LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verontrustende problemen kamer-verhuring

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Power2All
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:46

Verontrustende problemen kamer-verhuring

Ongelezen bericht door Power2All »

Hoi,

Ik heb sinds een lange tijd (een jaar nu) geen enkele problemen gehad op de woning waar ik nu zit. Via ZVH heb ik destijds, rond 2005, een woning aangeboden gekregen waar ik een lange tijd het naar mijn zin heb gehad.
Een tijdje geleden begon mijn huisgenoot de andere huisgenoot compleet gek te maken zodat deze daarna zelf vertrokken was, met daarvoor alle scheld/schreeuwwoorden van dien.

Momenteel is zijn vriendin ook het huis in gekomen en zijn deze mij het leven aan het zuur maken. Voorbeelden hiervan is het stroom zomaar uitzetten zonder mij daarvan te informeren (ik heb een papiertje waarin staat dat de sleutel aan mij is gegeven met handtekening erbij), de ijskast voor mijn bestekla/deur waar mijn borden staan en daarnaast een oven neergezet waardoor ik niet meer bij mijn spullen kan komen, de woonkamer grotendeels vullen met hun spullen waarvan ik heb gezegd dat ik het weg wil hebben, maar niet gebeurd.
Kortom, hij is me aan het wegtreiteren.

Daarnaast was er een conflict geweest voor mijn deur dat ze aan mijn spullen zitten welke ik op een plek had neergezet (en deze stond er al heel lange tijd, zeker een half jaar en langer), maar ik moest dat dus weghalen omdat dat zogenaamd in de weg stond.
Er ontstond, door mijn huisgenoot, een duw partij waardoor ik mij wel moest terugtrekken in mijn kamer omdat ik niet anders kon (ik stond er tevens al en hij wilde binnenstormen).

Daarnaast met al deze problemen, krijg ik nog 3 spullen (2 joysticks van mijn oude PS2 en een memorycard) en rond de 150 euro voor het gebruik van mijn telefoon waarvoor zij dus niet getekend hebben helaas, maar daar heb ik al een oplossing op.

Politie kan helemaal niks voor je doen, ZVH die de woning regeld en FlexWonen welke de huurruimte voor je geregeld hebben kunnen ook niks voor je doen, Bemiddelings Bureau in Zaandam kan ook niks voor je doen want mijn huisgenoot heeft hierop gereageerd met het ophangen, ik weet niet meer wat ik nog kan doen om hem eruit te krijgen. Hij heeft tevens al aardig wat contract breuken gepleegd maar daar wilt ZVH niets van weten.

Als iemand mij ook wat informatie kan geven wat ik verder nog kan doen, wil ik dit graag weten want ik raak in paniek zo.


Mvg,
Power2All

JohnathanDoe

Re: Verontrustende problemen kamer-verhuring

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

ga eens met een advocaat praten.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Verontrustende problemen kamer-verhuring

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wordt eens volwassen en praat er als volwassen mensen over. Als je het echt niet meer uithoud ga je op zoek naar wat anders.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Verontrustende problemen kamer-verhuring

Ongelezen bericht door NAK »

Momenteel is zijn vriendin ook het huis in gekomen en zijn deze mij het leven aan het zuur maken.
Dit had je kunnen voorzien toen hij de eerste kamergenoot wegpestte.

Maar........hoe oud ben je eigenlijk?
Nog niet volwassen genoeg om over het onderwerp te praten?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Verontrustende problemen kamer-verhuring

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dit is de officiele weg:

Je kan het best eerst met je huigenoot praten. Levert dit niks op, dan schrijf je hem een brief. Het best kan je die aangetekend versturen of hem voor gezien en gelezen laten tekenen. Bij geen of negatieve reactie schrijf je hem een tweede brief, die je hem ook moet laten aftekenen, waarin je waarschuwt dat je met de verhuurder gaat praten als hij niet wil praten/ophouden met treiteren. Stel wel termijnen. Dan doe je vervolgens hetzelfde bij de verhuurder. Geen telefoontjes, maar brieven die je aangetekend verstuurt of laat afstempelen door de verhuurder. Je zegt dan in je brieven dat de verhuurder je huurgenot verschuldigd is en dat je dat niet krijgt door zijn gedrag. Als de verhuurder daar niet op reageert kan je met een advcaat dreigen, want je dan namelijk van de verhuurder eisen dat hij orde op zaken stelt.

En dit de niet-officiele weg:

Een andere kamer zoeken. Een leuke wraakactie is stukken kipfilet of garnalen in de keuken leggen, op moeilijk te breikbare plekken zoals achter het fornuis. Dat gaat lekker rotten en daar komt ongedierte op af;)

JohnathanDoe

Re: Verontrustende problemen kamer-verhuring

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

Volgens mijn heeft hij al geprobeerd op een redelijke manier te praten met zijn medebewoners,niet?En met de officiele instanties die hiermee te maken kunnen hebben,niet?
Tja,ik zeg altijd,als ze niet voor reden vatbaar zijn en je hebt het op een 'volwassen'manier geprobeert dan moet het maar op de hardere manier he.
Als je nergens gehoord wordt is heel naar. je voelt je machteloos. Wat kun je dan nog doen?
Via een advocaat proberen,laatste redmiddel denk ik dan maar he. en als je dan nog steed niet geholpen wordt dan moet het maar kwaad tegen kwaad.Wat moet je anders?
ten eersten hebben ze nog 3 dingen van je vertelde je.Heb je al aangifte gedaan van diefstal (want ze wilden het niet terug geven toch?).Kun je bewijzen dat ze van jou zijn (via facturen)?hoe ga je het regelen met de factuur van de telefoon?
ja dat ZVH niets doet is waarschijnlijk hebben ze geen zin in gezeik met huurders,maar wijs ze op hun plichten dat ze als verhuurder consequenties moeten nemen.

Gesloten