LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Nu nog een teken plaatsen zodat het bericht van de laatste poster meteen te lezen is op een bepaald topic en het forum is weer OK :D

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Radar »

Wederom bedankt voor jullie feedback. Wat de menubalk betreft: het is een bewuste vormgevingskeuze geweest om die permanent in beeld te houden. Op deze manier is het altijd duidelijk in welk gedeelte van de site je je bevindt, en kun je eenvoudig naar andere onderdelen navigeren of de zoekfunctie gebruiken - ook als je op een bepaalde pagina al helemaal omlaag hebt gescrold.

Wij begrijpen dat dit voor sommigen even wennen zal zijn en misschien niet ideaal zal lijken, maar wij hechten zeer veel waarde aan een heldere, makkelijk vindbare navigatie, ook voor gebruikers die niet dagelijks op onze site komen (en dat zijn er nogal wat, bijvoorbeeld via Google). Voor hen (dus mensen die minder bekend zijn met de structuur, navigatie en inhoud van onze site) zou het juist heel gebruiksonvriendelijk zijn om de navigatiebalk te laten verdwijnen.

Met andere woorden: wij hebben geprobeerd een site te maken die voor zoveel mogelijk mensen (zowel nieuwe bezoekers als 'stamgasten') zo toegankelijk mogelijk is, en in onze ogen draagt de 'vaste' navigatiebalk daaraan bij. We hebben niet de illusie dat de eventuele ergernis die sommigen ervaren, hierdoor veel minder wordt, maar hopelijk snappen jullie onze overwegingen :)

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heldere toelichting. Zeker met het oog op de groep bezoekers "van buiten" snap ik de keuze wel. En ik leer er wel mee leven :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

**
Laatst gewijzigd door moederslink op 26 feb 2016 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

Bedankt Radar voor de uitleg, deze is helder en ik als " stamgast " leer er wel mee te " dealen " , :D ...
Ik had niet zo 1-2-3 gedacht aan - bezoekers- van buitenaf , die ook moeten kunnen " navigeren " .
Goed weekend.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:Met andere woorden: wij hebben geprobeerd een site te maken die voor zoveel mogelijk mensen (zowel nieuwe bezoekers als 'stamgasten') zo toegankelijk mogelijk is, en in onze ogen draagt de 'vaste' navigatiebalk daaraan bij. We hebben niet de illusie dat de eventuele ergernis die sommigen ervaren, hierdoor veel minder wordt, maar hopelijk snappen jullie onze overwegingen :)
Prima, die navigatiebalk. De grootte van de gehele pagina-opmaak maakt het navigeren echter wel lastiger, het overzicht is daardoor veel minder geworden. Zelf verkleinen kan niet, zelf vergroten kon al gewoon op een veegscherm (smartphone of tablet). Ik heb de indruk dat het forum daardoor juist minder (nieuwe) bezoekers trekt. En waar is de functie Persoonlijk Bericht gebleven? Tot slot graag een nieuw (2e) venster via links in een bericht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

Een PB versturen kan nog steeds: je klickt op zijn/ haar naam , dan word je geleid naar zijn/ haar profielpagina en daar staat de functie :
" stuur privé bericht , ( als hij/ zij dat heeft toegestaan ) .

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Allereest bedankt voor de uitleg. :)
Radar schreef:Wederom bedankt voor jullie feedback. Wat de menubalk betreft: het is een bewuste vormgevingskeuze geweest om die permanent in beeld te houden. Op deze manier is het altijd duidelijk in welk gedeelte van de site je je bevindt, en kun je eenvoudig naar andere onderdelen navigeren of de zoekfunctie gebruiken - ook als je op een bepaalde pagina al helemaal omlaag hebt gescrold.
Niet helemaal juist. Als ik het venster fullscreen heb staater een lijst en een pijltje bij forum, maar bij splitscreened (windowed view) is het alleen een balk met zoek en klikbaar menu. Dat (rustigere, tweede) balkje vind ik fijner dan continu een lijst voor navigatie in mijn beeld te hebben. Toch vind ik hem relatief naar de andere content toch wat aan de enorme kant bij breedbeeld schermen.

Verder zal het wennen zijn denk ik, maar ik vind de site niet echt makkerlijker of meer overzichtelijk dan eerst tbh. De overgrote meerderheid van de mensen weet toch dat bovenaan de pagina altijd een menubalk is? :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

:oops: zelfs " oma " ...

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door harkja »

Als je de laatste post op een topic gelezen hebt en het is post (18) en later volgt dan een nieuwe post (19) dan blijf je je rot scrollen. Waarom niet net zoals in het oude forum het teken van de laatste post terugzetten dan kun je meteen de laatste post lezen. Het lijkt wel of Radar graag 'mens erger je niet' speelt :arrow:

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk eens boven een topic ;-) daar staat een knop "toon eerste ongelezen".

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie het niet. Overigens is op deze site is niet altijd duidelijk wat klikbaar is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

Kleine, iets andere toevoeging :
als je een topic al aangeklickt hebt om te lezen , dit daarna dus zwart gekleurd is en blijft , dan weer opnieuw aantikt om een laatste post te lezen, blijft het zwart en staat dit " eerste ongelezen " er niet en moet je dus wel scrollen ; het staat er dus alleen als je het hele topic nog helemaal niet gelezen hebt en de titel nog blauw is of de titel is weer blauw geworden doordat er een nieuwe reactie bijgekomen is.
Anyway , als de titel blauw is staat het erbij~~~~~zucht.
Misschien bedoelt Harkja dat? :wink:
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 feb 2016 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar dat is toch logisch?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

:lol: is ook logisch , maar niet voor iedereen , vandaar mijn extra korte toelichting nog even.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:Ik zie het niet. Overigens is op deze site is niet altijd duidelijk wat klikbaar is.
Alfa, het staat er als de topictitel nog blauw is en jij er dus nog niets van gelezen hebt of er is weer een nieuwe reactie geplaatst en daarom weer opnieuw blauw gekleurd is.
Edit: mijn eerdere reactie iets aangepast. Hopelijk is het nu wel iets duidelijker geworden :idea:

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door harkja »

Moneyman schreef:Kijk eens boven een topic ;-) daar staat een knop "toon eerste ongelezen".
Ja of ik ben dement maar dan blijf je toch scrollen dat jullie het niet begrijpen zal wel de oorzaak zijn dat ik mij niet duidelijk kan uitdrukken :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik kan het PM knopje niet vinden bij posts. Kan dat vanuit een topic terwijl je een post citeert?

Site is voor mij minder overzichtelijk dan de oude, for the record. XD

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:Alfa, het staat er als de topictitel nog blauw is en jij er dus nog niets van gelezen hebt of er is weer een nieuwe reactie geplaatst en daarom weer opnieuw blauw gekleurd is.
Ik heb hem gevonden. En ik vind het onhandig. Radar heeft het kennelijk nodig gevonden om het wiel opnieuw uit te vinden in plaats van de conventie te volgen. Ik ben gewend dat dit soort links voor "door" staan. Deze links mis ik nu ook. Bijvoorbeeld om links naar een bestaand bericht te krijgen. De meeste berichten hebben een titel en daarmee deze link, maar dat gaat niet voor alle berichten op. Nee, functioneel vind ik het er op achteruit gegaan. Jammer.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door grun »

harkja schreef:Als je de laatste post op een topic gelezen hebt en het is post (18) en later volgt dan een nieuwe post (19) dan blijf je je rot scrollen. Waarom niet net zoals in het oude forum het teken van de laatste post terugzetten dan kun je meteen de laatste post lezen.
Dat tekentje van de laatste post had ik ook graag terug gezien. Het was een handig hulpmiddel om onnodig scrollen te voorkomen, vooral voor mensen die deze site alleen maar bezoeken om te lezen en geen account aangemaakt hebben. Tot het zover is, heb ik in het gebruikersprofiel de sorteerrichting omgedraaid, zodat de laatste berichten altijd als eerste getoond worden. Je leest de berichten dan wel in chronologisch omgekeerde volgorde en dat voelt een beetje onnatuurlijk.

Verder zie je bepaalde knoppen niet als je niet ingelogd bent, zoals de 'toon ongelezen berichten' knop. Vermoedelijk wordt die info bijgehouden in je profiel.

Gesloten