LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huursverhoging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Brenda2

huursverhoging

Ongelezen bericht door Brenda2 »

Vorige week kregen wij van de huisbaas een brief met daarin vermeldt dat er een huurverhoging was ingesteld vanaf augustus 2003.
Of wij nu dus maar even het verschil van de vanaf augustus verhoogde huur wilden betalen binnen veertien dagen. Mag dit zomaar? Moet nu namelijk 200 euro ophoesten wat ik niet heb. Hadden ze dit niet gelijk in augustus moeten melden?

Gast

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, dat mag je. De verhuurder mag wel 1 x per jaar de huur verhogen, maar niet achteraf.

Ik heb ergens gewoond waar 5 jaar geen huurverhoging werd toegepast. Die verhuurder zou nu ongeveer 1550 euro van mij kunnen eisen door alsnog alle huurverhogingen door te voeren.

Joëlle

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door Joëlle »

De verhuurder moet de huurverhoging van te voren aankondigen (de wettelijke termijn weet ik niet uit mijn hoofd, maar die is minimaal een maand).
Je moet namelijk ook de tijd hebben om bezwaar te maken tegen de huurverhoging. Als je denkt dat de verhoging niet redelijk is kan je dat met een officieel formulier laten weten aan de verhuurder. Als die de verhoging dan toch wil doorzetten, moet de verhuurder de huurcomissie om een uitspraak vragen! Als de verhuurder dat niet doet binnen de wettelijke termijn (ik geloof 3 maanden) geldt de huurverhoging niet.

Gast

Re: huursverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

die is wettelijk 2 maanden voor 1 juli dus uiterste termijn voor 2004/2005 is 30 april (vandaag)

Gesloten