Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Radar »

Dit is een vervolg op het eerdere topic: viewtopic.php?t=189325

We horen graag wat jullie feedback is op het forum in zijn algemeenheid, denk aan het moderatiebeleid en de functionaliteiten. Deze plek is nadrukkelijk niet bedoeld voor berichten over individuele forumleden. We nemen maatregelen wanneer we zien dat gebruikers reacties plaatsen over mede-forummers.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Persoonlijk vind ik dat er al maanden weinig tot geen duidelijk moderatiebeleid is.
Mensen kunnen hier schelden, onbeschofte antwoorden geven, ellenlange discussies voeren zonder dat de TS hier iets aan heeft en dit heeft allemaal geen gevolgen. Waarom zou er geen uitleg gegeven kunnen worden als er reacties gewist worden? Of zelfs hele topics verwijderd worden, alleen omdat de antwoorden TS niet aanstaan?
Strak en helder modereren bevordert de goede sfeer op een forum toch? Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Edit: en geen podium meer geven aan forummers die meerdere keren na een permanente ban terugkomen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Even mijn vermoeden gecheckt: de uitzendingen gaan weer beginnen.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er wordt hier door sommigen veel gezeurd over de moderatie, maar ik wil toch ook graag een compliment geven voor de manier waarop dat in de vakantie is vormgegeven. Wat losser, niet zo belerend en ruimte voor een kwinkslag her en der.
Wanneer volwassen mensen in een topic elkaar tekstueel de tent uitvechten (zonder schelden e.d.) hoeft er van mij niet meteen iemand van de tros tussenbeiden te komen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou fijn zijn als de moderatie wat meer volgens de huisregels zou modereren. Dat betekent ook: niet braafjes alleen de gemelde berichten verwijderen, maar eerst even lezen, en ook even de berichten er om heen bekijken. Vaak is er meer aan de hand dan het gemelde bericht.

En het zou nog fijner zijn als de moderatie de feedback ook daadwerkelijk zou gaan lezen en er wat mee zou gaan doen.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Methusalah »

Wat mij betreft wordt het forum gesloten. Ik weet niet wat de kosten zijn maar het is meer een hangplek voor een vast groepje die af en toe een vraag 'beantwoorden' van een buitenstaander dan dat het een actief consumentenforum is.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niemand is verplicht om op het forum te reageren.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
18 sep 2023 12:51
Wat mij betreft wordt het forum gesloten.
De interessante vraag is dan: waarom kom je hier überhaupt?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Radar »

Het topic over Muizen is gesloten en verwijderd vanwege de poging om een commerciële link onder de aandacht te brengen en vanwege de verder beperkte inhoudelijke waarde.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
18 sep 2023 14:15
Methusalah schreef:
18 sep 2023 12:51
Wat mij betreft wordt het forum gesloten.
De interessante vraag is dan: waarom kom je hier überhaupt?
Verveling en leedvermaak.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door juliomariner »

Radar schreef:
18 sep 2023 15:01
Het topic over Muizen is gesloten en verwijderd vanwege de poging om een commerciële link onder de aandacht te brengen en vanwege de verder beperkte inhoudelijke waarde.
Goh het kan dus toch. Maar de link hadden jullie toch al verwijderd?
Beperkte inhoudelijke waarde, dan kan de helft van de topics verwijderd worden.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ging er altijd van uit dat een nieuw gestart topic eerst gecontroleerd werd. Hoe kon die link er dan doorheen slippen?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat we deze discussie in het topic van Dagkoers beter hier kunnen houden:
juliomariner schreef:
18 sep 2023 20:37
Nou dat wel echter zoals Kuklos al schrijft het wordt tijd dat er wordt gehandhaafd op perma bans. Daarbij wil ik niet (direct of indirect) worden uitgemaakt voor verrader. Dit heeft TS wel gedaan in dit topic maar snel zijn reactie aangepast.
Wat de permaban betreft: ik weet dat die uitgedeeld is. Maar in hoeverre is een levenslange ban redelijk? Je kunt het misschien vergelijken met een winkelverbod. Dan verbiedt je ook iemand de toegang tot het domein waarover je zeggenschap hebt. Een winkelverbod is in principe voor 12 maanden, maar kan maximaal 24 maanden duren. Persoonlijk denk ik dat een dergelijke termijn redelijker is. Mensen kunnen immers veranderen, en zo niet, dan ligt een nieuw 'winkelverbod' voor de hand, weer voor die termijn.

Voor informatie over het opleggen van een winkelverbod: https://www.politie.nl/informatie/hoe-l ... %20krijgen.

En hier wat voorwaarden waaraan een winkelverbod moet voldoen (en dat kun je in het geval van Ridder/Dagkoers zeker deels doortrekken): https://www.mkbservicedesk.nl/bedrijfsv ... -ontzeggen

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door juliomariner »

Deze persoon is meerdere keren gewaarschuwd en iedere keer valt hij naar een tijdje terug in oude fouten. Daarnaast zijn het grootste deel van zijn topics gevuld met een groot onzingehalte.
Dat hij gebruikers van dit forum beticht van verraad is weer zo'n terugval.
Ik ben meer voor 3 times and you are out.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij worden de meeste topics vanaf hooguit pagina 1 vol geschreven met allerlei onzin. En daar zit Dagkoers toch echt niet tussen. Als we zo gaan beginnen houden we nauwelijks nog vaste forummers over, en kan de boel gewoon dicht. Eerlijk is eerlijk.

De 3 times hadden we al, sterker nog: na 2 waarschuwingen krijg je een eerste ban van een week of zo. Daarna een maand, en vervolgens een jaar, als ik het goed heb.

M.i. is het beter als de redactie/moderatie weer eens naar de kaders gaat kijken, en die kaders weer gaat bevestigen zodat we met elkaar een nieuwe start kunnen maken.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
18 sep 2023 20:49
Ik ging er altijd van uit dat een nieuw gestart topic eerst gecontroleerd werd. Hoe kon die link er dan doorheen slippen?
Dat is bij nieuwe leden. Bij bestaande leden worden nieuwe topics niet vooraf gecontroleerd.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door juliomariner »

En aangezien deze persoon een hele tijd geleden meerdere slapende accounts heeft aangemaakt worden deze niet gecontroleerd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Radar »

Lady1234 schreef:
18 sep 2023 20:49
Ik ging er altijd van uit dat een nieuw gestart topic eerst gecontroleerd werd. Hoe kon die link er dan doorheen slippen?
Niet ieder topic wordt gecontroleerd. Meldingen blijven dus altijd welkom.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Radar »

Het topic 'Hebben mensen het recht mij te filmen?' is verwijderd, omdat het geen consumentenkwestie betreft.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
19 sep 2023 09:40
Het topic 'Hebben mensen het recht mij te filmen?' is verwijderd, omdat het geen consumentenkwestie betreft.
En de topicstarter zelf die meerdere bans heeft en steeds weer terugkomt?

Plaats reactie