Energielabel huurwoning Ymere

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Dennis1710
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2022 09:38

Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Dennis1710 »

Ik huur een woning van Ymere die een aantal jaar geleden m’n woning heeft gecheckt voor de energielabel. Het zijn vrij goedkoop en snel gebouwd toen der tijd en heb best wel wat gebreken en verbeterpunten.
Nu heb ik mijn c.v. In de winter altijd op 21 graden staan omdat het anders te koud is binnen. M’n vloer is dan ook ijskoud omdat het de benedenwoning betreft. Nu hebben ze aan m’n woning een energielabel B gegeven maar ik heb in m’n kruipruimte geen isolatiemateriaal maar alleen bouwzand met 50cm ruimte erboven. Ik vroeg of ik het rapport mocht inzien maar de woningbouw vindt dit niet nodig en mag het niet inzien? Ik heb sterk mijn twijfels over het label en daardoor een te hoge woz waarde. En daardoor weer meer huur natuurlijk. Wat kan ik of moet ik doen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als het goed is , kan je het navragen. Ook op google met je adres er in kan je de energie label vinden.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door witte angora »

Dennis1710 schreef:
20 apr 2022 12:06
Nu heb ik mijn c.v. In de winter altijd op 21 graden staan omdat het anders te koud is binnen. M’n vloer is dan ook ijskoud omdat het de benedenwoning betreft.
Dat komt doordat de woning verwarmd wordt door convectiewarmte: warme lucht die van de radiator af komt en omhoog stijgt, naar het plafond. Tegen dat de temperatuur op de hoogte van de thermostaat de juiste is, slaat de cv af. Alles onder de thermostaat wordt dus in feite niet of nauwelijks verwarmd.

Je kunt twee dingen doen: zorgen dat de warme lucht beter door de ruimte verdeeld wordt, of meer gebruik maken van stralingswarmte. Gloeilampen, maar ook het steeds bekendere fenomeen van een paar waxinelichtjes onder een bloempot kunnen daar aan bijdragen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Cro »

Heb je toevallig stadsverwarming? Volgens mij kom je dan namelijk al snel aan een B-Label, zelfs met matige isolatie, omdat de stadsverwarming vrij zwaar lijkt te wegen voor het label en als plus wordt gezien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
20 apr 2022 12:52
Dennis1710 schreef:
20 apr 2022 12:06
Nu heb ik mijn c.v. In de winter altijd op 21 graden staan omdat het anders te koud is binnen. M’n vloer is dan ook ijskoud omdat het de benedenwoning betreft.
Dat komt doordat de woning verwarmd wordt door convectiewarmte: warme lucht die van de radiator af komt en omhoog stijgt, naar het plafond. Tegen dat de temperatuur op de hoogte van de thermostaat de juiste is, slaat de cv af. Alles onder de thermostaat wordt dus in feite niet of nauwelijks verwarmd.

Je kunt twee dingen doen: zorgen dat de warme lucht beter door de ruimte verdeeld wordt, of meer gebruik maken van stralingswarmte. Gloeilampen, maar ook het steeds bekendere fenomeen van een paar waxinelichtjes onder een bloempot kunnen daar aan bijdragen.
Dan kan je beter dit soort ventilatortjes plaatsen. https://www.youtube.com/watch?v=YByaI9hqihI

ZeerPrivé
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Of investeren in een goed isolerende ondervloer.

angel1978
Berichten: 10965
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
20 apr 2022 13:35
witte angora schreef:
20 apr 2022 12:52
Dennis1710 schreef:
20 apr 2022 12:06
Nu heb ik mijn c.v. In de winter altijd op 21 graden staan omdat het anders te koud is binnen. M’n vloer is dan ook ijskoud omdat het de benedenwoning betreft.
Dat komt doordat de woning verwarmd wordt door convectiewarmte: warme lucht die van de radiator af komt en omhoog stijgt, naar het plafond. Tegen dat de temperatuur op de hoogte van de thermostaat de juiste is, slaat de cv af. Alles onder de thermostaat wordt dus in feite niet of nauwelijks verwarmd.

Je kunt twee dingen doen: zorgen dat de warme lucht beter door de ruimte verdeeld wordt, of meer gebruik maken van stralingswarmte. Gloeilampen, maar ook het steeds bekendere fenomeen van een paar waxinelichtjes onder een bloempot kunnen daar aan bijdragen.
Dan kan je beter dit soort ventilatortjes plaatsen. https://www.youtube.com/watch?v=YByaI9hqihI
Niet alleen veel beter en effectiever, maar ook een stuk gezonder.

https://downtoearthmagazine.nl/verwarm- ... eelichtje/

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zou even de reacties moeten lezen... :wink:

angel1978
Berichten: 10965
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
20 apr 2022 14:21
Je zou even de reacties moeten lezen... :wink:
Eeuhm nee, dat moet ik eigenlijk helemaal niet. Onzin blijft onzin, ook al zetten er mensen reacties onder die het tegendeel beweren.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door krezie herrie »

witte angora schreef:
20 apr 2022 12:52
Dennis1710 schreef:
20 apr 2022 12:06
Nu heb ik mijn c.v. In de winter altijd op 21 graden staan omdat het anders te koud is binnen. M’n vloer is dan ook ijskoud omdat het de benedenwoning betreft.
maar ook het steeds bekendere fenomeen van een paar waxinelichtjes onder een bloempot kunnen daar aan bijdragen.
1 waxinelichtje geeft ongeveer 30 watt dus dat is geen optie, zeker in ogenschouw nemend dat het je co2 als een malle omhoog gaat, zeker met meerdere lichtjes. Dat moet je dan weer weg ventileren en weg is je voordeel.

Moneyman
Berichten: 30122
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
20 apr 2022 14:23
Onzin blijft onzin, ook al zetten er mensen reacties onder die het tegendeel beweren.
Maar... is het inderdaad onzin?

Dat stralingswarmte (waar het bij de bloempotten en de gleilampen om gaat) totaal anders voelt dan convectiewarmte, waardoor je met veel minder energiegebruik het toch behaaglijk genoeg kunt hebben, klinkt mij niet als onzin in de oren.

Het gezondheidsaspect vind ik dan weer wél een dingetje. Voor mij zou het eerder een noodmaatregel zijn dan een reguliere manier van "stoken".

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
20 apr 2022 14:23
witte angora schreef:
20 apr 2022 14:21
Je zou even de reacties moeten lezen... :wink:
Eeuhm nee, dat moet ik eigenlijk helemaal niet. Onzin blijft onzin, ook al zetten er mensen reacties onder die het tegendeel beweren.
Je bent inderdaad niet verplicht je mening bij te stellen aan de hand van aangedragen feiten.

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Voor mijn pand kon ik gewoon via google en pand adres mijn energielabel vinden. Dat ik de toekenning, gebaseerd op een paar eigen gegevens, semi-kolder vind, is een ander verhaal.
Maar.. tegen de koude voeten: (net als mijn zoon) zou IK beginnen met een rekensom, gekoppeld aan: "hoe lang ben ik nog van plan hier te blijven wonen? "
Met al wat simpele isolatie drukt u uw verwarmingskosten nogal. En als je zeker nog 5 jaar daar wilt blijven wonen: als je € 500 per jaar aan verwarmingskosten bespaart, rechtvaardigt dat al een investering van € 2500. Of zoals mijn zoon gedaan heeft: na 3 jaar de volgende bewoner een overname-bedrag voorgehouden. Keuze was kort: ging akkoord en de hele boel blijft zitten, ter meerdere plezier van beiden en ter verdriet van Poetin c.s.

angel1978
Berichten: 10965
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
20 apr 2022 15:04
angel1978 schreef:
20 apr 2022 14:23
witte angora schreef:
20 apr 2022 14:21
Je zou even de reacties moeten lezen... :wink:
Eeuhm nee, dat moet ik eigenlijk helemaal niet. Onzin blijft onzin, ook al zetten er mensen reacties onder die het tegendeel beweren.
Je bent inderdaad niet verplicht je mening bij te stellen aan de hand van aangedragen feiten.
:roll: :lol:

is dit het aangedragen feit:
Tja, iedereen zou toch moeten begrijpen dat er niet meer energie uit deze constructie komt dan het vlammetje zelf al levert.
of deze:
De warmteproductie van een kaars is wat ze is. Daar kan geen enkele anekdote iets aan veranderen.
of deze:
Al met al, woning verwarmen met waxinelichtjes loont niet.
Maar ik gok alleen de 'feiten' die je het beste uit komen :wink:

angel1978
Berichten: 10965
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door angel1978 »

Van TS:
Nu heb ik mijn c.v. In de winter altijd op 21 graden staan omdat het anders te koud is binnen. M’n vloer is dan ook ijskoud omdat het de benedenwoning betreft.
Zo'n waxinelichtje dus niets voor de temperatuur binnen en al helemaal niets aan die koude vloer. Hoogstens je handen worden wat warmer als je maar dicht genoeg op dat ding gaat zitten, maar verder is het nutteloos.
Steek elke cent in effectievere dingen dan die flauwekul die enkel de luchtkwaliteit in huis drastisch verslechterd met als enig bij-effect dat je meer moet ventileren om het gezond te houden en het alleen maar kouder in huis wordt.

Wil je enige effectieve stralingswarmte, koop dan een infrarood of thermische heater en ga er vlakbij zitten. Doet ook weinig voor je warmte in huis maar doet nog enigzins iets voor je comfort.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

reggie2 schreef:
20 apr 2022 12:27
Als het goed is , kan je het navragen. Ook op google met je adres er in kan je de energie label vinden.
@ reggie

Dennis noemt het label, wat voor zin heeft het dan om te googelen of na te vragen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door reggie2 »

Anduril.tr schreef:
20 apr 2022 15:34
reggie2 schreef:
20 apr 2022 12:27
Als het goed is , kan je het navragen. Ook op google met je adres er in kan je de energie label vinden.
@ reggie

Dennis noemt het label, wat voor zin heeft het dan om te googelen of na te vragen?
[Ik heb sterk mijn twijfels over het label en daardoor een te hoge woz waarde/b]

ZeerPrivé
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waxinelichtjes (e.a. kaarsen) zijn hartstikke slecht voor je longen. En zeker ook voor de katten die je in je huis hebt rond lopen.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
20 apr 2022 15:34
Van TS:
Nu heb ik mijn c.v. In de winter altijd op 21 graden staan omdat het anders te koud is binnen. M’n vloer is dan ook ijskoud omdat het de benedenwoning betreft.
Zo'n waxinelichtje dus niets voor de temperatuur binnen en al helemaal niets aan die koude vloer. Hoogstens je handen worden wat warmer als je maar dicht genoeg op dat ding gaat zitten, maar verder is het nutteloos.
Steek elke cent in effectievere dingen dan die flauwekul die enkel de luchtkwaliteit in huis drastisch verslechterd met als enig bij-effect dat je meer moet ventileren om het gezond te houden en het alleen maar kouder in huis wordt.

Wil je enige effectieve stralingswarmte, koop dan een infrarood of thermische heater en ga er vlakbij zitten. Doet ook weinig voor je warmte in huis maar doet nog enigzins iets voor je comfort.
Geloof me, ik heb mijn gasverbruik bijna weten te halveren. En geloof me, die dingen branden lang niet iedere dag, en als ze branden, zijn het er maximaal 6 per dag. Het kan natuurlijk zijn dat de gloeilampen die ik 's winters gebruik ook aardig wat stralingswarmte opleveren. Ga er aan de keukentafel maar eens onder zitten. En de vloer? Die voelt warm aan.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door krezie herrie »

[/quote]
Geloof me, ik heb mijn gasverbruik bijna weten te halveren. En geloof me, die dingen branden lang niet iedere dag, en als ze branden, zijn het er maximaal 6 per dag. Het kan natuurlijk zijn dat de gloeilampen die ik 's winters gebruik ook aardig wat stralingswarmte opleveren. Ga er aan de keukentafel maar eens onder zitten. En de vloer? Die voelt warm aan.
[/quote]

Geloof mij maar dat je dit niet moet geloven....

Gesloten