LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
miss pancake
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:02

HELP!!

Ongelezen bericht door miss pancake »

Twee jaar geleden is mijn huurcontact welke op mijn zusje en mijn naam samen stond omgezet naar op mijn naam alleen. Dit omdat mijn zusje een eigen woning had gevonden.

Volgens mijn huurbaas was dit slechts een formaliteit. Hij is hiervoor bij mij langs geweest met een "zelfde contract". Alles zou hetzelfde blijven maar dan op mijn naam alleen staan. Ik heb het doorgenomen en getekend het leek hetzelfde (stom).

Vandaag ben ik er echter achtergekomen dat dit helemaal niet het geval is. Er zijn enkele zinnen toegevoegd waardoor ik ipv alleen voor kleine dingen binnenshuis nu verantwoordelijk ben voor alles binnen en BUITEN!!! Ook de veranda en daar het hekwerk van.

Mijn huurbaas wil deze zomer mijn balkon achter vernieuwen. Kan hij mij hiervoor laten opdraaien?

Ik ben erachter gekomen omdat ik momenteel bezig ben met woningruil. Ik denk echter dat die persoon waarschijnlijk niet meer zal willen ruilen onder deze contractsvoorwaarden. De huurder is verantwoordelijk voor alles.

Wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn?!!

Mijn huurbaas heeft toen het oude contract meegenomen. Ik heb daar echter nog wel een kopie van
Groetjes Danielle
Laatst gewijzigd door miss pancake op 12 jun 2006 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: HELP!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Eerlijk gezegd vrees ik dat er weinig aan te doen valt. Je zegt dat je het nieuwe contract hebt doorgenomen en ondertekend hebt.
Ik heb het doorgenomen en getekend het leek hetzelfde (stom).
Als deze zinnen er al in stonden op het moment dat hij het aan je voorlegde ter ondertekening en jij hebt getekend, dan zit je er aan vast vrees ik.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: HELP!!

Ongelezen bericht door NAK »

Heb je het oude huurcontract nog?????

Dan kan je bij de huurcommissie de verschillen aanvechten.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: HELP!!

Ongelezen bericht door Mk »

Mijn huurbaas wil deze zomer mijn balkon achter vernieuwen. Kan hij mij hiervoor laten opdraaien?
Nee. Als hij het wil vervangen, dan zal hij het moeten betalen.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: HELP!!

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Groot onderhoud is voor de verhuurder, klein voor de huurder. Een balkon repareren is groot onderhoud, dus in principe voor de verhuurder.

Als het contract niet expliciet zegt dat jij verantwoordelijk bent voor het balkon, dan hoef je niets te betalen.

En als het contract zegt dat je wel verantwoordelijk bent, denk ik dat je dan zelf mag beslissen of je wel of niet het balkon vervangt. De huisbaas zal jou dan erop moeten attenderen dat te regelen. Natuurlijk heb je dan wel een probleem als het balkon op een dag door gebrekkig onderhoud afbreekt en iemand zijn nek breekt.

En het geldt voor alles: als jij verantwoordelijk bent heb je het recht te beslissen het niet te doen als je het niet nodig vindt.

Daar moet wel wat tegenover staan. Ik denk dat je dit zeker kan aankaarten bij de huurcommissie. Let op: schakel geen huurteams in, of kijk ze nauw op de vingers, want die mensen begrijpen nauwelijks waar ze mee bezig zijn.

Gesloten