En toch kan je er simpeler wat aan doen dan je denkt als individu. Er zijn vele druppels nodig om tot die ene te komen die de emmer wél laat overlopen, en dat is met dit soort dingen ook zo. Als zeg iedereen in Nederland 1 vleesloze dag per week zou invoeren, en dat is echt geen enorme opgave, slechts een kwestie van een beetje goede wil, dan zorgt die ~14% lagere vleesconsumptie wel voor zo'n terugslag in die hele voedselketen, dat er dingen fundamenteel zullen gaan veranderen.juliomariner schreef: ↑22 aug 2019 20:13Dat mag natuurlijk Moederslink echter de weereld zit iets ingewikkelder in elkaar als we denken.
Maar goed, ik weet uit betrouwbare bron dat de menselijk gedrag kanskaart op alle klimaattafels omgekeerd lag, omdat geen van de partijen die echt durfde op te pakken, want de technieken en processen zijn er wel, de wil is het probleem.
Wij zijn in ieder geval begonnen met 1 dagje in de week geen vlees te eten, en ik ben 3e generatie slagerszoon dus dat gaf best wat reuring in de familie, en als we wel vlees eten, dan wat minder per persoon, en dan wel biologisch. (smaakt nog beter ook)
En nu het seizoen er weer aankomt, hoop ik weer op wat lekker wild van jagende collega's hier in het ooosten, duurzamer dan dat kan je het niet krijgen.