Energielabel huurwoning Ymere

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30807
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat jij wil, ik ken de feiten. :wink:

LT.H
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:33

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door LT.H »

reggie2 schreef:
20 apr 2022 16:13
Anduril.tr schreef:
20 apr 2022 15:34
reggie2 schreef:
20 apr 2022 12:27
Als het goed is , kan je het navragen. Ook op google met je adres er in kan je de energie label vinden.
@ reggie

Dennis noemt het label, wat voor zin heeft het dan om te googelen of na te vragen?
[Ik heb sterk mijn twijfels over het label en daardoor een te hoge woz waarde
Hij noemt het label en wil zien, waarop dat label gebaseerd is, omdat hij vermoedt, dat de gegevens, waarop dat label gebaseerd is niet correct zijn en daarmee dan ook zijn label niet. Dan heeft het geen zin om je eigen label elders op te vragen. Dan wil je gewoon het energierapport zien.
Of vraag eens bij de buren, wat zij als label hebben gekregen en of zij meer informatie hebben.

Het is een huurwoning. Daar kun je geld in steken, maar voor (permanente) aanpassingen heb je toestemming van de verhuurder nodig. Dan kun je ervoor kiezen om (te proberen) afspraken te maken met de verhuurder over woningverbetering en huurprijs. Daarbij moet je wel in overweging nemen, of het voor jou op langere termijn een voordeel oplevert.

Je kunt kijken of 1 van de adviezen uit dit forum voor jou werkt.

Je kunt kijken, hoe jouw energierekening is opgebouwd en hoeveel je meer gaat betalen als je de thermostaat hoger zet. Daarbij moet je ook kijken, of dit voor jou wel werkt. Immers, warmte stijgt (je bovenburen zullen het waarschijnlijk geen probleem vinden).

Dennis1710
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2022 09:38

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Dennis1710 »

Ik kreeg onlangs een brief van de woningbouw dat de huur weer omhoog gaat. Ik heb toen de telefoon gepakt en gebeld over de gebreken en dat ik nog steeds dat rapport wilde inzien omdat ik geen isolatiemateriaal in de kruipruimte heb. Toen ik hem vertelde dat ik Radar had aangeschreven, (beetje blufpoker want heb alleen iets op dit forum geplaatst) krijg ik binnenkort een mail met het rapport en komt er iemand opnieuw de metingen doen?
Stelletje oplichters zijn het.
Ze zouden zich kapot moeten schamen. Want nu kan er ineens van alles geregeld worden en zijn er mensen die langskomen om het op korte termijn op te lossen.

Bedankt voor alle reacties trouwens!☺️👍

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Eventueel kan je naar www.huurcommissie.nl voor een bindend uitspraak.


Ik weet niet of je recht hebt op inkijk in deze documenten (al denk ik van wel). Hopelijk kunnen de bovenstaande partijen jou verder helpen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:
20 apr 2022 12:52
Dat komt doordat de woning verwarmd wordt door convectiewarmte: warme lucht die van de radiator af komt en omhoog stijgt, naar het plafond. Tegen dat de temperatuur op de hoogte van de thermostaat de juiste is, slaat de cv af. Alles onder de thermostaat wordt dus in feite niet of nauwelijks verwarmd.
Is het dan geen optie om de thermostaat lager te bevestigen? Meestal zitten ze met twee schroefjes vast en met twee draadjes aan de cv geknoopt. Het verplaatsen stelt niet zoveel voor en tegen de tijd dat je gaat verhuizen kun je het netjes weer herstellen door de thermostaat op de oude plek te hangen.

witte angora
Berichten: 30807
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door witte angora »

Daar heb ik al naar gekeken. Je zit enkel met het draadje; dat moet je dus ook verlengen, en dat moet ergens buitenom of wat dan ook. Dat is in feite geen optie, en ergens ook redelijk nutteloos. Als ik het ding een halve meter lager zou plaatsen en dan op 19 zet, is de lucht een halve meter hoger nog steeds iets van 21-22-23 graden. Dan kun je dus net zo makkelijk de thermostaat hoger zetten, of iets met elektra doen, en dan warme lucht naar beneden zien te krijgen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het wordt gelukkig zomer, dan is het probleem (tijdelijk) opgelost.

Vloerwerwarming zal niet zo simpel zijn in een huurhuis.


Edit tikfouten
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 26 apr 2022 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door 16again »

grun schreef:
26 apr 2022 09:58
Is het dan geen optie om de thermostaat lager te bevestigen? Meestal zitten ze met twee schroefjes vast en met twee draadjes aan de cv geknoopt. Het verplaatsen stelt niet zoveel voor en tegen de tijd dat je gaat verhuizen kun je het netjes weer herstellen door de thermostaat op de oude plek te hangen.
Dan heb je nog steeds temperatuurverschil tussen plafond en vloer.
De thermostaat lager hangen heeft hetzelfde effect als de thermostaat hoger zetten.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Energielabel huurwoning Ymere

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dan maar een kleine ventilator om de lucht te laten circuleren. Of een paar pantoffels.
Een temperatuurverschil van 2-3-4 graden over een halve meter hoogte lijkt me overigens wel erg veel.

Gesloten