Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
11 jan 2024 20:48
Op zich is dat misschien wel goede feedback, dat er bij komt te staan door wie iets wordt gemeld.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat vooral tot nieuwe discussie zal leiden. Bovendien weet je dan nog niet waarom iemand iets gemeld heeft.

Niet voor niets heeft geen enkel forum wat ik ken deze wens van Nijogeth in gebruik.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
11 jan 2024 22:51
witte angora schreef:
11 jan 2024 21:31
Nijogeth schreef:
11 jan 2024 20:48
Op zich is dat misschien wel goede feedback, dat er bij komt te staan door wie iets wordt gemeld.
Klopt. Daar werd jarenlang erg geheimzinnig over gedaan. Er werd vooral stiekem gemeld m
Inderdaad goede feedback. Dat stiekeme melden is gewoon laf. Reden waarom ik de meldknop in het verleden wel eens de NSBknop heb genoemd. Wees een vent of wijf, en doe het openlijk als je zo nodig op die knop denkt te moeten drukken.

Dan snap je dus duidelijk niet waarom die knop er is. Als iemand er openlijk op reageert vervuil je de discussie dus nog verder en dat is nou net NIET de bedoeling.

Houd je gewoon aan de regels in plaats van mensen te vergelijken met NSBers. Dat is namelijk een geschifte uitspraak die nergens op slaat en waarvoor je je mag schamen.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een gedoe allemaal. Ik heb echt nog nooit gekeken of een van mijn reacties gemeld is of verwijderd is.
Als ik iets zie dat volgens mij niet door de beugel kan, dan meld ik het. Vaak zie ik dan “dit bericht is al gemeld”. Actief controleren of er berichten van mijzelf of anderen gemeld of verwijderd zijn? Ik heb wel leukere dingen te doen.

Zo moeilijk is het allemaal niet: Ga niet offtopic, speel niet op de man, houd het netjes. Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door BL2 »

Wilde ik nog wat schrijven over conducteurs, controleurs, controleploegen en service- veiligheidsmedewerkers, is het topic zonder verdere toelichting op gesloten gezet.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, de conducteur van dit forum kwam blijkbaar langs om te controleren of het geroep van alle chauffeurs aan de wal nog wel zinvol was. Dat was niet zo, met als gevolg dat vervolgens alle chauffeurs buiten de bus zijn gezet en de bus niet meer kan rijden. Helaas was de service niet dusdanig dat dit gecommuniceerd werd.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Even iets heel anders, maar dan echte feedback.

Sinds de nieuwe lay-out wordt ik niet meer om de haverklap automatisch uitgelogd. Dat lag dus inderdaad niet aan mijn laptop, maar was kennelijk op een of andere manier toch een bug in het programma. Fijn dat dat opgelost is!

Betreffende de lay-out: op de laptop moet ik nog steeds, als ik in een topic zit, langs alle berichten naar boven om bij de menubalk te komen. Zien jullie een mogelijkheid om dat te veranderen? Op de RTL-site bijvoorbeeld komt de menubalk automatisch 'naar beneden' zodra je naar boven begint te scrollen. Ook niet ideaal vergeleken met voorheen, maar het zou toch al een stuk schelen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog een andere feedback: lezen jullie wel als iemand een melding doet?

In het NRC topic maakte ik de hypocrisie van Neo duidelijk, door enkel een paar van zijn passages uit zijn laatste bericht te noemen. Toch is dat weg gehaald. Vinden jullie dat zelf niet een beetje raar? Neo spreekt een ander aan, dat blijft keurig staan, en als een ander Neo aanspreekt op exact datgene wat hij een ander verwijt moet dat zo gauw mogelijk weg worden gehaald?

En dan ook nog niet even doorgeven waarom het verwijderd is...

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
17 jan 2024 09:59
Betreffende de lay-out: op de laptop moet ik nog steeds, als ik in een topic zit, langs alle berichten naar boven om bij de menubalk te komen. Zien jullie een mogelijkheid om dat te veranderen? Op de RTL-site bijvoorbeeld komt de menubalk automatisch 'naar beneden' zodra je naar boven begint te scrollen. Ook niet ideaal vergeleken met voorheen, maar het zou toch al een stuk schelen.
Je kan ook de home knop gebruiken.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
17 jan 2024 09:59
Sinds de nieuwe lay-out wordt ik niet meer om de haverklap automatisch uitgelogd. Dat lag dus inderdaad niet aan mijn laptop, maar was kennelijk op een of andere manier toch een bug in het programma. Fijn dat dat opgelost is!
Dan hebben we stuivertje gewisseld, want sinds enkele weken moet ik (op diverse devices) bij ieder bezoek opnieuw inloggen.
witte angora schreef:
17 jan 2024 10:06
Nog een andere feedback: lezen jullie wel als iemand een melding doet?

In het NRC topic maakte ik de hypocrisie van Neo duidelijk, door enkel een paar van zijn passages uit zijn laatste bericht te noemen. Toch is dat weg gehaald. Vinden jullie dat zelf niet een beetje raar? Neo spreekt een ander aan, dat blijft keurig staan, en als een ander Neo aanspreekt op exact datgene wat hij een ander verwijt moet dat zo gauw mogelijk weg worden gehaald?

En dan ook nog niet even doorgeven waarom het verwijderd is...
Komt wellicht nog, want as we speak wordt er nog aangepast in dat topic. Misschien reageren wij soms sneller dan de moderatie kan modereren :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
17 jan 2024 10:21
witte angora schreef:
17 jan 2024 09:59
Betreffende de lay-out: op de laptop moet ik nog steeds, als ik in een topic zit, langs alle berichten naar boven om bij de menubalk te komen. Zien jullie een mogelijkheid om dat te veranderen? Op de RTL-site bijvoorbeeld komt de menubalk automatisch 'naar beneden' zodra je naar boven begint te scrollen. Ook niet ideaal vergeleken met voorheen, maar het zou toch al een stuk schelen.
Je kan ook de home knop gebruiken.
Dan moet ik ook naar boven scrollen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maar dat gaat wel in een keer.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
17 jan 2024 10:21
witte angora schreef:
17 jan 2024 09:59
Betreffende de lay-out: op de laptop moet ik nog steeds, als ik in een topic zit, langs alle berichten naar boven om bij de menubalk te komen. Zien jullie een mogelijkheid om dat te veranderen? Op de RTL-site bijvoorbeeld komt de menubalk automatisch 'naar beneden' zodra je naar boven begint te scrollen. Ook niet ideaal vergeleken met voorheen, maar het zou toch al een stuk schelen.
Je kan ook de home knop gebruiken.
Dan moet je echter wel weer een aantal pagina's door voor je op de juist pagina bent.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lang leve de snelkoppelingen/ bookmarks. Ik gebruik al sinds jaar en dag de button "toon ongelezen berichten" (deze dus: search.php?search_id=unreadposts), en die werkt -ondanks dat de knop zelf al jaren niet meer op het forum staat- nog altijd prima. Ik navigeer dus zelden op een andere manier dan door op die eigen button in m'n .rijtje bookmarkt te klikken.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gebruik louter mijn telefoon en ga altijd naar de actieve onderwerpen. Daar vanuit een onderwerp naartoe navigeren, betekent dat je helemaal omhoog moet scrollen of op home drukt, maar dan moet je vervolgens weer naar het forum en dan weer naar actieve topics. Het zou mooi zijn als dan niet alleen home zichtbaar wordt als je naar boven beweegt, maar ook de forumknoppen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
17 jan 2024 14:31
Dan moet je echter wel weer een aantal pagina's door voor je op de juist pagina bent.
Nee hoor. Terug naar onderen kom je met de End knop en bij het laatste bericht kom je door eerst op de End knop en daarna PageUp knop te drukken. Deze knoppen veranderen niet de pagina waar je op zit.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat is dan die "home-knop" waar je over schreef?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb ook geen home-knop.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Methusalah »

Bij mij gaat omhoog scrollen met één enkele vinger beweging. De pagina vliegt dan naar boven dus ik vind het niet zo'n issue persoonlijk. Misschien dat je de scrolsnelheid kan aanpassen in je mobiele browser. Op mijn toestel is het hoe sneller ik swipe hoe sneller de pagina scrolled / scrollt :?: .
Moneyman schreef:
17 jan 2024 17:31
Wat is dan die "home-knop" waar je over schreef?
Helemaal bovenaan (button rechterkant met 3 streepjes of button linkerkant met logo) maar ook helemaal onderaan maar daar is het geen knop maar geschreven tekst. Er zijn dus drie opties in totaal.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
17 jan 2024 10:06
Nog een andere feedback: lezen jullie wel als iemand een melding doet?

In het NRC topic maakte ik de hypocrisie van Neo duidelijk, door enkel een paar van zijn passages uit zijn laatste bericht te noemen. Toch is dat weg gehaald. Vinden jullie dat zelf niet een beetje raar? Neo spreekt een ander aan, dat blijft keurig staan, en als een ander Neo aanspreekt op exact datgene wat hij een ander verwijt moet dat zo gauw mogelijk weg worden gehaald?

En dan ook nog niet even doorgeven waarom het verwijderd is...
Ik herken dit. Als je iemand in bescherming neemt tegen nare opmerkingen wordt je reactie verwijderd, maar de gemene sneer blijft staan.
Blijkbaar zijn er hier een paar die bij de moderatie op schoot zitten.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
17 jan 2024 17:31
Wat is dan die "home-knop" waar je over schreef?
Op de computer zit er tussen de letters en het cijfersblok een groepje van zes knopen (Insert, Delete, Home, End, PageUp en PageDown). Op een laptop zitten deze verspreid op andere locaties. En de telefoon heeft ze niet.

Plaats reactie