Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
06 jan 2021 22:28
Mensen hebben oprecht zorgen over hoe de toestand van het land gaat verslechteren wanneer Harris en die andere over 2 weken het roer overnemen. Toch is dit niet de manier.
Vertel?

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zie je wel, Amerika is het zwaarst getroffen land, maar daar vieren ze gewoon een feestje met honderden, zo niet duizenden mensen in en om het Capitool. En bij ons kan de Primera niet eens open.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk toch niet dat die betogers daar staan voor een postzegel. ;)

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door zeug »

Ik vind het een schande hoe meneer Trump wordt behandeld hij heeft zelf alle stemmen van de staten nageteld en telde één twee heleboel voor Biden verdorie dacht hij. Hoe deed Adolf dat ook alweer in het verleden in Europa :shock:

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Er stonden meer mensen op dat plein dan met z'n inauguratie...

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toch is het wel ontzettend zorgelijk. Als je ziet wat er in enkele jaren voor zekerheden verdwijnen op het mondiale vlak, en wat we ervoor terugkrijgen, dan houd ik mijn hart vast...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zie het meer als gevolg van 'in je eigen bubbel leven' oftewel te lang te veel eenzijdige informatie voorgeschoteld krijgen. Op een gegeven moment wordt de aanname als werkelijkheid gezien en de werkelijkheid als leugen.

Ergens verwachten wij, dat dit aanleiding wordt om ergens in de komende tijd de grote internetbedrijven op te splitsen en het gebruik van algoritmes aan banden te leggen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
07 jan 2021 09:07
Ik zie het meer als gevolg van 'in je eigen bubbel leven' oftewel te lang te veel eenzijdige informatie voorgeschoteld krijgen. Op een gegeven moment wordt de aanname als werkelijkheid gezien en de werkelijkheid als leugen.
Dat is inderdaad het probleem. Die bestormers van het Capitool zijn er, net als die pannenklappers bij het torentje, heilig van overtuigd het goede te doen.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

J. Deltoer schreef:
06 jan 2021 22:28
Mensen hebben oprecht zorgen over hoe de toestand van het land gaat verslechteren wanneer Harris en die andere over 2 weken het roer overnemen. Toch is dit niet de manier.
Ik ben heel bang dat jij écht denkt dat die mensen daar stonden ivm hun zorgen om de toekomst... Man man man.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JozJan schreef:
07 jan 2021 09:53
J. Deltoer schreef:
06 jan 2021 22:28
Mensen hebben oprecht zorgen over hoe de toestand van het land gaat verslechteren wanneer Harris en die andere over 2 weken het roer overnemen. Toch is dit niet de manier.
Ik ben heel bang dat jij écht denkt dat die mensen daar stonden ivm hun zorgen om de toekomst... Man man man.
Er zullen er vast wel zijn die denken dat het hele land instort als Biden aan de macht is. In South Park hebben ze daar wel al decennia lang een terugkerend thema voor, namelijk 'Turd Sandwich versus Giant Douche'. Oftewel, de keuze is tussen 2 idioten en meer is er niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vraag mij serieus af of Biden dit tot op het bot verdeelde Amerika nog kan verbinden.
Deze man loopt ook nog eens tegen de 80.
En Trump zal zn mond niet houden en de boel blijven frustreren....

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

JozJan schreef:
07 jan 2021 09:53
J. Deltoer schreef:
06 jan 2021 22:28
Mensen hebben oprecht zorgen over hoe de toestand van het land gaat verslechteren wanneer Harris en die andere over 2 weken het roer overnemen. Toch is dit niet de manier.
Ik ben heel bang dat jij écht denkt dat die mensen daar stonden ivm hun zorgen om de toekomst... Man man man.
Nou help me eens uit de droom, wat doen die gasten daar dan? Zo raar is mijn redenatie toch niet (deze keer)?
Zie ook onderstaande twee reacties.
Moneyman schreef:
07 jan 2021 09:47
Jablan schreef:
07 jan 2021 09:07
Ik zie het meer als gevolg van 'in je eigen bubbel leven' oftewel te lang te veel eenzijdige informatie voorgeschoteld krijgen. Op een gegeven moment wordt de aanname als werkelijkheid gezien en de werkelijkheid als leugen.
Dat is inderdaad het probleem. Die bestormers van het Capitool zijn er, net als die pannenklappers bij het torentje, heilig van overtuigd het goede te doen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Begint steeds meer op een staatsgreep te lijken . Dit kan wel eens grote gevolgen hebben voor de rest van de wereld . Ook in Nederland lopen een stel van die mafketels rond (nieuwe Partij) die het zelfde denken als Trump

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
07 jan 2021 11:49
Ik vraag mij serieus af of Biden dit tot op het bot verdeelde Amerika nog kan verbinden.
Deze man loopt ook nog eens tegen de 80.
En Trump zal zn mond niet houden en de boel blijven frustreren....
Ik ben benieuwd of hij het wel 4 jaar zal redden. Je hebt maar 1 knettergekke Trumpaanhanger nodig die hem uit de weg wil ruimen.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb wat foto's gezien van het gedoe bij en in het Capitool, maar er zitten ook wel types tussen hoor.

Waar ik me zo enorm over verbaas is dat ze alles fake noemen, behalve wat Trump zegt. Zijn het gewoon de overeenkomende gedachtenkronkels met zijn achterban waardoor ze hem blindelings geloven? Waarom geloven dat er nú gefraudeerd is en 4 jaar geleden niet? En dan, bijna 60 rechtszaken en alles verliezen of het wordt niet eens behandeld. Denken die mensen serieus dat er alléén maar foute rechters zijn? Aan de andere kant verklaaart dat ook weer hun felheid, hun wanhoop.

Echt hoor, dat dat puddingbroodje zelf alles gelooft wat hij zegt, oké, maar dat er miljoenen mensen zijn tot in Nederland die het óók geloven, daar kan ik echt niet bij.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

J. Deltoer schreef:
07 jan 2021 12:22

Nou help me eens uit de droom, wat doen die gasten daar dan? Zo raar is mijn redenatie toch niet (deze keer)?
Die stonden daar omdat de verkiezingen zogenaamd gestolen waren van Trump. De mensen die zich (oprecht) zorgen maken over de koers van een nieuwe president zijn meer het type mensen dat zich zorgen maakt, maar wel kan accepteren dat de meerderheid nou eenmaal beslist.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

mh73 schreef:
07 jan 2021 13:40
Echt hoor, dat dat puddingbroodje zelf alles gelooft wat hij zegt, oké, maar dat er miljoenen mensen zijn tot in Nederland die het óók geloven, daar kan ik echt niet bij.
Voor sociologen een bijzonder interessante tijd dit, zo lijkt me. Het lijkt erop dat het in deze tijd met alle communicatiemiddelen die er zijn nog makkelijker is dan pak hem beet 80/90 jaar geleden om een massa onwetenden jouw kant op te krijgen.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja mh73, ze geloven op een bepaald moment alleen nog maar wat ze willen geloven. De mainstream media is de laatste veel te veel gecensureerd en heeft het nieuw hun kant op proberen te sturen en dit is het gevolg.

Een simpel voorbeeld, de situatie in Oekraïne een paar jaar terug. De Westerse media wezen alleen Rusland aan, Rusland wees de andere kant op. Al Jazeera was vrijwel de enige nieuwszender die neutraal was in deze kwestie, maar die is in andere kwesties dan weer niet neutraal.

De hele media krijgt hun nieuws van maar een paar persbureaus. En laat die nu net door bepaalde overheden gesponsord worden. Idem met de nieuwsberichten in Nederland, allemaal gekleurd.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 jan 2021 14:18
Idem met de nieuwsberichten in Nederland, allemaal gekleurd.
100% neutraal nieuws bestaat niet en heeft nooit bestaan.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar een beetje neutraal is ook niet juist. Het lijkt wel steeds meer gekleurd geworden.

Plaats reactie