LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurhuizen kopen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
moekie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 okt 2003 13:17

huurhuizen kopen

Ongelezen bericht door moekie »

:x Al een hele tijd vragen wij onze woningbouwvereniging of het misschien mogelijk is om ons huurhuis te kopen.
We wonen er nu bijna drie jaar en hebben er wat moois van gemaakt, iedere keer als wij vragen word er gezegd;"NEE"en voor de rest kun je fluiten naar enige uitleg van hun kant!
Belachelijk dat er niet iets van uitleg gegeven word, al ga je naar de hoogste baas, dan nog niet.
Beetje jammer van onze woningbouwvereniging, maar ondertussen wel een heel , nieuw , groooooooooooooooooot gebouw neerzetten! ******!

moepje

Re: huurhuizen kopen

Ongelezen bericht door moepje »

is jullie reaktie niet een beetje erg kort door de bocht enige uitleg kan ik jullie hierover wel geven hoor

Gast

Re: huurhuizen kopen

Ongelezen bericht door Gast »

nou moepje, vertel

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: huurhuizen kopen

Ongelezen bericht door familievader »

woningbouwverenigingen bouwen geen huurhuizen om die vervolgens te verkopen aan de huurders, hoeveel geld die ook hebben geinvesteerd in het stulpje dat ze gehuurd hebben. Soms stoten ze wel eens een contingent woningen af om de opbrengst te investeren in nieuwe huizen. Doch voor hun is de verkoop commercieel niet interessant. Want in verhuurde staat brengt een woning minder op dan wanneer die leeg wordt opgeleverd. Als je van plan bent een huis te kopen, moet je op zoek gaan naar een koopwoning.

paul_033
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 okt 2003 20:48

Re: huurhuizen kopen

Ongelezen bericht door paul_033 »

Ja er zijn wel meer huurders die hun gehuurde woning opknappen en dan willen kopen, maar let op het woord HUURWONING.
Dat zegt genoeg.
Je loopt zelfs de kans dat je de verbeteringen (in jou ogen verbeteringen) terug moet draaien als je gaat verhuizen.

In jou ogen is de verhuurder niet redelijk omdat hij/zij niet wil verkopen.
De verhuurder wil winst maken door te verhuren, daarom is het ook de verhuurder.

Als huurder heb je eventueel het recht om als eerste te kopen, maar de verhuurder is nooit verplicht om te verkopen.

(Ik wil mijn huurwoning ook wel verbouwen, maar de huisbaas heeft mij er op gewezen dat die verbouwing ongedaan moet worden gemaakt als ik verhuis, dus ik doe het niet)

Gast

Re: huurhuizen kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Als je eigenaar wilt worden van het huis waarin je woont, dan had je voordat je erheen ging beter kunnen bedenken dat je een KOOPwoning moest kopen.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: huurhuizen kopen

Ongelezen bericht door miraltje »

een woningstichting verkoopt over het algemeen alleen woningen die door hun huurprijs nauwlijks te betalen zijn of woningen die niet intressant meer zijn voor verhuur.
wanneer ze de woningen wel gaan verkopen is dit algemeen na een jaar of 20.
maar let op wanneer je een woning van de woningstichting koopt,koop je hem met alle gebreken die er zijn.
een ex-huurwoning kent het begrip verborgen gebrek niet.
wanneer bijv. blijkt dat het dak rot is bent u er gelijk zelf verantwoordelijk voor. :wink:

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: huurhuizen kopen

Ongelezen bericht door oom agent »

Ik heb in 2001 een ex huurwoning gekocht en heb er tot half 2003 nog service op gehad van de verhuurder! En de woning heeft nog een hele renovatie gehad toen ik deze al had gekocht...

Dus het kan ook anders!

Gesloten