kinderachtig.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 jun 2018 00:21

Het is een feedback topic waarin het de bedoeling is om aan te geven wat er beter kan. Ik zie niet in wat er zo kwalijk is aan het aanhalen van voorbeelden.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 21 jun 2018 00:30

Nog 25 posts !
Of ik dan blij of verdrietig wordt van dit topic moet ik nog even bedenken.

hvff

Ongelezen bericht door hvff » 21 jun 2018 00:44

BL2 schreef:Nog 25 posts !
Ik heb mijn huisarts om een verwijzing naar een psychiater gevraagd na het doorlezen van dit topic 8)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 21 jun 2018 07:09

hvff schreef:
BL2 schreef:Nog 25 posts !
Ik heb mijn huisarts om een verwijzing naar een psychiater gevraagd na het doorlezen van dit topic 8)
Zeg het eens, hvff... zeg het eens. Voel je je een stout kind, een wanhopige ouder, een wanhopige nannie, of ben je helemaal de weg kwijt? :lol:

Het topic gaat over feedback op het forum. Kun je er zo iets mee?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 21 jun 2018 08:41

Off topic :
gaat weer lekker weer zo, weer met een paar man Alfatrion beledigen, over kleuters gesproken, die papegaaien elkaar ook vaak na :o
On- topic :
heeft de moderatie zo vooralsnog voldoende feedback? Dan kan iedereen weer door ( of niet ) :?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 jun 2018 08:58

NeoDutchio schreef:Maar de oorzaak wordt niet weergegeven.
De oorzaak is dat ik een afwijkende mening heb van de massa en een aantal daar niet overweg mee kunnen gaan.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 21 jun 2018 09:07

alfatrion schreef:
NeoDutchio schreef:Maar de oorzaak wordt niet weergegeven.
De oorzaak is dat ik een afwijkende mening heb van de massa en een aantal daar niet overweg mee kunnen gaan.
Afwijkende meningen in diverse topics worden juist door u niet erg gewaardeerd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 21 jun 2018 09:08

Ik heb besloten niemand persoonlijk aan te vallen, ik laat ze liever af vallen!

Bewust geen namen genoemd want als ik iemand zou aanvallen krijg je een reactie en die word erger en erger en gelijk een ruzie in de Ooit grootste familie van Nederland.
Voorkom die familie ruzie en in elke familie zitten trollen en lastpakken die het ook vaak goed bedoelen en perfecte antwoorden geven.

En kleuters, die zien ook alle problemen anders en ik heb met 2 kruimeldiefjes al genoeg opmerkingen gehad waar zij achteraf gelijk hadden!
Negeer sommige opmerkingen en een paar uren later is het verdwenen in de vele info waar we in verzuipen!
Dat is vaak beter dan personen aanvallen.

En laat je niet in de val lokken waar ik ook regelmatig de fout mee in ga...
Lees goed de vraag en kijk of ze meerdere antwoorden gaven, en reageer daar op wat nog niet geantwoord is.
Ga vooral niet in op mede forum leden en dwaal niet af.

En een afwijkende mening, ik denk dat er vele zijn die dat probleem ook hebben!

Zo was hier een Printervraag, en iemand vergelijk dat met koffie apparaat, en voor Koffie kopjes te maken moet je toch echt een 3D printer hebben!
Ja, hoe kun je afdwalen als na 1x vraag er veel koffie langs komt?

En ook ik geef hier wel advies maar bij enig zoeken doe ik het zelf ook vaak fout!
En Alfatrion, meestal goede antwoorden, en dat kun je ook lezen als wel eens totaal verkeerd zitten!
Maar is het dan zijn fout of was de vraag onduidelijk?

Vaak is de vraag zo wazig dat we wel foute antwoorden moeten geven en bij 2e reactie pas het juiste advies kunnen geven!

Gesloten