Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Radar schreef:
05 aug 2020 18:33
Ik zal eens een balletje opgooien om te kijken of deze opvatting gedeeld wordt. To be continued.

Fijne avond! Hartelijke groet, Radar^SK
Zouden jullie dan ook een balletje kunnen opgooien om het vinkje aan te zetten waarin een TS automatisch bericht krijgt als er een reactie op een topic is gekomen. Nu staat dat vinkje aardig ver weg verstopt en zal een nieuwe TS niet snel aanzetten. Dit voorkomt dat een TS af zou haken omdat hij/zij het vergeten is of zijn/haar eigen topic niet direct ziet, maar ook de zwartmakerij zal er mee op den duur mee kunnen uitsterven. Ik voorspel dat de TS van het wraaktopic over de horren van Gamma niet zal terug keren. Maar bij het ontvangen van allerlei mailtjes dat er een reactie is geplaatst zal dat stimuleren om of dit niet meer te doen, of het verhaal te verduidelijken.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
05 aug 2020 18:58
Helemaal eens. Vind het onzin dat de functie uit gezet kan worden. Men is niet verplicht te lezen.
Daar ben ik het niet mee eens. Toen ik hier pas op het forum zat, kreeg ik gelijk PB’s van 2 forummers met, heel vreemd, praktisch dezelfde tekst dat ik mij niets in het hoofd moest halen want ik was een nieuweling.
Daar was ik niet van gediend, dus gelijk het ontvangen van PB’s uit gezet.
Als ik iemand een PB zou willen sturen, dan pas zet ik hem zelf ook open.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
05 aug 2020 18:35
Vraagje aan de mods: na hoeveel waarschuwingen krijgt men een ban en hoelang blijft zo'n waarschuwing staan? Als dit duidelijk is wordt het onderlinge respect hier misschien wat groter want "ik heb al 1 geel en sta bijna op rood"

Radar schreef:
Op veler verzoek onze (aangepaste) richtlijnen voor waarschuwingen en verbanningen:

- Wij zullen in beginsel sturend optreden door middel van privéberichten en / of openbare berichten in het desbetreffende topic.
- Bij een overtreding van de huisregels zullen wij normaliter niet direct overgaan tot het uitdelen van een officiële waarschuwing, laat staan een verbanning. Wij zullen deze persoon dan eerst op diens gedrag aanspreken middels een privébericht / enkele privéberichten. Is dat reeds gebeurd en gaat deze persoon nogmaals over de schreef, dan riskeert deze alsnog een waarschuwing (en, bij herhaling, een verbanning).
- We gaan pas over tot een verbanning wanneer de gebruiker éérst een waarschuwing heeft gehad.
- Voorafgaand aan elke verbanning vindt overleg plaats tussen minimaal twee Moderatoren. Zijn die het er unaniem over eens dat een verbanning op haar plek is, dan zullen zij deze uitdelen.
- Chronologisch gezien is dit ons beleid per overtreding per forumgebruiker:
1. Privébericht(en), daarna waarschuwing
2. Eerste verbanning: een week
3. Privébericht(en), daarna waarschuwing
4. Tweede verbanning: een maand
5. Privébericht(en), daarna waarschuwing
6. Derde verbanning: een maand
7. Privébericht(en), daarna waarschuwing
8. Vierde verbanning: drie maanden
9. Privébericht(en), daarna waarschuwing
10. Vijfde verbanning: drie maanden
11. Privébericht(en), daarna waarschuwing
12. Zesde verbanning: permanent

Uitzonderingen:
- Wij behouden ons het recht voor om van deze richtlijnen af te wijken en milder dan wel strenger op te treden, afhankelijk van de 'zwaarte' van de overtreding(en). (Bijvoorbeeld: nog een extra privébericht in plaats van een waarschuwing, of een verbanning van een maand in plaats van een week.)
- Wanneer wij vaststellen dat een gebruiker in 1 van de volgende categorieën valt, krijgt deze direct een permanente verbanning:
1. overduidelijke forumtrollen
2. gebruikers die terugkeren ondanks een permanente verbanning
3. (reclame)spammers

juliomariner
Berichten: 4832
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Lowieze Een betere oplossing was geweest dat u deze pb's direct had doorgestuurd aan de mods want het is natuurlijk niet de bedoeling dat bepaalde forumleden menen dat ze meer te zeggen hebben dan een nieuweling.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
05 aug 2020 19:17
Toen ik hier pas op het forum zat, kreeg ik gelijk PB’s van 2 forummers met, heel vreemd, praktisch dezelfde tekst dat ik mij niets in het hoofd moest halen want ik was een nieuweling.
Eerlijk gezegd kan ik dit niet vatten. Wat zou je in je hoofd moeten halen dan? En wat zouden ze ertegen willen doen? Het forum is nu eenmaal voor iedereen, met sommigen klikt het beter dan anderen. Dat is overal zo. Maar om dan te gaan dreigen? :shock:

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
05 aug 2020 19:27
Lowieze schreef:
05 aug 2020 19:17
Toen ik hier pas op het forum zat, kreeg ik gelijk PB’s van 2 forummers met, heel vreemd, praktisch dezelfde tekst dat ik mij niets in het hoofd moest halen want ik was een nieuweling.
Eerlijk gezegd kan ik dit niet vatten. Wat zou je in je hoofd moeten halen dan? En wat zouden ze ertegen willen doen? Het forum is nu eenmaal voor iedereen, met sommigen klikt het beter dan anderen. Dat is overal zo. Maar om dan te gaan dreigen? :shock:
Ik stond er ook nogal van te kijken, maar ik kan wel wat hebben. Maar als nieuwe forummers zo behandeld worden, is het niet vreemd dat ze nooit meer terug komen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
05 aug 2020 18:58
Helemaal eens. Vind het onzin dat de functie uit gezet kan worden. Men is niet verplicht te lezen.

Ik zie geen enkele reden waarom ik mijn PB functie aan zou moeten laten staan. Ik heb hier al genoeg voorbeelden gezien om te weten dat privé voor anderen niet dezelfde waarde heeft als bij mij. En een TS helpen, kan ook gewoon via het forum, heb je geen PB voor nodig.

juliomariner
Berichten: 4832
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ben het vaak niet met bepaalde leden hier eens maar dat houd een forum toch spannend, maar om dan dat soort pb's te sturen? Dat moet toch niet kunnen en lijkt me een goede reden voor een ban.

juliomariner
Berichten: 4832
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

@zeerprive, prima maar dan de functie voor iedereen uitschakelen. Kan het helemaal niet misbruikt worden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Je kunt het ook aan laten staan en (tijdelijk) uitzetten als iemand je lastig valt.

Een prive bericht is toch geen drama?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
05 aug 2020 18:58
Helemaal eens. Vind het onzin dat de functie uit gezet kan worden. Men is niet verplicht te lezen.
Het is eerder onzin dat iedereen je maar van alles en nog wat stiekem moet kunnen sturen. Waarom zou je dat niet uit moeten mogen zetten? Als je het toch niet leest, dan hoeft niemand ze toch te sturen?
Dat je dan zelf ook niet kan sturen moet eigenlijk niet uit maken. Je wil geen pb’s dus dan wil je ze toch ook niet sturen? Als er toch mensen zijn die het tijdelijk aanzetten zegt dat vooral heel veel over die mensen.

Ik heb het bij de eerste introductie meteen uitgezet en het is daarna nooit meer aan geweest. Die onzin hoef ik niet.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zou het dan geen mogelijkheid zijn om de vijand te koppelen aan de PB. Als je dus iemand op de vijandenlijst zet dat hij of zij je geen PB meer kan sturen. Of dat je bepaalde mensen kan blokkeren om een PB te ontvangen? Nu is alleen de mogelijkheid om iedereen te blokken terwijl ik van de meeste mensen wel een PB zou willen hebben en ook gewoon ontvang.
Het niet hoeven te lezen is natuurlijk een optie, maar als je van een bepaalde gebruiker (als nieuweling of oude rot) niets meer wens te ontvangen vanwege een overvloed aan PB's, beledigingen of zoals hierboven staat als onnodige waarschuwing, dan is de mogelijkheid om dit te blokken toch geruststellender dan elke keer weer die naam te zien.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
05 aug 2020 19:34
@zeerprive, prima maar dan de functie voor iedereen uitschakelen. Kan het helemaal niet misbruikt worden.

Dat hoeft toch niet. Wat wel voorkomen moet worden dat iemand een vervelende PB kan sturen en daarna dan snel zijn eigen PB uit zet.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
05 aug 2020 19:35
Je kunt het ook aan laten staan en (tijdelijk) uitzetten als iemand je lastig valt.

Een prive bericht is toch geen drama?
Waarom een functie aan laten staan die je niet (wilt/gebruikt)?
Wat mij betreft slopen ze die functie er weer uit.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
05 aug 2020 19:36
Zou het dan geen mogelijkheid zijn om de vijand te koppelen aan de PB. Als je dus iemand op de vijandenlijst zet dat hij of zij je geen PB meer kan sturen. Of dat je bepaalde mensen kan blokkeren om een PB te ontvangen? Nu is alleen de mogelijkheid om iedereen te blokken terwijl ik van de meeste mensen wel een PB zou willen hebben en ook gewoon ontvang.
Het niet hoeven te lezen is natuurlijk een optie, maar als je van een bepaalde gebruiker (als nieuweling of oude rot) niets meer wens te ontvangen vanwege een overvloed aan PB's, beledigingen of zoals hierboven staat als onnodige waarschuwing, dan is de mogelijkheid om dit te blokken toch geruststellender dan elke keer weer die naam te zien.
Nog zo’n overbodige functie.. die vijandenlijst.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch heeft de pb-functie zeker wel een bepaalde waarde. Sommige dingen zijn niet zo geschikt om publiekelijk te bespreken. Een beetje ruggespraak, of dingen die erg privacygevoelig zijn. Daarbij: behalve dat het sommigen, ook mij, wat gedoe heeft gebracht, heeft het voor mij ook tot vier waardevolle contacten geleid. Met deze vier heb ik buiten het forum om ook af en toe contact. Twee van hen komen hier zelfs niet meer.... ;)

Die negeerlijst vind ik trouwens een prima functie. Het kan, als er spanningen tussen mensen zijn, helpen om de rust een beetje terug te brengen. Het moet toch niet nodig zijn dat dingen zo uit de hand gaan lopen dat de moderatie als een kleuterjuf 'beide partijen' een poosje in de hoek moet zetten?
Laatst gewijzigd door witte angora op 05 aug 2020 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4832
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb het gewoon aanstaan maar heb nog nooit "vreemde of ongewenste" PB's ontvangen. Mocht ik deze in de toekomst of 1 of andere reden wel krijgen dan krijg ik misschien wel een andere mening daardoor. De PB van komkommerzuiger van vanavond tel ik maar niet mee ;-)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

angel1978 schreef:
05 aug 2020 19:38
hebra98 schreef:
05 aug 2020 19:35
Je kunt het ook aan laten staan en (tijdelijk) uitzetten als iemand je lastig valt.

Een prive bericht is toch geen drama?
Waarom een functie aan laten staan die je niet (wilt/gebruikt)?
Wat mij betreft slopen ze die functie er weer uit.
>>
Als het niet misbruikt wordt is het toch geen probleem dat deze functie aanstaat?
Ik heb nooit problemen met PB's gehad.
En jij wil het eruit hebben terwijl het voor sommige wel bruikbaar kan zijn.
Dan kan niemand het meer gebruiken omdat jij het niet wenst?
Als je het eruit wil hebben kun je het toch gewoon uitzetten en ook geen PB's sturen aan anderen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helaas hebben de uitgeschakelde een mening en ik stuur vanavond als uitgeschakelde als test...

En die is helaas mogelijk, had het liever anders gehad.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
05 aug 2020 19:47
Helaas hebben de uitgeschakelde een mening en ik stuur vanavond als uitgeschakelde als test...

En die is helaas mogelijk, had het liever anders gehad.
Lap, weer een grapjes die mij een bericht stuurt en zelf zijn mogelijkheid heeft uit staan, hahahaha. Niet vergeten weer aan te zetten he.

Gesloten