LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Deel 2 laatste deel:

Er wordt op dit moment wel het een en ander in gang gezet om de criminele huurders uit de woningen te weren.
Veel gemeentes nemen o.a. hun toevlucht tot de Wet Damocles.
Daar is op zichzelf niets mis mee, maar het doet zich al voor dat het verhuurdersleed hiermee verergert wordt. Naast alle financiele en emotionele schades komt daar nog bij dat je woning "op slot gedaan wordt".
Het grote gevaar hierbij echter is dat verhuurders een illegale wietplantage maar niet meer melden bij de autoriteiten, maar het heft in eigen hand nemen.
Waarom zou je illegale activiteiten nog gaan melden als je daarna "afgestraft" wordt is de tendens.

Ik moet u eerlijk bekennen dat ook ikzelf weleens gedacht heb dat ik wellicht beter "mijn" malafide huurder eigenhandig de woning uit had moeten zetten en daarna bij Direct Wonen langs had moeten gaan.
Dat doe je dan niet, omdat je in de veronderstelling leeft en opgevoed bent om de wet te respecteren. Ook ik voel mij echter afgestraft door mij zo keurig aan de wet te houden, helaas.


Een ander probleem wat we nu ook zien opduiken is het ontstaan van de on-line sites die het "doehetzelf" verhuren promoten. Tevens verwijzen deze sites dan naar "screeningsbureau's" om je huurder eventueel te screenen.

Deze screeningsbureau's kennen echter ook geen enkele regelgeving. Ook hier dus wildgroei met alle gevolgen van dien.

Vaak gaan deze screeningsbureau's en helaas ook nog veels te veel makelaars af op de "credit-checks".

Onderzoek door o.a. de Stichting Verhuurveilig, heeft al aangetoond dat deze checks veelal niet voldoende zijn en/of niet correct.

Zie: http://www.verhuurveilig.nl/Basis.aspx? ... news.Id=10


Gezien bovenstaand is mijn vraag aan de Minister Blok als volgt;

Bent u bereidt om dit maatschappelijke onrecht, wat gezien het toenemende aantal huurders/verhuurders alleen maar groter gaat worden, versneld bespreekbaar te maken in de Kamer en particuliere verhuurders mogelijkheden te bieden Recht te halen.

Ik denk daarbij bijv. aan een vergunningsstelsel voor verhuurmakelaars en toegang tot de wet Oneerlijke Handelspraktijken.

Bovenal zou ik het enorm op prijs stellen als u met belanghebbenden, inclusief een afvaardiging van gedupeerde verhuurders, in contact zou willen treden.

Ik ben van mening dat geen ander de problemen kan verwoorden dan een slachtoffer.

Het gegeven dat men opgelicht/voorgelogen is door een verhuurmakelaar/malafide huurder en zich geconfronteerd ziet met criminelen is al erg genoeg.

Dat men echter als burger van Nederland zo met de rug tegen de muur staat is m.i. ontoelaatbaar en kunnen we mensen niet aandoen.

Ik wil u beide hartelijk danken voor het doorlezen van deze brief en ik kijk met belangstelling uit naar uw reactie.

jvz-zh
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 sep 2012 20:51

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door jvz-zh »

Dat is een duidelijk brief aan minister Blok van Louise.
Er is heel veel werk te doen en niet alleen voor minister Blok. Onze minister Opstelten, die ons landje veilig moet houden maar daar in mijn ogen een dikke onvoldoende scoort heeft de volgende vragen beantwoord van D66 (alle lof overigens voor mevrouw B)
Het toenemende aantal XTC Labs in seniorenflats;

http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ ... 2014D38293

Wat moet er gebeuren heren Blok en Opstelten?? Doden!

Of de duvel ermee speelt mensen Lees dit
http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/R ... schot.aspx

En de 2 verhuurders van de panden zijn vrijgesproken bij gebrek aan bewijs!!

Je bent gelijk verdacht, wat een puinhoop!

Tips, Tricks & Tools
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 jul 2013 20:56

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Tips, Tricks & Tools »

Gewoon legaliseren die drugs, in wat voor vorm dan ook! Als mensen er voor kiezen gevaar te lopen door gebruik het zij zo..
Voorkomt een hele hoop ellende, ook voor particuliere verhuur!
Dit blijft schoffelen!

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Lezers,

Vorige week ontving ik van het CJIB een brief dat er met de oplichter die, door verhuurmakelaar Direct Wonen in mijn woning geplaatst was, een betalingsregeling was getroffen m.b.t. de strafrechterlijke vonnissen.
De schuldenaar had, volgens het CJIB, bewijzen overlegd van zijn financiele positie en die waren zodanig dat er een terugbetalingsregeling met de schuldenaar getroffen was.

Dit betekent dat de oplichter traceerbaar is en inkomsten geniet.

Ik ben gaan bellen met het CJIB en heb mijn netwerk ingeschakeld.

Het CJIB bevestigde wat er in de brief stond, maar kom mij niet aangeven of de schuldenaar ook begonnen was aan de gevangenisstraf die hij nog moest uitzitten vanwege het niet voldoen aan de opgelegde taakstraf in December 2009.

Uiteraard kreeg ik ook geen antwoord op mijn vragen waar de oplichter nu ingeschreven stond (GBA) en in welke vorm hij inkomsten genoot. Privacy.

Via mijn netwerk kwam ik er achter dat de vader van deze oplichter garant zou staan voor het voldoen van de getroffen betalingsregeling.

De vader, die al jaren zijn zoon de oplichter voorziet van dure advocaten om hem maar uit de gevangenis te houden en bij "lastige" schuldeisers advocaten op hen afstuurt.

De vader, die zijn zoon gewoon onderhoud, zijn premies betaald, zijn bankrekening ter beschikking stelt, bij eerste ontmoetingen met kandidaat-slachtoffers aanwezig is geweest, die zoonlief "geholpen" heeft met vervoer van goederen en huilverhalen ophangt over een doodzieke echtgenote en een familie die zwaar te lijden heeft van deze zoon en deze zoon "dood" verklaard heeft.

En niet te vergeten, de vader die aan verhuurmakelaar Direct Wonen 8200,= Euro betaald heeft zodat zijn zoon mijn woning kon huren en zijn criminele aktiviteiten kon uitoefenen.

Vervolgens heb ik contact gezocht met Gerechtsdeurwaarders.

Ik heb natuurlijk ook nog een Civiel vonnis op deze oplichter van ruim 35.000,= Euro.

Volgens de deurwaarders kan ik uiteraard mijn dossier bij hen neerleggen, waarop de deurwaarders gaan bekijken of er verhaalsmogelijkheden zijn.

Dat gaat natuurlijk niet voor niets; de opstartkosten beginnen met 500,= Euro.
Daarnaast moet je natuurlijk voor iedere handeling, zoals loonbeslag, betalen.
De deurwaarders gaven echter wel aan dat er gedurende de periode dat de schuldenaar meewerkte aan de betalingsregeling van het CJIB er weinig verhaal zou zijn.

Het CJIB berekent de terugbetalingsregeling aan de hand van de inkomsten, andere verplichtingen, zoals de kinderalimentatie en het minimum bedrag waar iemand recht op heeft om in zijn levensonderhoud te kunnen voorzien.

Welnu, de schuldenaar betaalt per maand 1000,= Euro aan kinderalimentatie en als ik daarbij het bedrag optel van het CJIB en levensonderhoud, dan kan het niet anders of hij heeft een uitkering en/of een heel laag inkomen.

Dat betekent dat er voor de slachtoffers met Civiele vonnissen de eerst komende 2 jaar geen/nauwelijks verhaalsmogelijkheden zijn.

Het is eigenlijk niet te geloven, maar als u bedenkt dat het totale bedrag van de Civiele vonnissen alleen al in Nederland 1.000.000,= Euro bedraagt en ik reken uit hoeveel de schuldenaar nu gaat terugbetalen aan de slachtoffers die (ook) strafrechterlijke vonnissen op hem hebben, dan is dat 1%.

1% van zijn totale schulden mag deze oplichter nu in 2 jaar aflossen! Hij kan weer vrij rondlopen, uitkering (?) en uiteraard is zijn ex-vrouw December a.s. uit de schuldsanering.

Wat denkt u, dat iemand van de gedupeerden met Civiele vonnissen ooit een Euro zal gaan terug zien? Ik denk het niet.

Hoe poets ik mijn schulden weg. Misdaad loont in Nederland!

Een liegende verhuurmakelaar zoals Direct Wonen, rechters die vinden dat verhuurders maar moeten aantonen "anders" wel een bonafide huurder gehad te hebben en een Gerechtshof die liegende verhuurmakelaars "laakbaar" vinden, maar niet strafbaar, kan dus bovenstaand resultaat opleveren.

jvz-zh
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 sep 2012 20:51

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door jvz-zh »

Louise schrijft 15 okt
De oprichtster van Direct Wonen, mevrouw Y.S. heeft nu pas tegenover mij verklaard dat dat haar medewerkers fouten hebben gemaakt, dat zij de klok niet meer kan terugdraaien., maar zich confirmeert aan de uitspraak van de rechters.

Namelijk dat ik maar had moeten aantonen "anders" wel een bonafide huurder gehad te hebben.

Dat is echt onzin. Direct Wonen is NIMMER van plan geweest mij te compenseren voor de schades. Maanden niet reageren richting mij, met een misleidende brief komen en mij uiteindelijk trachten te manipuleren om een "niet schuldbekentenis" van Direct Wonen te laten tekenen tonen dit wel aan.
Direct Wonen heeft gewoon getracht op een hele "goedkope" manier van haar verantwoordelijkheden af te komen, wat ook niet de eerste keer is!
Wie is hier nu de grootste oplichter. Die crimineel die door Direct Wonen in de woning van Louise is geplaatst of Direct Wonen zelf.
Ze is gewoon 2 keer opgelicht!!
Waarom is dit bedrijf nog niet dichtgegooid. Zitten met hun Qmulus NV in de financiele sector waar integriteit voorop moet staan.

Struisvogelpolitiek? http://www.spacemakers.nl/2014/10/rolan ... +nieuws%29

Dat hele dereguleren is een grote puinhoop!

rotterdam2003
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:03

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door rotterdam2003 »

Beste Lezers,

Via de Stichting Verhuurveilig http://www.verhuurveilig.nl een interessant artikel m.b.t. (harde) uitsluiting schade-vergoeding bij brand door wietteelt.

"Een “zachte uitsluiting” (of een “nee, tenzij”- beleid) onder deze omstandigheden hanteren nodigt daarmee uit tot het misbruik maken van de verzekering. Een “harde uitsluiting” acht de verzekeraar, op basis van bovenstaande argumenten, duidelijk en verdedigbaar. De verzekeraar is zich er daarbij bewust van dat zich individuele gevallen kunnen voordoen die te goeder trouw zijn en hierdoor de dupe worden van dit beleid. In die gevallen kunnen sommige verzekeraars coulant zijn. Verzekeraar moet dan wel overtuigd zijn van de onschuld van de verhuurder. De grootste landelijke verzekeraars adviseert daarom om een “harde uitsluiting” te blijven hanteren en dat in individuele gevallen van trouw coulant te zijn!"

Leest u het gehele artikel:

http://www.verhuurveilig.nl/nieuws/Is-e ... eelt!_1_11

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Lezers,

Aanvullend op de posting van Rotterdam 2003 (hierboven) onderstaand artikel van de Stichting http://www.VerhuurVeilig.nl geplaatst in dagblad METRO 10 November 2014.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/brand- ... VeHHJrKrw/

Harde uitsluiting;

’Achmea hanteert een zogenaamde ‘harde uitsluiting’ voor schade aan verhuurd onroerend goed, wanneer bij schade illegale huurdersactiviteiten aan het licht komen, zoals bijvoorbeeld een hennepkwekerij in een verhuurd bedrijfspand. In de praktijk betekent dit dat klanten die een claim van brandschade indienen, deze niet vergoed krijgen wanneer er sprake is van hennepteelt. Het is daarbij niet relevant of de verhuurder van de illegale huurdersactiviteiten op de hoogte was of redelijkerwijs op de hoogte kon zijn.’


Zachte uitsluiting;

’zachte uitsluiting’, waarbij wel wordt uitgekeerd als duidelijk is dat de verhuurder echt van niets wist, is vaak een lege huls. Die gaat vaak gepaard met de verplichting om te voorkomen dat er een hennepplantage in zijn pand komt. In de praktijk kan zelden aan deze verplichting worden voldaan. Maar verhuurders komen daar pas achter als ze een schadeclaim indienen."


De "oplossing" moet echter, volgens de Bond van Verzekeraars, van de verhuurders komen;

"De verhuurder of eigenaar blijft verantwoordelijk. Een periodieke check door de verhuurder van de woning zou de oplossing zijn. Zo’n plantage staat zeker wel een week of twaalf, dus regelmatig langskomen kan veel ellende voorkomen."

Natuurlijk heeft een verhuurder een eigen verantwoordelijkheid en dient periodiek controles uit te (laten) oefenen. Niet alleen om te zien of er wietplantages zijn. Wat denkt u van illegale bordelen, XTC Labs, opslagplaats voor gestolen goederen en uitvalsbasis/schuiladressen van door Justitie gezochte criminelen.

Volgens de Verzekeraars dus 1 maal binnen 3 maanden een controle.

Dit zal best preventief (kunnen) werken, maar is dit nu de "oplossing" of "verplaatsen we het "niet kunnen oplossen van het wietprobleem" gewoon maar weer op het bordje van de burger?

Wat doen we dan bij XTC Labs? Moeten de verhuurders alle hoeken, gaten en kasten nakijken? Wat zijn de richtlijnen?


En dan ontdekt een verhuurder binnen de, door de Bond van Verzekeraars binnen de 12 weken gestelde termijn, een wietplantage in de verhuurde woning.

Wat dan, melden bij de gemeente, met als gevolg dat er gerooid gaat worden (wat ook met schades gepaard gaat), bestuurlijke boetes, Wet Damocles, gezien worden als verdachte, de criminelen "verlinken", waarvan je als verhuurder ook niet weet wat daar de gevolgen van kunnen zijn.


Wiet legaliseren, Verhuurmakelaars certificeren, Wet en Regelgeving aanpassen en uitgebreide voorlichting, ook vanuit de hoek van Verzekeraars, aan (particuliere) verhuurders m.b.t verhuren van de woning, lijken mij er meer toe bijdragen aan een Veilige Verhuurmarkt en rechtvaardiger beleid.


rotterdam2003
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:03

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door rotterdam2003 »

Beste Lezers,

Lof voor @NPO_3 Wiet, de groene sloper

http://www.npo.nl/3onderzoekt/12-11-2014/VPWON_1226189

Brand, ripdeals, moorden, kortom de Onderwereld mengt zich met Bovenwereld.

Malafide Verhuurmakelaars, zoals Direct Wonen die "bewust"/voor eigen gewin criminelen in woningen van particuliere verhuurders plaatsen.

Illegale bordelen, XTC Labs, leeggeroofde/vernielde verhuurde woningen, verhuurde woningen die voor criminele activiteiten worden gebruikt, criminelen op de vlucht voor Justitie, het gaat veel verder.

En recht halen voor deze gedupeerde verhuurders? Vergeet u het;

- Een greep van de meest voorkomende problemen waarmee een gedupeerde verhuurder zich geconfronteerd ziet
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 0#p2074850

- aangemerkt worden als verdachten (imago-schade)
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 2#p2046252

- Verzekering instanties die zonder blikken of blozen vertellen dat "het niet relevant is of de verhuurder wel of niet onwetend/opgelicht is"
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 8#p2088208

- Rechters en Raadsheren die het geen enkel probleem vinden dat verhuurmakelaars er op los liegen, waardoor verhuurders onwetend malafide huurcontracten tekenen
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 8#p2050988

- Een Autoriteit Consument en Markt die een hele groep burgers uitsluit van het recht op Eerlijke Hamdelspraktijken
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 2#p2077552

Wellicht is het mogelijk aan bovenstaand een vervolg te geven, die alle kanten belicht van het feit dat in Nederland de Onderwereld ge-infiltreerd is in de Bovenwereld en deze Onderwereld de regie in handen heeft ten koste van de levensvreugde van talloze burgers dankzij het trage en onvoldoende optreden van diegenen die de burgers zouden moeten beschermen!

Tips, Tricks & Tools
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 jul 2013 20:56

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Tips, Tricks & Tools »

Als de kat van huis is dan dansen de muizen op tafel!

Zijn bedrijven te vertrouwen? En waarom kunnen bedrijven die niet te vertrouwen zijn gewoon blijven bestaan.
Direct Wonen is natuurlijk een prachtig voorbeeld van een bedrijf zonder toezicht wat absoluut niet te vertrouwen is. De klachten en rechtzaken vliegen je om de oren als je alleen al op Google de naam Direct Wonen intikt.
Hoe ze omgaan met hun klanten en hoe ze blijven liegen. Iedere keer dezelfde verhalen en dat al jaren lang.

Meer Toezicht, minder Toezicht?

Dit onderzoek van de Erasmus universiteit geeft meer inzicht.
Ik vond dit zo van toepassing op dit topic op het Forum, dat ik het hier plaats.

http://www.toezine.nl/artikel/51/bedrij ... ertrouwen/

MVG @Veiligleefbaar

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Lezers,

Voor mijzelf is het deze week 6 jaar geleden dat ik erachter zou gaan komen dat ook ikzelf als bewezen slachtoffer van 2 oplichters met schade van 50.000,= Euro mijn recht in Nederland niet kan halen.

De bewezen daders, verhuurmakelaar Direct Wonen en huurder/oplichter R. B. kunnen vrij rondlopen en zaken blijven doen.
Nb; Deze crimineel R.B. is zelfs 2 maal door verhuurmakelaar Direct Wonen aan een woning geholpen.

Van R. B. weet ik dat hij sindsdien gewoon is blijven oplichten en verhuurmakelaar DirectWonen kan gewoon als ondernemer aan de slag blijven. Leugens, list en bedrog het kan schijnbaar allemaal.

Ik heb klanten gesproken van Direct Wonen en ex-zakenpartners die verklaren dat zij al jaren bekend zijn met het enorme liegen van de managers van Direct Wonen, moederbedrijf Qmulus N.V..
Verklaringen van oud-medewerkers gelezen, maakt niet uit; Direct Wonen/Qmulus kan als Nederlandse ondernemer blijven bestaan.

Hoe we ook weten dat "opgelicht zijn" een verwoestende werking heeft op een mensenleven, in Nederland is dat van ondergeschikt belang.

Ondertussen infiltreert de Onderwereld steeds meer in de Bovenwereld.
Deel 2 via @NPO_3 Wiet, de Groene Sloper

http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1059200517/0

MAJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2013 14:21

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door MAJ »

Direct Wonen, ik heb een appartement volledig ingericht verhuurt in 2006 aan een dame die zei dat ze " tijd nodig had om een eigen woning te zoeken"
Dus niet.Ze zit er nog in en heeft tal van keren huurverlaging aangevraagd bij de huurcommissie.
De huurcommissie heeft ook de servicekosten bepaald en wel op NUL.
De bewering was dat deze al in de huur zat. Welke huur dacht ik in de kale huur en die was ook al bepaald.
Nu blijkt dat het contract opgesteld door een snelle jongen van Direct Wonen het niet zorgvuldig heeft ingevuld! Hierdoor heb ik vanaf 2006 t/m 2012 alle servicekosten incl. blokverwarming moeten terugbetalen
de huurder heeft nu alleen de kale huur en ik betaal de rest.
Help ,wat kan ik eraan doen als het contract van Direct Wonen niet klopt met de werkelijkheid.
Zijn er nog anderen die ook zo'n contract hebben en er problemen mee kregen ?

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Lezers,

Een gedupeerde verhuurder die een hennepplantage in zijn verhuurde woning heeft aangetroffen, heeft zijn ervaringen in boekvorm verwerkt en dit boek zal vanaf vrijdag 28 November a.s. verkrijgbaar zijn.

Samenvatting van een waargebeurd verhaal van een gedupeerde verhuurder, Jan Willemsen.

"Hellup-Hennep
Een woning was snel gevonden. Verkoop van de oude woning ging, net voor het begin van de crisis, minder snel.
Twee hypotheken voelden niet echt comfortable dus verhuur werd ook een optie. Resultaat: een hennepplantage en veel ellende daar omheen. Lotgenoten lezen dat zij niet alleen zijn. Overheidsorganisaties zien welke hobbels een burger ontmoet op weg naar het verkrijgen van recht. Dit persoonlijke verhaal bevat ook voorvallen die niet met hennep te maken hebben. Maar ze zijn onlosmakelijk verbonden met hetgeen wij doorgemaakt hebben. Het boek bevat tips ter voorkomen van herhaling en voor verbetering van wet- en regelgeving."


Onlangs verscheen een tweet van @janwillemsen

Jan Willemsen @JanWillemsen · 23 nov.
Volgende week komt m'n boek uit, maar hopelijk kan het morgen al dicht. Ex-huurders dan na bijna 5 jaar als verdachten voor politierechter!

U ziet hoe lang het duurt voordat de verdachten voor de rechters verschijnen. Als ze al verschijnen!

Ik hoop dat eenieder die belang heeft bij, en voorstander is van, een Verhuurveilig Markt dit persoonlijke verhaal zal gaan lezen.
Daarnaast kan het boek ook dienen als handleiding/voorlichting voor woningbezitters die erover denken hun woning te gaan verhuren.

Het is m.i. van een groot gemeenschappelijke belang om ervoor te zorgen dat de Bovenwereld niet verstrikt raakt in de Onderwereld, maar ook dat de Wet zo wordt ingericht dat gedupeerden hun recht kunnen gaan halen, zonder vast te lopen in dure, trage gerechterlijke procedures met onzekere uitkomsten.

Tevens hoop ik voor Jan dat het recht voor hem zal zegevieren!

rotterdam2003
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:03

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door rotterdam2003 »

Beste Lezers,

Gaat het Recht voor Jan zegevieren?

Leest u http://tips-tricks-tools.blogspot.nl/20 ... ennep.html

"Daar moest ik het mee doen! Voor de zoveelste keer onderuit! Politie, OM, rechtbank en verdachten (of zijn het nu ‘schuldigen’) komen weg en Jan de Burger – letterlijk in dit geval – zoekt het maar uit. Als een geslagen hond kroop ik de trein in, terug naar Landgraaf.

Na bijna 5 jaar strijden eindig je hier. Zoek het zelf maar uit en doe je ding! Misschien snap je dat dit het laatste is dat ik hierover schrijf. Ik ben volledig teleurgesteld in ons systeem. Alle vertrouwen in politie, OM en Rechtspraak ben ik kwijt. Vijf jaar is ons leven zuur gemaakt, door allerlei mensen, organisaties en instanties. Maar nu is het genoeg! Alleen al uit zelfbehoud moet ik dit loslaten. Ik ga bezien wat er via de deurwaarder nog mogelijk is om ten minste een deel van ons recht te halen. En politie, OM en Rechtspraak kunnen van alles van me krijgen. Wat ze echter niet meer van mij zullen krijgen is respect! Dat hebben ze zelf voorgoed verknald!"

Ik kan mij zijn reactie zo goed voorstellen.
Hetzelfde als bij mevrouw Louise.
Slachtoffers worden dubbel gepakt!
Dames en Heren Rechters en leden van het Openbaar Ministerie, U noemt dit Rechtspreken?

Slachtoffers van oplichting gaan niet kapot van de oplichting zelf, maar van het feit dat ze geen Recht kunnen halen!

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Lezers,

In de open brief aan Minister Blok, door Louise75 » 23 okt 2014 23:19, gaf ik al aan dat er ook "wildgroei" is bij de zogeheten screeningsbureau's die kandidaat-huurders aan een screening onderwerpen op verzoek van verhuurder en/of Makelaar.

Via betrouwbare bron vernam ik dat er verhuurmakelaars/screeningbureau's zijn die gebruik maken van buitenlandse bureau's om kandidaat-huurders te screenen.
Wat zijn de Wettelijke spelregels om persoonlijke data van kandidaat-huurders te laten controleren/verifieren door derden in het buitenland (wel of geen EU) en hoe verhoudt zich dat met de Wet Bescherming Persoonsgegevens?

Het Centraal Meld- en informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten zegt hierover het volgende:

"Buitenland
Hoe zijn de regels m.b.t. het afgeven van kopieën in landen die lid zijn van de EU? Wat zijn de regels in landen in Europa die geen lid zin van de EU? En wat zijn de regels buiten Europa?

De regels die wij kennen met betrekking tot het afgeven van kopieën gelden voor Nederland. Hoe dit in andere landen is geregeld verschilt per land. Het behoort niet tot de bevoegdheid van de minister van Binnenlandse Zaken om hier regels over op te stellen.

(Bron: Centraal Meld- en informatiepunt Identiteitsfraude en –fouten)"

De Wet Bescherming Persoonsgegevens meldt hierover het volgende:

"Doorgifte van persoonsgegevens naar het buitenland
Als gevolg van wijziging van artikel 77 Wbp kan een doorgifte van persoonsgegevens naar een derde land zonder passend beschermingsniveau plaatsvinden wanneer gebruik wordt gemaakt van een modelcontract dat is goedgekeurd door de Europese Commissie. Dit betekent dat een vergunning van de minister van Veiligheid en Justitie niet meer nodig is wanneer gebruik wordt gemaakt van een modelcontract. Het modelcontract moet wel ongewijzigd worden overgenomen.

Als gevolg van wijziging van artikel 78 van de Wbp zal Nederland alle besluiten van de Europese Commissie of de Raad van de Europese Unie dat in een derde land sprake is van een passend beschermingsniveau zonder meer erkennen. Wel heeft Nederland de mogelijkheid om de doorgifte naar een dergelijk derde land onder omstandigheden (en al dan niet tijdelijk) op te schorten."


Het bedrijf http://www.informatiecheck.nl ingeschreven sinds 5 mei 2014 in de Kamer van Koophandel met als vestigingsadres Houtkaai 15 te Middelburg wordt door o.a. http://www.Pararius.nl en http://www.huurtoets.nl ingeschakeld om kandidaat-huurders bij een bureau in Zuid-Afrika te screenen

http://informatiecheck.nl/wiezijnwij.html
"Financiële IT Development en back-end specialisten die vanuit verschillende achtergronden en competenties de behoeftes van de markt begrijpen en hierop inspelen. Ons head office is in Zuid‐Afrika"
"Ons team werkt vanuit Zuid-Afrika. Deze vorm van outsourcing heeft voor Nederlandse klanten alleen maar voordelen: een super gemotiveerd team dat Nederlands spreekt en schrijft, dezelfde time zone en gunstige tarieven."


Er gelden zeer strenge regels m.b.t. het beschermen van de persoonlijke data/gegevens van de Nederlandse burgers.
Persoonlijke gegevens outsourcen naar het buitenland voor screening vraagt een zeer grote mate van toezicht en zorgvuldigheid.
Niet alleen gedurende de screening, maar ook m.b.t. de opslag van de betreffende data.

Immers, de bescherming door het Ministerie van Justitie en de Nederlandse Wet stopt bij de grens.
Kortom, er dient nog veel meer te gebeuren/veranderen/bijgesteld te worden voor we een Veilige en Transparante Verhuurmarkt hebben voor zowel huurders als verhuurders.

jvz-zh
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 sep 2012 20:51

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door jvz-zh »

Volgens mij is het zelfs illegaal om persoonlijke data te verzenden naar derden in het buitenland voor screening.
Hoe worden die data aangeleverd. Per e-mail soms? Lekker veilig!!

http://informatiecheck.nl/wiezijnwij.html

Onze mensen zijn HBO+ opgeleid.
Management heeft veel werkervaring in verschillende branches.
Ons team werkt vanuit Zuid-Afrika. Deze vorm van outsourcing heeft voor Nederlandse klanten alleen maar voordelen: een super gemotiveerd team dat Nederlands spreekt en schrijft, dezelfde time zone en gunstig tarieven.

Leuke marketing maar wat zegt mij dat als klant. Hier in Nederland spreken we ook Nederlands, hebben we ook super gemotiveerde mensen die HBO+ opgeleid (in wat?) zijn en een tijdsverschil is er niet.
En gunstige tarieven. Ik heb liever dat mijn persoonlijke gegevens veilig zijn en zoveel gunstiger is het nou ook weer niet.
Ik vraag mij af hoe dat team in Zuid Afrika in een bijv. BKR register kan kijken.

rotterdam2003
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:03

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door rotterdam2003 »

Beste Lezers,

Als vervolg op bovenstaande berichten inzake het screenen van huurders uitgevoerd door http://www.informatiecheck.nl in Zuid Afrika het volgende.

Zoals ik al aangaf is Informatiecheck B.V. gevestigd aan de Houtkaai 15 te Middelburg
http://informatiecheck.nl/contact.html

Op datzelfde adres, Houtkaai 15 te Middelburg, is gevestigd http://www.reallifeconcepts.com

Real Life Concepts heeft haar hoofdkwartier in Cape Town, Zuid Afrika

Real Life Concepts
http://www.reallifeconcepts.com/
285 Long St, Cape Town City Centre, Cape Town, 8000, South Africa
+27 21 424 3571


Is dit hetzelfde adres waar kandidaat-huurders gescreend worden?
M.a.w. Gaat de persoonlijke data van kandidaat-huurders die gescreend worden naar bovenstaand adres in Cape Town?

maaike2010
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jul 2012 06:47

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door maaike2010 »

Ik zag dat er een telefoonnummer stond voor contact wat weer verwees naar 020 Dat vind ik raar :?

http://informatiecheck.nl/contact.html
020-8943641

Ik heb even gegoogled en dat nummer verwees naar een bedrijf Number51 in Laren http://www.hotfrog.nl/Companies/Number51
Die moet dan zorgen dat afspraken goed worden vastgelegd :?: :?: :?:
Number51 zorgt dat afspraken goed worden vastgelegd zodat in een later stadium geen teleurstellingen kunnen ontstaan van beide kanten

Als je dan verder kijkt op het adres Graafland 54 Laren dan is dat weer een bedrijf Het Groene Leven van een M S die dan weer bij Avance Utrecht werkt wat weer een uitzendbureau is
https://nl-nl.facebook.com/Avance.Utrecht

Waarom zou ik contact opnemen met een uitzendburo in Utrecht als ik de gegevens van een klant wil controleren en dan ook nog in ZuidAfrika

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Lezers,

https://www.huurtoets.nl/

Pararius Huurtoets is een initiatief van Pararius en InformatieCheck

http://informatiecheck.nl/watdoenwij.html

"Huurtoets Het is algemeen bekend dat dienstverleners met steeds meer administratieve werkzaamheden te maken krijgen. Opdrachtgevers (de klant) eisen meer, de wereld verhardt en er vindt meer fraude plaats. Daarnaast neemt de claim cultuur toe: er samen uitkomen is niet meer ieders eerste keuze, een juridisch gevecht is eenvoudig te starten. Via internet is je (bedrijfs)naam al snel bezoedeld. Om als dienstverlener aan de zorgplicht te voldoen is een aanzienlijk en groeiend administratief traject noodzakelijk, waarbij alle informatie volgens regels gedocumenteerd zal moeten zijn voor nu en de toekomst."

http://informatiecheck.nl/voorwie.html

"Bedrijven en particulieren in verschillende
branches werken met ons Verschillende behoeften: Heeft u..
•Altijd al willen weten hoe u er voor staat richting banken / overheid op openbare gegevens?
•Via onze check heeft u binnen 24 uur alle gegevens ter beschikking.
•Behoefte om iemand na te trekken (waarmee u zaken gaat doen, iets samen wil kopen)?
•Noodzaak om te weten of de persoonlijke informatie van uw medewerker klopt?
•Geen mogelijkheid om een nieuwe leverancier te checken op uiterst belangrijke gegevens?
•Wilt u uw gegevens opslaan en op de hoogte blijven van ontwikkelingen zoals nieuwe versies of vervaldatums van uw belangrijkste persoonlijke documenten?"


Ik heb bovenstaande 2 publikaties van de website gehaald waarin diegenen die het bedrijf Informatiecheck B.V. vertegenwoordigen hun boodschap van toenemende behoefte aan integriteit, transparantie en beschermen tegen fraude en juridische gevechten, van uzelf en/of anderen, naar buiten brengen.

Kan niet anders zeggen dat ik het voor een groot deel met deze personen van Informatiecheck B.V. eens ben, zeker gezien het feit dat ik de afgelopen 6 jaar aan den lijve heb mogen ondervinden hoe je leven verwoest wordt door oplichting, leugens en bedrog van bedrijven en dienstverleners zoals Direct Wonen, Qmulus N.V..

Wie zijn deze personen achter Informatiecheck B.V. dan zelf?

Via betrouwbare bron kreeg ik de volgende informatie:

Dat zijn de heren [email protected] en [email protected]

F staat voor de heer F.S. (voormalig) commercieel directeur http://www.DirectWonen.nl , moederbedrijf http://www.Qmulus.nl

De heer F.S. houdt zich, volgens zijn LinkedIn "bezig met nieuwe projecten". Wel nu, 1 van die nieuwe projecten is dus http://www.informatiecheck.nl

"The Hague Area, Netherlands - ‎Working on new projects
Bekijk het (Nederland) professionele profiel van F S op LinkedIn"

H staat voor de heer H.W. Bestuurder bij Huurwoningen, de verhuurmakelaar 123Wonen, makelaar in kamers, huizen huren

123Wonen is zakenpartner van

http://www.huuraccept.nl/partners.php

Huuraccept is op haar beurt weer een zusterbedrijf van Direct Wonen en een dochter van Qmulus N.V.

Is het kringetje weer rond?

Wordt data van alle kandidaat-huurders (of verhuurders) via Huuraccept, 123Wonen en ik zie nog vele andere makelaars die gebruik maken van Pararius Huurtoets via Informatiecheck.nl naar Zuid Afrika gestuurd voor screening?

https://www.huurtoets.nl/

http://informatiecheck.nl/wiezijnwij.html

Inderdaad, zo belangrijk om te weten met wie je zaken doet!

rotterdam2003
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:03

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door rotterdam2003 »

Beste Lezers,

Nogmaals niet alleen wiettelers zijn een gevaar voor verhuurders die hun woning/bedrijfspand willen verhuren.
Ook de huurders die illegale bordelen willen openen nemen hand over hand toe.

En dat een combinatie van diverse criminele/illegale activiteiten hand in hand gaan moge duidelijk zijn.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... riek.dhtml

De heer R.J. van Bureau Woonfraude BVO http://www.woonfraude.nl/ zag de afgelopen weken zeker 3 kandidaat-huurders voorbijkomen gedurende screening die betrokken waren/zijn bij massage-salons in Utrecht en Den Haag waar seksaktiviteiten werden waargenomen.

Een duidelijke publicatie in het Algemeen Dagblad Rotterdam, maandag 15 December:

Woonfraude ‏@Woonfraude · 10 u10 uur geleden
#alarm over komst van sekssalons #Rotterdam trekt malafide chinese massagesalons aan...! #woonfraude


"Aanstaande Donderdag is er via @CDARotterdam al een debat inzake de problematiek.
Donderdag debat @SvendeLangen en @SetKing in #raad010 over bericht in @RDStad: toename sekssalons in Rotterdam. #CDA"

22 November j.l. werd er al alarm geslagen over illegale massagesalons/prostitutie in Rijswijk via het Algemeen Dagblad.
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... lons.dhtml

Wordt vervolgd.

maaike2010
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jul 2012 06:47

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door maaike2010 »

Ik heb nog een vraag over bemiddelingskosten.

Vandaag zag ik deze advertentie http://www.snelhuren.com/HuurWoningDeta ... Maastricht
Ruim en compleet gerenoveerd 3 slaapkamer appartement gelegen aan de Stokstraat in Maastricht. Het appartement is gesitueerd op de eerste verdieping achterzijde. De woonkamer/ keuken is ca 35 m2. De nieuwe hoogglans keuken is voorzien van 4 pits fornuis, afzuigkap, vaatwasser, koelkast, vriezer en combi-oven. Verder beschikt het appartement over 3 ruime slaapkamers. De badkamer is voorzien van ligbad en zwevend toilet met een aansluiting voor de wasmachine. Verder is het gehele appartement voorzien van een nieuwe V groef laminaatvloer. Studenten zijn toegestaan. De huurprijs van 1500 euro is excl GWE. De borg bedraagt 2 maanden.Aan onze werkzaamheden zijn kosten verbonden. Deze kosten zijn een no cure no pay tarief gelijk aan één maand bruto huur conform het verhuuraanbod van de desbetreffende verhuurder te vermeerderen met 21% BTW.


Mag dit dan wel :?:
Ik weet dat @snelhuren verwijst naar Direct Wonen. Wij als studenten vertrouwen dit bedrijf ook al jaren niet :evil:

Gesloten