LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door Athena2 »

Ik sta inmiddels 3,5 jaar ingeschreven bij Woonfriesland. Dat moet genoeg tijd zijn om voor een huis in aanmerking te kunnen komen. Echter, ik heb eenmaal helaas een aangeboden woning moeten weigeren. Ze zeiden erbij dat dit geen reden is om je er al te druk over te maken. Op zich zou ik graag willen geloven dat dat klopt. Je mag alleen maar 2 onterechte weigeringen hebben en dan vervalt je zoekduur.

Onlangs heb ik gereageerd op een leuk woninkje en ik eindigde heel laag in de lijst. Ik denk: "Dat klopt niet." Eerst dacht ik nog dat het zou komen omdat het een heel leuk huisje was waar iedereen die al tig jaar stond ingeschreven op reageert. Het heeft nog even geduurd voordat het tot me doordrong dat er echt iets mis was. Ik heb 2 onterechte weigeringen.

Ik neem natuurlijk contact op met Woonfriesland. Ik dacht dat ze een foutje hadden gemaakt in hun systeem. Een misverstand. Ze mailden me terug dat ik een woning had geweigerd, ze schreven me welke, en ze schreven me ook wanneer ze me gemaild hadden om de woning aan te bieden.

Nadat ik dat las heb ik meteen mijn mailbox doorgezocht. Geen mail waarin ze me een woning aanbieden, ook geen mail waarin ze bevestigen dat ik een woning geweigerd heb. Tja, daar kom je dan twee maanden later pas een keer achter. Ik heb 2 printscreens gemaakt van mijn mailbox op de datum waar ik volgens hun de mails gekregen moet hebben en opgestuurt. Ik weet het. Dat is geen ultiem bewijs. Maar als ik binnen een paar uur een redelijk uitgebreide mail schrijf met twee printscreens erbij, dat zegt toch wel wat lijkt me. Het is in ieder geval het beste bewijs wat ik heb.

Ik heb van Woonfriesland een mail terug gekregen. Ze zeggen niet dat het mijn schuld is, maar het komt erop neer dat ik desondanks toch maar pech heb gehad.

Ik vind het heel vervelend. Ik ben een volwassen vrouw van bijna 40 die al weer een paar jaar bij haar ouders inwoont. Als ik een bericht krijg om een woning te bekijken dan word ik heel enthousiast. Ik ga daar dus zeker niets laks of nonchelant mee om. Ik heb geen zin om nogmaals een paar jaar te wachten voordat ik voor een woning in aanmerking kom. Helemaal als het mijn schuld niet is. Dat heb ik ook geschreven: 'ik wil de consequenties voor deze vergissing niet dragen,' of zoiets (een niet zo heel erg letterlijke citaat van mezelf dus).

Ik vraag me af of meer mensen tegen dit soort dingen aanlopen en tips zijn ook welkom. Ik heb dit allemaal afgehandeld via de mail. Ik wil een afspraak gaan maken omdat ik denk dat het lastiger is om iemand af te wijzen recht in het gezicht. Ook vind ik de klantenservice tekort schieten. Ze hebben nog niet het fatsoen om 'te doen alsof' ze voor je lopen. Niks geen: "We hebben het voor u uitgezocht, maar helaas," helemaal niks daarvan. Het is een log bedrijf en... nou ja... ik zal me inhouden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door moederslink »

Vervelende situatie. Heeft u al bij uw inschrijfgegevens gecheckt , uw inschrijfdatum, opgebouwde punten oid, aangeboden/ geweigerde woningen etc etc ?
En ik zou persoonlijk langs gaan en de gegevens ook samen checken en eventueel aanpassen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door Shine »

Woonfriesland zegt dat ze u gemailed hebben mbt aanbieding 2e woninkje. Die email moeten ze dan dus nog hebben. Anders konden ze dat ook niet zeggen. Vraag ze of ze u die email opnieuw kunnen sturen of in iedergeval laten zien (met datum van versturen). Want men legt nu alle bewijslast alleen en bij u neer.

Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door Athena2 »

@Moederslink,
Ik heb zeker al mijn gegevens op een rijtje. Ik denk alleen niet dat ik een discussie met de woningbouw heb over inschrijftijd, opgebouwde punten en dat soort zaken tenzij ik je niet helemaal begrijp natuurlijk. Mijn ervaring is dat je voorzichtig moet zijn met dingen er bij halen, want dan willen instanties het nog wel eens heel ingewikkeld gaan maken.

Ik heb gebeld voor een afspraak om persoonlijk langs te gaan. Die afspraak kan ik helemaal niet maken. Ik kreeg het advies om een klacht in te dienen, maar dat vind ik flauwekul. Dat wordt dan een bezwaar omdat ik wil dat ze hun beslissing terugtrekken.

@Shine,
Dank je wel (en je hoeft tegen mij geen u te zeggen hoor), ik heb je tip gevolgd en ze daar inderdaad naar gevraagd. Is ook heel logisch om daar naar te vragen, zelf heb ik niet altijd even veel oog voor dat soort details.

Via de telefoon (zijn ze toch een stukje netter) werd me medegedeeld dat ''zij'' het niet kunnen veranderen, Iets met geautomatiseerd en systemen.

Dus dat wordt een bezwaarschrift schrijven, aangetekend versturen en... wachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door moederslink »

Dag Athena2,

ik bedoelde het volgende: wanneer ik reageer op een woning, aangeboden of niet, en weiger of niet, zie ik dat direct terug nadat ik ben ingelogd. Keurig vermeldt het systeem dan : 1) aangeboden woningen, die of die ....daar en daar
2) geweigerde woningen.... idem.
3) datum inschrijving en eventueel opgebouwde punten.....idem.
maw : al mijn acties/reacties staan gelijk vermeld.

In uw geval : de zoekduur is vervallen/ aangepast.
En dat je geen afspraak kunt maken vind ik raar, maar probeer het anders met dat wat shine zegt....


Als u 2 woningen " geweigerd " zou hebben en weer onderaan de lijst bent beland, moet dat ad inschrijfdatum en de punten te zien zijn . Ik zie dat dus na het inloggen, dat bedoelde ik dus.

Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door Athena2 »

Hallo Moederslink,

Duidelijk. Als ik inlog krijg ik niet zulke overzichtelijke informatie te zien. Ik kan wel ergens lezen dat ik twee onterechte weigeringen heb, maar dat is toch niet heel duidelijk. Geen context erbij helemaal niks. Ik heb steeds gedacht dat het betekende dat ik tweemaal mocht weigeren.

areeba
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2015 07:38

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door areeba »

Of het was de man en nu zijn vrouw ?? :lol: of andersom?



_________
100% pass guarantee click here and visit site now.
Laatst gewijzigd door areeba op 27 jan 2016 10:02, 3 keer totaal gewijzigd.

Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door Athena2 »

Het bezwaar heeft geholpen. Ze hebben de onterechte weigering teruggetrokken en daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee. Of ze het beleid voorgoed gaan veranderen weet ik niet. Ik blijf er bij dat de regels vooral gemakkelijk zijn voor de woningbouw zelf.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb niet op dit topic gereageerd, lees het nu pas, maar wil je een compliment geven voor je vermelding hoe het afgelopen is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik ben blij voor je en geef een complimentje, hoewel het as zondag 1 maart pas nationale complimentendag is ... :D

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: 2 onterechte weigeringen Woonfriesland

Ongelezen bericht door Shine »

Fijn dat het goed is gekomen en dank voor de terugkoppeling.
Succes met het vinden van een passende woning.

Gesloten