LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbraakschade!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Rob

Inbraakschade!!

Ongelezen bericht door Rob »

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn ex-verhuurder. In mijn huurperiode werd mijn woning getroffen door een (kelder)inbraak. Om toegang te krijgen hebben ze de deur vernield.
Nu heeft de verhuurder dit gemaakt, maar mij hiervoor een rekening van zo'n fl. 286,- gestuurd.
De rekening vindt ik onterecht, omdat het eigendom is van de woningbouwver. en de schade niet, door mij, met opzet gemaakt is.
De rekening heb ik dus niet betaald.

Omdat bij de verhuizing 1 maand huur was blijven liggen...hebben ze terecht de huur en onterecht (een deel) van de inbraakschade ingehouden. Over het nog openstaande deel ontvang ik nota's.
Ik heb al tig keer een brief gestuurd, maar een reactie komt er niet. Ook de directie reageert niet.

Wie draait, volgens jullie, op voor de schade aan een gehuurd pand?
Ik denk de verhuurder!

Marc

Re: Inbraakschade!!

Ongelezen bericht door Marc »

Nee, jij zelf in dit geval, maar normaalgesproken kun je de kosten van braak declareren bij je inboedelverzekering, mits je aangifte van (poging tot) inbraak hebt gedaan bij de politie.

Edith

Re: Inbraakschade!!

Ongelezen bericht door Edith »

Schade aan opstal kan je niet claimen bij je inboedelverzekering. Dit moet de eigenaar van het pand claimen op zijn opstalverzekering. Dat jij dat toen huurde doet er niet toe.

paul_033
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 okt 2003 20:48

Re: Inbraakschade!!

Ongelezen bericht door paul_033 »

Ik heb het in 10 jaar tijd 2 keer gehad dat er bij mij is ingebroken en er schade was aan glas en deur.
We hebben allemaal een glasverzekering in deze flat (verplicht in de huur).
De deur is door de verhuurder (woningstichting) vervangen.
Ook in mijn berging is 1 keer ingebroken, en ook die deur is door de verhuurder vervangen en voorzien van een nieuw slot.

Het is zijn deur, en ik huur het.

Gast

Re: Inbraakschade!!

Ongelezen bericht door Gast »

De verhuurder moet zelf voor de kosten opdraaien, maar die is er voor verzekerd (als het goed is)

grutto
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 feb 2004 23:43

Re: Inbraakschade!!

Ongelezen bericht door grutto »

Beste Rob,

Hier zul je de voorwaarden van je huurovereenkomst voor moeten opslaan. Ik vermoed dat jij aansprakelijk bent voor de schade, tenzij je kunt bewijzen dat deze buiten jouw schuld is ontstaan.

De Hypothecryt.

Not

Re: Inbraakschade!!

Ongelezen bericht door Not »

Deze topic is meer dan een jaar (17 Feb 2003) geleden gemaakt .Om daar nou nog op te gaan reageren hoe goed bedoeld het nog is.

grutto
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 feb 2004 23:43

Re: Inbraakschade!!

Ongelezen bericht door grutto »

Hahaha ik dacht 2004. Waarom wordt die rotzooi niet weggegooid dan!

Gesloten