LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De stijging van de woonlasten is een schande

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sdnl
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2004 17:15

De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door sdnl »

L.s.

Wanneer je goed kijkt dan zie je dat de regering bezig is met een algehele verlaging van de koopkracht van de gewone burger om daarmee een aanpassinig te bereiken naar een midden-Europees loonniveau. Argumenten daarvoor kunt u vinden op http://www.kamerzetel.nl

De oorlog tegen de armen is nu echt begonnen. liberalisering van de huren zal onnoemelijk veel leed opleveren. Hoofdschuldigen: de zwijgende media. Want de politiek gaat altijd zover als dat de media toestaan, en niet anders.

Ondanks STAND.NL is er nauwelijks enige inbreng van de burger in de politiek het gesputter in uw programma glijdt af als water van een eend.
Alleen wanneer de burger inspraak krijgt in de Tweede kamer zelf komt er enige, maar nog geen grote, verbetering in de democratie die nu echt niet meer bestaat, ook gezien alle peilingen.

Zorg maar dat KAMERZETEL.NL gerealiseerd wordt. Is de NCRV bereid om die kar te trekken? Zie http://www.kamerzetel.nl/kamerzetel-151.htm

Robert M. Brockhus (bijstandsgerechtigde)

Bijstand is netto 992 euro p/m (gezin), huur 425 euro zonder huursubsidie en volgend jaar juli gaat de uitkering met 115 euro p/m omlaag vanwege een inwonend kind met een eigen inkomen. als voordeurdeler. Wij houden de hand op bij onze kinderen om te overleven. Een echte politieke schanddaad jegens mij en mijn vrouw en vooral jegens onze kinderen. Om hieraan te ontsnappen moeten wij onze kinderen met werk en inkomen de deur uit flikkeren om weer gewoon bijstand met huursubsidie te kunnen ontvangen)

Dank u wel asokabinet Zalm/Balkenende en de operettespelers in de Tweede Kamer

Westkade 227
1273 RJ Huizen
035-5268153
Site: www.sdnl.nl
Mail: [email protected]

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Bijstand is netto 992 euro p/m (gezin), huur 425 euro zonder huursubsidie
Als je in de bijstand zit kom je in aanmerking voor huursubsidie. Die 425 euro zegt dus niet zoveel: waarschijnlijk gaat er 100 of 200 euro huursubsidie af.

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Bijstand is netto 992 euro p/m (gezin), huur 425 euro zonder huursubsidie en volgend jaar juli gaat de uitkering met 115 euro p/m omlaag vanwege een inwonend kind met een eigen inkomen. als voordeurdeler.
Logisch dat je uitkering omlaag gaat als je kind een eigen inkomen krijgt. Op de een of andere manier zijn er nog steeds mensen die met een uitkering dezelfde luxe willen hebben als iemand die werkt en dit als een duurzaam alternatief voor salaris zien. Alsof er in Den Haag een of andere geldboom staat.
Daarbij zijn er zat mensen die voor tweehonderd euro meer 40 uur per week moeten werken.

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Het is pas echt genant als je van de bijstand leeft, boos bent dat je uitkering omlaag gaat omdat er een inkomen in het gezin bijkomt en dan ook nog bij je kinderen je hand gaat ophouden.

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Zucht.... Ik word zo moe van die mensen die niets anders kunnen dan KLAGEN! Wat houdt je tegen om een baan te gaan zoeken om meer geld te verkrijgen?

Alhoewel, zelf verdien ik echt niet slecht (ruim 2000 euro bruto per maand) maar zo langzamerhand houd ik netto zoveel netto over als iemand met een bijstandsuitkering. Waarom? Met zo'n inkomen word je gedwongen duur(der) te huren of te kopen, je krijgt geen huursubsidie, bijzondere bijstand, woonkostentoeslag, vrijstelling van gemeentelijke heffingen en ga zo nog maar even door. Voor dat alles mag ik wel 40 uur in de week werken om o.a. alle bovengenoemde soepsidies (nee, dit is geen typefout) te financieren door middel van het betalen van schandalig veel loonheffing.

Ik vind het niet meer dan logisch dat een bijstandsuitkering daalt als een kind blijkbaar in zijn/haar eigen levensonderhoud kan voorzien, want een uitkering is ook deels bedoeld om je kinderen te kunnen verzorgen.

Passievrucht

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Passievrucht »

Beste sdnl, u bent een van de velen die denken het "recht" te hebben op een uitkering. Nu weet ik niet of u vanwege lichamelijke omstandigheden niet kunt of niet wil werken. Maar waarom denkt u dat recht te hebben? Alleen omdat u hier woont?

Wees blij dat het Nederlandse volk U dat geld heeft gegeven en klaag niet als uw eigen kinderen gaan werken en derhalve U minder krijgt. Die uitkering die U krijgt, is om in eerste levensbehoefte te kunnen voorzien en daar uw eigen kinderen dit nu kunnen opbrengen is het niet meer dan normaal dat u minder krijgt. Indien U in staat bent om te werken, zou ik uit uw luie zetel komen en eens op zoek gaan naar werk. U zou eens een voorbeeld aan uw kinderen moeten nemen!

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

laat je kinderen kostgeld betalen ,ze verbruiken toch ook ,of moeten zij voorniets bij je wonen nu ze zelf verdienen,ga eens kijken wat het ze kost als ze op zich zelf wonen!!!!! Toos

gast2004

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door gast2004 »

Het is wel leuk te zien als een iemand een bericht stuurd dat de reackties altijd aanvallen zijn van mensen die kennelijk hun brood verdienen door slim te lijken op internet met hun dome berichten , hoe oud zijn die studenten die er achter die pc ziten vraag ik me af ,tip als jullie later oud zijn en jullie kinderen vragen wat jullie beroep was wat zegen jullie dan ? voor jullie tijd gingen de mensen boos de straat nog op nu ziten jullie achter de pc geld te verdienen.mvg een andere gast

http://groups.msn.com/SocialeDatabankNe ... rket=nl-nl

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Het is wel leuk te zien als een iemand een bericht stuurd dat de reackties altijd aanvallen zijn van mensen die kennelijk hun brood verdienen door slim te lijken op internet met hun dome berichten , hoe oud zijn die studenten die er achter die pc ziten vraag ik me af ,tip als jullie later oud zijn en jullie kinderen vragen wat jullie beroep was wat zegen jullie dan ? voor jullie tijd gingen de mensen boos de straat nog op nu ziten jullie achter de pc geld te verdienen.mvg een andere gast
Hoezo dom :shock: Leer eerst maar eens behoorlijk Nederlands voordat je andere voor dom uitmaakt.

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Het is wel leuk te zien als een iemand een bericht stuurd dat de reackties altijd aanvallen zijn van mensen die kennelijk hun brood verdienen door slim te lijken op internet met hun dome berichten , hoe oud zijn die studenten die er achter die pc ziten vraag ik me af ,tip als jullie later oud zijn en jullie kinderen vragen wat jullie beroep was wat zegen jullie dan ? voor jullie tijd gingen de mensen boos de straat nog op nu ziten jullie achter de pc geld te verdienen.mvg een andere gast
En de conclusie van dit verhaal..........???

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

tja, ik heb dit forum met aandacht bekeken. Aan de ene kant heeft sdnl wel gelijk. Zaken als huur, gas ed zijn de vorige jaren fors gestegen. De uitkeringen hielden geen gelijke tred. Wat maakt dat veel personen in de finaciële problemen komen. En ik kan het weten wat ik ben werkzaam bij een Sociale Dienst in een middelgrote stad.

Maar de eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen dat klanten het altijd over rechten hebben. Maar beste mensen aan rechten hangen ook weer plichten. En dat is toch logisch, de bijstand wordt opgebracht door de werkende mens. Dus wees dankbaar dat er in dit land voorzieningen zijn waardoor je in ieder geval een dak boven je hoofd hebt, en te eten en drinken. Een uitkering is namelijk een basisvoorziening. Net genoeg om van te leven.

En het is conform de bijstandswetwet zodra je een kind hebt dat gaat verdienen, de uitkering wordt verlaagd met 10%. is dus € 115,00.

Maar als het kind voldoende verdient dan kan deze toch het verlies aan huursubsidie en verlaging uitkering compenseren.

De kinderen maken gebruik van jullie huis en wellicht kookt moeder iedere dag een lekker maaltje, en wordt de was voor hun gedaan. Dus laat ze maar kostgeld betalen.

Beste sdnl niet klagen maar dragen. Want het is niet fijn om een bijstandsgerechtigde te zijn. Ik weet niet waarom u in de bijstand zit, maar als u in staat bent om te werken dan zou ik dat vlug gaan doen. Want ik kan u op een briefje geven dat veel gemeenten hun beleid inzake ( bijzondere ) bijstand sterk versoberen.

ed steur

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door ed steur »

Voorheen was het heel normaal dat ouders een bijstandsuitkering kregen zonder dat gekort te worden wegens kinderen met een eigen inkomen. De medewerker van de sociale dienst heeft het echt mis wat betreft het opbrengen van bijstand door de werkenden. De bijstand wordt uitbetaald uit de algemene middelen en dat is heel wat anders. Verder hebben lastenverzwaringen zoals huur, energie en andere verplichte lasten een flinke aanslag gepleegd op de koopkracht van minimum inkomens, die ondanks de inflatie niet zijn gestegen en zelfs nominaal zelfs licht gedaald zijn. Drie jaar geleden ontving ook ik nominaal meer aan inkomen dan nu. Waarom plukt men altijd de economische zwakkeren?
Daarnaast zijn de prijzen van de gewone dingen drastisch gestegen in dezelfde drie jaar. Zie: www.sdnl.nl/prijzen.htm

Als u het onderzoek van HP de Tijd leest dan sta je perplex dat de revolutie nog niet is uitgebroken. De verpaupering slaat wild om zich heen. Eigen verantwoordelijkheid betekent alleen maar: zoek het zelf maar uit.
De naieve reactie van de meeste schrijvers van: (Zoek een baan, dan krijg je meer geld!), is voor 2 miljoen armen zeker geen optie. Al was het maar dat duizenden kantoren en fabrieken leeg staan met " te huur" op de gevels en beleggers en ondernemers honderdduizenden banen exporteren naar de lagelonenlanden. Daar schieten de armen helemaal niets mee op. Ook zou ik iedereen aanraden het artikel te lezen van de Stichting Grondvest op www.sdnl.nl/gv-duurzaam.htm

Wanneer u dit gelezen hebt, dan bent u waarschijnlijk genezen van uw eigen advies om de oplossing van armoede te zoeken in meer werk en economische groei die er beide niet zijn. We moeten de overvloed die er is beter leren delen met elkaar. (spruitjes kosten euro 1.25 in de winkel en de boer krijgt maar 8 cent. Voor uien zelfs helemaal niets.) Wilt u nog boer worden en werken in de agrarische sector?

Getekend, Ed. Steur. slachtoffer van de Bijlmerramp met een kleine wao.
zie http://home.planet.nl/~steur196

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Voorheen was het heel normaal dat ouders een bijstandsuitkering kregen zonder dat gekort te worden wegens kinderen met een eigen inkomen. De medewerker van de sociale dienst heeft het echt mis wat betreft het opbrengen van bijstand door de werkenden. De bijstand wordt uitbetaald uit de algemene middelen en dat is heel wat anders.
Nee, in Den Haag staat een geldboom alsof de algemene middelen niet ook door werkenden worden opgebracht.
Verder hebben lastenverzwaringen zoals huur, energie en andere verplichte lasten een flinke aanslag gepleegd op de koopkracht van minimum inkomens, die ondanks de inflatie niet zijn gestegen en zelfs nominaal zelfs licht gedaald zijn. Drie jaar geleden ontving ook ik nominaal meer aan inkomen dan nu. Waarom plukt men altijd de economische zwakkeren?
Iedereen heeft te maken met lastenverzwaringen, niet alleen de minima. Deze meneer stelt blijkbaar voor het verschil tussen inkomsten uit arbeid en een uitkering kleiner te maken. Blijkbaar mag er geen extra beloning tegenover 40 uur werken staan en moet de armoedeval nog groter worden gemaakt.
De naieve reactie van de meeste schrijvers van: (Zoek een baan, dan krijg je meer geld!), is voor 2 miljoen armen zeker geen optie. Al was het maar dat duizenden kantoren en fabrieken leeg staan met " te huur" op de gevels en beleggers en ondernemers honderdduizenden banen exporteren naar de lagelonenlanden. Daar schieten de armen helemaal niets mee op. Ook zou ik iedereen aanraden het artikel te lezen van de Stichting Grondvest op www.sdnl.nl/gv-duurzaam.htm
Goed zo, neem een slachtofferrol aan en je krijgt inderdaad nooit een baan. Er is werk zat als je maar wilt en zelf initiatief neemt. Nee liever klagen, klagen en nog eens klagen dat werkenden per maand een paar honderd euro meer overhouden.
Wanneer u dit gelezen hebt, dan bent u waarschijnlijk genezen van uw eigen advies om de oplossing van armoede te zoeken in meer werk en economische groei die er beide niet zijn. We moeten de overvloed die er is beter leren delen met elkaar. (spruitjes kosten euro 1.25 in de winkel en de boer krijgt maar 8 cent. Voor uien zelfs helemaal niets.) Wilt u nog boer worden en werken in de agrarische sector?
Mijn advies: verhuis naar Noord-Korea :wink:

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

[
Nee, in Den Haag staat een geldboom alsof de algemene middelen niet ook door werkenden worden opgebracht.
He he iemand die het snapt ... :lol:

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Wat nu werkenden hebben het beter, ik ben een alleenverdiener zonder partner kinderen etc met eigen woning, boven modaalinkomen en rond de 30 jaar oud. Ik ga er komend jaar 8% op achteruit terwijl de minima er max. 1% op achteruit mogen gaan, is dit meer dan wordt dat gecompenseerd. Ik krijg geen fl.ikker gecompenseerd, ik moet meer dokken zodat een ander compensatie krijgt. Alsof ik hierdoor geen financiele nadelige gevolgen heb. 8% is een hoop geld. OZB gaat ook lekker 15% omhoog. Kan ik opvangen door me huis te verkopen zeker.
Heb je bijstand, kan je werken, de supermarkt, PTT en nog duizenden bedrijven klagen over tekorten aan arbeidskrachten. Je verdiend er meer dan een bijstand en kan zo aan de slag. Raar dat er ongeveer evenveel vacatures zijn als bijstandstrekkers.

Dus van je luie gat en werken, anders mond houden en accepteren die handel, moeten de werkenden ook.

ed steur
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2004 00:26

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door ed steur »

De naamloze gast die zo lekker afgeeft op het verhaal van de heer Brockhus geef ik in overweging eens een jaartje compleet met hem te ruilen. Dat van je luie reet en werken zegt wel iets over jou zelf. Weet jij soms meer dan ik over de vaccatures en salarissen? U als 30 jarige en zonder kinderen maar wel met een eigen huis, die geen huur betaalt maar wel met een vet inkomen zit in een zeer riante positie vergeleken met een bijstandsgerechtigde.

Weet u dan hoe het toegaat bij de sociale dienst? Een ding is duidelijk, u bent wel een grote egocentrist omdat u kennelijk een ander niet het licht in de ogen gunt. U weet niets van de situatie van deze meneer Brockhus, dus kan u daarover niet over oordelen. U klaagt over de OZB die omhoog gaat, daarvoor moet u bij het gemeentebestuur zijn. Denkt u soms dat huurders geen OZB moeten betalen? Ik schat in dat u een VVD-stemmer bent. Bij die partij moet u aankloppen met uw klachten.

Wat de 8 % achteruitgang betreft moet u bij het kabinet zijn. Nergens anders. U mag ook naar Uw partij of het CDA gaan hoor, maar zal u weinig gehoor krijgen. Ze laten u net zo barsten zoals u de minima laat barsten. Mooi he zo'n evenwicht. Zou je nog je naam willen zeggen lijkt me wel zo eerlijk.

Ed. Steur.

gast2004

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door gast2004 »

vreemd dat de burgers niet de politici aanvallen maar elkander.

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

De naamloze gast die zo lekker afgeeft op het verhaal van de heer Brockhus geef ik in overweging eens een jaartje compleet met hem te ruilen. Dat van je luie **** en werken zegt wel iets over jou zelf. Weet jij soms meer dan ik over de vaccatures en salarissen? U als 30 jarige en zonder kinderen maar wel met een eigen huis, die geen huur betaalt maar wel met een vet inkomen zit in een zeer riante positie vergeleken met een bijstandsgerechtigde.
Laten wij de discussie zuiver houden. Iemand in een koophuis betaalt maandelijks rente en aflossing en daarboven dubbele OZB. De bijstand is een laatste vangnet, zeker niet bedoeld als langdurige uitkering. Daarbij ben je als bijstandgerechtigde vrijgesteld van OZB, net zoals je met allerlei andere subsidies wordt volgestopt.

En maar blijven klagen dat er geen werk is, onzin. Blijkbaar wil men voor een paar tientjes meer het bed niet meer uitkomen. Liever maandelijks je hand ophouden en zeuren dat de huursubsidie lager is geworden.
Wat nu werkenden hebben het beter, ik ben een alleenverdiener zonder partner kinderen etc met eigen woning, boven modaalinkomen en rond de 30 jaar oud. Ik ga er komend jaar 8% op achteruit terwijl de minima er max. 1% op achteruit mogen gaan, is dit meer dan wordt dat gecompenseerd
Klopt maar liever zien mensen in de bijstand dit niet in. Die denken 10% minder kan ook nog wel, dan blijf ik tenminste gespaard. Kortzichtigheid troef aangezien de werkenden mede de bijstand financieren en werken aantrekkelijk moet blijven. Ondertussen financier ik maandelijks, dankzij de loonbelasting, al een complete bijstandsuitkering.

Gast

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door Gast »

U als 30 jarige en zonder kinderen maar wel met een eigen huis, die geen huur betaalt maar wel met een vet inkomen zit in een zeer riante positie vergeleken met een bijstandsgerechtigde.
Ja hoor, zie je het voor je? Een 30-jarige die zijn/haar huis al compleet afbetaald heeft? Of is een hypotheek soms gratis volgens u? Lijkt me niet hè?
Ik weet niet waar u met uw gedachten was de afgelopen jaren, maar de prijzen van koophuizen zijn in die tijd zó enorm gestegen dat het echt geen makkie meer is om een huis te kunnen kopen. Daarom móet je wel een (zogenaamd) ''vet'' inkomen hebben om überhaupt een eigen huis te kunnen financieren.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: De stijging van de woonlasten is een schande

Ongelezen bericht door CB »

Blader eens rustig door de foto's.

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/foto_beving.xml

Als je kunt en/of wilt steunen Giro 555.

Verder heb ik niets meer te zeggen.

U nog wel?

Gesloten