LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aan huren hou je niets over

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Dimst

aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Dimst »

Hé zijn jullie nú nog bezig hier ? Wij hebben in de tussentijd een wereldreis gemaakt van enkele maanden, ja, dat kan als je blijft huren ! We hoeven niets apart te leggen voor het onderhoud, wel voor de oude dag natuurlijk. In Australië en Nieuw Zeeland was het goed toeven met de camper, en een afsluiting van een week op een Polinesche bounty eiland ! Niet wachten tot je 65 jr. bent en eerst je huis moet verkopen, de meeste vakantiedagen enkele jaren opsparen en het "zwitsers gevoel" opzoeken, vóór het te laat is....! Hemelen gaan we op de duur allemaal, maar de meeste té vroeg en dan is het te laat, tóch ?

Gastvrij

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Gastvrij »

dat kan als je blijft huren ! We hoeven niets apart te leggen voor het onderhoud,
Niet helemaal waar, toch?
Schilderen/behangen blijft voor eigen rekening. Ik heb nu een koopwoning, maar in de voormalige huurflat zat alléén het hoognodige aan keukenblok en sanitair.
Voorbeeldje: keuken bestond uit 4 onderkastjes met RVS ribbeltjesaanrecht, de rest van de kastjes moest je er zelf maar bijzetten.
Kortom; zelf een buffetkast aanschaffen.
Badkamer bestond uit zo'n douchesproeier aan een haakje, echt het goedkoopste van het goedkoopste. Lag destijds bij de GAMMA voor 10 harde guldens.
Douchegordijn; zelf door de huurder aan te schaffen.
Kortom; als je het enigsins gerieflijk of luxe wilt hebben zul je het bij die woningbouwcorporatie zelf moeten bekostigen.
En de huren gaan ieder jaar omhoog. De huur van die flat ligt nu een stuk hoger dan het hypotheekbedrag voor de hoekwoning die ik nu heb.

Wat een klaagzang he? Maar nu ben ik dik tevreden.

Ach, het is maar net wat je belangrijk vind, waar je, je prioriteiten legt.
Ik vind het leuke van een koopwoning dat je zelf de kleur van de kozijnen, keukenblok etc. kunt bepalen.
Dit biedt voor mijn gevoel meer vrijheid. Dat is een overweging die voor mij belangrijk is. Dit ligt voor éénieder weer anders.

Zou niet durven beweren dat kopen te verkiezen is boven huren, ligt per persoon en per situatie weer verschillend.
Ikzelf zou alléén niet weer in die flat willen, trouwens, die wordt ook gesloopt, in 2006.
:wink:

Fenkie

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Fenkie »

Ik betaal slechts 320 euro per maand voor een leuk koopappartement. Dus die wereldreis kan ook met een koophuis. Het hangt er gewoon vanaf hoe je het geregeld hebt.

wij

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door wij »

wIJ BETALEN 129.96 EURO IN DE MAAND VOOR EEN RIJTJES WONING GEBOUWD IN 1930 PAS GERENOVEERD
ALS ONZE KETEL STOPT HEBBEN WIJ MAAR 1 TELEFOONTJE TE PLEGEN EN DE MONTEUR STAAT OP DE STOEP.
3 GROTE SLAAPKAMERS 2 RUIME ZOLDERS WAAR WE ZELFS VAN 1 ZOLDER ZELFS NOG EEN RUIME SLAAPKAMER VAN ZOUDEN KUNNEN MAKEN.
EEN HUISKAMER VAN ONGEVEER 30 M2 EEN APARTE KEUKEN EN EEN GROTE TUIN MET EEN SCHUUR EN EEN GROTE GARAGE WAAR 2 AUTO IN KUNNEN ZORGEN ERVOOR DAT WE VOLDOENDE RUIMTE HEBBEN OM MET ONZE TWEE JONGENS EN ONZE RETRIEVERBASTAARD TE KUNNEN LEVEN.
DIT ALLES ZORGT ERVOOR DAT WIJ NOOIT GAAN KOPEN.
:lol: :D

Gastvrij

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Gastvrij »

GEBOUWD IN 1930 PAS GERENOVEERD
Zit er een beetje een leuke keuken en badkamer in?
Ik ben misschien een zeur, maar deze zijn in de meeste huurwoningen vaak echt zo simpel en goedkoop gemaakt, van zulke rottige materialen?
Dat zijn blijkbaar grote bezuinigingsposten voor de verhuurder. :roll:

Fenkie

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste "wij"

Dan hebben jullie het goed bekeken. Da's een mooie prijs (2 wereldreizen) :lol:

Gast

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Gast »

wIJ BETALEN 129.96 EURO IN DE MAAND VOOR EEN RIJTJES WONING
Zo'n huis heb ik ook gehad. Blij weg te zijn uit dat krot.

Gast

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Gast »

Ik betaal in Amsterdam 1880 euro voor een flat van 70m2 in het centrum.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Fenkie »

Da's geen geld :cry:

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Simon »

dan heb je mazzel.
ik ken iemand die in een buitenwijk een kamer van 7m2 huurt voor € 275,--.

Gast

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Gast »

Als die 275 Euro all-in is, dan kan het voor de winter spotgoedkoop zijn!

Een electrisch kacheltje aanzetten, is 2 kilowatt/uur, kost ca 40 ct per uur. Als dat ding dag en nacht aanstaat is dat 31x24x0,40 is ca 300 euro per maand! (en veel huurders denken immers: waarom zou je hem uitzetten? 8 uur naar werk, 18 uur thuiskomen, weliswaar 10 uur voor niks, maar is toch lekker warm bij thuiskomst, Is toch all-in)

Hoewel ik natuurlijk best wil aannemen, dat bovenstaande huurder een betere mentaliteit heeft als in het voorbeeld, weet een verhuurder dat nooit vantevoren. En met de huurbescherming krijg je a-sociale huurders er ook heel moeilijk weer uit, als ze de huur tijdig betalen.
Lastig ook, als de eindafrekening pas komt, als huurder al lang weg is.
En bovendien, erg moeilijk te bewijzen of een huurder (te)veel verbruikt.
Nog mooier wordt het, met meerdere kamerhuurders. Dan kan iedereen de schuld naar elkaar doorschuiven, als de huisbaas dan met de eindnota met een enorm tekort naar zijn huurders gaat.

Waarmee ik maar wil zeggen, dat een schijnbaar hoge kamerhuur, lang niet in alle gevallen onredelijk hoeft te zijn, omdat volgens goed koopmanschap een verhuurder o.a. bovenstaande risico's behoort in te calculeren.

Dus wat doet een verstandige huisbaas? Gewoon exclusief! gas, water en licht verhuren! Laat een van de huurders maar zelf energie op zijn naam zetten, en het uitvechten met zijn medebewoners.
Ook dat kan dan weer aanleiding worden voor allerlei spelletjes, waarbij bijv. de energie-kontraktant maandelijks geld vraagt aan de anderen (op zichzelf redelijk) maar bijv. zelf niks betaald, (al dan niet met meeweten van de anderen) en plotseling met de noorderzon vertrekt als dan na ca. eindelijk 6 maanden er eindelijk eens een dagvaarding komt. (Energiebedrijven zijn vaak erg laks, soms juist veel te snel) In dat geval is dan niet de huisbaas maar energiebedrijf gedupeerd. Maar energiebedrijf heeft nog het machtsmiddel van afsluiten, terwijl daarentegen, als gevolg van de huurbescherming, een huisbaas meestal maar machteloos moet toezien hoe de huurders op kosten verhuurder veel te veel energie gebruiken. Om nog maar niet te praten van geknoei met de meters, (boete is dan voor kontraktant = huisbaas!) en/of hennep-plantages etc.

Ik, in ieder geval, heb mijn lesjes wel al geleerd met kamerhuurders.

venantius

leo leunis
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2004 01:09

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door leo leunis »

vandaag weer volop in de media.. de vraag overtreft weer heel vet het aanbod... Gevolg vrije marktwerking....
Kopen is zo gek nog nie! ( doe het wel in oost en noord nederland of NETover de grens want daar is het nog betaalbaar!!!!!!!!!!! :wink:

Gast

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Gast »

Op de Noordpool ook.

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door dada »

Wil je verhuren dan moet je geen mietje zijn Venantius.

Duidelijke afspraken, geregeld checken, woongenot bieden, huurpenningen op tijd. KLAAR!

Houdt een huurder zich niet aan zijn afspraak, opgedonderd ermee (dat bedoel ik, je moet geen mietje zijn en aan het papierenwerk beginnen, maar echt uit je huis slaan, niet bedreigen maar echt letterlijk bij de ballen pakken en flink knijpen totdat je de gewenste bevestiging hebt.)
Dus voor oudjes is het niet verstandig om te verhuren, die worden veelal onder de voet gelopen door geniepige huurders.

Ik heb een aantal panden in de verhuur en bekend als eerlijke maar zware jongen in de verhuur. Ik zorg ook dat er woongenot is (geen achterstallig onderhoud) en dat er duidelijke afspraken zijn m.b.t. onderhoud ten laste van de huurder en verhuurder en de prijs die betaald moet worden evenals de regels die gelden als je een huis bij mij huurt. Maar flik je wat in mijn huis of hou je me voor de gek, dan kan je dat nooit meer navertellen want ik trek letterlijk je tong uit je bek.

Helaas dat het in deze tijd op die manier moet om het af te leren ...
Vroeger kreeg je nog letterlijk op je donder van je ouders als je stout was, nu met de huidige mentaliteit wordt het met een aai over je hoofd afgedaan.... Ik ben nog van de oude stempel.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

maar echt uit je huis slaan, niet bedreigen maar echt letterlijk bij de ballen pakken en flink knijpen totdat je de gewenste bevestiging hebt.)
Maar flik je wat in mijn huis of hou je me voor de gek, dan kan je dat nooit meer navertellen want ik trek letterlijk je tong uit je bek
Ha ha ha mag ik even lachen om dit soort asociale bedreigingen. Als ik bij jou een huurder was en je zou me dit soort dingen flikken dan kan ik je garanderen dat je in no time achter de tralies zat met een aanklacht wegens mishandeling en intimidatie aan je broek. Kijken wie er dan nog lacht.......

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door dada »

je bent gewaarschuwd, Dilbert
Je hebt verschillende huisbazen, eentje doet het volgens de regels van de van de ander krijg je een lesje die je nooit meer zal vergeten.

Je weet zelf wel of je goed of kwaad doet, verplaats je zelf maar in de schoenen van de huisbaas ....

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Frankkk »

@dada: U bepaalt niet wat goed of kwaad is, dat doet de rechter. Als u voor eigenrechter gaat spelen, dan maakt u zich schuldig aan 'eigenrichting'.

U geeft dan blijk van minachting van de rechters. U geeft dan aan dat u er geen geloof in heeft in dat rechters recht kunnen doen.

Kortom: dan gelooft u niet in de rechtstaat. U bent dan een anarchist; wetteloos!

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door dada »

klopt, als de huurder dat maar weet ;)
dan maar een paar daagjes zitten brommen ....

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door Frankkk »

@dada: en wat als door u mishandelde huurders ook anarchistische trekjes gaan vertonen, zich organiseren en u een zodanig koekje van eigen deeg geven dat u de pijp aan Maarten moet geven?

Kijkt u dan ook van boven toe en geeft u ze dan ook groot gelijk dat ze de rechtstaat de rug hebben toegekeerd en het aapdom omarmd hebben?

Ik ben benieuwd of u dan nog nog steeds de mening toegedaan zou zijn dat eigenrichting ok is,

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: aan huren hou je niets over

Ongelezen bericht door dada »

Dat is dan ook de reden om een ovk volgens het NBW op te stellen. Duidelijke afspraken met de huurverplichtingen/rechten van de huurder en verhuurder beschreven.

Je begrijpt pas wat ik bedoel Frankk als je zelf een huis hebt en die kosten betaalt die daarmee gemoeid zijn. Als een huurder jou belazerd door die zg. huurbescherming en langer blijft zitten dan noodzakelijk, waardoor zo iemand jou zwaar benadeelt, dan zal je het pas voelen.
Ik ben echt niet zo iemand die iemand in mekaar timmert als je de huur niet op tijd betaalt, maar wees dan eerlijk zeg het en zoek wat anders de volgende maand, benadeel zo'n verhuurder niet ! Wat je niet zou verwachten .... die heeft het al moeilijk genoeg! Waarom biedt de overheid jullie niet alle huurders onderdak volgens hun eigen opgestelde regels en voorwaarden?

Vergelijk het eens met iemand die je kind verkracht of express zwaar mishandeld. Ben jij dan zo iemand die naar de rechter gaat omdat je in de rechtstaat gelooft? Ik ben dan zo iemand die de dader afranseld en dan naar de rechter gaat, ook ik geloof in de rechtstaat, anders zou ik toch geen huurovk afsluiten?

Gesloten