Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ajuga
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2023 11:34

Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door ajuga »

Mijn meerderjarige dochter huurt bij een particuliere verhuurder.

Omdat zij het contact met de verhuurder als intimiderend ervaart geeft zij er de voorkeur aan dat het contact met de verhuurder via mij (haar vader) verloopt.

De verhuurder wil alleen rechtstreeks met haar communiceren omdat hij een contract heeft met haar en niet met mij.

Staat hij daartoe in zijn recht, ook als mijn dochter mij als tussenpersoon aanwijst?

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hij heeft toch geen huurcontract met u afgesloten?
U bent buitenstaander en ik zie geen reden waarom hij dit dus niet mag weigeren.
Welk intimiderend gedrag vertoond de verhuurder?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Staat uw dochter onder bewind van u?

Wat valt er nou te communiceren met een huisbaas?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door BreejKC »

De intimiderende toon van de verhuurder wordt ook op u uitgespeeld. Iedereen mag zich laten vertegenwoordigen door een ander persoon die meer verstand van zaken heeft. Hier hoeft u niet eens toestemming voor te vragen.

Laat u ook niet ontmoedigen door veel vaak negatieve en onkundige reacties op dit forum die u niets verder helpen. Dat is een beetje gewoonte hier omdat de consument altijd verkeerd lijkt te zitten. Zo is het natuurlijk niet altijd.

Stel dat uw dochter zich door een advocaat of juridisch adviseur zou laten vertegenwoordigen, zou die verhuurder dan nog zo'n grote mond hebben? Vaak binden dat soort grootschreeuwers dan in als een klein kind.

In de volgende contacten met de verhuurder raadt ik u aan de gesprekken, al dan niet heimelijk, op te nemen. Dit soort lui met een grote mond draaien hun hand bij een serieuze overmacht er ook niet voor om door op de leugentoer te gaan. Komt het daarna tot echte juridische procedures dan staat u met opnames vooraf gemaakt alvast 1-0 voor omdat de negatieve houding van de verhuurder dan al is vastgelegd.

Is er een serieus conflict met de verhuurder, dan adviseer ik uw dochter lid te worden van De Woonbond, een vereniging opgericht voor de belangen van woninghuurders. Ik vraag me af of die verhuurder nog zo heldhaftig is als hij met die vertegenwoordigende organisatie te maken krijgt. Informatie over de Woonbond vindt u op de gelijknamige website.

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door juliomariner »

BreejKC schreef:
13 sep 2023 15:24
De intimiderende toon van de verhuurder wordt ook op u uitgespeeld. Iedereen mag zich laten vertegenwoordigen door een ander persoon die meer verstand van zaken heeft. Hier hoeft u niet eens toestemming voor te vragen.
Dat weet ik zo direct nog niet. De vader kan wel zeggen dat hij zijn dochter vertegenwoodigd maar dat kan iedereen wel zeggen.
De vader heeft geen huurcontract met de verhuurder. Als vader een getekende verklaring van dochter kan laten zien dat dochter hem als haar wettelijk vertegenwoordiger naar voren schuift is het wat anders.
Een advocaat zal ook aangeven dat hij namens dochter spreekt.
Anders zou het kunnen zijn dat vader afspraken maakt met verhuurder en dat dochter dan later zegt dat ze daar helemaal niets vanaf weet.
Als er iemand bij mij zou komen en zegt dat hij persoon X vertegenwoordigd wil ik ook wel even weten of dat klopt. Iedereen kan zo maar wat roepen.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zou niet weten waarom uw dochter, samen met u, de verhuurder niet te woord zou kunnen staan.
Zonder uw dochter erbij, zou ik niet doen.

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is inderdaad de kortste klap ik neem dat aan dat de verhuurder dan ook geen "spatjes" durft uit te halen.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Is ook goed voor het zelfvertrouwen van uw dochter, ze zal natuurlijk in haar leven nog vaker met zulke personen te maken krijgen.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

ajuga schreef:
13 sep 2023 12:04
Mijn meerderjarige dochter huurt bij een particuliere verhuurder.

Omdat zij het contact met de verhuurder als intimiderend ervaart geeft zij er de voorkeur aan dat het contact met de verhuurder via mij (haar vader) verloopt.
Wat huurt uw dochter? Een kamer (s) of een woning?

Waaruit bestaat het intimiderende gedrag?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
13 sep 2023 15:51
Is ook goed voor het zelfvertrouwen van uw dochter, ze zal natuurlijk in haar leven nog vaker met zulke personen te maken krijgen.
Enfin, dochter blijkt 45 te zijn... :mrgreen:

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door BL2 »

Nu maar hopen dat papa niet geïntimideerd wordt.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door moederslink »

ajuga schreef:
13 sep 2023 12:04
Mijn meerderjarige dochter huurt bij een particuliere verhuurder.

Omdat zij het contact met de verhuurder als intimiderend ervaart geeft zij er de voorkeur aan dat het contact met de verhuurder via mij (haar vader) verloopt.

De verhuurder wil alleen rechtstreeks met haar communiceren omdat hij een contract heeft met haar en niet met mij.

Staat hij daartoe in zijn recht, ook als mijn dochter mij als tussenpersoon aanwijst?
mail alles!
Daar kunt u uw dochter ook mee helpen en/ of adviseren.
Stel samen bijvoorbeeld zo.n mail op , maar dan wél va haar mailadres.
Ga niet zelf in conclaaf met zo.n man!

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alleen contact door dochter en vader samen is misschien het beste, maar niet altijd eenvoudig. Wat te doen als verhuurder zelf dochter belt. Dan zal vader meestal niet in de buurt zijn.

Dat de verhuurder niet met vader wil communiceren vind ik weliswaar wat star, maar niet onbegrijpelijk. Als er alleen contact is met vader, geeft dat vrijwel zeker vertragingen en misverstanden:
Vader: Mijn dochter zegt dat ze nooit...
Huisbaas: Ja, maar ik zie toch dat...
Vader: O, dat wist ik niet. Ik zal...
Dochter: Ja maar dat was omdat... en dus...
Vader: Mijn dochter zegt dat...
Enzovoort.

Misschien is het mogelijk om contact alleen via WhatsApp en e-mail te doen. Uw dochter blijft dan het aanspreekpunt, maar kan wel altijd met u overleggen over haar reactie. Bijkomend voordeel is dat alles ook meteen vastligt.

Waarom is er zo vaak contact nodig met de verhuurder? Is er een conflict? Toen ik huurde, had ik meestal maar tweemaal contact met de verhuurders: bij aanvang en bij opzeggen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door BreejKC »

[/quote]
mail alles!
Daar kunt u uw dochter ook mee helpen en/ of adviseren.
Stel samen bijvoorbeeld zo.n mail op , maar dan wél va haar mailadres.
Ga niet zelf in conclaaf met zo.n man!
[/quote]

Vergeet daarmee niet (in MS Outlook) in het te verzenden bericht gebruik te maken door de extra opties:
1) stuur ontvangstbevestiging, en/of;
2) stuur leesbevestiging;
aan te vinken.

Met het bericht / de berichten die u daardoor retour ontvangt kunt u achteraf bewijzen dat de mail door ontvanger is ontvangen en/of gelezen is.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BreejKC schreef:
13 sep 2023 17:07

Vergeet daarmee niet (in MS Outlook) in het te verzenden bericht gebruik te maken door de extra opties:
1) stuur ontvangstbevestiging, en/of;
2) stuur leesbevestiging;
aan te vinken.

Met het bericht / de berichten die u daardoor retour ontvangt kunt u achteraf bewijzen dat de mail door ontvanger is ontvangen en/of gelezen is.
Beide verzoeken kun je als ontvanger negeren. En zelfs als ik de leesbevestiging niet negeer, betekent het nog niet dat ik de mail gelezen heb.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door BreejKC »

ZeerPrivé schreef:
13 sep 2023 17:17
BreejKC schreef:
13 sep 2023 17:07

Vergeet daarmee niet (in MS Outlook) in het te verzenden bericht gebruik te maken door de extra opties:
1) stuur ontvangstbevestiging, en/of;
2) stuur leesbevestiging;
aan te vinken.

Met het bericht / de berichten die u daardoor retour ontvangt kunt u achteraf bewijzen dat de mail door ontvanger is ontvangen en/of gelezen is.
Beide verzoeken kun je als ontvanger negeren. En zelfs als ik de leesbevestiging niet negeer, betekent het nog niet dat ik de mail gelezen heb.
Natuurlijk kan ontvanger dat negeren. Tegelijkertijd is dat dan één van de grote fouten die hij maakt. Zou ontvanger zo dom zijn?

In ieder geval heeft verzender dan een bewijs zwart-op-wit dat een bericht verstuurd is. Ook zal de juistheid van het emailadres eenvoudig aan te tonen zijn. Lekker niet reageren dus waarmee ontvanger de eigen onkunde en botheid aantoont.

In eventuele latere procedures maakt dat de standpunten van ontvanger weinig sterker.

ajuga
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2023 11:34

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door ajuga »

Tot dusver hartelijk dank voor alle reacties. De communicatie met hem gaat via E-mail, omdat hij zich telefonisch niet altijd van zijn beste kant laat zien.

Staat hij juridisch in zijn recht om te volharden in zijn standpunt als mijn dochter mij schriftelijk als haar tussenpersoon aanwijst, zonodig aleen voor specifieke kwesties?

Het gaat in dit geval om de energienota over vorig jaar. Wij hebben daarom verzocht en hij zet zijn hakken in het zand.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

ajuga schreef:
13 sep 2023 12:04
Mijn meerderjarige dochter huurt bij een particuliere verhuurder.

Omdat zij het contact met de verhuurder als intimiderend ervaart geeft zij er de voorkeur aan dat het contact met de verhuurder via mij (haar vader) verloopt.

De verhuurder wil alleen rechtstreeks met haar communiceren omdat hij een contract heeft met haar en niet met mij.

Staat hij daartoe in zijn recht, ook als mijn dochter mij als tussenpersoon aanwijst?
Als u w dochter de verhuurder intimiderend vind zou ik daar weinig woorden aan vuil maken maar na een poging om het op de gewone dus schriftelijke communicatie en als dit niet werkt juridisch op te laten lossen.
Zeker als er een bewijs boven water moet komen en energie is tegenwoordig een dingetje.
Laatst gewijzigd door Morgan le Fay op 13 sep 2023 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Dochter vindt verhuurder intimiderend. Kan ik tussenpersoon zijn?

Ongelezen bericht door BreejKC »

ajuga schreef:
13 sep 2023 20:02
Tot dusver hartelijk dank voor alle reacties. De communicatie met hem gaat via E-mail, omdat hij zich telefonisch niet altijd van zijn beste kant laat zien.

Staat hij juridisch in zijn recht om te volharden in zijn standpunt als mijn dochter mij schriftelijk als haar tussenpersoon aanwijst, zonodig aleen voor specifieke kwesties?

Het gaat in dit geval om de energienota over vorig jaar. Wij hebben daarom verzocht en hij zet zijn hakken in het zand.
Nee. Zeker niet nu uw dochter u zo officieel toestemming heeft verleend haar te vertegenwoordigen.

Maar dat die brutale verhuurder nattigheid voelt en misschien wel wat te voorzichtig is, dat mag duidelijk zijn.

Plaats reactie