Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een apart verhaal. En welke fouten zouden er toegegeven moeten worden? En waarom zou ze een indicatie moeten hebben van het aantal transacties zonder fraude?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De NS schijnt de wintertijd gewoon aan zijn laars te lappen. Onderzoek uit 1985 toonde dat al aan.
https://youtu.be/BXfrLrJsZFA

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
28 okt 2019 23:48
En welke fouten zouden er toegegeven moeten worden? En waarom zou ze een indicatie moeten hebben van het aantal transacties zonder fraude?
Het eerste is eigenlijk standaard bij dit deel van de overheid, alles net zo lang ontkennen totdat ontkennen niet meer helpt. Het tweede geeft aan of de overheid wel een overzicht van het 'probleem' heeft. Of een idee van de omvang. Geen eigen topic waard, het is allemaal al langsgekomen.

In een verhaal heb ik wel eens 'overheid en verzekeraars leven in een eigen virtuele werkelijkheid' gebruikt. Na dit gesprek wordt het 'dementia paranoia' als diagnose. :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
28 okt 2019 23:27
Nog een update op de Kopie-ID-App. Vandaag teruggebeld vanaf een afgeschermd nummer van Binnenlandse Zaken, het team of de afdeling fraude-preventie. Gespreksinhoud ongeveer zoals in het topic, maar dan drie niveaus lager en een ondertoon van 'wij geven nooit fouten toe'. Ze was niet op de hoogte van AVG of GDPR.
Het watermerk wordt wel aangepast, de overige info niet. Veelzeggend :mrgreen: 'er wordt veel fraude gepleegd'. Maar de dame had geen aantallen, ook geen indicatie van het aantal transacties zonder fraude. Oftewel: het is heel belangrijk wat wij doen, maar we weten niet goed waarom en waarvoor. Nou, daar win je een wereld mee :D
Transacties? Dat moet je even uitleggen, het tonen van een ID bij (hotel)kamerverhuur is geen geregistreerde transactie voor een overheid zoals zeg een paspoortcontrole aan een grens, niet in Nederland, en niet in geen van de EU landen waar ik dat tbv een hotelkamer of B&B ooit heb hoeven doen. Ook Griekse vrienden van me, die toch echt al 20+ jaar appartementen verhuren, hebben geen database of kaartenbestand met alle ooit gekopieerde paspoorten welke de Griekse overheid realtime in kan zien.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Alleen jablan houdt zijn transacties bij. Was het zeven jaar?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig. Je gaat van dit:
Jablan schreef:
28 okt 2019 23:27
. Veelzeggend :mrgreen: 'er wordt veel fraude gepleegd'. Maar de dame had geen aantallen, ook geen indicatie van het aantal transacties zonder fraude. Oftewel: het is heel belangrijk wat wij doen, maar we weten niet goed waarom en waarvoor. Nou, daar win je een wereld mee :D
direct door naar dit:
Jablan schreef:
29 okt 2019 07:55
Het tweede geeft aan of de overheid wel een overzicht van het 'probleem' heeft. Of een idee van de omvang.
Mooi staaltje doelredenering. Van het enkele feit dat één medewerkster op een afdeling niet direct aantallen paraat heeft als iemand daarom vraagt, maak jij direct dat de hele overheid geen overzicht of idee heeft. Eh... bijzonder. Zo kan je wel een goed borrelgesprek vullen...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
29 okt 2019 07:55
...Het eerste is eigenlijk standaard bij dit deel van de overheid, alles net zo lang ontkennen totdat ontkennen niet meer helpt. Het tweede geeft aan of de overheid wel een overzicht van het 'probleem' heeft. Of een idee van de omvang. Geen eigen topic waard, het is allemaal al langsgekomen.
In een verhaal heb ik wel eens 'overheid en verzekeraars leven in een eigen virtuele werkelijkheid' gebruikt. Na dit gesprek wordt het 'dementia paranoia' als diagnose. :wink:
U weet zeker dat u niet degene bent die in die 'eigen virtuele werkelijkheid' leeft?
Dat is in ieder geval mijn indruk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik was van plan om rond 2.30 uur op 27 Oktober door Rood te rijden met camera... welk 2.30 uur is dat dan,
Winter of al Zomertijd?

Maar helaas, mijn plan voor een paar honderd Euro aan de overheid te geven mislukte,
hij bleef oranje en knipoogde alleen maar!


En de klok automatisch op juiste tijd laten zetten, volgens mijn was dat in 1873 nog niet leverbaar!
Alleen de springende klok in slaapkamer, die laat digitaal de balkjes op plafond vliegen....
Die is wel radio grafisch geregeld.
Beter als de lawaai makende klap cijfers ooit, een Applaus wekker was dat!

En ik maar denken dat ik alleen maar goed uitgeslapen antwoorden hier zou vinden!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zitten Jullie alleen nu bij T Mobile thuis?

Het is hier zo rustig.....

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je mag tegenwoordig niets meer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lachgas? O, je bedoelt E942

Gelukkig is er nog spuitroom voor de jongelui.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
29 okt 2019 21:49
In Arnhem mag er niet meer gelachen worden
Arnhem als eerste gemeente helemaal lachgasvrij - https://nos.nl/l/2308197
Ik kom niet meer bij... :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er jongeren uit Arnhem mee lezen, lachen mag dus niet meer.....
Maar hard gaan huilen na de opening van Raadsvergadering is een leuk protest!

Brullen als een Baby en vooral niet de slappe lach krijgen.
En daarna de gehele raad een complimentje geven voor deze uitstekende maatregel en vooral Handhaven....
Want vele maken wel regels maar controleren nauwelijks.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig kan de pedicure dat lachgas nog wel gewoon kopen bij de Makro of de Blokker om wratten en dergelijke te behandelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wratten behandelen met lachgas? Daar is toch vloeibaar stikstof voor?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ja, dat dacht ik ook. Lachgas was toch voor verdoving bij kleine operaties?
sjohie schreef:
29 okt 2019 08:13
Transacties? Dat moet je even uitleggen.
Ze kwam er zelf mee. Het gaat om aankopen, waarbij legitimatie nodig is. Bankzaken, autohandel, onroerend goed, waarbij de ID digitaal wordt getoond. Transacties binnen Nederland.
Moneyman schreef:
29 okt 2019 08:30
Van het enkele feit dat één medewerkster op een afdeling niet direct aantallen paraat heeft
Maar zelf totaal overtuigd is, dat er veel fraude voorkomt... Ze begon er zelf over en dan vraag ik na. :D

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
29 okt 2019 23:59
Wratten behandelen met lachgas? Daar is toch vloeibaar stikstof voor?
Op het wratten spreekuur heeft de dokter of assistente een potje stikstof staan, maar een pedicure die aan bijvoorbeeld aan huis komt, heeft daarvoor een cryopen. En daarin zit een capsule met stikstof, oftewel lachgas om de wratten te bevriezen.

En diezelfde capsules worden gebruikt in een slagroomspuit.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
30 okt 2019 08:33
Moneyman schreef:
29 okt 2019 08:30
Van het enkele feit dat één medewerkster op een afdeling niet direct aantallen paraat heeft
Maar zelf totaal overtuigd is, dat er veel fraude voorkomt... Ze begon er zelf over en dan vraag ik na. :D
Ja, prima. Maar ik had het over de conclusie die jij eruit trekt. Die is onzinnig.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
30 okt 2019 09:03
En diezelfde capsules worden gebruikt in een slagroomspuit.
Dank je. Wist ik niet / weer wat geleerd.
Moneyman schreef:
30 okt 2019 09:12
Maar ik had het over de conclusie die jij eruit trekt.
Ik had geen willekeurige call-center-dame aan de lijn, maar echt degene met besluitbevoegdheid. Van zo'n iemand mag je verwachten, dat ze het onderwerp - haar werk - kan overzien, in haar vingers heeft en oog heeft voor de ontwikkelingen in de maatschappij en in dit geval ook het buitenland, want de App is ook bedoeld voor gebruik over de grens. Dat over de grens andere wetten gelden, wordt daarbij vrolijk genegeerd.
Van iedereen op een ministerie mag je wel een zekere basiskennis verwachten en die ontbreekt aan alle kanten. Politie, justitie, CBS hebben hun statistieken, daarnaast is bekend hoeveel online wordt gehandeld. Per onderwerp, waarvoor de Kopie-ID-App nuttig zou kunnen zijn, zijn er genoeg cijfers bekend. Het team kent ze niet. Net zo goed als de AVG geen rol speelt in de interne discussies en dat vind ik eigenlijk veel erger, want het zegt veel over de ideeën op dit ministerie over de omgang met jouw privé gegevens.

Ander voorbeeld van een overheid, die geen idee heeft waar ze mee bezig is. Het modewoord van dit kwartaal is stikstof. Dat is te veel versimpeld, het gaat om NO2 en NOX. Op zich is een algemene verlaging van de maximum snelheid voldoende om de stikstofdioxide binnen de marges te krijgen (NO2). Dat is ook prettig voor mensen, die overgevoelig zijn voor fijnstof. Bij de veestapel heb je een combinatie nodig van ander voer, betere berekeningsmethode (de bodemsoort zit niet in de berekeningen) en dan pas minder dieren. Zo'n nuchtere benadering op basis van feiten ontbreekt in de discussies en besluiten. In plaats daarvan wordt paniekvoetbal gespeeld.


Overigens nog een kijktip. VPRO's Tegenlicht van afgelopen zondag (27 oktober) gaat in op de dataverzamelwoede van Google, Apple, Facebook en co. De moeite van het terugkijken waard.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Komt daar de verzamelwoede van data van buitenlandse huisjesverhuurders ook aan bod? :lol:

Plaats reactie