Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Das minder! Daar kun je knap beroerd van zijn...

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

witte angora schreef:
06 apr 2020 23:46
Volgens mij zie je ze vliegen, Erthanax... Zeker iets teveel contact gehad met de 'gegoede' kringen op dit forum? :lol:
Dacht dat het forum laagdrempelig was, en voor iedereen leesbaar en begrijpbaar. Maar goed , zal zeker wel aan z`n contactjes liggen op higher level. :lol:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Nijogeth schreef:
07 apr 2020 11:54
Pff, ik heb mezelf met mijn ongeduld zondag een voedselvergiftiging bezorgd tijdens het barbecueën. Heb sindsdien eigenlijk continue op de pot gezeten en ik kan je zeggen dat ik me werkelijk nog nooit zo verschrikkelijk heb gevoeld.
Heb met je te doen, hoop niet dat het salmonella is want dan toch even naar de ziekenboeg. Man man daar kan je flink beroerd van zijn.

Beterschap,

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
07 apr 2020 11:54
Pff, ik heb mezelf met mijn ongeduld zondag een voedselvergiftiging bezorgd tijdens het barbecueën. Heb sindsdien eigenlijk continue op de pot gezeten en ik kan je zeggen dat ik me werkelijk nog nooit zo verschrikkelijk heb gevoeld.
Oei, dat combineert slecht met het herstel van de eerdere ziekte. Beterschap!

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sterkte, Nijogeth!

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Van dat mogelijke corona meer dan een maand terug, daar had ik eigenlijk geen last meer van. De laatste week wat vaker in de tuin met de hond gaan voetballen en ik ga het idee dat mijn longen weer op niveau waren. Het rochelende geluid bij volledig uitademen was ook weg.

De oorzaak was een stukje steak, wat door de slager was ingesneden om er zo kruiden tussen te stoppen. Maar doordat ik mijn steak zo rare als mogelijk wil eten, waren die stukken die ingesneden waren nog niet dicht geschroeid, alleen de zichtbare buitenkant. En dan kunnen er dus nog bacteriën op zitten. Weer wat geleerd, bij deze slager andere steak bestellen.

Maar verder gaat het eigenlijk wel ok. Af en toe buikkramp, gisteren was dat nog de hele middag en avond, en soms een sprintje naar het toilet, ook minder vaak dan gisteren gelukkig. Ik verwacht dat het richting het einde van de dag wel grotendeels over is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Het komt wel weer goed! Véél drinken en rustig aan.
Beterschap!

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Iets heel anders, en een stuk vrolijker: Wie kent The Nanny nog, uit de jaren 90? Met Fran Fine? Er wordt nu gewerkt aan een musical.

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... p-broadway

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ooooohhh, mr Sheffiiieeeld!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik wil toch een beetje de klager over Van Arkel beschermen. Iedereen praat zoals hij/zij is opgevoed. Daarnaast zijn de 'dure' woorden voor mensen, die Nederlands als tweede taal hebben geleerd, veel gemakkelijker te begrijpen, omdat ze ook in andere talen voorkomen. Het is ook maar in welke omgeving je elke dag zit.

Inhoudelijk zit er natuurlijk veel lucht in de klacht, maar daar heeft MoneyMan deskundig een speld in de ballon gestoken ;-)

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
07 apr 2020 13:54
Ik wil toch een beetje de klager over Van Arkel beschermen. Iedereen praat zoals hij/zij is opgevoed.
Eens, tot op zekere hoogte. Je opvoeding in dit opzicht bepaalt veel, maar je latere (mis)vorming minstens evenveel.
Jablan schreef:
07 apr 2020 13:54
Daarnaast zijn de 'dure' woorden voor mensen, die Nederlands als tweede taal hebben geleerd, veel gemakkelijker te begrijpen, omdat ze ook in andere talen voorkomen. Het is ook maar in welke omgeving je elke dag zit.
Klopt ook. Alleen gaat het hier juist om iemand die de woorden juist niet begrijpt. Dure woorden gebruiken is geen enkel probleem, boven je stand praten wel :wink:

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een grote mond opzetten tegen iemand die keurig, uitgebreid en ter zake kundig antwoord geeft, dat geeft geen pas, ongeacht de moedertaal.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Alle respect voor MM,ik begrijp nu een heleboel moeilijke woorden veeel beter.
Hoop de de TS er ook wat van geleerd heeft!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hele moeilijke woorden staan erg chick.
De verkeerde woorden in de verkeerde volgorde slaan als een tang op een varken. Dan is normaal lagere school Nederlands met eventueel wat foutjes veel handiger. Het allereerste begin is als je zelf begrijpt wat je schrijft.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je het woord wanbetaler snapt, dan weet je in de kern waar het over gaat. Je kan natuurlijk iedereen en alles de schuld (proberen) te geven, maar een wanbetaler moet je nooit willen wezen.
Natuurlijk behoren procedures goed te lopen, maar als je gewoon betaald, blijf je daar verre van.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Even een leuk weetje voor wie het interesseert:
vanavond SUPERMAAN , houdt de camera maar gereed.
De lucht is helder !

Kijk naar het Oosten , het is de hele avond te zien .
Om precies 04.35 uur staat ie het dichtst bij de aarde " slechts " zo.n kleine 363. 595 km 😀
Maar niet maanziek oftewel lunatic worden he ? 😉

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat moet je ook nooit zelf doen. Laat een ander maar naar de maan lopen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Gezien en idd mooier dan anders, scheelt echt dat er bijna niet wordt gevlogen.

MH73 had iets met de school van dochter? Wij nu ook met onze jongen. Vol goede moed logde hij in en heeft vrijwel overal een 1 als laatste cijfer staan. De moed is gelijk het raam uitgevlogen.
Je gaat je toch afvragen wie de software heeft gebouwd of wie er niet mee overweg kan.
Achterstanden komen door de schoolwissel, hier zijn ze veel verder dan op de vorige school, maar dat bij ziekte rücksichtlos enen worden uitgedeeld, gaat mij te ver.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Had je hem wel ziek gemeld?

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
08 apr 2020 08:28
Gezien en idd mooier dan anders, scheelt echt dat er bijna niet wordt gevlogen.

MH73 had iets met de school van dochter? Wij nu ook met onze jongen. Vol goede moed logde hij in en heeft vrijwel overal een 1 als laatste cijfer staan. De moed is gelijk het raam uitgevlogen.
Je gaat je toch afvragen wie de software heeft gebouwd of wie er niet mee overweg kan.
Achterstanden komen door de schoolwissel, hier zijn ze veel verder dan op de vorige school, maar dat bij ziekte rücksichtlos enen worden uitgedeeld, gaat mij te ver.
Dat gebeurt ook als leerlingen gewoon naar school kunnen en huiswerk te laat inleveren of toetsen gemist hebben. Ik zou me daar nu niet zo snel druk om maken.
Ik neem aan dat u of uw jongen contact met school hebben gehad hoe de situatie bij u thuis geweest is?
Die cijfers zullen vast wel weer gecorrigeerd worden.

Plaats reactie