Badkamer renovatie/onderhoud hoog zwanger

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Vraagje0112
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2022 12:00

Badkamer renovatie/onderhoud hoog zwanger

Ongelezen bericht door Vraagje0112 »

Help, wat kan ik doen.

Al sinds september is er een lekkage in de waterleidingen onder het bad, waardoor de druppels bij de onderburen van het plafond vallen en het hele beton al zichtbaar is in hun badkamer.
Zowel de onderburen als wij hebben er meteen melding van gemaakt en tot op heden is er nog niets aan gedaan. Wel al 3 keer is een bedrijf komen kijken en ook is er nu een tweede aannemer ingeschakeld om pas op 11 januari te komen kijken. Vanwege de hoge kosten wordt er gekeken welke aannemer het goedkoopste is.

Op dit moment ben ik zwanger en in maart ben ik uitgerekend en dan zit ik er natuurlijk niet op te wachten dat ik 2 weken geen gebruik kan maken van de badkamer en dan elke dag een half uur heen en half uur terug moet reizen om te douchen bij schoonouders. Vervangende woning wordt er al niet geregeld door de verhuurder is aangegeven.

We huren particulier en onze onderburen ook.
Ook is er nog een lekkage die al sinds juli speelt. Namelijk van de douche naar de wc waar al veel schimmel door is ontstaan. Deze hebben ze ook nog steeds niet opgelost want hiervoor willen ze de hele badkamer opnieuw betegelen.

Absurd zou je zeggen want het is levensgevaarlijk. Het zal niet lang meer duren voordat het allemaal zo vochtig is geworden dat het plafond begint af te brokkelen bij de onderburen.

Wat zijn onze rechten hierin?
Ze zijn er namelijk wel ‘mee bezig’ maar natuurlijk al ontzettend lang en langer dan nodig. Het zou als spoed gezien moeten worden maar er wordt laks omgegaan met deze zaak.

Dien ik in deze een advocaat in te schakelen en heb ik dan überhaupt een kans om gelijk te krijgen?
Of moet ik maar accepteren dat ik waarschijnlijk geen badkamer heb en geen vervanging terwijl ik elk moment kan gaan bevallen?

Alvast bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Badkamer renovatie/onderhoud hoog zwanger

Ongelezen bericht door kuklos »

De verhuurder doet duidelijk niets zolang jullie niet je tanden laten zien. Het is verbazingwekkend hoe lang jullie het al op zijn beloop hebben gelaten.


Bel. Een. Advocaat.

Niet volgende week, niet overmorgen, niet morgen, maar nu. Ga nu direct je tanden laten zien.

Vraagje0112
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2022 12:00

Re: Badkamer renovatie/onderhoud hoog zwanger

Ongelezen bericht door Vraagje0112 »

Ja het is belachelijk en via internet kwamen we ook niet veel verder dan dat wij geen poot hebben om op te staan.
Hebben al aangegeven geen huur meer te betalen zolang er niets wordt gedaan, maar dan dreigen ze met incasso. Ook niet handig natuurlijk…

Bedankt voor uw reactie!

Moneyman
Berichten: 30334
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Badkamer renovatie/onderhoud hoog zwanger

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vraagje0112 schreef:
27 dec 2022 14:41
Ja het is belachelijk en via internet kwamen we ook niet veel verder dan dat wij geen poot hebben om op te staan.
Je hebt wel degelijk een poot om op te staan! De verhuurder moet jou het ongestoord huurgenot verschaffen - dat is zelfs zijn wettelijke hoofdverplichting. En daarin schiet hij nu duidelijk tekort, zowel tegenover jou als tegenover je onderburen.
Vraagje0112 schreef:
27 dec 2022 14:41
Hebben al aangegeven geen huur meer te betalen zolang er niets wordt gedaan, maar dan dreigen ze met incasso. Ook niet handig natuurlijk…
Huurvermindering kan wel, maar dan moet je de juiste procedure volgen. Ga met je papieren naar het Juridisch Loket, je rechtsbijstandsverzekering of een huurrechtadvocaat. Dit moet je goed aanpakken, anders ga je de mist in.

En laat je niet het bos insturen, zoals Kuklos al schreef: laat je tanden zien!

Seinhuis
Berichten: 2387
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Badkamer renovatie/onderhoud hoog zwanger

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.eigenhuis.nl/juridisch-advies#/ of www.juridischloket.nl/. Hopelijk kunnen hun u helpen. Zo niet, dan kunt u het beste op zoek gaan naar een advocaat.

Hun kunnen u helpen om te beoordelen of u recht hebt op tijdelijke huurverlaging (zodat er extra druk wordt gezet op het vinden van een oplossing) of indien het gebrek zeer ernstig is de woning onbewoonbaar verklaren.

Indien in uw huurcontract staat beschreven dan kunt u naar www.huurcommissie.nl/procedure voor een bindend uitspraak.

Plaats reactie